Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom tweelingmama! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Bij ons doen ze de berekening hetzelfde als bij Dani, alleen dan vanaf de tp 38 weken rekenen. Dit scheelt een paar dagen.

Ow Vanes, morgen naar je eigen arts. Ik ken die ónzekerheid´. Vreselijk! Ik vind het heel moeilijk. We moeten eigenlijk gewoon BLIJ zijn met onze zwangerschap.

Vandaag een lekkere warme dag! Geniet ervan! Maar pas op voor het zwangerschapsmasker en smeer je daarom goed in.

Liefs

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, koekoek...

Hahaah was echt in de veronderstelling dat het vandaag was.

Kun je nagaan hoe we meeleven met je!

Hoe laat staat de afspraak gepland?

Zet het wel in mijn agenda, kan ik het deze keer niet vergeten :doh::doh::doh:

Groetjes van Daan

Geplaatst

Ik ben ook wel benieuwd hoelaat je morgen naar je gyn mag. Ik moet nog zo lang wachten, 3 juni 12.30uur. Het zal vast en zeker goed zitten hoor Vanes! Ik geloof er echt in!

Liefs

Geplaatst

Daan? Ben jij helderziend ofzo?

Vanmiddag om 3 uur werd ik gebeld dat de afspraak van morgen niet door kon gaan.........

De arts is er morgen niet.

Ik zeg dat kan niet! Ik het verhaal snel uitgelegd en gezegd dat ik er anders wel direct aan zou komen.

Na 10 minuten werd ik teruggebeld, ik kon direct in de auto springen.

Nou! Dat heb ik gedaan, manlief gebeld (die werkt buiten de plaats) moeders meegesleurd en op naar het ziekenhuis.

En wat denk je? Een mooi kloppend hartje!!!!

Dus ik huilen, mijn moeder huilen:crybaby2:, we waren zo blij!

Maandag 8 juni naar de fertiliteitsarts.

Wat een hel van een week.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa wat fijn voor jullie! Eindelijk een beetje zekerheid en bevestiging na deze slopende week! Ik hoop voor jullie dat het genieten nu kan gaan beginnen!

Geplaatst

Oh wat tof zeg waanzinnig, je heb het hartje zien kloppen!!!

wauww wat moet jij in de wolken zijn nu

Nu is het helemaal echt he!!!!

:B-0009:

Ik ben zo blij voor jullie!!

Dikke knuffel

Geplaatst

Vanessa wat geweldig! Wel jammer dat jouw man er niet bij kon zijn maar je bent nu wel van die onzekerheid af. Balen dat één zo'n arts je dan zo'n rotweek kan bezorgen maar goed het was nu wel even echt genieten en daar moet je je dan maar aan vast houden. En nu op voor een onbezorgde zwangerschap!

Geplaatst

Vanessa super, blij dat je duidelijkheid hebt. Het kloppende hartje zal wel een enorme ontlading hebben gegeven. En nu genieten. Heel veel succes!!!

Geplaatst

oh wat goed vanessa!! zie je nou wel! een arts die gewoon te snel roept zonder eerst ff na te denken. wat een rotweek hebben jullie gehad, maar wat een geweldig nieuws vandaag! ben echt superblij voor jullie!!!

Geplaatst

Ow Vanessa, wat super!!!!!! Wat zal je blij zijn! Inderdaad jammer dat manlief er niet bij was. Ik ben vorige week ook alleen geweest, omdat het een spoedafspraakje was. Gelukkig kan hij volgende week wel mee. Hebben ze nu goed uitgerekend hoeveel weken en dagen je precies zwanger bent? Ik ben blij voor jullie. Laten we afgelopen week nu maar snel vergeten.

Liefs

Geplaatst

Volgens de berekening van de vorige arts zou ik drie dagen verder zijn. Dit is het verschil in berekenen vanaf de punctie of de tp.

Wat ik begreep gaan ze straks bij een van de volgende echo's bekijken hoelang je precies zwanger bent. Dit doen ze aan de hand van de grootte van het kindje. Het schijnt erom te gaan wanneer je eitje ingenesteld is.

Maar ik had niet mijn eigen arts dus ik wacht 8 juni maar even af.

Renee, gaat het met jou goed?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hahaha mamanessa,

Ik zei het toch!!

Echt weer stomtoevallig..

Ben wel onwijs blij voor je dat alles gelukkig helemaal goed was en dat je een mooi hartje hebt gezien.

Ben benieuwd hoe ver je inderdaad bent.

Bij ons is het elke keer anders, de ene keer loopt ie op schema en bij de laatste pretecho loopt ie 3 dagen voor...

Misschien dat ze bij de 20 weken echo wat meer kunnen vertellen.

Op naar je volgende echo!!!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Goedemorgen! Ik ben benieuwd naar de volgende echo. Wachten tot 8 juni is lang he?! Ik mag morgen over een week...... Ik tel de dagen af. Verder gaat het wel. Ik ben misselijk met vlagen en vooral in de middag. Vorige week had ik de misselijkheid voornamelijk in de ochtend en ik heb vorige week mijn afspraken in de middag gepland voor deze week, HANDY! Nou ja, als je moet dan lukt het vast wel. Ik verlies een beetje bruin, maar ik ben allang blij dat het niet bloedt. We gaan gewoon verder met aftellen en afwachten.

Liefs

Geplaatst

Daar ben ik weer! Ik ben gisteren helemaal niet misselijk geweest en dat baart me weer zorgen. Aaaaaaargh! Ik voel mijn borsten ook bijna niet meer en ik voel me niet meer misselijk. Ik moet nog een week wachten voor een echo. Ik ben zoooo bang en ik vind dat het zoooo lang duurt. Sorry voor mijn gemekker, maar hier kan ik het even kwijt.

Hoe gaat het met de anderen? Alles ok?

Liefs

Geplaatst

Oh Renee wat vervelend is die onzekerheid toch! Maar zwangerschapskwaaltjes zeggen niets over de zwangerschap hoor, de één heeft er gewoon meer en langer last van dan de ander. Wat dat betreft is die beginperiode gewoon verschrikkelijk en duurt het wachten op de echo's megalang. Probeer toch om je niet de kop gek te laten maken ( ja klinkt makkelijker dan dat het is) en over een weekje zie je jouw beebje weer prachtig op schema liggen.

Geplaatst

Jeetje Renee, hoe gaat het nou met je?

Je kunt hier altijd je ei kwijt hoor!

De onzekerheid is heel erg he allemaal en de wachttijd tot de 1e echo is nog erger dan het wachtbankje tot de test.

In mijn tijd op het bankje had ik mega last van ongi pijn en last van mijn onderrug en dacht dat het echt voorbij was, maar toch een posi test.

De weken tot de 1e echo is dit hetzelfde gebleven (misschien van de stress??) en pas na de 1e echo werd ik kotsmisselijk en kreeg ik last van mijn borsten.

De ongi krampen heb ik nu nog steeds..

Ik duim voor je dat de tijd een beetje snel zal gaan!!

We denken aan je en als er iets is, gillen maar!

Groetjes van Daan

Geplaatst

he renee, wat een onzekerheid de hele tijd! maar ik heb ook dagen dat ik veel minder last heb dan andere, vandaag echter juist weer kotsmisselijk. en moe, niet normaal meer.

ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, ik heb dat ook. elke dag voelt anders en steeds weer vraag ik me af of het echt wel goed gaat. en dan lijkt die echo zo ver weg he. als je het niet vertrouwt, bel dan 't ziekenhuis. want deze spanning is ook verschrikkelijk, misschien kunnen zij iets doen om je onzekerheid (al is 't maar voor even) een beetje weg te nemen.

en niks gemekker, het is logisch dat je je zorgen maakt. denk dat we allemaal blij zijn als we die twaalf weken voorbij zijn, hoewel het zorgen maken misschien wel nooit helemaal ophoudt. en als het eerder mis is gegaan, blijf je je zorgen maken bij elke kleine verandering. die angst zit er nu eenmaal in. zorg goed voor jezelf, trek aan de bel als 't nodig is en ik hoop (en ga er van uit) dat we de komende zeven maand en een beetje gewoon samen af gaan maken!

dikke knuffel!!

Geplaatst

Inderdaad hoor die onzekerheid blijft wel mee spelen hoor, zelfs verder in de zwangerschap (het wordt wel wat minder maar toch..) je leeft van afspraak naar afspraak. En het scheelt dat we het allemaal herkennen.

Geplaatst

Renee,

Ik herken die onzekerheid ook. Toen ik 7 en halve week zwanger was heb ik nog een testje gedaan omdat ik die nog had liggen en wat denk je? Een heel vaag streepje terwijl ik bij eerdere testen steeds een hele dikke streep had. Ik raakte compleet in paniek en had ook veel minder kwaaltjes.

Ik heb toen de assistente van de huisarts gebeld. Zij wist mij te vertellen dat de hormoonwaarden behoorlijk kunnen schommelen waardoor je de ene dag meer klachten hebt dan de andere dag. En uiteindelijk bleek er niet aan de hand.

Ik hoop dat je een hele mooie echo hebt 8 juni, succes!

Snoeske

Geplaatst

Renee, kom op meis. Die onzekerheid is ook killing. Probeer je niet gek te laten maken! (maar ik snap het wel hóór)

Liefs, Jane

Geplaatst

Wat een lieve berichten allemaal. Ik heb maar besloten om de angst te accepteren en er niet meer tegen te vechten en wat denk je??? Het gaat nu veel beter met mij en mijn onzekerheid. Natuurlijk is het niet helemaal weg, want ik verlies nog steeds een donkerbruin goedje. Ik ben nu al 2 weken aan het tobben met bloedverlies en bruinverlies. Zolang het geen heftige bloedingen zijn zal het wel goed zijn....? We zullen toch moeten afwachten tot 3 juni.

Nogmaals bedankt voor alle steun en ik ben blij dat ik een plekje heb waar ik mijn onzekerheid kan uiten.

Liefs

Geplaatst

jeetje wat is het hier rustig geweest. nou scheelt 't ook dat we niet konden forummen dit weekend....

hoe is 't met iedereen? hier gaat 't allemaal wel op schema volgens mij. vrijdag weer een echo, eindelijk!! ben wel heel benieuwd hoe 't er daar van binnen nu uitziet.

verder ben ik echt ontzettend misselijk, heb ook maar weinig aan m;n lange weekend gehad. laat staan van ;t mooie weer kunnen genieten. zie continu groen en het overgeven is nu ook begonnen (en das voor mij echt heel wat, want ik kan over het algemeen helemaal niet overgeven).

ach, 't heeft een goede reden en 't zal vanzelf ook wel weer overgaan. alleen nu op m'n werk is 't wat lastig, ben hulpverlener en als ik met een klant in gesprek zit is 't niet zo prettig als ik wordt afgeleid door een opkomend ontbijt :wink:

misschien straks lekker wat eerder naar huis, voetjes omhoog en 't mannetje laten koken (heerlijk, dat verzorgd worden, hihi).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden