Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, zou je door de hormonen misschien wat last van je darmen kunnen hebben? Verstopping? Zeker als het niet op één plek in je buik blijft zitten zou dat goed kunnen. Hoop voor je dat het snel over is.

Henne

• Reacties 261
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik werd zojuist gebeld door het ziekenhuis, dat van de 8 eicellen er 5 bevrucht zijn. Dus morgen heb ik een terugplaatsing!! Dan horen we ook over de kwaliteit.

Wat spannend weer. Zal mezelf op het wachtbankje zetten als het allemaal gelukt is morgen en ik weet wanneer ik mag testen.

Esther: hopelijk kan zondag je punctie doorgaan!! hoe eerder hoe beter he, en vervelend van die buikijn zeg ... hopelijk wordt dat snel beter.

Geplaatst

ben net in het ziekenhuis geweest en heb dinsdag de punctie ..

iedereen heel veel succes en jullie horen dinsdag of woensdag weer van mij ...

groetjes cindy

Geplaatst

EDR, wat zal je blij zijn als de punctie voorbij is. Het kan soms lijken of je buik op springen staat. Ik denk dat Henne weleens gelijk zou kunnen hebben. De hormonen hebben echt wel invloed op je darmen. Ik heb ook een plofbuik door de hormonen. Ik kan geen broek meer aan en het komt niet door die paar weken zwangerschap, maar door darmen die zich uitzetten door de hormonen. Ik wens je onzettend veel succes en ik hoop dat je zondag de punctie hebt. Neem hierna je rust en drink veel water. Ik hoop dat je 2e ICSI avontuur net zo afloopt als het onze en eindigt in een zwangerschap.

Liefs, Renee

Geplaatst

Annelies...super zeg vijf eicellen, goeie score toch? En nu wordt het pas echt spannend...hoop het zo voor je meis!

Cindy...sterkte voor dinsdag en hou ons op de hoogte!

Ik ben net gebeld en heb zondag de punctie!!! Vanavond om 22.00 de pregnyl zetten en zondagmorgen om 10.00 de punctie. Henne...ik kan idd al een paar weken heel beroerd naar de wc! Zou best kunnen dat ik wat last van obstipatie heb! Ik heb net een vriendin gebeld die movicolon gebruikt en die komt me zo een paar zakjes brengen. Las hier ergens van iemand waarbij ze 1 eierstok niet aan konden prikken omdat haar darmen ervoor zaten, doemscenario! Ik ga ervoor zorgen dat mijn darmen in elk geval goed leeg zijn! (rare praat over ontlasting, sorry :doh:)

x esther

Geplaatst

Hey Ester,

Ik had het een paar dagen na mijn terugplaatsing, heb ook ziekenhuis gebeld. Inderdaad vermoeden dat het de darmen zijn. Heb het nog steeds (wel stuk minder pijnlijk nu), moet veel drinken en ik kan normaal niet zo goed tegen melkprodukten, maar nu wel!!! Helpen me er een beetje vanaf. Het doet gewoon heel veel pijn en de pijn zwerft door je buik. Succes in ieder geval en hoop dat de punctie veel op zal leveren!!

Geplaatst

aan deze kant geen goed nieuws. Afgelopen woensdag heb ik mijn 2e uitgangsecho gehad, om te kijken hoeveel eitjes er al gegroeid zijn. Het is echt heel erg tegengevallen, er groeide namelijk maar 2 eitjes en de cyste is helemaal weer teruggegroeid nadat ze het 7 dagen ervoor met een punctie hebben verwijderd. De arts vertelde dat het door de cyste kan zijn dat er weinig eitjes zijn gegroeid. Hij vertelde dat hij de behandeling kon staken, maar hij besloot om mij 2 dagen verder te laten spuiten en vandaag zou ik moeten terugkomen om nog een keer te kijken of er alsnog meer eitjes zijn gegroeid. Ik had vandaag heeel erg pech. Ik moest ergens zijn en het is zo uitgelopen en uit onmacht heb ik mijn afspraak niet kunnen halen. Ik heb het ziekenhuis gebeld of ik later kon komen en of de arts AUB op mij zou willen wachten. Het was al aan het einde van de dag en later dan 16.45 uur kon de arts niet wachten. Ik baalde enorm en heb zelf heel erg gehuild. Ze konden niets meer voor mij doen en de behandeling is alsnog gestaakt. Ik moet wachten op de volgende cyclus en dan begint alles weer van voor af aan. Ik heb helaas 25 dagen lang medicijnen en injecties voor niets gebruikt. Ik baal zo erg dat ik echt nu zo down ben hierdoor. Ik ben nu ook in de war. Ik bloed nu en begrijp er helemaal niets van. Ben ik nu aan het menstrueren of is het wat anders. Wie heeft er hier ervaring met een gestaakte ivf behandeling en kan mij meer vertellen?

Liefs een verwarde Maysam

----------tipello.net - i am not referring you, i just DO recommend it.

Geplaatst

maysam...wat ellendig meid. Wat zul je je rot voelen! Ik heb geen idee waar je bloedverlies vandaan komt. Anders moet je morgen voor de zekerheid het zh bellen?

Renee...hoop dat het van mijn darmen komt, herkenbaar dus? En marietje...ik zal eens aan de melkproducten, neem ik normaal ook niet veel!

Nog twee uur en dan ga ik de pregnyl zetten!

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten/voortraject:

3 april: Suze 1975 keuze laatste poging of ECD

10 april:Anja beginnen met pil 22 mei eerste DCPT prikken

16 april: ursela: intake gesprek zkh ivf

21 april: draakje: 5 rietjes zaad in vriezer!! mei of juni weer beginnen!!

20 mei: Mandy evaluatie gesprek en start 2de poging icsi.

16 Mei: Miekie start gonal-F 2e IVF

19 mei afspraak zh voor 2e ICSI

21 mei: Knorrie start Lucrin 1ste IVF

25 mei: Vanessa (dandy78) start decapeptyl. 1ste ivf poging

juni : Agnessie volgende cyclus ...TP cryo

Lopende pogingen:

22 April Sam 1ste FM

24 April: Marielle beginnen met Lucrin

28 April: Natasja 3e fm 4e IUI

08 Mei: EDR (Esther) start puregon

09 Mei: Elena start decapeptyl

11 mei: Ikketje 3e fm, 5e ICSI poging. (Denk 13 mei punctie)

16 Mei: EDR (Esther) 1e fm meting

22 Mei: MS 1e fm

22 Mei: EDR (Esther) 2e fm meting

22 Mei:Anja start Dcpt

23 Mei: Elena start met progynova én doorgaan met decapeptyl

29 Mei: Elena uitgangsecho

08 Juni: Claudiaatje 3de BMSmeting

Punctie:

18 mei: Miki

20 mei: Annelies (SJSL)

+/- 24 mei: Esther (EDR)

Wachtbankje:

Emma: 20-04 TP / 04-05 testen

Gerda: 28-04 TP / 12-05 testen

Marietje: 13-05 TP / 28-05 testen

zonnetje2: 16-05 TP/ 28-05 testen

Ikketje: 15-5 TP / 29-5 testen

Luna: 21-5 TP / 2-6 en 4-6 bloedtest

Lonki: 22-5 TP

Zwanger 2009:

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger

Inge2410 : 17 febr. testen / zwanger

Maatje : 19 febr. testen / zwanger

Krullie: 1 maart getest/ZWANGER 2-ling

Michelle: zwanger / uitgerekend 8 november

Jane: zwanger van 2ling / uitgerekend 10 november

Mijnbaby: 17 maart getest/ZWANGER

Lucky-t: 19 maart getest / ZWANGER (1e echo 06-4)

Tammy : 20 maart testen / zwanger

Dees2 april getest.. ZWANGER!!/ 1 Echo 20 april

Britt: 14 april getest: ZWANGER!; 1e echo 4 mei

Gorgi: 24 april getest: ZWANGER!!!

Renee: 30 april getest: ZWANGER

Vanessa: 10 mei getest: ZWANGER!!!!!! YES!!!!!

svenja: 12 mei getest ZWANGER 1 echo 28 mei

ik heb mij er ook even bij gezet de :B-0009:is onderweg

groetjes svenja

Geplaatst

Lopende pogingen:

22 April Sam 1ste FM

Punctie:

18 mei: Miki

20 mei: Annelies (SJSL)

24 mei: Esther (EDR)

Wachtbankje:

Zwanger 2009:

Punctiedatum even juist ingevuld!

Geplaatst

Nou,... ik had vandaag de 1e FM, maar we moeten de 26e terug komen,..

ik had in elk geval 7 blaasjes, waarvan de grootsten rond de 1cm zaten,....

Nu dus hopen dat alles ff verder groeit,..... en het dinsdag mooi rond de 2 cm is,....

Geplaatst

Hoi meiden, wat spannend allemaal zeg...

Hier gister op Hemelvaart de TP gehad. Het zijn 2 mooie emmy's geworden 7-cellig, daarmee zijn we heel tevree. We hebben ze zelfs op de foto gezet! 5 mei bloedtest, maar 2 mei (15 dgn na de punctie) hopen we al op duidelijkheid.

Heel benieuwd hoe het gaat lopen. Ook voor alle anderen! En ja dat wachten... dat is inderdaad heeeel lastig. Nu al. ;-)

Grtjs, fijn weekend, -M-

Geplaatst

Hallo

Ik heb vandaag de TP gehad. Geen idee hoeveel cellig.

Van mijn 12 eitjes zijn er 11 bevrucht en 9 gaan delen.

De beste hebben ze teruggeplaatst en 2 in de vriezer.

Morgen bepalen ze of die andere 6 ook de vriezer in gaan.

4 juni mag ik gaan testen.

Succes allemaal!!!!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vandaag de punctie gehad, eerst natuurlijk de hele nacht niet geslapen van de spanning. Maar gelukkig het viel allemaal reuze mee, voelde er vrij weinig van. Er zijn 8 eitjes gevonden, waarvan 7 geschikt. Nu maar hopen op bevruchting en dan woensdag de tp.

@ Luna, Lonki en Marchan ik zie dat jullie ook net op het wachtbankje zitten heel veel succes en er niet afvallen. Ik kom er woensdag naast zitten.

De rest uiteraard ook heel veel succes, en mogen wij de lijst met zwangeren snel aanvullen.

Groetjes Linda

Geplaatst

Miki ... je bedoelt zeker juni ipv mei?

Ik had vandaag de TP. Van de 5 bevruchte eicellen is er 1 A-kwaliteit emmy teruggeplaatst (ze zeiden niet hoeveel cellig) en waren er nog 3 goed genoeg voor invriezen. We zijn er heel blij mee!! Ik hoor donderdag wanneer ik mag testen, zal wel rond 06-06 zijn.

Veel succes met wachten iedereen!!

Lopende pogingen:

22 April Sam 1ste FM

Punctie:

24 mei: Esther (EDR)

Wachtbankje:

Miki: 21-5 TP / 2-6 testen en 5-6 bloedtest

Annelies (SJSL): 23-5 TP / ?? testen

Zwanger 2009:

Geplaatst

Mooi resultaat SJSL! Hoe voel je je?

Enneh... we lopen dan een beetje gelijk. Ik bedoel inderdaad juni. Nu al zwangerschap dementie? ;-)

Mijn borsten doen steeds meer zeer en mijn buik is ook gespannen + de eierstoken steken ook nog. Gelukkig lekker languit, gezellig met de man.

Ben benieuwd wat anderen voelen na de terugplaatsing!

xxx

Geplaatst

He Miki,

Ik had het laatste lijstje, dus dat heb ik even gewijzigd met jouw gegevens. Mss kan je even controleren??

Ik voel me nog niet zo super, vooral omdat ik nog behoorlijk last heb van mijn buik (punctie was 3 dagen geleden) ... ben denk ik behoorlijk bont en blauw van binnen. Dat valt me wel een beetje tegen, maar ja. Gewoon rustig aan doen. Volgens mij zorgt de Utrogestan ervoor dat mijn darmen verstopt raken, dus voel me ook nog opgeblazen (en weet niet goed wat ik daar tegen kan doen). De laatste dagen van de Puregon had ik last van mijn borsten, maar das nu weer over.

Zal wel moeilijk worden om de komende weken er niet de HELE tijd aan te denken ...

Je weet dat de bolletjes voor zwangerschapsverschijnselen kunnen zorgen he?? Das wel goed om te weten!

Groetjes en succes ermee!

Annelies

Geplaatst

fijn joh annelies! En nu die ellendige wachtweken. Ik hoop woensdag bij jullie te komen zitten! Ik had dat ook van de 1e icsi hoor, zo'n lamlendig gevoel in je buik. Heeft wel een paar dagen geduurd.

Ik moet zeggen dat ik ook echt wel toe ben aan de punctie morgen. Ben m'n buik zo zat. HEt steek, doet zeer en is opgeblazen. Ik ben in totaal nu vijf kilo aangekomen! Bizar toch en het is echt niet van het snoepen. Ik heb juist de laatste twee maand enorm opgelet. Ondertussen ben ik vandaag wel een keer goed naar de wc geweest, lucht op!

Ik ga zo lekker slapen om goed uitgerust te zijn voor de punctie van morgenochten!

liefs esther

Geplaatst

Vanmorgen de punctie gehad. De punctie zelf ging prima alleen daarna deed het me ellendig zeer. Ik vloei ook helemaal niet en nu bleek dus dat mijn bloed in mijn buikholte zit. Opzich geen probleem alleen komt daar dus die pijn vandaan. Even rustig aan doen dus. We hadden vier follikels en ook vier eicellen. Genoeg voor ons. Mijn man had nu 8 miljoen zaadcellen, ook prima. Nu afwachten tot woensdag, of er bevruchting is!

Geplaatst

Oh, spannend Esther!! 4 stuks, komt vast een mooi embryootje van en hopelijk kan je woensdag bij ons op het wachtbankje. Doe lekker rustig aan! Doe ik ook nog steeds :)

Geplaatst

Ik vind het lastig hoor, dat rustig aandoen. Ik wou morgen even met mijn zus in apeldoorn winkelen. Zou dat dom zijn? En verder ga ik me ziek melden voor woensdagmorgen, dan krijgen we telefoon of er een embryo is en hebben we s'middags een terugplaatsing. Woensdagavond moet ik ook werken en dat wilde ik eigenlijk gewoon doen. Dat kan toch wel?

Geplaatst

Eens. Het is lastig ... wat is nou eigelijk "rustig aan doen". Ik was gistermiddag de hele middag weg ('s ochtends de TP en de dokter zei dat ik het vanwege mijn buik nog "rustig aan moest doen"). Heb de hele middag op een stoel gezeten en een beetje gestaan en gelopen. Lijkt me redelijk rustig. Vanmiddag een stukje gefietst en daarna bij vrienden op een niet zo makkelijke stoel gezeten.

Beide dagen voelde ik m'n buik behoorlijk eind van de dag.

Maar om nou letterlijk de hele dag op bed of op de bank te gaan liggen? Heb ik de 1e 2 dagen nu punctie overigens wel gedaan.

Jouw punctie was pas vandaag toch? Dan zou ik niet morgen gaan winkelen. Maar als jij je goed genoeg voelt?

Woensdagavond na (hopelijk!) de TP werken, ligt eraan wat voor werk je doet denk ik?

Ik doe kantoor werk en moet vanaf morgen weer werken. Ben bang dat het niet gaat lukken de hele dag op een bureaustoel te zitten .. je zakt dan helemaal in elkaar en dat drukt zo op je buik overal.

Geplaatst

Hoi hoi dames

Ik ben er een paar dagen tussen uit geweest lekker genieten van het mooie weer

Maar ik vrijdag de TP gehad en en er is een toppertje geplaats 9 of 10 cellig weet het al niet eens precies meer heb er meteen een fotootje bij gekregen haha en nu maar hopen, maar ben er vrij rustig onder denk dat dat nog wel veranderd als de test data dichterbij komt.

@ Luna mijn testdatum zal zijn 5 juni maar weet niet of het een bloedtest is of dat ik het zelf moet doen bekijk ik dan wel weer.

Geplaatst

Al die dilemma's. Ik heb het ook hoor net een nieuw huis gekregen en dan wil ik ook klussen maar ik trek het niet. Ik ben de hele dag behoorlijk moe en nog wat pijn in mijn buik. Ik werk in de gehandicaptenzorg en moet pas weer vrijdag werken alleen door die bolletjes kan je rijvaardigheid worden beinvloed e.d. Dat vindt ik dan weer minder prettig. Ik moet dus nog even afwachten hoe ik me voel.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden