Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
wat is acupunctuur een uitkomst zeg!! Voel me zo relax! vorige maand zat ik rond deze tijd al me angsten in me hooft

straks lukt het niet. Nu maak ik me totaal niet druk!! wouw wat geweldig!

als dit zo blijft dan is dat helemaal top! dan heb ik heerlijk relaxe wachtweken

xx sky

Hier het zelfde gevoel...mijn laatste poging was een maand of 7 geleden, maar in tegestelling tot deze die poging

ben ik relaxed en heb het prima naar mijn zin...ook volgens de omgeving. Bij mij naalden in mijn voeten hen handen gezet om de poorten open te zetten en om te "luchten" hoe en wat is het bij jou gedaan?

• Reacties 302
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb ze ook in mijn handen en voeten gehad. bij mijn handen deed het echt zeer ook toen ze er al uitwaren. moest zeker een hoop gelucht worden haha verder kreeg ik nog naaldjes in me buik oren en hoofd.

ik kreeg ook een warme lamp op me buik. en na de tp zei hij dat me buik veel warmer aanvoelde. daarna kreeg ik 2 naaldjes op me hoofd en in me benen en buik en ging hij met een soort sigaar aanstippen en moest ik aangeven wanneer het te warm werd.

ik hoef niet terug te komen. maar heb nog genoeg relac gevoel over en mocht ik dat kwijtraken dan maak ik wel een nieuwe afspraak

Geplaatst

Zo dat is iets meer geprik...maar dat kunnen wij wel hebben toch? Die in mijn handen waren ook wat gevoelig idd. op mijn voeten ging het bloeden (ik had liggen wiebelen) Morgen mag ik weer...ben benieuwd of ik voeldoende gelucht ben:blob3: en of hij ze nu ook op anders plaatsen gaat prikken...morgen ook eerste FM

Geplaatst

Hey Meiden,

ik ben vorige week voor het eerst geweest, en straks weer. Ze vertelde dat ze veel hitte in mijn polsen voelde. Dat moet er uit voor de TP. Dus ik ben benieuwd wat ze straks voelt.

Als ik half oktober mijn cryo TP heb moet ik op de dag zelf, of de volgende dag bij haar langs komen voor wat naalden. Ik ben heel benieuwd.

Geplaatst

Hoi heb net pas dit topic gevonden over acupunctuur.

Ik doe zelf sinds maart ook acupunctuur bij ZiZang en het bevalt me goed. En Nina, voor de zaadkwaliteit neemt ze je man ook onder behandeling hoor.

Het bevalt me erg goed, ze is ook erg gedreven in haar vak, ik kijk er iedere keer weer naar uit om naar haar toe te gaan.

Ik word er relaxt van en ze helpt me ook met andere dingen waar ik mee zit.

Ben ook blij dat niet alleen de focus op je baarmoeder ligt zoals in het ziekenhuis, maar op het gehele lichaam, alles staat toch met elkaar in verbinding.

Ik krijg ook voedingsadviezen en ik slik er kruiden bij.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie, ben inmiddels bij Yushin Chung geweest, de vrouw van Gilles Stoop. Hele aardige en fijne vrouw.

M'n vriend is dus helaas niet verzekerd voor acupunctuur en dan wordt 't wel een duur grapje...

Ze gaat mij nu behandelen en proberen om mijn cyclus regelmatig te krijgen. Daarvoor moet ik wel wat aankomen, want daar komt het ook door... En dat is dan ook weer de reden dat ik vaak zo weinig energie heb, zo komt idd alles in je lichaam samen.

Ze geeft idd ook voedingsadviezen, erg fijn.

Zie dat jij in oktober een ICSI hebt? Heb je dan rond de ICSI ook nog behandelingen?

Ze wil bij mij even wachten met de 6e IUI, eerst kijken of ze m'n cyclus regelmatiger kan krijgen.

Iemand wel 'ns een soort bloeduitstortingkje gehad op de plek van prikken? Zal er misschien iets mee te maken hebben dat er op die plek iets niet helemaal goed zit???

Liefs Nina

Geplaatst

Ik ben inmiddels 3x naar de acupunctuur geweest. Zaterdag moet ik weer.

Ze kan mijn nierenergie slecht voelen. En ze vind dat ik te kouelijk ben.

Dat nesteld het embryo minder goed. Dit maakt me wel bang want 1 okt heb ik als het meezit een tp van onze cryo.

En na de tp wil ze dat ik weer terug kom. Ze wil dat mijn baarmoeder een warm nestje word.

Ik hoop zo dat het lukt

Geplaatst

@raba: ik heb precies hetzelfde, maar dan vanuit mijn milt. Ben vandaag voor de 2e keer bij de acupuncturiste geweest en maandag ga ik twee keer op haar voorstel (hoef maar 1 keer te betalen!) 's Ochtends voor de tp en 's avonds nog een keer na de tp. Ook om de baarmoeder zo goed mogelijk voor te bereiden. Tenminste als ik een tp heb, want dat is nog even afwachten, had vandaag een opbrengst van 8 eitjes, dus goede hoop! Ook ik krijg voedingsadviezen om icm de acupunctuur mijn energie op te krikken, mijn energieniveaus blijken niet zo goed te zijn op dit moment.

groetjes,

Lot

Geplaatst

lot69 dat heb ik ook dat mijn energieniveau niet goed is. Ik heb geen voedingsadvies. Alleen dat ik niet te vegatarisch moet eten.

Spannend ik heb ook nog geen idee op we een tp hebben hangt ervan af of de cryo zich goed ontdooit. Ik zal voor je duimen. Je wacht ook al sinds 2007 net als mij.

Geplaatst

@Nina ja tijdens de icsi krijg ik iedere week een behandeling.

Ik ben er een week niet ik ga 1 week op vakantie naar Engeland weet niet of ik dan online kom.

Heel veel succes allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Raba, ze vond ook dat ik te kouelijk was en aan mijn temperatuur te zien heeft ze dat nu al met 0,3 graad omhoog gekregen, weet niet wat een goede temp normaal is? 37? Dan zit ik er nog steeds een halve graad onder. Weet niet of dat misschien ook de reden is dat de IUI's niet gelukt zijn...

Wat is jouw normale temp dan?

Liefs Nina

Geplaatst

nina dat is lang geleden dat ik getempt heb ik dacht dat die 36,7 of 36,5 is, mijn temperatuur. Zal eens vanavond meten wat die nu is.

Afgelopen zaterdag was ik weer naar de acupunctuur. En ze zei dat ik de pols van een vruchtbare vrouw had. Dit gaf me weer moed.

Gisteren in het radboud geweest maar de tp zag volgende week plaats vinden. Omdat mijn baarmoederwand slijm 4,6 was en niet 6. Nu de dubbele dosis prognova slikken en volgende week weer een echo. Vandaag naar de acupunctuur gebeld om gelijk maar voor zaterdag nog een afspraak in te plannen.

Geplaatst

wat is het stil hier.

Gisteren weer naar de acupunctuur geweest. Nou het was maar goed volgens haar dat ik weer er was. Want mijn nierenergie was weer gedaald. grrrrrr.

Ze zei ook dat het kon dat ik veel gewerkt had.

Nou dat klopt wel want ik heb de afgelopen dagen alleen maar gewerkt. Had toch geen tp. Dus heb alles vol gepland.

Maar ik zal de komende week af en toe mijn rust nemen en ook sporten raadde ze aan. Om mijn conditie optimaal te houden. Vind dat wel eng. Ga zo hopelijk voorlopig voor een van de laatste keren paardrijden. Want als ik een tp heb gehad ga ik niet meer rijden. Wil geen risico nemen.

Als we een tp hebben raadde ze aan om een week na de tp weer acupunctuur te doen. En dan moet mijn lichaam het zelf doen. Ze heeft dit overlegt met een van haar collega's éen of andere acupunctuur vereniging (naam vergeten) had onderzoek gedaan en daaruit bleek dat je nog tot 2 weken na de tp acupunctuur mag doen en daarna niet meer. Ze werken ook samen met het amc.

Geplaatst

@ Raba, ik moet terugkomen als het niet gelukt is...dus ik hoop hem nooooit meer te zien ;-)...tenminste niet om deze reden, volgens hem was ik er energestisch helemaal klaar voor.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mijn eerste ervaring met de alternatieve geneeswijze is zeer goed bevallen.

Anderhalve week geleden kregen we te horen dat we waarschijnlijk op zeer kort termijn kunnen starten met IVF-KID in combinatie met eiceldonatie. Daar reageerde ik erg heftig op. Ik kreeg knopen in mijn maag, kon me niet concentreren, sliep slecht en weinig. Ik was constant met allerlei gedachten bezig met als gevolg dat ik na een aantal dagen oververmoeid en totaal uitgeput was. Ik was me zo druk aan het maken over het druk maken (dat ik dat vooral niet moest doen) dat het helemaal niet goed ging. Ik kon me op geeneen manier onstspannen. Dit had ik nog nooit meegemaakt.

Ik denk dat de spanning die ik had niet alleen met het onverwachte nieuws dat we snel kunnen beginnen te maken had, maar ook iets te maken had met het afgelopen weekend. (Samen met drie andere begeleiders een heel weekend op stap met 32 pubers, te korte nachten en een overvol programma.) Maar dit bij elkaar was echt teveel voor mij.

Ik heb de hulp ingeroepen van een kennis die traditionele Chinese geneeswijze praktiseert om me te helpen ontspannen. (Overigens ook een van de begeleiders die er dit weekend bij was.) Hij heeft na een controle mij gemasseerd en wat tips meegegeven om in slaap te komen. Ook heeft hij nog twee naaldjes in mijn knie gezet, maar dat vanwege een ander probleem. Dit was mijn allereerste ervaring met de alternatieve geneeswijze.

Voor mijn gevoel heeft het echt geholpen. Ik kan niet meer in slaap komen op mijn “oude” manier, maar alleen als ik mijn ademhalingsoefeningen doe. Ik ben vele male rustiger en de knopen die in mijn buik zaten zijn veranderd in kleine kriebels die er alleen zijn als ik er aan denk. Ook slaap ik weer normaal. Ohja, het weekend was overigens perfect verlopen.

Al met al was het een fijne nieuwe ervaring, en wellicht dat ik het vaker ga doen als ik hier behoefte aan heb.

Geplaatst

ik ga morgen voor de 3e x, ik kom er wel elke keer ontspannen vandaan, had vorige week superveel hoofdpijn en dat is nu weg.

Ik dacht heel even dat ze m'n temperatuur omhoog had gekregen, had wel de dag na de behandeling 36,5, maar ging daarna weer naar 36,4 en had vanochtend weer 36,2. 't Is natuurlijk ook een combinatie van alles, heb inmiddels allemaal vezelrijke dingen in huis gehaald en wekkers gezet om aan 6 x per dag te eten (anders vergeet ik het en eet ik 3 á 4 x) dus moet nog wel wat aankomen wil m'n temp omhoog gaan denk ik, en als ik dan aangekomen ben en m'n temp is omhoog hoop ik dat m'n cyclus ook regelmatiger wordt maar dat kan ik pas na 'n paar maanden zeggen.

Raba, wanneer heb je je tp? En, ook al een beetje rust genomen? Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Spaatje, duim voor je dat je idd noooooooit meer terug hoeft!

Liefs Nina

Geplaatst

Zijn er meiden die op dit moment naast IUI met acupunctuur bezig zijn? Ik ben nu 3 keer geweest. Ook voor PMS-klachten. De acupuncturist gebruikt ook Moksa. Tot nu toe weet ik niet of het voor mij werkt. Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren!

Geplaatst

Hoi Sunlight

Ik heb zelf geen ervaring met acupunctuur, maar weet dat er hier genoeg meiden zijn die er wel ervaring mee hebben.

Hoop dat het voor jou zal helpen en succes verder met je behandeling.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Ik heb vandaag mijn eerste behandeling gehad. Ik ben ook bij een osteopaat, maar ook acupunctuur kan een goede invled hebben, dus...... we grijpen alles aan...

Omdat ik morgen begin met stimleren, kon ik vandaag meteen komen. Heb vandaag pas besloten om erheen te gaan.

Dus hele verhaal verteld.... en ze heeft een aantal naaldjes gezet.

3 in de buikstreek, op beide kuiten 1, mijn linkervoet 1, en mijn linkerpols,. en later nog 3 in mijn oor .

nu vrijdag weer heen.....

Geplaatst

Nina morgen krijgen we tussen 11-15 telefoon en horen we of de embryo goed ontdooit is. Is dat het geval dan vrijdag de tp.

Is dat niet het geval dan 2 weken wachten tot mijn ongi weer aanmelden en weer spuiten. Hoop zo dat het laatste niet hoeft. Maar we zullen zien.

Geplaatst

Ik ben gisteren bij de acupuncturist geweest. Ook de vorige keer ben ik bij haar geweest en ik voel me er goed bij. Ze doet geen behandeling meer na de tp. Ik krijg ook naalden op mijn buik, ik geloof 3, en op mijn voeten en handen. Heb ook mijn klachten met haar besproken, moe en hoofdpijn, en misschien wordt dat wel minder na een behandeling. Ik merk er nu nog niks van. Ik ben wel erg rustig van binnen, dus dat is al meegenomen.

Geplaatst

Hey Sunlight, kijk even op het forum bij alternatieve geneeswijze,

daar zit ook een kopje acupunctuur met ervaringen van andere dames

liefs Nina

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden