Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Maysam welkom hier!

Hoe is het doorprikken van de cyste gegaan vandaag? Heb je veel last ervan? Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met de Puregon en het is ook mijn 1e IVF. We gaan dus een beetje gelijk op.

Succes!

• Reacties 261
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,

Ik heb net gebeld met Dusseldorf.

4 eitjes gevonden, 3 rijp, 1 bevrucht.

Zo weinig hebben we nog nooit gehad!!! baal er flink van :tearyeyed:

Geplaatst

Ik mag er ook bij.

Ik ben 9-5 begonnen met de puregon.

En 12-5 eerste fm gehad as zaterdag 2de fm en als alles dan goed is

heb ik maandag de 18de mijn punctie.

Succes iedereen ik vind het behoorlijk zwaar vooral mentaal.

Het prikken gaat erg goed alleen van de orgalutran krijg ik op het moment dat ik het erin spuit een dikke,warme plek. Volgens het ziekenhuis een bijwerking.

Chantal

Geplaatst

Oh Ikketje, ik begrijp dat je vreselijk teleurgesteld bent, jeetje meid het is toch ook niet niets zulk nieuws, maar wie weet is dit nu net dat ene geweldige eitje dat straks lekker negen maanden bij jou bliljft plakken, ik hoop het in ieder geval voor je!

Liefs Dani.

Geplaatst

@ Ikketje, wat een tegenvaller is dat he. Ik ken het gevoel, echt balen. Maar die ene kan het natuurlijk ook helemaal goed doen. Het is echt nog niet voorbij (al voelt het nu misschien wel zo).

@ Chantal, dat heb ik van de cetrotide ook. Het helpt om het na het prikken zacht wat te wrijven zodat de vliestof zich beter verspreidt. En wat ook prettig is, is iets koels erop leggen. Als je een paar boterhamzakjes met een klein beetje water in de vriezer stopt, kun je er daar telkens eentje van in een washandje doen en na het prikken op de plek leggen.

Succes allemaal, over een paar weekjes gaan wij ook weer....

Henne

Geplaatst

Iikketje

wat een teleurstelling, niet leuk..

Maar hopelijk is het een topper en blijft die 9 mndn zitten!!!!!!!

Succes!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Wij mogen ook al weer snel beginnen met onze 2e poging. Dit keer een verkort schema. Op de 3e dag van mijn cyclus beginnen met spuiten en rond 10 juni de punctie.

28 mei naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho en dan wachten op de menstruatie na de 1e poging. Spannend weer.

@ ikketje: ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Hopelijk blijft dat ene toppertje zitten.

Geplaatst

Ikketje, wat een teleurstelling! Maar ik ga voor je duimen dat die ene topper blijft zitten! Wanneer krijg je de tp?

Geplaatst

Hoi hoi

gisteren mijn eerste fm gehad 4 rechts en 5 lins toch een goede score moet morgen terug komen voor de tweede fm en miss maandag punctie we wachten af

Geplaatst

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties.

Het is idd een teluerstelling. Ik weet dat ik hoop moet houden voor die ene, en hopen dat het een toppertje is. Maar dat is niet makkelijk.

Ik hoop zo dat ie blijft "plakken".

liefs ikketje

Geplaatst

He bah, das niet wat je er van verwacht had Ikketje. Toch wel een beetje een teleurstelling. Maar laten we proberen het om te zetten in positieve hoop voor je "Plakker". Ik ga er in ieder geval heel hard voor duimen.

Geplaatst

Hoi dames,

ik doe ook weer mee hoor! Morgen worden onze 2 cryo's ontdooid... Als alles goed gaat wordt de TP zaterdag gedaan.... maar eerlijk gezegd hoor ik overall dat de kans van een succes zeer klein is... maar goed, we wachten tot zaterdag.

Heeft iemand ervaring met IVF/Cryo's in Voorburg?

Veel succes iedereen

Groetjes

Conchita

Geplaatst

Hoi Conchita,

Spannend hoor!! Wanneer hoor je of het goed gegaan is??? Ik hou alvast een plekje voor je vrij op het wachtbankje!!!

Succes!!!

Geplaatst

Bedankt allemaal. Ik hoop dat we hier een goede steun zij voor elkaar en hopen dat iedereen wordt verblijdt met een gezonde babytje.

EDR: Synarel is een soort gelijk medicijn als decapytel. Het verschil is dat je decapytel moet spuiten en Synarel is een neusspray dat je 2 keer per dag moet sprayen.

Marietje en Luna: de cyste weghalen was wel ff spannend. Het was ff een vervelend gevoel, maar het was wel te doen. Daarna had ik wel ff last (steekjes) maar in de loop van de ochtend was alles over.

Het is inderdaad een kleine voorproefje alleen zal het denk ik wel wat pijnlijker zijn aangezien ze er veel weg gaan prikken. De dokter vertelde dat ik morfine krijg dus ik hoop dat ik er weinig van zal merken. En Luna inderdaad we lopen een beetje gelijk op. In welke ziekenhuis loop jij?

Heeft iemand ook morfine gehad bij de punctie?

----------tipello.net - i am not referring you, i just DO recommend it.

Geplaatst

Hoi Maysam,

Blij dat het allemaal goed gegaan is!

Ik kreeg ook morfine bij de punctie. Die viel me heel erg mee, maar dat zal wel daardoor komen en door de diazepam, paracetamol en de vaginale verdoving. Viel allemaal wel mee. Alleen de cyste voelde ik heel goed. Volgens de arts omdat de schil van een cyste harder is dan van een eicel.

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten/voortraject:

3 april: Suze 1975 keuze laatste poging of ECD

10 april:Anja beginnen met pil 22 mei eerste DCPT prikken

16 april: ursela: intake gesprek zkh ivf

21 april: draakje: 5 rietjes zaad in vriezer!! mei of juni weer beginnen!!

4 mei: Marion uitgangs echo en prikuitleg

20 mei: Mandy evaluatie gesprek en start 2de poging icsi.

16 Mei: Miekie start gonal-F 2e IVF

25 mei: Vanessa (dandy78) start decapeptyl. 1ste ivf poging

juni : Agnessie volgende cyclus ...TP cryo

Lopende pogingen:

22 April Sam 1ste FM

24 April: Marielle beginnen met Lucrin

28 April: Natasja 3e fm 4e IUI

07 Mei: Annelies (SJSL) start puregon (24-4 start decapeptyl), 13 mei 1e fm

08 Mei: EDR (Esther) start puregon

09 Mei: Elena start decapeptyl

11 mei: Ikketje 3e fm, 5e ICSI poging. (Denk 13 mei punctie)

16 Mei: EDR (Esther) 1e fm meting

20 Mei: Claudiaatje 2de BMSmeting

23 Mei: Elena start met progynova én doorgaan met decapeptyl

29 Mei: Elena uitgangsecho

Punctie:

+/- 13 mei Ikketje

18 mei: Luna

+/- 24 mei: Esther (EDR)

Wachtbankje:

Emma: 20-04 TP / 04-05 testen

Gerda: 28-04 TP / 12-05 testen

Marietje: 13-05 TP / 28-05 testen

Zwanger 2009:

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

Krullie: 1 maart getest/ZWANGER 2-ling

Michelle: zwanger / uitgerekend 8 november

Jane: zwanger van 2ling / uitgerekend 10 november

Mijnbaby: 17 maart getest/ZWANGER

Lucky-t: 19 maart getest / ZWANGER (1e echo 06-4)

Tammy : 20 maart testen / zwanger

Bitch1806 Getest 1 en 3 april/Zwanger 1e echo 17 april

Dees2 april getest.. ZWANGER!!/ 1 Echo 20 april

Britt: 14 april getest: ZWANGER!; 1e echo 4 mei

Gorgi: 24 april getest: ZWANGER!!!

Renee: 30 april getest: ZWANGER

Vanessa: 10 mei getest: ZWANGER!!!!!! YES!!!!!

Heb vanmorgen mijn eerste follikelmeting gehad. Er zitten nu 4 grote, 2 bijna grote en een aantal kleintjes. Maandag is de punctie!

Geplaatst

He Maysam,

Fijn dat je niet zo'n last hebt gehad van het weghalen van die cyste!

Ik loop in het MCA (Alkmaar t/m punctie) en het VU. Ik krijg ook morfine en een slaappil en moet de hele ochtend daar blijven tot mijn mannetje terug is uit Amsterdam.

Geplaatst

Thx Marietje, ennneee werkse! Als er een terugplaatsing komt, dan loop ik een week achter op jou.

Geplaatst

Hey Luna, toch nog een weekje samen op de bank dan hahaha Zal een gekwek geven straks op de bank. Wordt steeds drukker. Maar we gaan ervoor!!

Zetten jullie jezelf wel op de bank als het zover is. Kan het niet allemaal bijkouden hoor!!!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik ben Linda en lees deze forum ook al een tijdje. Ook ik heb mijn 1ste ivf behandeling. Maandag 11 mei ben ik begonnen met de puregon en vandaag mijn eerste fm gehad.

Erg fijn dat er een forum zoals dit is. Ik wens jullie allemaal heel veel succes in deze spannende weken.

Groetjes

Geplaatst

Lopende pogingen:

22 April Sam 1ste FM

Punctie:

Wachtbankje:

Ikketje: 15-5 TP / 29-5 testen

Zwanger 2009:

Zo ik heb mezelf weer aangepast hoor.

Vandaag TP gehad van 1 emmy, er was er helaas maar 1 bevrucht.

Hoop dat ie zo lief is om te blijven zitten dit keer.

Liefs ikketje

Geplaatst

He Luna

Ik heb maandag ook mijn punctie spannend allemaal

Ik heb er ongeveer 15 dus moet daarna utrogestan gaan gebruiken had eigenlijk gehoopt op pregnyl maar ja het is niet anders

Kijk er best tegen op ik heb geen idee hoe het allemaal gaat laat het wel op me afkomen.

succes maadag

groetjes Lonki

ps je mag me wel in de lijst verwerken

Geplaatst

Lopende pogingen:

22 April Sam 1ste FM

Punctie:

18 mei: Lonki

Wachtbankje:

Ikketje: 15-5 TP / 29-5 testen

Zwanger 2009:

Lonki, ik heb je toegevoegd. Jij ook heel veel succes maandag. Hoe laat moet je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden