Jump to content

Aantal emryo's bij terugplaatsing

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal,

Wij lopen zelf bij een streekziekenhuis die gekoppeld is aan het Erasmusziekenhuis in Rotterdam.

Het beleid van ons streekziekenhuis is het "1-1-2 beleid" ( poging 1 en 2 een terugplaatsing van 1 embryo en bij poging 3 terugplaatsing van 2 embryo's )

Aangezien wij al heel erg lang bezig zijn en ik bijna 36 jaar ben wil ik toch eigenlijk graag 2 embryo's teruggeplaatst hebben. Ons ziekenhuis werkt hier absoluut niet aan mee!!

Kan iemand ons vertellen welk ziekenhuis wel bereid is om 2 embryo's terug te plaatsen.

nb wij hebben 1 IVF poging gedaan die mislukt is.

Ik hoor het graag

Groetjes Angelique

Posted

Hoi Angelique,

Ik weet dat ze in zwolle wel bij elke poging op verzoek 2 embryo's terugplaatsen maar dat is wel heel ver uit de buurt voor jou denk ik!

Wij lopen zelf in het umc en daar plaatsen ze bij poging 1 en 2 ook maar 1 embryo terug tot onze spijt! Helaas geen praten aan!

groetjes esther

Posted

Hoi hoi

Bij ons word het 2 tenzij, dat betekent bij een topemmy dat er 1 geplaatst word en bij een mindere kwaliteit 2.

Geertgenkliniek, limburg

Hiervoor bij Het SFG (sint fransiscus ziekenhuis) geweest en daar hadden we 2 emmys afgesproken en die zijn in het EMC geplaatst.

liefs Claudia

Posted

Angelique,

Ten eerste: Wat onwijs raar van het streekziekenhuis.. ( zuider, clara, fransiscus)

Ten tweede: Ik heb ook mijn behandelingen in het erasmus gehad en wij hadden alleen bij de 1e poging 1 emmy. Dit op aanraden van het erasmus.

Bij onze cryo poging werd ons gevraagd of we er 1 of 2 terug wilde laten plaatsen.

Bij onze 2e en 3e poging mochten we zelf kiezen en hebben we beide pogingen 2 terug laten plaatsen.

Komt het besluit van het erasmus of je streekziekenhuis? En waar heb je de TP? Anders even bij het erasmus navraag doen...het lijkt mij dat het jullie eitjes zijn en jullie buikje...

Heel veel sterkte!!!

Groetjes van Daan

Posted

hoi Angelique,

Ik ben ook bij het erasmus onder behandeling geweest en alle keren keer mocht ik t wel gewoon zelf kiezen. De laatste keer was in mei vorig jaar geloof ik. Ze raden dan wel 1 aan, maar je mag zelf kiezen. Misschien is het een optie alles in het erasmus te doen of is dat erg ver weg voor je? (en dat parkeren...)

Succes!

Lis

Posted

Wij zijn in het Erasmus onder behandeling en mochten zelf kiezen. Ze zijn zelf wel sterk voor één, maar ze geven je de keuze en wij hebben gekozen voor twee. Overigens hadden we beide keren maar één embryo, maar da's een ander verhaal :-)

Posted

hallo,

Wij hebben alle keren (3) 2 emmy's terug gekregen ook al ben ik nog jong (25).

Ik heb mijn icsi pogingen gehad in het UMC Groningen. We mochten zelf kiezen. Bij de 3de keer doen ze zowiezo 2 terug plaatsen. en dat zijn onze wondertjes geworden.. of wonder want we moeten nog even wachten of het er 1 is of 2 zijn.

Ik zou het anders gewoon even navragen en waarom ze dat zo doen. is het ook duidelijk. vragen staat vrij toch?

suc6 in iedergeval!

Liefs

Desiree

Posted

Onze behandeling vindt gedeeltelijk plaats in Zwolle, nl. de bevruchting en de terugplaatsing. De andere in het streekziekenhuis.

Volgens mij plaatsen ze in Zwolle in principe een embryo. Ik heb eigenlijk niet gevraagd of wij kunnen kiezen voor twee (eerst maar eens afwachten of er wel eitjes groeien). Ik weet eerlijk gezegd op dit moment ook niet waar ik voor zou kiezen als ik de keuze krijg.

Posted
Onze behandeling vindt gedeeltelijk plaats in Zwolle, nl. de bevruchting en de terugplaatsing. De andere in het streekziekenhuis.

Volgens mij plaatsen ze in Zwolle in principe een embryo. Ik heb eigenlijk niet gevraagd of wij kunnen kiezen voor twee (eerst maar eens afwachten of er wel eitjes groeien). Ik weet eerlijk gezegd op dit moment ook niet waar ik voor zou kiezen als ik de keuze krijg.

Hoi jootje...vrienden van ons zijn in zwolle onder behandeling geweest maar daar plaatsen ze twee embryo's terug over het algemeen!

Je kunt natuurlijk altijd zelf aangeven als je er 1 wilt

succes met deze behandeling.

Posted

Oh oké, ik zal het morgen eens navragen (1e FM).

Een korte toelichting waarom ik twijfel: tijdens mijn eerste zwangerschap is er op het laatst iets misgegaan. Ik ben rhesus negatief en mijn bloed is aanraking gekomen met het bloed van mijn zoontje, dus een 2e zwangerschap brengt sowieso al wat risico's met zich mee bij ons.

Posted

Ik heb de tp ook in Zwolle gehad, wij kregen te horen dat ze er in principe maar één terug zouden plaatsen als het om een toppertje ging, bij mindere kwaliteit zouden het er twee worden. Bij de volgende cyrotp zouden het er wel 2 worden maar zover zijn we nooit gekomen, gelukkig. Bij welk streekziekenhuis loop jij dan Jootje?

Posted

In Enschede, MST. Daar vindt de meting plaats en de punctie.

Ik vind het wel een raar idee dat mijn straks met een koffertje naar Zwolle moet. De terugplaatsing vindt ook in Zwolle plaats.

Ik zie dat jij ook uit Twente komt, toevallig ook Enschede?

Posted

In Zwolle ligt het ook aan je leeftijd.

Ik was 36 bij de terugplaatsing van (nu) onze dochter. In principe gingen ze er vanuit dat er 2 terug geplaatst zouden worden, maar wij wilden maar 1 embryo terug geplaatst krijgen. Omdat er in principe met mij niets aan de hand leek.

Uiteindelijk was er ook maar 1 embryo geschikt voor terugplaatsing.

Volgens mij plaatsen ze in Zwolle vanaf 35 jaar standaard 2 embryo's terug, mits je anders wil....

Groetjesssssssssssssss

Posted

Ik heb ook het samenwerkingsverband Enschede-Zwolle gedaan, woon zelf in Hengelo. Bij mij was enkel de terugplaatsing in Zwolle, de metingen en de punctie waren gewoon in Enschede zelf aan het Ariensplein, was ook wel erg prettig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het personeel in Enschede ook erg proffesioneel en meelevend vind, bevalt het jou ook goed?

Posted

In het VU is het ook afhankelijk van de leeftijd. Er is een voorkeur voor 1, maar als je 36 of ouder bent dan mag je zelf kiezen. Wij hebben bij de verse poging 1 terug laten plaatsen, bij de cryopogingen elke keer 2.

Mariek

Posted

Ik ben nu 33 jaar, misschien dat ze daarom bij mij 1 terugplaatsen? Ik laat het morgen wel weten.

@Dani: tot nu toe bevalt het goed in Enschede. Leuke, begripvolle gyn. en altijd als ik bel worden mijn vragen duidelijk beantwoord. Tijdens mijn zwangerschap vond ik het wat minder dat ik iedere keer een andere gyn. had, maar verder ook toen goede ervaringen.

Ik zie dat je zwanger bent van een jongen. Gefeliciteerd. Was jouw 1e poging meteen succesvol?

Posted

Ik heb ivf bij Tergooi Blaricum gedaan, in samenwerking met VU.

Daar was het beleid toen (2006); standaard terugplaatsing van 2 embryo's (als die er zijn natuurlijk. Daar moest je juist aangeven als je er maar 1 wilde.

Dus misschien is VU een optie?

Sterkte verder!

Groetjes Laura

Posted

Hallo allemaal,

Dankjullie wel voor jullie reakties.

Wij zijn eruit hoor!

Ons streekziekenhuis hanteerd het 1-1-2 beleid ( dus het was niet het beleid van het erasmus ziekenhuis) MAAR hier komt het beleid binnenkort ook....

Waarom het 1-1-2 beleid

Uit cijfers blijkt dat bij terugplaatsing bij poging 1 en 2 van 2 embryos er veel tweelingzwangerschappen plaatsvinden( en bij poging 3 daalt het percentage tweelingen enorm.....en doen ze het daarom wel)

Ik dacht dan laat ik juist bij pging 2, 2 embryo's terugplaatsen maar toen hoorde ik de verdere cijfers

Je hebt bij terugplaatsing van 2 embryo's ongeveer 2 % meer kans op een zwangerschap, van een tweeling weliswaar maar daarentegen 40% meer kans op een miskraam.....

Al met al, een hoop moeilijke beslissingen

Wat vinden jullie?

p.s. waarom kan ik zo moelijk mijn eigen berichten terugvinden? kan iemand mij vertellen hoe ik dit makkelijk kan terugvinden?

Gr Angelique

Posted

Hallo allemaal,

Ik weet dat ze in het Catharinaziekenhuis bij een leeftijd tot 36 jaar ook 1 emmy terugplaatsen.

vanwege het de kwaliteit en de geringe hoeveelheid zijn wij doorverwezen voor een Tese naar Nijmegen. Op ons verzoek zijn we naar Brussel gegaan, zij plaatsen tot een leeftijd van 36 jaar ook 1 emmy terug.

Momenteel zitten wij midden in de behandeling: de echo's tijdens de stimulatie en bloedafnames in het catharinaziekenhuis en de pick-up + terugplaatsing in Brussel.

Nu ik steeds dinchter bij de pick-up kom twijfel ik weleens of ik niet liever 2 emmy's zou willen laten terugplaatsen (als ze er zijn utieraard!!)

Maar we gaan nu (onze eerste poging) gewoon voor 1 embryo, we vertrouwen op de jarenlange expertise van de arts....

Lieve allemaal, heel veel succes!!!!

groetjes

Meiske 74

Posted

Hij het Umc utrecht mag je boven de 34 jaar zelf kiezen hoeveel je er terug laat plaatsen 1 of 2. en ik ben zelf een stuk jonger en wij mochten er echt maar 1 TP pas bij de 3 e poging mochten we kiezen voor 2.....

Maar goed naar de 1e TP ben ik zwanger geraakt van een topper...