Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet dat er vanaf 35jr 2emmy's terug mag geplaatst worden. Ik ga van EMC naar Catherina. Ik begin eind okt of volgende maand. Ik heb 27e intake. Wij gaan weer voor 2emmy's;-).

Vroeger hadden 12, 13 kinderen, zeker kan je van alles ook met 2 erbij;-)!

toi toi

• Reacties 302
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Raba even een stomme vraag, maar hoe heb jij de foto van de embryo van de digipoli af weten te krijgen?

Voel jij er trouwens iets van als de naalden gezet zijn? Ik heb allen tintelende voeten, maar verder merk ik niet heel veel..

Geplaatst

Ikzelf voel 1 naaldje heel goed, dat is die in de ronding van mijn voet.

Die moet blokkades opheffen in de bloedtoevoer van je baarmoeder geloof ik.

Of het was voor de aanmaak van bloed, dat weet ik even niet meer.

Verder zijn de plekjes helemaal niet meer te vinden, behalve die van mijn baarmoeder en de eierstokken.

.

Wij hebben de vorige keer gewoon een foto van de embryo op het scherm gemaakt.

Geplaatst

Margot betreft foto embryo hier maak je een print screen (dat doe je met het knopje op je toetsenbord prt scbij mij staan die op hetzelfde knopje als insert) van op het scherm. En vanuit daaruit een selectie gemaakt en dat via paint opgeslagen. Zo heeft mijn man het gedaan. Hopelijk lukt het je.

Geplaatst

Dank je wel Raba.. Ik ga het toch nog eens proberen. Vindt het eigenlijk wel een bijzondere foto. Zoiets zie je niet zo vaak van jezelf.

Geplaatst

Ik heb gisteren de TP gehad, en daarna nog weer behandeld. Ik heb nu een aantal zaadjes in mijn oor geplakt gekregen die ik zelf af en toe moet stimuleren..

Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

Geplaatst

Nee bij mij wil de acupuncturist mevrouw niet behandelen na de punctie. Dus heb geen ervaring, maar is het prettig, voel je je er goed bij? Daar gaat het toch om?

Geplaatst

Ik heb altijd een behandeling gehad voor de tp, de laatste poging ook erna. Die dingetjes in mijn oren wilde mijn acupuncturist wel doen (tegen de stress geloof ik), maar dat zag ik zelf niet zo zitten. Vind jij het prettig? Mij leek het dus echt helemaal niks haha.

Geplaatst

Ik heb dus ook na de tp een behandeling gehad (3de poging) het was op zondag en ik kon gewoon bij haar komen.En voor die tijd ook.. niet in mijn oren wel in mijn voeten en de rest weet ik niet eens meer. voelde erg goed moet ik zeggen. moest ook van haar aan de musli met magere yoghurt en walnoten olie(van de ah) dat is goed voor de hechting van de embryo in de baarmoeder. en.. ik was zwanger. Als we beginnen voor een brusje dan ga ik zeker weer acupuntuur doen! voel ik me erg goed bij.

Liefs

Geplaatst

Ach, het zijn kleine zaadjes, ze zitten me niet in de weg... en af en toe even stimuleren is ook het werk niet.

baadt het niet dan schaadt het ook niet...

maandag mag ik weer heen...

ben wel bij dat ik bijna niets zelf hoef te betalen....)

Geplaatst
Ik heb dus ook na de tp een behandeling gehad (3de poging) het was op zondag en ik kon gewoon bij haar komen.En voor die tijd ook.. niet in mijn oren wel in mijn voeten en de rest weet ik niet eens meer. voelde erg goed moet ik zeggen. moest ook van haar aan de musli met magere yoghurt en walnoten olie(van de ah) dat is goed voor de hechting van de embryo in de baarmoeder. en.. ik was zwanger. Als we beginnen voor een brusje dan ga ik zeker weer acupuntuur doen! voel ik me erg goed bij.

Liefs

die walnoten olie moet je die met musli met magere yogurt mengen ? waar haal je die walnoten olie?

Geplaatst
Ach, het zijn kleine zaadjes, ze zitten me niet in de weg... en af en toe even stimuleren is ook het werk niet.

baadt het niet dan schaadt het ook niet...

maandag mag ik weer heen...

ben wel bij dat ik bijna niets zelf hoef te betalen....)

welke zaadjes? en het kost ook bijna niks

Geplaatst

Zijn een soort zwarte kleine zaadjes, is puur zodat de drukpunten worden gestimuleerd. De ene keer in mijn ene oor, en de andere keer in mijn andere oor.

Per behandeling ben ik na vergoeding van de verzekering 5 euro kwijt..... nou dat kan bruin wel trekken!!

Geplaatst

Ik heb ook walnotenolie gehaald bij de Albert Heijn.

Ik denk wel dat je beter alpro yoghurt kunt eten ipv gewone yoghurt dat is beter voor je milt en je milt energie houdt je vruchtje vast.

Ik heb ook van die prikkers in mijn oren gehad.

Ik ben net zoals jij Simba maar 5 euro kwijt aan de behandelingen de rest wordt vergoed.

Ik slik trouwens ook chinese kruiden.

Geplaatst
Ik heb ook walnotenolie gehaald bij de Albert Heijn.

Ik denk wel dat je beter alpro yoghurt kunt eten ipv gewone yoghurt dat is beter voor je milt en je milt energie houdt je vruchtje vast.

Ik heb ook van die prikkers in mijn oren gehad.

Ik ben net zoals jij Simba maar 5 euro kwijt aan de behandelingen de rest wordt vergoed.

Ik slik trouwens ook chinese kruiden.

hoi roossie maakt niet welke merk walnotenolie ? en wat voor eten maak je met die walnotenolie? en is het voor elke dag? of liefst na de tp? en wat is alpro yoghurt? hoe weet je dat beter is dan normale yoghurt met musli? en waar heb je die chinese kruiden gehaald? wat voor kruiden zijn dat? hoop dat je mij vragen kan beantwoorden hoor graag van je

Geplaatst

Hoi meiske,

Noten zijn heel goed om te eten, is goed voor je baarmoederslijmvlies.

Walnoten is 1 van die noten die erg goed zijn.

Ipv noten te eten kun je ook walnotenolie in je eten doen.

Merk maakt niet uit, had ergens gelezen dat het bij de AH te koop is en heb het daar gekocht.

Ik eet het met alpro yoghurt en muesli en ik vind het lekker!

Waarom alpro? Alpro is soyamelk of yoghurt, dit kun je beter eten dan zuivel.

Als je zuivel eet dan proef je ook altijd wat plakkerigs in je mond.

Zuivel maakt een slijm laagje rond je milt, waar door die zwakker wordt.

Je krijgt dan ook minder energie, je valt minder goed af en de milt energie houdt je embryo vast.

Wat ook niet goed is voor je milt zijn koude dranken, koud eten als ijs, salades en rauwkost.

Groente kun je het beste opwarmen.

Wat ik zelf doe is smorgens een glaasje wortelsap drinken, omdat smorgens vroeg je milt op zijn actiefst is.

En iedere week eet ik vette vis, vooral haring!!

Mij is ook koffie en chocola afgeraden tijdens de behandeling.

Walnoten olie kun je zo nu en dan eten tijdens de behandeling en wat vaker rond je tp.

chinese kruiden heeft mijn acupuncturiste voorgeschreven, die zijn precies op mij aangepast.

Acupunctuur is sowieso erg fijn tijdens de behandeling.

En al die tips die ik je geef heb ik ook van haar.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs Roossie

Geplaatst

Maar pinda;'s weer niet en pindakaas, daar zit olie in wat weer niet goed is.

groetjes, Diane

Geplaatst
Hoi meiske,

Noten zijn heel goed om te eten, is goed voor je baarmoederslijmvlies.

Walnoten is 1 van die noten die erg goed zijn.

Ipv noten te eten kun je ook walnotenolie in je eten doen.

Merk maakt niet uit, had ergens gelezen dat het bij de AH te koop is en heb het daar gekocht.

Ik eet het met alpro yoghurt en muesli en ik vind het lekker!

Waarom alpro? Alpro is soyamelk of yoghurt, dit kun je beter eten dan zuivel.

Als je zuivel eet dan proef je ook altijd wat plakkerigs in je mond.

Zuivel maakt een slijm laagje rond je milt, waar door die zwakker wordt.

Je krijgt dan ook minder energie, je valt minder goed af en de milt energie houdt je embryo vast.

Wat ook niet goed is voor je milt zijn koude dranken, koud eten als ijs, salades en rauwkost.

Groente kun je het beste opwarmen.

Wat ik zelf doe is smorgens een glaasje wortelsap drinken, omdat smorgens vroeg je milt op zijn actiefst is.

En iedere week eet ik vette vis, vooral haring!!

Mij is ook koffie en chocola afgeraden tijdens de behandeling.

Walnoten olie kun je zo nu en dan eten tijdens de behandeling en wat vaker rond je tp.

chinese kruiden heeft mijn acupuncturiste voorgeschreven, die zijn precies op mij aangepast.

Acupunctuur is sowieso erg fijn tijdens de behandeling.

En al die tips die ik je geef heb ik ook van haar.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs Roossie

nou roossie ik heb niks meer aan toe te voegen alles is nu erg duidelijk! je legt het goed uit! erg bedankt en veeel succes verder en de andere!

Geplaatst

hoi hoi,

ik heb even een vraagje ik loop zelf ook bij een acupuncturist en die vertelde bij inderdaad dat zuivel niet goed is Ik dronk elke dag melk.

dit heb ik een hele tijd laten staan.

maar nu ben ik zwanger en ik lees dat ik toch melk moet drinken want dat is goed voor de vrucht, ik heb eigenlijk mijn acupuncturist niks meer gevraagd weten jullie hoe dat zit?

Bij welke acupuncturist lopen jullie? ik gebruik zelf ook Chinese kruiden

Geplaatst

Aanstaande zaterdag weer naar de acupunctuur in Amsterdam. Ben benieuwd of mijn nier energie beter is. De vorige keren varierde die heel erg. Ik hoop dat, dat nu beter gaat. Het is nu zo koud en guur buiten. En ik moet mezelf warm houden zegt ze. Dat is beter voor het vruchtje. Als die straks na de hormonen en punctie weer bevrucht en teruggeplaatst word. Ik ben erg benieuwd wat ze te zeggen heeft.

Moki@geen idee maar ik zal je gewoon even bellen naar de acupunctuur.

Ik moest zodra ik de tp had de vorige keer nog 2 weken doorgaan met ginseng en daarna mocht ik niks meer gebruiken. Zo is het bij iedereen toch weer anders.

Mijn acupuncturist zegt dat ik alles gewoon mag eten. Als het maar niet te vegetarisch is.

Maar ik ga toch maar geen choco meer eten (wel moeilijk het is zo lekker)

En alpro soya produkten gebruik ik altijd. Omdat ik een melkintollirantie heb

Geplaatst

@moki, ik zou idd net als Raba zeg je acupuncturist over opbellen of mailen, want dat zou ik nu ook niet weten.

Wel een goeie vraag idd.

@raba, ik heb kruiden die ik de eerste 12 weken van de zwangerschap kan gaan slikken, wil ik wat eerder stoppen dat is ook prima.

Ja iedere acupuncturist werkt weer anders.

Geplaatst

Mijn osteopaat (weer een ander) gaf aan dat je zowiezo beter karnemelk kan drinken dan gewone melk, omdat de zuurgraad iets hoger is van karnemelk dan van melk. Zo is yoghurt ook een zuur zuivelpoduct.

Geplaatst

Dag meiden,

Ik ben net voor de ALLEReerste keer in mijn leven langs een acupuncturist gegaan, en mocht al direct met de naalden erbij gaan liggen. Eerst heb ik heel de situatie uitgelegd en hij denkt niet dat er een probleem hoeft te zijn voor mij, maar wil me vooral relax acupunctuur geven.

Ik slik nu ook Chinese kruiden, welke hebben jullie????

Hadden jullie ook spierpijn achteraf? Ik heb alsof ik spierpijn in mijn nek aan heb overgehouden. En ook nog over enkele naaldplekken eventjes een enorme druk voelen opkomen en weggaan tijdens de sessie. Vreemde ervaring, ik kan nog niet zeggen of het echt ontspant eigenlijk haha :-)

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden