Ga naar inhoud

Tweeling-mama's!


Stéphanie

Aanbevolen Berichten

o wauw wat knap van die vriendin van je dat ze dan wel komt, dat vind ik echt een compliment waard dat zijn namelijk echte vrienden!!

 

haha jaren 70 kleurenpallet..ik kom nie meer bij...oke ophouden nu want voor Truusje is het echt niet leuk..ben benieuwd wat de kinderarts zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Jawel hoor, papa en de oudste gaan regelmatig samen op zaterdagochtend zwemmen. Dus ik zal eens op de site van het zwembad kijken en overleggen.

Wat ik wel jammer vind hier bij ons is dat het niet vrijblijvend is. Je betaalt voor 10 keer en moet dat dan in 12 weken opmaken, je mag er dus maar 2 missen...

 

Ga eens een mannetje wakker maken! Zelfde verhaal als gisteren: omdat hij er langer over doet om te slapen 's morgens slaapt ie veel langer! Kaat heeft al lang haar boterham op! Ik hou niet van wakker maken maar als ik het niet doe kan ik nauwelijks meer boodschappen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, fijn ik ben Spuit elf!! Is weer eens wat anders :-) Ik ontdek het inderdaad nu pas.........

 

Klinkt nu niet erg prettig voor je meisje. Hoop toch echt dat de kinderarts iets gaat vinden. Het is voor jezelf al niet prettig als het niet wil, laat staan voor een kleintje!

 

Ik wil ook wel weer graag zwemmen met de kleintjes, alleen zo jammer dat je altijd afhankelijk bent van anderen. Mijn broer ging wel eens mee, die werkt in de nachtdienst en blijft dan wakker om zo met me mee te gaan. Maar dat is al van voor de zomervakantie!! Ik mis het toch wel. Binnenkort toch maar een keer op zaterdag ofzo gaan zwemmen met manlief. Op zondag is bij ons alles dicht, dus dat kan helaas niet. En ik ben eigenlijk ook wel toe om iets leuks te gaan doen met ons viertjes.

Hier huilden ze net beide alweer terwijl ze er net weer 1 uur in liggen, even laten gaan en het is alweer stil! Heb geen zin om ze er nu alweer uit te halen, dan duurt de middag wel heel lang voor ze! Nog maar ff snel wat doen en misschien nog even wandelen vanmiddag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een meisje met poepproblemen! Nu gebruiken we al bijna een jaar Forlax en gaat het super! Geen schreeuwend meisje meer wat heel nodig moet poepen maar niet kan! Volgens de ka kunnen deze poeders ook niet voor luie darmen zorgen en durf ik het dus gerust te gebruiken en wat kun je toch blij worden van een makkelijk poepend mensje!hahaha

 

Helaas zit zwemmen er bij ons ook niet in, door ons varende beroep! (best raar want water genoeg om ons heen!) Kinderen vinden het wel heerlijk als we gaan! Eerste jaar durfden we niet goed vanwege het exzeem bij ons dametje! Gelukkig gaat dat nu heel goed en is ze er zo goed als vanaf!

 

Wat een geweldig stel vrienden die langskomen om jullie kanjers te bewonderen!

Wij zijn met 3 stellen in de mmm bezig geweest en op het moment was het erg fijn om met elkaar over alles te kunnen kletsen en alles te delen...... spuiten, uitgangsecho's, puncties, delingen, terugplaatsingen en natuurlijk de teleurstellingen en de vreugde!

 

Lianne, gezellig dat je mee komt kletsen!!!

 

Hier weer wat nieuws, elkaar de hele dag nadoen en dan het liefste zichzelf uitkleden!!!!

 

Ik ga er 2 omkleden en in bed doen want ze zijn niet te genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mamavan2 lijkt me zoooo leuk die leeftijd!! Elkaar steeds nadoen echt supergrappig haha!

 

Hier ook wat nieuws..iets minder grappig helaas..Giada wordt elke nacht wakker en gaat dan lopen gieren, of kletsen of zingen..pff vannacht van 23:30 tot 02:30...en op zich is het niet erg ware het niet dat mevrouw een behoorlijk geluid produceert waar we dan weer allemaal wakker van worden..behalve papa die snurkt door alles heen!!

Iemand tips??

 

Sorpesa jouw kanjers vandaag alweer een maand oude, gefeliciteerd!!

 

Lianne hoe gaat het met de slaapperikkelen?

 

Caro how is ie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaapperikelen zijn nog steeds K.... donderdag komt er iemand langs voor kennismaking en kijken hoe of wat. Ga nu gewoon elke keer geluidsopnames maken.

Gister was ik even bij de V&D en daar was een meisje van anderhalf. Zo heerlijk kletsen en lopen en zo schattig.... Die van ons zijn over een paar maand ook zo!! ahhh

 

Ik weet niet wat je beter kan hebben midden in de nacht. Een mooie serenade van je dochter of krijsen, haha. Geen van beide is prettig, ze kunnen beter lekker slapen!

 

Straks mijn allereerste waterpolo wedstrijd sinds jaren. Volgens mij is de laatste in 2010 geweest, bijna 3 jaar geleden..... ben nu al zenuwachtig.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lianne leuk! Succes!

 

Geen idee wat kun je doen aan een zingend en kletsend kind? Ik laat ze altijd, zo lang ze niet huilen vind ik alles best, maar dat duurt niet zo lang als bij jullie. Wat raar dat dat kind niet moe wordt he?

 

Hier goed hoor, moeilijke avond maar rustige nacht gehad, zelfs tot kwart voor 9 geslapen! Maar omdat we aan het opruimen gingen met z'n allen en mijn zus met ze beneden was, is het ochtendslaapje erbij in geschoten, boterham, in bad en in bed... dachten we... Maar het was 1 uur en dat was zo'n rare tijd dat vonden ze niks.

Dus weer er uit getrokken en gaan wandelen maar toen viel Bram natuurlijk de laatste 5 minuten in slaap. Geprobeerd slapend in bed te leggen dat ging goed tot ik zijn slaapzak dichtritste en toen dacht hij : hé, maar dat is niet de bedoeling! Zucht... Dus maar een flesje gemaakt en nu liggen ze er echt in. Maar eigenlijk ook beter want dit is de normale middagslaaptijd...

 

We zouden vandaag naar de Beekse Bergen maar de oudste was nog niet lekker dus gaan we morgen, dan heeft papa ze weer lekker alleen... Maar hij heeft geluk want het is om 4 uur al dicht dus voor zessen en voor het spitsuur dus zijn we gewoon weer thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lianne, hoe is je polowedstrijd gegeaan???

 

Elinorac, hopelijk knapt de oudste op en kunnen jullie morgen toch nog lekker naar de beekse bergen! Ik las ergens anders dat jullie opgeruimd hebben!!! hahahaha, moet je hier einde van de dag eens zien..............................overal speelgoed!!!! Helaas kan ik daar heel slecht tegen maar goed, als ze op bed liggen ruim ik allles weer op!Hier moesten ze er ook niets van hebben wanneer ze in de wandelwagen in slaap waren gevallen om ze naar bed te brengen!

 

Sorpresa, gefeliciteerd! De tweeling al 1 maand oud! Ik heb van het eerste elke maand een foto op dezelfde plaats genomen, erg leuk om terug te zien hoe ze groeieden en veranderden!

 

Stiertje, nachtelijk kletsen is misschien fijner als krijsen maar nog steeds niet fijn! Als ze hier wakker worden leg ik ze terug zonder iets te zeggen, muziekje aan en weer weglopen! Soms werkt, soms ook niet! Succes!

 

Helaas blijft het nadoen niet tot elkaar beperkt maar ook papa en mama nadoen is erg leuk!!! Maar nu moet je zelf zo gaan oppassen wat je doet of zegt!!! Het is een leuke periode maar ook een drukke want voor mijn gevoel ben ik de hele dag aan het NEE zeggen!

Waarschijnlijk zijn we maandagavond op de plaats van bestemming en hebben we dinsdag vrij, eens kijken of we nog iets leuks kunnen gaan doen in de omgeving!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik ben soms al een hele dag aan het NEE zeggen. S luisterd wel aardig maar L gaat rustig door en kijkt dan zo van haha ik doe het lekker toch. Gevolg dat ze een kaarsenstandaard op haar handje kreeg: Brullen!! Zijn jullie lekker op vakantie??

 

Wedstrijd is goed gegaan, ze waren blij dat ik er weer was!! En heb niet eens spierpijn. Morgen maar weer trainen, zal dan vast de spieren wel voelen :-)

 

Caro, nog naar de Beekse Bergen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi! Ik lees nog steeds mee hier maar ben beetje te dement om op iedereen te reageren. Vergeet steeds wie wat schreef... Gaat dat nog over? Zo vermoeiend! Vind het wel heel leuk om te lezen wat oudere tweelingen allemaal doen. Elkaar nadoen, zich uitkleden en nachtelijke serenades voorbij zien komen. Staat ons nog wat te wachten dus :-)

 

Hier alles goed, alleen wil Truusje de slaap maar niet vatten dus ik denk dat ik met haar op sleeptouw kan zometeen. Klaasje wordt nogal eens wakker van haar en dan zijn we verder van huis ;-)

 

Fijn weekend allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we zijn geweest, het was wel leuk maar koud! En daardoor ook veel dieren niet te zien dat was jammer.

 

Papa had een best goeie dag met de tweeling maar vanavond is het weer lastig met Brammetje... Pfff hij was zo druk dat ik dacht hij is vast moe (ken ik van horen zeggen, nooit eerder zo'n druk kind gehad) dus om 10 voor half 8 al in bed. Meteen slapen maar helaas 20 minuten later weer wakker en meteen brullen en nu eigenlijk net pas stil... Zucht...

 

Ja ik denk steeds het wordt makkelijker maar als ik dat dan weer lees met de hele tijd NEE zeggen... Pfff...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lianne, helaas niet op vakantie maar wij zijn schippers en komen dus op veel plekken! Zitten nu op de Moesel waar we als het goed is woensdag gaan lossen!

 

Elinorac, heb je dochter gespot op fb! Wat een dametje al!

 

Sorpresa, die vermoeidheid gaat over hoor! Toen ik uit ziekenhuis kwam met de tweeling was ik helemaal gesloopt en dacht aan boord wordt het veel makkelijker maar helaas............ Wij kwamen met 7 voedingen aan boord maar ging prompt terug naar 8 voedingen dus weg slaap! Gelukkig gingen ze snel terug naar 7 voedingen en langzaamaan werd het makkelijker en ging de vemroeidheid weg! Probeer zoveel mogelijk slaap mee te pakken of wanneer de tweeling slaapt ff rustig op de bank met een kop thee!

 

Hier sliepen ze best snel door maar zijn ze verschrikkelijk vroeg wakker! Tijs is vaak al om 06.00 uur wakker. Soms leg ik hem bij mij in bed, zoals vanochtend, en toen heeft hij nog lekker tot 7.30 uur geslapen. Iris werd ook pas rond die tijd wakker! Heerlijk..............

Omdat uitslapen echt verleden tijd is laten we elkaar wleeens een beetje uitslapen maar dat kan alleen wanneer we stilliggen. Maar daar kan ik echt van genieten!

 

Het NEE zeggen gaat de hele dag door. EN eerst probeert de een het en dan de ander..................... geweldig om te zien maar ook erg vermoeiend! Maar ach, het is allemaal eenm fase en het gaat al zo snel!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dan zijn we op de helft Caro!! :-) Het niet goed slapen zal vast niet eeuwig duren, en het NEE zeggen ook vast niet. Ik geniet echt volop van ze, en soms vergeet je gewoon dat je moe bent!

Jammer dat je niet alle dieren gezien hebt in de Beekse Bergen. Goed excuus om nog een keer te gaan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het waren gratis kaartjes die mijn schoonouders hadden gewonnen dus ach... dochter heeft het leuk gehad, is dol op haar tante dus daar gaat het natuurlijk om.

 

Nou ja en wij hebben nog het manprobleem erbij... geloof dat wij de enige twee zijn, tenminste van dit topic, met zulke ongeduldige mannen... Ik zat laatst te denken: Bram is ook ongeduldig, daarom piept hij zo vaak, dus misschien dat dat daarom botst: ze lijken op elkaar! Kan nog leuk worden... P zegt altijd tegen hem: je bent zo'n leuk ventje, zo jammer van dat gepiep de hele tijd! Want genieten doet hij te weinig van ze ben ik bang... en dat is zo zonde, vooral voor hemzelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hoef ik nog maar even!!! Moet wel zeggen dat ze steeds meer samen doen (lees: ondeugend zijn!). Eerst was alles alleen maar zie je steeds meer samen, echt leuk!

Samen spelen is nog niet echt meer afpakken! Altijd moeten hebben wat de ander heeft en aangezien we niet van alles 2 hebben geeft dit nog weleens strijd! En hoewel Iris in het begin alles heel makkelijk afgaf doet ze dat toch wel steeds minder!!

 

En inderdaad, Lianne, soms vergeet je dat je moe bent....... maar wanneer we hier een onrustige nacht hebben gehad met weinig slaap dan merk ik meteen dat ik slecht tegen weinig slaap kan! hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook wel dat wanneer ze ouder worden ze meer met elkaar gaan spelen. Ze volgen elkaar bijna overal naar toe, maar speelgoed kunnen ze inderdaad van elkaar afpakken. L liet dat in het begin ook toe, maar laat nu wel merken dat ze dat niet altijd leuk vind.

 

Wij zijn inderdaad een van de weinige met een ongeduldige man Caro. Ik heb wel bij hem aangegeven dat wanneer wij het slaapprobleem willen aanpakken hij dan ook moet veranderen. Hij weet dat ook wel, maar hij doet het gewoon niet. Komt er dus op neer dat ik er alleen voor sta. Hoop maar dat alles snel veranderd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gisteren een sollicitatiegesprek met een hoogzwangere dame (dacht ik ) ze zag er moe uit...kreunde ..zuchtte en kneep veel met haar ogen..toen ik vroeg hoe ver ben je zei ze.."24 weken"..van een tweeling !!

Ik voelde meteen en direct medelijden..dacht nog ..oef jij gaat een zware periode tegemoet. Ze had ook geen idee wat ze moest verwachten en liet het allemaal maar op zich afkomen..tja natuurlijk doe je dat wat moet je ook anders!

Op de terugweg naar huis dacht ik bij mezelf na over mijn gevoelens als ik iemand zie die zwanger is van een tweeling en waarom die zo negatief zijn.

Het komt eigenlijk doordat ik zo'n slechte zwangerschap en kraamperiode heb gehad dat ik er echt niet van heb kunnen genieten en dat vind ik nog steeds erg jammer en verdrietig!!.....hmmmm ,,misschien toch maar gebruik maken van de laatste cryo?? haha

 

Hoe hebben jullie je tweelingzwangerschap ervaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat jammer Stiertje, dat wist ik eigenlijk niet, we zijn elkaar natuurlijk na de geboorte pas echt goed gaan volgen...

 

Ik heb een prima zwangerschap gehad, had alleen sinds 17 weken meds tegen hoge bloeddruk en daardoor veel controles. Wat ik jammer vind is dat de vele echo's die ik heb gehad altijd kort en zakelijk waren, behalve de 20 weken echo, die duurde heel lang, de echoscopiste heeft de hele zwangerschap moeite gehad ze uit elkaar te houden trouwens, ze vergiste zich ook wel eens ...

 

Het was altijd even gauw checken of het goed met ze gaat en hup weer weg in het ziekenhuis, eigenlijk nooit eens rustig kijken en ervaren hoe bijzonder het was die twee in mijn buik... dat vind ik achteraf jammer...

Het werd op het eind natuurlijk zwaarder maar toen ik er eentje had en over tijd liep (de oudste is 12 dagen na de uitgerekende datum geboren) had ik daar bijna net zo veel last van.

 

Wat me wel opviel was dat mensen inderdaad meestal medelijdend naar me keken, zo van: wat zal die het zwaar hebben terwijl ik het wel mee vond vallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je niet op en top hebt kunnen genieten Stiertje! Dan toch maar de laatste cryo terug laten plaatsen :-)

 

Ik heb tot ongeveer 16 weken wel twijfels gehad of het wel goed ging en bang om ze weer kwijt te raken. Daarna drong het echt door dat het goed zat en kreeg al een mooi buikje waar ik trots op was! Ik ben toen volop gaan genieten. De zwangerschap is mij enorm meegevallen, heb het niet als zwaar ervaren en heb tot 34 weken gewerkt (wel halve dagen op het laatst). Ik had altijd geweldige echo's, heel uitgebreid. Kwam ook wel door de cyste niertjes, maar nooit een snelle echo. Op het laatst had ik veel last van zuurbranden en werd dan midden in de nacht zittend in bed wakker. Daar was ik wel klaar mee!

 

Als ik nu een zwangere zie, wil ik zo weer en ben eigenlijk een beetje jaloers. Komt misschien ook wel doordat wij zoveel moeite hebben moeten doen om deze wondertjes te krijgen dat je daar dan andere gevoelens bij hebt.....

 

Vandaag alweer 1 jaar!!! waar blijft de tijd......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieperdepiep hoera!!! Gefeliciteerd met jullie kids! Veel plezier vandaag!

 

Hier helaas niet echt een leuke zwangerschap gehad. In het begin, tot ongeveer 16 weken, regelmatig bloedverlies en toen ik eindelijk begon te geloven in een goede afloop kreeg ik met de 20 weken echo te horen dat bij 1 van de kindjes een scheurtje in de vliezen zat, ofwel: gebroken vliezen. Opgenomen in het ziekenhuis ter observatie en met 29 weken bevallen binnen 1,5 uur, waarin ik ook nog vervoerd ben naar een ziekenhuis met een nicu. In het begin hebben ze nog wel wat opstart problemen gehad en daarna alleen wat kleine probleempjes.

Som zou ik nog graag een keer zwanger willen zijn en dan mogen/kunnen genieten van de zwangerschap. Maar de angst voor weer zo'n verhaal maar nu met 2 kleintjes erbij is voor ons reden genoeg om te zeggen: "geen mmm meer".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond zwanger zijn eigenlijk gewoon eng! Ik ben best angstig aangelegd en de eerste 12 weken waren ronduit stressvol. Ik was niet misselijk, alleen moe dus daar had ik wel mazzel mee. Die moeheid bleef en zal deels ook wel komen door de angsten. Ik telde de dagen en toen de weken. Mijn zwangerschap ging ook niet van een leien dakje hoor, kreeg rond 18 weken harde buiken en duizelingen en ben toen halve dagen gaan werken. Toen ik met 22 weken op de grond wakker werd in de Hema kon ik meteen de ziektewet in. Ik mocht bijna niks meer. Van manlief mocht ik niet eens de trap op ;-) Maar bijvoorbeeld autorijden of in mn eentje naar buiten mocht niet van de gyn. In de Hema viel ik (hoe cartoonesk) recht achterover en had ik alleen koppijn maar stel dat ik in de auto weg zou vallen? Kreeg ijzertabletten maar ja die slaan pas na zes weken aan en toen bleek dat de duizeligheid kwam doordat een van de kiddo's op de aorta lag. Sja daar doe je weinig aan! Mijn bloeddruk was 'mooi laag' zoals ze dat zeiden in het ziekenhuis. Misschien iets te laag? Nou ja mijn hele zwangerschap staat in het decembertopic en misschien hebben jullie die wel zijdelings meegekregen. De echo's waren ook hier kort en zakelijk. Alle controles eigenlijk. We hebben daarom vier (!) pretecho's laten maken :-)

Naast eng vond ik het ook bijzonder om zwanger te zijn. Leven in je buik voelen is zo speciaal! En hoe oncomfortabel dat ding ook was, ik was trots op mijn buik. Hier de laatste foto die ik heb gemaakt, met 37,5 week geloof ik.

[ATTACH=CONFIG]5004[/ATTACH]

 

Ik ben uiteindelijk met 38 weken ingeleid en twee dagen later bevallen met ruggenprik. Truusje heb ik er zelf uit geperst en dat ging eigenlijk heel goed. De pijn was vreselijk (die ruggenprik verdooft daaronder niks) maar ik was trots dat het was gelukt. Ik kreeg even de tijd om op adem te komen maar de weeën en de persdrang bleven weg. Ineens kelderde de hartslag van Klaasje en kwam de gyn binnen gestormd. Hij ragde (sorry maar heb er geen passender woord voor) de vacuumpomp erin en rukte Klaasje eruit. Eerst mijn lieve roze kirrende meisje op de borst en nu een slap grijs mannetje. De navelstreng werd doorgeknipt en weg was Klaasje, en manlief rende erachteraan. Vrijwel meteen kwam de placenta eruit en dat was ook de reden dat Klaasje het zo moeilijk had, de placenta was al aan het loslaten terwijl hij nog binnen zat. Ik was ondertussen bijna een liter bloed armer dus veel is me ontgaan maar ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Voelde me de eerste dagen zo schuldig tegenover mijn kleine man. Alsof ik gefaald had om hem veilig op de wereld te zetten. Het lukte me niet op eigen kracht zonder weeën en daardoor lag hij nu aan de slangetjes (zo dacht ik). Uiteindelijk hebben we daarna (maar) zes dagen in het ziekenhuis doorgebracht maar mijn roze wolk is wel om zeep geholpen toen. Ik lag met Truusje op de kamer en was niet zo mobiel dus ik kon Klaasje 1-2 keer per dag even bezoeken als mijn man me erheen reed in de rolstoel. Bah ik word nog steeds verdrietig als ik daaraan denk, moet nog slijten denk ik. Hier onze eerste foto samen. Dit was de dag dat Truusje en Klaasje voor het eerst weer samen bij mama waren.

[ATTACH=CONFIG]5005[/ATTACH]

 

Dus ja...wij hebben ook nog een cryo liggen en manlief is vrij stellig dat ie het wel goed vindt zo terwijl ik een soort tweede kans wil. Ik heb echt mn best gedaan om te genieten van de zwangerschap en de bevalling maar het is me niet zo goed gelukt helaas. Als ik nu een bolle buik zie ben ik best een beetje jaloers, hoe ellendig ik me ook voelde toen ik er nog een had. Heb toevallig vandaag de dokter om anticonceptie gevraagd want ik ga niet met mijn doldwaze hormonenhoofd de kans lopen dat we er 'per ongeluk' nog eentje maken natuurlijk!

 

Verder hier een feestje, Klaasje is nu ruim vier kilo en begint redelijk door te slapen op zijn fles, zo'n zes uur. Truusje niet, die doet er 4, max 5 uur op. Heel praktisch... maar goed ik volg ze maar, nu ik nog vrij ben kan dat. Morgen gaan ze logeren bij opa en oma, kan ik weer eens een nacht slapen! Jee! ;-) Om het af te leren nog een fotootje van de kleintjes bij opa en oma een week of twee terug. Fijn weekend ladies!

[ATTACH=CONFIG]5006[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden