Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Net terug van de gyn. Hij heeft nog even gevoeld of alles goed zat en of het nog steeds 'pot'dicht zit. Dit deed hij n.a.v. mijn 'harde buiken verhaal'. Ik mag geen krampachtige pijnen hebben die lijken op menstruatiepijn want dat zou er teveel aan zijn.

Het kindje ligt nog steeds lekker dwars, hoofdje links en voetjes rechts van mijn buik. De gyn verwacht niet dat ze nog anders gaat liggen, maar in mijn geval maakt het niet zo uit want we gingen toch al voor een keizersnede. Ze is 1900 gram en alles zag er goed uit. De operatiedatum is nu vastgelegd. Ik zal op 17 december bevallen. Ik moet me om 7uur melden in het ziekenhuis en ik zal de eerste in de rij zijn die ze die dag helpen. De verwachting is dat de baby dan ca. 3,2 kg is, dus ca. 6 pond, wat een mooi gewicht is. De gyn verwacht wel dat de baby misschien even op de prematuren afd. komt, maar wellicht maar voor 1 nachtje/dagje. Hij zal ervoor zorgen dat er een kinderarts aanwezig is, zodat ze helemaal nagekeken wordt direct na de bevalling.

Ik zal de baby even te zien krijgen en dan zal het meegenomen worden naar mijn kamer of de prematuren.afd. In het beste geval ben ik binnen een uur ook op de kamer. De keizersnede zelf duurt niet lang. De ruggeprik werkt snel en het kindje zal er binnen 5-10 min. zijn. Daarna hebben ze nog wat werk met mij. Wilt de placenta niet loslaten dan krijgen we een ander scenario, maar dat zijn hele nare verhalen die ik even wil vergeten. We gaan er vanuit dat alles goed gaat, maar ik ben wel blij dat we het even rustig allemaal besproken hebben.

Ik mag over 2 weekjes weer terug, 18 november.

Liefs

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oeh Renee,

Das een raar idee. Je weet nu al dat je kindje die dag geboren gaat worden!!! I

k wordt 2 weken eerder ingeleid ivm de diabetes, net als jij Vanessa. Moet daarna even in ziekenhuis blijven omdat ze mijn diabetes wilen onderzoeken. Naar aanleiding van de groeiecho over 2 weken wordt er gekeken of het wellicht nog iets eerder zal worden. In iedere geval weet ik het niet zover van te voren hoor. Wordt gewoon afwachten wat de ontwikkelingen zijn. Alles bij elkaar heel spannend!!

Geplaatst

he renee

wat leuk dat je al een datum hebt.

bij heel veel drukkerijen krijg je de geboortekaartjes gratis als je de datum goed hebtDaar moet je gebruikt van maken.

ik heb vandaag een lekkere emo dag gehad. veel gehuild vandaag zal wel door de vermoeidheid komen. alles was me te veel vandaag.

liefs

Geplaatst

hallo dames

hier is de afgelopen dagen niet veel geschreven.

vandaag is het zover wij gaan verhuizen.

ik heb heel slecht geslapen vannacht en vannochtend mijn ontbijt eruit gegooid.

door de druk op mijn buik van het overgeven plas ik ook nog in mijn broek en teveel voor het inlegkruisje om tegen te houden.

mijn man had gisteren alle schone kleren al meegenomen dus ik kan me ook nog niet omkleden.

als het goed is hebben wij vannaf vandaag ook internet in het nieuwe huis maar met ziggo weet je maar nooit.

dus als ik er een paar dagen niet ben weten jullie hoe het komt.

tot snel

liefs

Geplaatst

Hey Svenja,

Veel succes met verhuizen en ik herken je dingetje hoor!!! Ik had het een paar weken terug, je voelt je doodongemakkelijk. Ik had gelukkig wel schone kleren. Ik hoop dat ze snel schone kleren voor je hebben gebracht!!! Heel veel succes!! EN hoop je snel weer te horen vanuit het nieuwe huis!!!

Geplaatst

Ik ben dus niet de enige die uit moet kijken met niezen of te laat gaan plassen.

Svenja, sterkte met het verhuizen. Probeer je ondanks al het werk uit te kijken wat je doet? Ik vind het zelf ook moeilijk om niet alles zelf te doen maar nu moet het gewoon even door anderen gedaan worden.

Hopelijk tot snel!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Svenja, succes met de verhuizing!! Ik hoop dat jullie internet-verbinding het snel weer doet.

Ja Vanessa, ik heb daar ook last van. Stiekum doe ik soms toch teveel en dan he ik direct harde buiken.

Wij gaan ook verhuizen!!!!! En nog wel VOOR de bevalling. We hebben een prachtig huis gevonden wat perfect is voor ons met een mooie supertuin. Onze mooie babykamer is dusvoor niets, maar we zullen zien dat we daar ook weer een mooi kamertje maken. Wat halen we ons op de hals???? Alles moet dus voor 17 december gebeuren en verhuisd zijn. Wat een stress, maar wel heel fijn. We kijken ernaar uit. Mijn moeder komt volg. week helpen met inpakken en mijn man zal alles verhuizen met een paar andere sterke jongens. De komende 5,5 weken zullen nu snel voorbij zijn.....

Iets anders waar ik van baal is dat ik mijn suiker niet onder controle meer krijg met het dieet. Ik ga morgen maar eens bellen want het lijkt me beter als ik ook insuline ga spuiten. Ik ga mijn waarden doormailen en dan neem ik morgen wel even contact met ze op.

Straks lekker Boer zoekt Vrouw kijken en op tijd slapen.

Fijne avond

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Das een verrassing!!! En wat een hoop werk zo ineens voor je keizersnee!!!! Nou meid jou zullen we niet veel horen hahahahaha, maar gefeliciteerd en heel veel succes met verhuizen!!!

Veel succes ook met je suikerspiegel. Hoop dat het met insuline iets beter gaat!!

Geplaatst

Hoi Renee,

Ik denk inderdaad dat je met spuiten het beter onder controle kan houden. Wat een werk nog; even verhuizen. Maar ik zou het ook gedaan hebben.

Succes!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ja, ik ga zo eerst ziekenuis bellen en dan mijn waarden doormailen. Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen. Het is wel niet zo dat ik regelmatige pieken heb, dus hoe je dat dan onder controle krijgt...? 's Avonds heb ik sowieso een piek, terwijl ik toch echt wel let op wat ik eet.

Weten jullie wat je tussendoor kan eten? Iets om te 'snoepen' zeg maar, maar wat geen effect heeft op je suikerspiegel? Ik eet olijven tussendoor, maar misschien is dat niet goed...? ik ga dat ook maar eens navragen. Jah, als er bezoek komt en je zet al dat lekkers op tafel en je kan zelf niets nemen....erg vervelend.

Klaag, klaag, klaag....maar verder gaat alles goed hoor ;-)

Liefs

Geplaatst

hahahaha Renee, klagen mag hoor, zeker met jou strenge dieet. In mijn eetpatroon zitten regelmatig tussendoortje. Heb zondag babyshower en mag gewoon alles eten. Das dan een uitzonderingsdag. Moet alleen even bijspuiten als ik taart, ed. eet en even kijken of ik als avondeten nog wel de volledige hoeveelheid ga eten anders moet ik daar iets minderen. Met andere woorden je kan op zo'n moment even spelen met de insuline. Dat moet geen gewoonte worden zei de arts, maar er moet ook nog wel te leven zijn. Jezelf alles moeten ontzeggen en nog geen mooie scores hebben is ook frustrerend. Ben benieuwd wat ze in ht ziekenhuis zeggen!!

Geplaatst

Ik heb bedacht vandaag nog even af te wachten wat de waarden betreft. Ik ben nu zo moe! Ik had van alles op de planning staan voor vandag, maar mijn ogen vielen dicht in de auto, dus ik ben maar weer omgedraaid en ik kruip nu even bedje in.

Liefs

Geplaatst

Nou Marietje, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb vanmiddag om 16.00 uur een afspraak in het ziekenhuis. N.a.v. mijn suikerwaarden willen ze me toch insuline laten spuiten en zo snel mogelijk. Ze willen me dan aanstaande maandag weer zien om te kijken hoe het dan is gegaan. Ik hoop dat ik met dat spuiten me iets fitter ga voelen..... want ik kan nu wel weer slapen en ik moet over een uurtje alweer weg.... Ik ga nog even liggen.

Liefs

Geplaatst

Vanmiddag dus naar het ziekenhuis geweest en insuline meegekregen. Ik zal nu voor de lunch en voor het diner insuline moeten gaan spuiten. Het gaat om kleine hoeveelheden, resp. 2E en 3E. Ik heb vanavond eerste spuit gezet en het viel me ontzettend mee om te doen. Het zijn zeer fijne naaldjes, dus hup in mijn been en drukken maar! Nou ja, ik heb net bloed gecheckt en weer te hooge waarden. Ik ben benieuwd of we het onder controle krijgen. Maandag moet ik weer terug.

Ik heb ook maar even mijn gyn gebeld en gevraagd wat hij adviseert mbt griepprik. Ik was stellig overtuigd om het NIET te doen, maar ik ben zo in twijfel. Mijn gyn adviseert absoluut de MGprik bij zwangeren vrouwen in 2e en 3e trimester en ik heb gezegd dat ik zijn raad maar opvolg. Ik heb voor dinsdag een afspraak staan met de huisarts.... Ik ben nog steeds in twijfel, maar het is kiezen uit 2 kwaden. Als ik me nu vaccineer dan schijnt mijn beebje ook beschermd te zijn en met al het kraambezoek vind ik dat wel een fijn idee. HELP!

Hoe gaat het nu met jouw waarden Marietje? Krijg jij het onder controle?

Liefs

Geplaatst

Hey Renee,

Mijn waarden zijn op dit moment redelijk onder controle, spuit 3 x per dag en moet om een aantal dagen de boel doormailen en dan krijg ik de wijzigingen door. Hoef pas over 3 weken weer bij internist te komen.

Wat betrft de griepprik heb ik hem gisteren gehad. Het is kiezen tussen twee kwaden en ik ben te veel risicogroep volgens artsen om het niet te doen, ik heb astma, ben diabeet, ben zwanger en mijn vader is ziek, dus gisteren toch maar gehaald. Voel m goed, kleine beweegt goed , ben wel de hele dag extra alert.

Succes met spuiten!

Geplaatst

hallo dames

we hebben weer internet.

renee: zo nog even verhuizen op het laatste moment. mensen vonden het van mij al laat. hopelijk gaat het allemaal soepel voor jullie en kunnen jullie snel over.

bij ons is de vehuizing soepel gelopen. we hadden tien man die ons hielpen en ik heb niks gesjouwd ik heb bij de vrachtwagen gestaan en aangewezen waar alllen moest staan.

nu zsijn we langzaam alles aan het uitpakken. dus het is nog lekker rommelig. ik hoop volgende week alles op z'n plek en uitgepakt te hebben.

ik ga nu lekker tv kijken op de bank.

liefs

Geplaatst

Hey Svenja,

Ow wat fijn dat de verhuizing vlotjes verlopen is. We horen donderdag of het doorgaat en dan ga ik volgende week starten met inpakken. Ik vraag mijn moeder ook om te komen helpen zodat ik niet de zware dingen ga inpakken, zoals boeken etc. Als we dan aan einde van de maand alles uit elkaar hebben geschroefd en ingepakt hebben dan kunnen we het sinterklaasweekend ineens over. Tien dagen later lig ik in het ziekenhuis en dan kan manlief met mijn moeder de boel inruimen tussen de bezoeken aan mij en dochter door ;-) Ik kom dan in een aangekleed schoon nieuw huis terecht met beebje. Dit is de planning, maar of dit ook gaat lukken? We moeten eerst donderdag maar afwachten.....

Blijf jij bij je keuze om je niet in te enten Svenja? Moeilijk he?! Ik vind het reuze moeilijk.

Marietje, heb jij ook de gewone griepprik gehaald? Ik heb dat niet gedaan, nooit gedaan eigenlijk. Ik ben ook zelden echt ziek. Ik hoop zo dat die Mexicaanse griep snel voorbij waait.

Liefs

Geplaatst

Hey Svenja gefeliciteerd meid, fijn dat alles goed verlopen is mt de verhuizing!!!

Ja ik heb gewone griepprik ook gehaald. Een van de grote problemen bij ons is mijn zieke vader, hij heeft kanker en als hij door mij ziek wordt heb ik daar wel problemen mee, maar ja aan der andere kant zat ik ook met de kleine, heel lastig. Mijn broer stond voor het dillemma met zijn zoontje van 4, maar die is gisteren dus ook geent vanwege mijn vader. Hele moeilijke keuzes allemaal. Maar wordt nog steeds van binnenuit verrot geschopt, merk eigenlijk geen veranderingen ook aan mezelf niet.

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik heb voor het eerst de gewone griepprik gehaald, dit puur omdat ik zwanger ben. Maandagavond heb ik de eerste prik voor de mexicaanse griep gehad. Eerst wou ik deze niet maar na wat uitzoekwerk dus toch gedaan. Ik denk dat wij hier met z'n allen wat nuchterder zijn dan bijv. in Amerika en dat we daarom wat sneller nee zeggen tegen deze vaccinatie.

Mijn man belt vandaag even met zijn huisarts of hij hem ook moet hebben, hij is straks toch in de omgeving van een zuigeling. Mijn ouders hebben hem ook gehad. Mijn zus en haar man en 1 dochter willen ook graag de enting (dit omdat wij heel dicht bij elkaar wonen en zij ook veel bij ons kindje zullen zijn) hun andere dochtertje is 4 en wordt dus standaard gevaccineerd.

Pffft, een heel verhaal op de vroege ochtend.

Svenja, fijn dat alles goed gegaan is. En nu in etappes alles een definitief plekje geven.

Liefs,

Vanessa

P.S. Aankomend weekend naar Antwerpen, gekregen van mijn man voor mijn verjaardag.

Geplaatst

Hey Vanessa,

Hier inderdaad ook bezig geweest voor mijn broer en zijn zoontje van 4, maar door de ziekte van mijn vader mochten die gelijk mee maandag. Al mt al een hoop denkwerk aan vooraf gegaan.

Wat leuk dat weekendje!!! Heerlijk er nog even saampjes er tussenuit! Geniet ervan meid, verdiend heb je het zeker!!

Geplaatst

Vanessa, ik geloof dat als jij je inent dat je pasgeboren kindje dan de eerste maanden ook beschermd is, omdat jij nu antistoffen aanmaakt en je foetus die antistoffen dus ook via placenta krijgt... Ik ga hier toch van uit want dat is de reden waarom ik me wil laten inenten. Ik wil graag dat ons beebje geen risico loopt met al dat kraambezoek.

Wat heerlijk dat je een weekendje weg gaat. Ik woon vlakbij Antwerpen en ik vind het een zalige stad! Geniet er maar lekker van.

Liefs

Geplaatst

Marietje, Ik hoop dat het snel wat beter gaat met je vader of dat hij zich in ieder geval beter voelt.

Heb jij trouwens last gehad van die prik? Ik vind het ook zo raar dat je hier in Belgie maar 1 x vaccin krijgt ingespoten en in NL 2 x moet komen voor een prik. Weet iemand hier de reden voor?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden