Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Chantal,

Bedankt voor je lieve woorden, hoop dat 2010 ook jouw jaar gaat worden.

Voor mij was dit de 2 de poging met ECD, hoop dat dat ook jouw succes gaat worden!!!!!

Liefs

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Suze,

Wauw !!!!! :-) Wat een geweldig nieuws !! Echt super, ben erg blij voor jullie !

Ik heb 15 januari de eerste echo, spannend.

Hoe voel jij je eigenlijk ? Al last van kwaaltjes ?

Ik ben vreselijk snel moe.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hoi hoi Ilona,

Jeetje, wat mag je al snel voor de echo!!

Spannend allemaal hoor!!!

Ik voel eigenlijk eerlijk gezegd niks...behalve af en toe wat krampjes in mijn onderbuik. Gewoon n heel raar gevoel.

Moe ben ik verder nog niet. Ik slikte eerst de supplementen van de Etos voor zwanger worden, daar zitten naast foliumzuur alle aanvullende supplementen in om een zwangerschap zo goed mogelijk tot stand te laten komen. (ik heb hier veel baat bij gehad, merkte ook dat ik veel meer energie had) Ik kon het helemaal niet, maar ben er volgens mij door getipt via Claudia, volgens mij neemt die het ook!

Nu mag ik over op de supplementen van Zwanger zijn van de Etos, hier zit naast foliumzuur etc, ook vitaminen in om de vermoedheid tegen te gaan. Misschien is het ook wat voor jou!?

Geplaatst

Het gaat goed met Geertgen he, de week tel ik er 4 raak

Ilona, coni, suze en ikzelf, wauw gaaf hoor!

Ilona

Gefeliciteerd meid van harte!!

want volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd?

Liefs Claudia

Geplaatst

Ik slik Gravitamon, kan je overal kopen 15,- euro voor 60 stuks zijn gele tabletjes

Is voor zwanger worden, zwanger zijn en na de bevalling tijdens borstvoeding!!

alles zit erin ook foliumzuur!

Geplaatst

Dames, super bedankt iedereen voor alle felicitaties. We zijn ook zo ontzettend blij !!!! Al is het nog erg onwerkelijk allemaal. En moet eerlijk zeggen dat de angst er soms ook wel een beetje in zit. Ben wel een beetje bang dat het alsnog mis gaat. Had vannacht er zelfs over gedroomd en dat helpt dan niet echt mee.

Bedankt Suze en Claudia voor de tips. Ik slik al van voor de tp Etos zwanger worden. Die wil ik eerst opmaken en dan ga ik over op Etos zwanger zijn. Zoals ik op de verpakking las kun je Etos zwanger worden slikken tot 3 maanden zwangerschap, daarna raden ze af om ze niet meer te slikken. Heb nog 1 stip, dus die is zo op. Misschien dat ik ook wel over ga op Gravitamon. Vind de Etos capsules iets te groot. Blehhhhhh....

Super dat het ons allen is gelukt en dat we zo gelijk op gaan, erg leuk ! Claudia, jij bent dan zelfs 1 dag na mij uitgerekend, is het niet ? Ja, ze doen daar goede zaken bij Geertgen. Ben er gisteren nog even geweest omdat ik niet genoeg Utrogestan bolletjes had en was geen enkel probleem. De meeste assistenten zijn dan ook erg aardig en behulpzaam daar.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Ilona

Ik weet niet eens wanneer ik precies uitgerekend ben, ikzelf denk 1 september.

Maar kan het niet precies uitrekenen want ik weet de laatste menstruatiedatum niet van de donor, dus is lastig dan.

de punctie was iig op 8 december.

Ik ben ook erg blij offcourse maar ook bang dat het nog mis gaat, zou blij zijn als de eerste echo erop zit en het hartje het goed doet!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hey Ilona,

Wat ontzettend lekker dat je zo dichtbij woont dat je de medicijnen gewoon kunt halen... dat zit er niet in voor mij en Claudia... Ik woon in het hoge noorden! Dik 2,5 uur rijden.. en als het tegen zit 3,5 uur!

Maar gelukkig sturen ze ons de recepten op...! Maar voorlopig niet nodig, want er ligt een complete voorraad klaar!

Ik vind het ook heel erg spannend hoor.. en hoop zo dat het goed blijft gaan. Je leest ook zoveel verhalen op dit forum waar het fout gaat en dat maakt me toch wel weer heel erg bang.. en remt mijn blijheid, te bang dat het me weer wordt afgenomen.

Maar mijn hubbie wijst me er gelukkig op dat ik me niet moet gaan laten lijden door angst...en dat is mijn streven ook, we gaan uit van het positieve! Het gaat met ons allen goed komen!!!! Wij kunnen 2010 niet beter beginnen!!!

(Oh... en ik kan het al 2 dagen niet meer warm krijgen, heb zulke koude voeten en handen.... niet normaal!!!!!!!!! Hebben jullie dat ook?? Merk trouwens wel dat mijn darmen volledig stil gaan staan... ben er al zeer gevoelig voor!! Kan ik weer aan die vieze granenzakjes, bléhhhhhhhh)

Liefs

Geplaatst

Claudia,

Ik heb hem al berekend hoor...ben gewoon van de punctiedatum uitgegaan minus 2 weken en die datum genomen als laatste menstruatiedatum!

Anders klopt er bij ons niks van!

Mijn datum is 7 september!

Liefs

Geplaatst

Hoi Claudia,

Ja, dan zit je volgens mij goed, maar we moeten het voor de zekerheid maar aan dr. Ruis navragen...

Weet jij trouwens ook of wij in aanmerking komen om mee te doen met Moeders voor Moeders. Ik heb me aangemeld, maar weet eigenlijk niet of wij wel mee mogen doen met ons medicijngebruik!

Geplaatst

hallo ladies,

Gefeliciteerd!! Ik ben een paar weken niet op het forum geweest en nu

"ineens" allemaal hele mooie berichten! Ik had al bedacht dat 2010 een goed jaar zou worden (in iedergeval veeeel beter dan 2009) en nu wordt het dat zeker. Ik hoop wel dat Geertgen nog wel een paar eicelletjes voor ons in de aanbieding heeft......

liefs Alexandra

Geplaatst

suze

zo he dat is een hoge score wauww, misschien wel een tweeling!!!

Ik weet het niet want ik heb geen bloedgeprikt, maar misschien nog wel een testje doen een dezer dagenm kijken hoe het dan is.

En ja dr ruis kan zien op de echo waarschijnlijk hoever we zijn en dan berekenen.

inprincipe maakt het mij niet uit hoor om het precies te weten, het komt toch wanneer het komen wil hihi.

Alexandra

Natuurlijk heeft geertgen eitjes voor jullie!!

Geplaatst

Claudia.....

Natuurlijk komt het wanneer het komt... en t maakt ons niet uit toch!! Als het maar gezond is! (Maar zit toch nog even met jouw uitrekendatum, hahahaha... want.. jij bent de 8 ste geweest en wij de 11 de... dat is een verschil van 3 dagen.. kan dus niet kloppen dat we zover uit elkaar zitten, of ik reken dus n beetje raar of jij... hahahah)

Kun je uit die HCG waarde dan wat aflezen!?!?!?!? Ik zou helemaal in de wolken zijn als het een tweeling zou zijn!! Maar ook met 1 hoor!!!!!

Ik ben met alles blij!!!

Alexandra.. met jou gaat het ook helemaal goed komen hoor... maak je geen zorgen over het aanbod! Tuurlijk blijft het spannend, vooral als je ontvangstklaar bent, komt het wel of moet je een cyclus wachten soms wordt je geduld op de proef gesteld! Ik wens je in ieder geval al het succes toe in 2010!!

Geplaatst

Suze op de site waar ik het uitreken kom ik voor jou op 3 september uit!

Met punctiedatum 11-12- 2 weken is 27 november is 3 september uitgerekende datum

op de website van babybytes.nl

en nee hoor dat kan je niet aflezen van het hcg maakte maar een grapje, ik vind het al best wel hoop vandaar

Geplaatst

Claudia,

Hmmmmmmm, dan denk ik dat ik iets verkeerds heb gedaan...ben denk ik van de datum van terugplaatsing uit gegaan... ach t is ook maar een indicatie... t zal n unicum zijn dat het ook echt precies op die dag zou komen. Ik vind het wel erg leuk dat we tegelijk op gaan. T scheelt echt helemaal niks, hoop zo dat het met ons allemaal goed blijft gaan.

Ik heb trouwens vanochtend al telefoon gehad van Moeders voor Moeders.

Ik was natuuuuurlijk wel een beetje vroeg met aanmelden... 13 januarri komt er iemand langs. Vind het wel heel fijn dat ik nu wat terug kan doen.. dat ik er anderen mee kan helpen.

Hoe gaat t verder met je?

En Ilona,... gaat alles verder ook goed met jou??

Geplaatst

suze

Dan is dat het, je moet uitgaan van de punctiedatum minus 2 weken!

dan klopt het wel scheelt 3 dagen.

Ik ga deze dagen ook maar na denken over moeder voor moeders

dat is idd een manier om iets terug te doen!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Ha Suze,

Beetje late reactie, maar hier gaat het redelijk. Na een aantal onbezorgde dagen heb ik sinds vandaag ineens bruin bloedverlies en had vanmorgen er ook wat buikpijn bij. Het was niet super veel, maar toch. Het begint ook al wel minder te worden, heb sinds vanmiddag ook helemaal geen buikpijn meer. Maar je snapt natuurlijk dat de stress er goed in zit. Weet ook niet goed wat ik er van moet denken... Verdere klachten zijn er nog steeds, zoals pijnlijke borsten, snel moe, etc. Vanmorgen zelfs een beetje misselijk. Hoop in ieder geval dat het loos alarm is. Hoe is het bij jou ? En Claudia, hoe gaat het met jou

Btw, ik wens jullie natuurlijk allemaal een super 2010 toe !! Dat het een heeeeeel mooi jaar voor ons allemaal mag worden.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hey meiden,

Fantastisch om te lezen dat er een heleboel ECD-zwangeren erbij zijn gekomen. Dat 2010 jullie jaar mag worden met als resultaat een wolk van een baby!

Voor diegene die mij (nog) niet kennen, ook ik ben via ECD zwanger geworden en momenteel 30 weken ver van een tweeling. Ik heb via internet mijn donor gevonden en via het UMC in Utrecht is de punctie gedaan en de tp. Wel het resultaat staat in mijn handtekening.

Claudia, hoe gaat het met jou? Al de eerste symptomen zoals misselijkheid en moeheid?

Duim voor jullie allemaal dat de 1e echo helemaal top is!! Zet 'm op moeders........

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi hoi Ilona,

Wat vervelend.... kan het niet nog innestelingsbloed zijn ofzo... tis bruin en toch geen vers bloed? Kan me voorstellen dat de schrik erin zit, maar zolang het niet doorzet zou ik toch proberen om me niet teveel zorgen te maken.. Anders misschien toch ff een belletje richting de arts doen om te vragen wat dit kan zijn!?!? Ook die bolletjes kunnen soms n beetje een doorbraakbloeding veroorzaken, hoeft volgens mij ook niet direct het ergste betekenen..

Ik heb eigenlijk geen zwangerschapsverschijnselen, niet misselijk, geen pijnlijke borsten... ze zijn wel groot, maar volgens mij komt dat van de bolletjes of de blauwe pilletjes. Waar ik wel last van heb zijn steken in mijn linker zij al 2 dagen...daar maak ik me weer n beetje zorgen om, heb op internet natuurlijk alweer gegoogled en dan komt bandenpijn naar voren, maar dat lijkt me nu nog veeeeeeel te vroeg!

Daarnaast ben ik zwaar verkouden, kuchen, hoesten, niezen, vol met snot, prikkende ogen, heb al 2 dagen in bed gelegen.. voel me op een andere manier ziek dan bij zwangerschapsverschijnselen.. Kortom hoop dat ik wat meer zwangerschapsverschijnselen krijg zodat ik iets meer kan voelen...

Geplaatst

hoi meiden!!

Allereerst een waanzinnig 2010 met al het geluk en gezondheid!!

@Ilona, wat vervelend dat bloedverlies, maar ik denk hetzelfde als suze

als het bruin is het niet erg en als het maar niet doorzet.

Maar je geeft zelf al aan dat het nu minder word ook je buikpijn dus het lijkt op een innesstelingsbloedingkje.

En als je het niet vertrouwd dan zou ik ook even je gyn bellen om te overleggen.

@Suze Jij ook al verkouden, hoesten en proesten ik ook, ben er niet ziek van maar ik hoest veel en moet vaak me neus snuiten.

Ik hoop dat je snel opknapt.

Wat heb jij een goed begin van een zwangerschap zeg, nog helemaal geen klachten, lekker hoor!

Maar jij wil natuurlijk wat voelen zodat je weet dat je zwanger bent, dat snap ik wel hoor bevestiging, duurt nog zo lang voor de echo pff.

@Elena Ja ik vind het ook wel bijzonder dat er zoveel ecdzwangeren zijn, echt leuk en goed.

Hoe is het met jou en je kleintjes? voor jou gaan de laatste weekjes in, echt wel spannend!

Gaat het allemaal nog een beetje, of is het al heel zwaar?

Rustig aan doen he!

Met mij gaat het goed, ben wel verkouden, hoesten en snottebellen, maar het gaat goed.

Zover het kon heb ik nieuwjaarsdag het nieuwsjaarskussen afgehouden en mijn handen gewassen na het vele handen schudden, al die bactieeren, kunnen we nu niet gebruiken.

Wel moeilijk om ons mond te houden hoor, je wilt het van de daken schreeuwen, maar nu nog eventjes wachten op de echo en voor sommige zelf een paar weken langer.

verder de klachtjes, af en toe voel ik mijn buik, mijn borsten zijn pijnlijk, af en toe wat misselijk en snel moe, lig al een paar dagen om 2130 al te slapen dan kan ik me ogen niet meer open houden, ik geef er maar aan toe, kan beebje lekker groeien hihih.

Ik zet dan wel de wekker nog eventjes om 2300 voor de bolletjes en ook om 700 sochtends, vind ik ook niet erg, het is voor een goed doel.

Liefs claudia

Geplaatst

Hey Claudia,

'Fijn' om te lezen dat de verschijnselen zich beginnen te ontwikkelen. Het is en blijft onwerkelijk in het begin, als je na zooo lang dromen toch zwanger bent. Ik leef met je mee hoor meis, want tot aan de 1e echo is het zo spannend. Maar het komt allemaal goed, dat voel ik aan m'n water.... en ik heb heel wat water bij me momenteel ;-)

Hier gaat het z'n gangetje, al wordt het wel zwaarder met de week. Ondertussen bijna 14 kilo aangekomen en dat merk ik wel in mijn mobiliteit. Ondertussen begin ik last te krijgen van mijn linker heup en da's ook weer lastig met slapen.... want ik slaap altijd op mijn linkerzijde in (althans als baby a zich gedeisd houdt, want hij krijgt wel het gewicht van baby b op zich en daar is hij vaak niet blij mee!)

Verder is het erg druk en vol in mijn buik,want de beebs zijn zeer bewegenlijk. Of ik nu zit, loop of horizontaal rust ben.... ze blijven lekker te keer gaan. Da's dus best vermoeiend,want de momenten dat het vredig is in mijn buik moet ik uitbuiten door dan snel een tukkie te doen.

En zo hobbelen we voort................

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Ha Dames,

Dank voor het meedenken ! Zelf hopen we natuurlijk ook dat het dat is wat jullie denken. Had natuurlijk al het hele internet afgezocht en kwam eigenlijk alleen maar tegenstrijdige dingen tegen. Bij de een zit het goed, bij de ander niet. Het is nu gewoon ff afwachten. Misschien dat ik morgen voor m'n eigen gerustheid toch even naar Geertgen bel. Het bloeden is nu wel over en begin daardoor weer een beetje moed te krijgen. Het bloeden was ook niet echt veel en donkerbruin, dus niet helderrood gelukkig. Had vorige week ook al een beetje bloed afscheiding gehad, maar dat was te verwaarlozen vergeleken met gisteren.

Suze, wat fijn dat je nog geen kwaaltjes hebt. Moet heerlijk zijn ! Hoop wel dat je je snel wat minder ziekerig voelt. Die steken zijn volgens mij heel normaal hoor. Heb op verschillende plekken gelezen dat je in de eerste maanden een soort van menstruatiepijnen en steken kunt hebben.

En Claudia, heerlijk om gewoon toe te geven aan die moeheid. Heb ik in de vakantie ook gewoon gedaan. Iedere dag een middag dutje. ;-)

Elena, mooi om te horen dat er positieve ecd verhalen zijn, dat geeft ons natuurlijk een heel veel hoop ! :-) Hoop op een voorspoedige verdere zwangerschap voor je, hou je ons op de hoogte ?

Liefs,

Ilona

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden