Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt allemaal voor het warme welkom!

Ik zie hier een aantal positieve berichten, gefeliciteerd Marietje en Zonnetje!

Morgen hopelijk de laatste FM voor mij....

• Reacties 670
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther,veel plezier dit weekend. En hopelijk veel positieve verhalen hier op het forum.

Welkom Svenska. Wij lopen gelijk..Ik mag ook 3 juni testen.

Kom er gezellig bij op het wachtbankje.

Geplaatst

Alle nieuwe zwangeren onder ons, GEFELICITEERD!!!!!! En de rest op het wachtbankje succes natuurlijk. Dat de plakkertjes maar lekker blijven plakken en doorgroeien tot jullie langverwachte wens.

Ik ben zaterdag eindelijk (!) ongesteld geworden en heb direct Gent gebeld over hoe nu verder. Woensdag 10 juni heb ik een echo. Dan zit ik op dag 12 van mijn cyclus. De vorige keren heb ik voor een cryo tp ovulatie testen gebruikt die op dag 12 of 13 positief aangaven. Dan was de tp 5 of 6 dagen later. Nu wil ik het wel eens met een echo doen. Kijken of mijn bms dan goed opgebouwd is enzo. We zitten weer in de race!! Nu maar hopen op weer een 100% ontdooiïng net als de vorige keer.

Sandra

Geplaatst

Hoi hoi.

Zag dat deze week weer een aantal meiden mogen testen.

Veel Suc6 allemaal!

Als het allemaal goed gaat, ga ik op donderdag plaatsnemen op dit wachtbankje!

Geplaatst

hallo dames ...

ik ben nieuw mag ik ook op het bankje plaats nemen ? ik mag 11-6-2009 testen in het zh,azm in maastricht ...

allemaal heel veel succes ik duim voor jullie ....

groetjes cindy

Geplaatst

Ben ik weer. Heerlijk weekend gehad in de weerribben. Genoten van het mooie weer, lekker kleurtje gekregen alsvast voor de zomer en ik zit onder de muggebulten maar goed...mag de pret niet drukken!

Witje...super dat je weer gaat beginnen. Spannend of niet? Heel veel succes de komende periode!

Cindy...welkom hier, kom erbij en we gaan geloof ik tegelijk testen! Op naar een positieve test!

Geplaatst

Hallo dames

ik ben er keihard afgetuimeld.... op zaterdag 30-5 heb ik wat bloedverlies gekregen en het is niet veel maar wel menstruatie, voor de zekerheid wordt er morgenvroeg bloedgeprikt.

zoals het er nu uitziet zal onze volgende icsi in september zijn...

dames die nog moeten testen, houd de moed er in he!!

ik duim voor jullie!

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske74, balen zeg! Maar je weet maar nooit wat uit zo´n bloedtest komt morgen. Sterkte !

Alle meiden veel sterkte met het wachten en ik kom er over 2 weekjes weer bij!

Groetjes Sil

Geplaatst

Hai Meiske74, wat shit zeg.....dus de volgende poging is in september? Ik hoop voor je dat je toch kunt genieten van een rustige zomer zodat je je kunt opladen voor de poging in september. Maar voor nu is het gewoon shit. Sterkte!

Ik heb morgen om 10 uur de punctie, erg spannend...

Geplaatst

Meiske,o,wat jammer zeg! Wens je alvast alle goeds,en heel veel positiviteit voor de volgende poging in september.

Geplaatst

Oh nee meiske. Dat is zeker Balen met een hoofdletter sterkte en heel veel succes met jullie volgende poging.

Sandra

Geplaatst

Meiske, veel sterkte!

Ik vind het wachtbankje niet meer zo leuk ... *zucht* ... voor ons is het vandaag dag 10. Ben nu wel bang om ongesteld te gaan worden. Heb last van mijn buik, maar voelt niet als een ongesteldheid. Helemaal links en rechts onderin, zeurend gevoel, vooral links. Het lijken wel mijn eierstokken, maar dat is niet zo logisch. Ook nog steeds misselijk van de bolletjes.

Dit zijn echt de langste dagen ooit he?!

Geplaatst

SJSL, niet de moed laten zakken hoor. Zo te horen zijn het je eierstokken, had ik ook altijd last van tijdens de ww. Probeer positief te blijven.... Succes met je laatste dagen. Probeer wat afleiding te zoeken.

Liefs van Sandra

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik had gepland vandaag een thuistest te doen. Maar kon me zondag, dag 14 na punctie (11 na tp), al niet meer inhouden. Helaas echt negatief (ook geen heel licht streepje zelfs).

Gister niet ongesteld geworden nog, wel enorme krampen gehad, ook aan mijn eierstokken SJSL (gek vond ik ook). Borsten bleven echter zwaar, tepels werden zacht en Ik zit ook al dagen veel te boeren (oeps ;-)). Dan hou je toch een beetje hoop he? Vandaag (dag 15 na punctie, 13 na tp) werd ik wakker met "ik voel nix meer, het is voorbij", maar we durven niet te testen. Alleen nog geen bloed en ook geen kramp meer, al "ruik/voel" ik me wel ongi. Ik ga ervan uit dat de Utrogestan (die ik 2x per dag 100 mg gebruik) het bloeden tegenhoudt. Mijn liefie wil dat ik positief blijf, tot vrijdag (dag 15 na tp bloedtest) het tegendeel bewijst. Ook omdat we 2 embyo's hadden (7 cellig). Wat vinden jullie? Ervaringen van mensen, die ook niet ongi werden, met echt verschiijnselen die wel die kant op wezen, maar toch zwanger waren? Bij hoeveel anderen stelt Utrogestan de ongi uit? Ik ken namelijk genoeg mensen die juist wel ongi werden en dan zelfs vroeg. We gaan morgen nog maar een thuistest doen.

Meiske, ik wens je een rustige zomer toe. Goed opladen voor de volgende ronde, toi toi toi.

Luna al getest? Rest sterkte met afwachten. SJSL jij ook, het kan nog alle kanten op hoor! Geduld hebben is een hele opgave nu, aaah!

Liefs, -M

Geplaatst

Ik dacht echt dat ik ongesteld zou worden.

Heb zelfs een paar keer een ultra snelle test gedaan waarvan er maar 1 een heeeel licht streepje gaf en de twee erna waren weer negatief.

Tot de testdag aanbrak en ik twee goede testen gebruikt heb.

Dus moed blijven houden totdat het tegendeel bewezen is.

Dus testen op de testdag!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

oohh meiden wat spannend!

Meiske sterkte met je man/vriend. Ik hoop dat je kunt genieten van de zomer en even lekker bij kunt tanken.

Annelies...nog een paar dagen! En die laatste dagen zijn ook echt het ellendigst. Je voelt van alles, bent enorm gericht op de signalen die je lijf je geeft. Je durft geen hoop te halen uit alles wat je voelt door die rotbolletjes! Ik had op een gegeven moment ook echt zoiets...ik wil nu ongesteld worden of niet meer!!! Die onzekerheid is killing!

Miki...jij ook sterkte meid! Ik kan je geen raad geven, werd zelf nl braaf 14 dagen na de punctie ongesteld.

Ik ben opzicht nog niet gespannen ofzo. Voel ook niks. Ook deze keer helemaal geen bijwerkingen van de utrogestan. Ik denk dat het voor mij vanaf eind deze week spannend wordt. ZOndag is de 14e dag na de punctie en werd ik dus de vorige keer ongesteld.

Allemaal nog even blijven zitten hoor!

Geplaatst

Hallo

Ik was erg ongeduldig. Ik heb vandaag een test gedaan en er kwam een heel licht streepje. Hier worden we alleen maar nog onzekerder van pfff.

Ik heb gister de laatste bolletjes gebruikt en mag 4 juni pas echt testen.

Duis nog 2 dagen en dan weten we het zeker. Het streepje op de test vandaag was echt heel erg licht. Dus ik hoop dat ik donderdag een dikke vette streep zal krijgen.

Liefs

Geplaatst

Hey Marchan,

Oehoe das spannend!!!! Bij mij was het ook een licht strepje en dat werd wel dikker naarmate het bij de eigenlijke prikdatum kwam!!!

Geplaatst

Marchan, spannend!!! Ik kan me voorstellen dat je het niet meer kon volhouden. Nu is de spanning waarschijnlijk nog erger....

Is er nog ergens een ge-update versie van het lijstje? Dan kan het wat makkelijker worden bijgehouden.

Groetjes Sil

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal. Iedereen weet hoe het is he?!

Ik denk zelf ook dat ik mijn eierstokken voel. Zo'n druk. Niet echt pijn. Probeer te begrijpen waarom ik die dan nu voel, maar geen idee.

Hallo

Ik was erg ongeduldig. Ik heb vandaag een test gedaan en er kwam een heel licht streepje. Hier worden we alleen maar nog onzekerder van pfff.

Ik heb gister de laatste bolletjes gebruikt en mag 4 juni pas echt testen.

Duis nog 2 dagen en dan weten we het zeker. Het streepje op de test vandaag was echt heel erg licht. Dus ik hoop dat ik donderdag een dikke vette streep zal krijgen.

Liefs

O wow, heb jij vandaag al getest? Wij hadden tegelijk de TP, ik mag pas op dag 15 testen. Vandaag is pas dag 10 toch? Wij gaan het ook echt niet eerder doen. Hebben geeneens testen in huis, gaan we zaterdag pas halen.

Maar een heel licht streepje is wel positief! De Pregnyl is meer dan 2 weken geleden, dus zou uit je lichaam moeten zijn ... spannend. Succes nog even met wachten!

En Miki ... hopelijk durf je het aan om morgen opnieuw te testen. Het is maar het beste om het te weten, toch? Veel succes.

Geplaatst

Hey SJSL

Is inderdaad erg vroeg. Ik mag zoiezo eerder testen dan jij.

Van het ZH mag ik 4 juni testen. Ik vind dat allemaal zo raar.

Ook krijgt de ene een bloedtest en de ander weer niet. Maar misschien mag ik zo vroeg testen omdat ik het korte schema heb gehad in mijn eigen cyclus.

Ik zou morgen dan ongesteld moeten worden.

Nu ga ik netjes tot donderdag wachten en dan weer een test doen.

Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik de test gedaan op de dag dat ik ongi moest worden en toen had ik ook een heel licht streepje. Ben toen zelfs nog naar de dokter gegaan met de test of ik nou zwanger was of niet. Maarja nu durf ik er niet vanuit te gaan dat ik inderdaad zwanger ben.

Jij ook veel succes met die laatste lange dagen. Al die andere dagen zijn erg snel gegaan maar deze sluipen voorbij.

Geplaatst

Nou meiden, ook ik ben van het wachtbankje afgetuimeld... Gisteren werd ik al licht ongi, vandaag zette het door (ondanks de bolletjes) en de bloedtest vandaag was negatief.

22 juni hebben wij een gesprek met de IVF-arts en dan horen we hoe we verder gaan met de cryo's.

Miki, misschien ben je toch nog wat te vroeg en kun je beter wachten tot je echte testdatum?

Succes allemaal!!

Geplaatst

Marchan...ik ga je toch alvast voorzichtig feliciteren hoor! Een streepje is een streepje en als je je vorige zwangerschap ook een streepje met zo vroeg testen had (1 dag later toch begrijp ik?) dan is het toch gewoon raak?

Lastig dat testen...ik mag pas volgende week donderdag testen. Dat is 15 dagen na de tp. Maar als ik zondag nog niet ongesteld ben dan denk ik dat ik het niet houd hoor! (dat is precies twee weken na de punctie, vorige keer werd ik toen prompt ongesteld)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden