Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marietje, succes!

Deze week gaan wij samen de boel versieren. Mijn man laat dit altijd geheel aan mij over maar dit gaat nu niet helemaal lukken.

Personeel is gelukkig weer beter dus kan een beetje rustiger aan doen. Ik hou het ook echt niet meer vol.

Hoe voelt iedereen zich?

Svenja? Volgens mij fiets jij overal aardig doorheen, klopt dat?

Liefs,

Vanessa

• Reacties 886
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Nou weer geweest, maar ga morgen bellen of iemand nog een keer naar de foto's van de echo wil kijken. Had de arts die me eigenlijk weggestuurd had met een afspraak voor over 4 weken toen. In ziekenhuis werd toen gezegd dat het niet helemaal goed beoordeeld was. Nu had ik een hele discussie met haar over de lengte van mijn baarmoedermond. De totale lengte dus van puntje tot vruchtwaterzak was 2.2 cm. Volgens haar dus niet veranderd. Maar dat klopt niet en ze wilde niet luisteren. De andere artsen gaven aan dat ze alleen het gedeelte wat nog dicht zit mag meten. Dat zou nu 1 cm zijn!!!! Weer drastisch verminderd ondanks de bedrust en ik hou me er echt aan. Moet morgen naar internist, zit er eigenlijk aan te denken langs de afdeling te lopen en te kijken of de andere artsen zie. Ik wil gewoon van iemand anders bevestiging. Er is me in het ziekenhuis gezegd dat als ik niet gebeld had vorige keer mijn kindje al geboren zou zijn. Nou nu zegt mijn gevoel dat dit niet klopt. Dus morgen ga ik ff de strijd aan. Ik wil gewoon van een ander horen dat het goed is. Ik vertrouw haar niet. Of ben ik nu een erge zeikerd???

Vanessa, fijn dat personeel weer beter is. En laat mannetje de boel maar sjouwen, gewoon aanwijzingen vanaf de bank geven ;-)

Nou succes meiden, wordt vervolgt!!!

Geplaatst

Marietje? Morgen gewoon langs de afdeling gaan. Desnoods simuleer je maar een paniekaanval ofzo. Jouw gevoel, dat is waar het om gaat. Die arts zit morgenavond gewoon aan haar bord met piepers, of jij aan het bevallen bent ja of nee.

Let's go girl!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Dag dames,

Jeetje, Marietje dat gaat lekker zo, maar niet heus. Gewoon je gevoel volgens, zoals Vanessa dat ook al zei.

Dames: ik heb vandaag mijn vluchtkoffertje ingepakt...was best moeilijk. Ik heb nu twee pakjes voor die kleine ingepakt: 1x 50 en 1x 56. Ik merkte dat ik nog niet zoveel pakjes in die maten heb..hmmm....wat denken jullie? Nog twee pakjes in die maten gaan halen of niet?

Verder heb ik geen jasje gekocht. Ik denk dat ik ga voor een soort ski-pak. Dat is wel makkelijk, denk ik. Wat denken jullie?

Vandaag een intake gehad met de kraamzorg. Dat ging goed. Ze vertelde alles nog even goed. Ik beval in het ziekenhuis en daarna ga ik naar het kraamhotel. Daar verblijf ik 4 dagen en dan heb ik nog wat kraamzorg thuis....3 uurtjes per dag. Wel lekker zo.

Ik koop elk jaar echte kerstbomen, maar dit jaar heb ik een kunstboom gekocht. Ik heb het nog niet ingericht. Dat ga ik van de week wel doen.

Jullie zijn weer op de hoogte. Tot gauw.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

hallo dames

vanessa. ik breng inderdaad nog de kinderen op de fiets naar school. lichaamlijk voel ik me gelukkig nog goed ik heb dan wel rugpijn maar daar slepen we ons wel doorheen. ik heb denk ik het geluk dat ik niet werk en verder dan mijn kinderen geen verplichtingen heb en het huishouden lekker rustig aan kan doen.

gorgi: een skipak is ook een jas dus dat is zeker goed lekker warm voor het koude weer straks. pas wel op dat het niet te warm wordt anders heb je straks een kindje die om het minste of geringste verkouden is. de regel is eigenlijk dat je je kind net zo moet aankleden als jezelf en dan 1 laag extra. dus die laag extra is voetenzak maxi cosi of reiswieg. of een dekientje in de reiswieg. dus met een skipak zou je een hele dunne extra laag kunnen doen anders wordt het te warm.

marietje: ik hoop dat je al gebeld hebt je kan beter 10x teveel bellen dan 1x te weinig. ga op je gevoel af en dan ben je maar een zeikerd het gaat hier wel om je kindje en je moedergevoel is er gewoon al. dus ga op je gevoel af.

liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ben gisteren extra naar gyn geweest. Had geen vertrouwen in de arts maandag. De arts die mij opgenomen had twee weken geleden gesproken, die heeft nieuwe echo gemaakt en gaf me gelijk. Inderdaad is de ontsluiting toegenomen, alleen is het niet de ontsluiting waar ik me druk om hoeft te maken. Deze ontsluiting (leg zo uit wat) is normaal in deze fase, komt bij veel vrouwen voor. Ze begreep ok niet waarom arts ineens ging zitten dat ik absoluut niets meer mocht, me eigenlijk nog banger zat te maken. Al met al is de conclusie dat het goed gaat, de ontsluiting die kwaad kan is niet erger geworden, ik doe het goed volgens de arts. We gaan proberen de 34 weken te halen, maar ze gaf aan dat ze verwacht dat het niet veel langer zal duren. Het zit gewoon allemaal te werken. Klpt ook gisteren een heftige wee gehad en vannacht weer een. Maar zolang het niet regelmatiger is gewoon wegzuchten en rustig blijven. Was trouwens geen zeur, ze waren blij dat ik de ernst van de situatie inzag!

Ontsluiting die kwaad kan: een driehoekige vorm bovenaan de baarmoedermond, waarbij de baarmoedermond opgenomen wordt in de baarmoeder.

Ontsluiting die geen kwaad kan: een rechte openstaande lijn in de baarmoedermond, de gehele baarmoedermond wijkt dan een paar millimeter van elkaar. Lijkt op een kanaaltje zeg maar.

Nou en verder besloten geen kerstboom te nemen dit jaar, doe ik eigenlijk weinig tot niks de hele dag. Heb ik een jasje en een skipakje (geleend van een vriendin). Heb ik diezelfde vriendin paraat staan als de kleine maatje 50 zou hebben om als een speer te shoppen, ze weet wat ik dan wil hebben. Heb ik contact gehad met kraamhotel en is besloten dat ik na bevalling mag beslissen wat ik wil. Dit in verband met opname van mijzelf door suiker, vroeggeboorte kleine en opname van mijn vader. Dus dit alles geeft rust, ben gewoon klaar voor alles. Morgen komen er weer huishoudelijke troepen. Vandaag heb ik iedereen buiten de deur gehouden. Ben moe van alles de laatste dagen en wil gewoon slapen. Gewoon een dagje voor mezelf, heerlijk. Ga zo nog ff terug denk ik hahahaha.

Nou meiden succes weer!!!

Geplaatst

Hey meiden stil hier!!!!!!

Iemand nog iets van Renee vernomen??? Alles goed met haar??

Er wordt nu zo vaak gesproken over eerder bevallen dat ik af en toe het gevoel krijg van laat het maar komen, om dan gelijk te denken nee nee nee toch niet, tijd voor afleiding geloof ik. Blij dat er zo visite/hulp komt!

Geplaatst

hallo dames

marietje: ik heb nog niks van renee vernomen. wat goed dat je lekker naar je lichaam hebt geluisterd. gelukkig is de ontsluiting goed gevormd. doe nog maar lekker rustig aan. die laatste weken zijn zwaar maar ook zeker heel belangrijk voor het laatste babyvet.

hier gaat het nog goed. ik heb wel last van het bewegen. ik vraag me af hoeveel ruimte de beeb nog heeft. als die zich draait dan staat mijn hele buik scheef aan de ene kant en ik voel dan ook echt dat de beeb zich aan de aandere kant helemaal afzet. geen prettig gevoel kan ik wel zeggen. maarja het hoort er allemaal bij.

liefs

Geplaatst

Renee heeft nog geen internet in haar nieuwe huis.

Ik mis haar wel, en zij is ook nog de eerste die gaat bevallen (als alles volgens de planning verloopt).

Gek idee dat ik over 2 weken mama ben. Voor mijn man wordt het ook steeds meer werkelijkheid.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Daar ben ik weer!!!! We hebben sinds gisteren internet en we zijn zo blij. Goh, wat ben je daar toch aan gewend. We kunnen gewoon niet meer zonder internet.

Svenja, bedankt voor je tel.nr. Ik zal die volgende week wel gebruiken om jullie op de hoogte te houden als dat mag. Wanneer ik in het zkh lig en ik ben bevallen, dan laat ik je zsm iets weten. TNX!

Bij ons gaat alles nog volgens planning en zal ik 17-12 bevallen. De verhuizing is goed gegaan en alles staat bijna op zijn plekje. We hebben veel hulp gehad. Ik zal een foto maken van Maxe haar kamer en van mijn buik, want dat zal ook een van de laatste keren zijn. Ik heb trouwens dat zelfde gevoel Svenja. Het lijkt wel of ze zich afzet in mijn buik en dan gaat mijn buik scheef hangen met een harde bult aan 1 kant. Het is me een dametje!

Feestje voor morgen is ook zo goed als georganiseerd. Vandaag nog even de laatste details doorspreken en morgen de boel versieren. Ik heb zin om mijn man te verrassen. Hij gaat onze nieuwe auto ophalen en als hij terug komt dan staat de hele bubs hem op te wachten. Wat zal hij verrast zijn. Ik hoop maar dat hij het waardeert. Ik laat het jullie nog wel weten.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Gezellig we zijn weer compleet!!!

Renee, fijn dat alles gelukt s met de verhuizing en dat bijna alles klaar is. Voor jou komt het wel heel dichtbij nu!!!!!!

Vanessa, onwerkelijk he, ik loop ook met dat rare gevoel, dat ik denk volgens het ziekenhuis kan het gewoon ieder moment gebeuren, heel vreemd idee!!!

Svenja, k heb voornamelijk een scheve buik als ik op mijn zijn heb gelegen, hahahaha echt geen gezicht hahhaha en dat kickboksgevoel van binnen herken ik ook!!!!

Hier rare nacht gehad, heel diep geslapen, maar schijnbaar heel onrustig, ging al slapen met gezeur in rug en buik en ben er ok wakker mee gewonrden. Verder het gevoel een sinaasappel tussen mijn benen te hebben en loop te waggelen als een pinguin. Ga zo terug naar bed, kan mijn ogen niet openhouden!

Nou doei weer allemaal!!!

Geplaatst

Ga maar lekker slapen Marietje. Het zal je deugd doen.

Ik ga zo op pad en ik ga mijn vriendin helpen met de voorbereidingen van ons verrassingsfeestje voor morgen voor mijn allerliefste man. Ik kijk er zo naar uit! Ik ben nu ook wel weer moe, maar dat komt denk ik omdat ik moet eten. Ik ga even een boterham eten.

Liefs

Geplaatst

hallo dames

renee welkom terug. voor jou komt het nu echt dichterbij nog een week en je bent mama. gelukkig is de verhuizing goed verlopen en is alles bijna op zijn plek. je mannetje zal het zeker leuk vinden dat hij morgen wordt verrast. hij heeft zichzelf al een auto kado gegeven. dat kunnen al niet veel mannen zeggen.

ik heb vannacht voor het eerst eigenlijk slecht geslapen. ik had ontzettend veel pijn in mijn benen en ik kon geen houding vinden. hopelijk gaat het aankomende nacht beter.

mijn man wordt vandaag door mij verast zonder zijn weten heb ik guitar hero besteld en die is net binnen gekomen. voor de gene die niet weten wat het is mijn man is gek op gamen hij de playstation 3 dit spel is met een gitaar en drumstel en dan kun je dan via de ps 3 muziek mee maken. wordt gezellig vanavond.

liefs

Geplaatst

Hoi dames,

Zo iedereen is er weer. Renee, welkom en fijn dat alles gelukt is. Veel plezier vandaag met het verrassen van je man. En volgende week heb je de kleine in je handen??? Wow!

Vanessa: bij jou gaat het lekker snel...voordat je het weet heb je de kleine in je handen. Ik denk dat het niet alleen onwerkelijk is voor jou, maar voor ons allemaal. Alles is nu wel een beetje klaar en elke keer als ik de kamer binnenkom of ik kijk naar het wiegje in onze kamer dan kan ik niet geloven dat er straks een kleine ligt.

Svenja: je hebt helemaal gelijk met het draaien van de kleine. Hier gaat mijn buik ook tekeer, als de kleine zich omdraait. Als het goed is, ligt het al goed en is het al ingedaald. Maar als de kleine beweegt, is het niet altijd meer een prettig gevoel,hoor. Ik lees dat je voor het eerst echt slecht geslapen hebt. Ik slaap de laatste tijd ook niet echt goed. Ik slaap tussendoor (op de bank) veel beter dan 's avonds in bed.

Marietje:je bent ook al helemaal klaar voor de kleine. Ze zeggen dat de laatste loodjes het zwaarst wegen...nog even volhouden,meid.

Hier gaat het zijn gangetje. De laatste dingen voor het kamertje is gedaan en nu gewoon maar afwachten. De enveloppen zijn ook al geschreven en mijn vluchtkoffertje staat klaar.

Ik wil wel graag een kerstboom neerzetten. Elk jaar zetten we een echte boom op, maar dit jaar hebben we een kunstboom. Ik vind het wel gezellig,hoor met kerst.

Nou meiden, alvast een heel goed weekend en tot gauw.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

Meiden succes hier met de laatste loodjes. Spannende weken voor jullie.

Ik wilde even tegen jullie zeggen dat ik jullie banners zo gaaf vindt. Het plaatje wordt steeds duidelijker, mooi om te zien!

Geplaatst

hallo dames

ik heb vandaag mijn fotoreportage gehad en hier zijn een aantal foto's

ze zijn allemaal zo mooi geworden ben er erg blij mee.

liefs

Foto-DVXEOBPN-D.jpg

Foto-XOH3MHQF-D.jpg

Foto-HFTNCFVC-D.jpg

Foto-OB8SH3PE-D.jpg

Foto-D43IMJVB-D.jpg

Foto-A8SJYRQU-D.jpg

Foto-VZJ7BDV8-D.jpg

Foto-DWOBHXXL-D.jpg

Foto-CSPHUCYH-D.jpg

Foto-QTUHL3QU-D.jpg

Geplaatst

Wauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Svenja wat gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Echt super, helemaal te gek. Waar heb je die laten maken als ik vragen mag? Echt super!!!

Geplaatst

Wat mooi...... Wordt er gewoon een beetje stil van.

Je had wel een fotomodel kunnen zijn.

Dit was echt de moeite waard.

Liefs,

Vanessa

P.S. Ik ben net wakker geworden met handen als kolenschoppen van het vocht, voelt ook niet prettig aan.

Geplaatst

he vanessa

dat is niet fijn vocht die je vasthoud ik heb er gelukkig nog geen last van ik had het bij mijn zoontje wel heel erg en dat begon toen al bij 8 weken zwangerschap erg vervelend vond ik dat. hopelijk trekt het nog weg.

liefs

Geplaatst

Hey Svenja, Daar heb ik ook ziten kijken, maar zitten voorlopig helemaal vol, pas rond kerst hebben ze plek zag ik. Nou ja, durf eigenlijk met die toestand ook niets af te spreken. Voor het zelfde geldt ben k dan al bevallen.

Hey Vanessa, dat lijkt me lastig. Heb het ooit een keer op vakantie gewoon gehad, zo ineens uit het niets, als ik mijn vingers boog leek het wel of ze barsten. Hoop dat het snel weer wegtrekt, flink wapperen met je handen boven het hoofd en niet verbaasd kijke als mensen terugzwaaien hoor ;-)

Hir alleen heel erg veel last van rug en veel harde buiken. robeer veel te liggen, maar ga me nu echt kapot vervelen!!! In ieder geval zitten we nu op 33 weken!! Nog minimaal een week volhouden!!!!

Geplaatst

he marietje

ik zou gewoon die afspraak maken en als je toch bent bevallen voor die tijd kun je hem toch annuleren.

liefs

Geplaatst

Dag allemaal,

Svenja, de foto's zijn idd heel mooi geworden!!!!

Ik heb mijn cd nog niet gekregen, dus kan nog niets laten zien. Hopelijk komt de cd zo snel mogelijk.

Verder gaat het hier zijn gangetje. Heel de zwangerschap nergens last van gehad en deze weken heb ik last van misselijkheid, opgeblazen gevoel, verhoudheid,etc.

De kerstboom staat hier al in de kamer. Bij jullie ook?

Woensdag a.s. heb ik weer een controle-afspraak. Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Gorgi:heppie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden