Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 302
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal,

Ik ben nieuw en ga hopelijk in jan starten met IVF. eerste poging is vandaag gecanceld door te weinig eitjes 2 maar links en niks rechts. FSH was 8.6, zou om een kortse cyclus gaan.

Heeft iemand ervaring met een acupuncturist uit Den Haag?

groet Iris

Geplaatst

Helaas weet ik geen acupunctuur in Den haag en Zwolle.

Wij lopen ook niet in ons woonplaats. In amsterdam zit een chinees medical center http://www.shenzhou.com/ hier loop ik,omdat mijn schoonzus hier ook gelopen heeft toen ze bezig was met ivf en mijn nichtje is nu bijna 3 jaar.

Zaterdag een behandeling gehad mijn nierenergie was verbeterd. Nu over 3 weken weer terug net voor de punctie en tp.

Geplaatst

@Iris, volgens mij ken ik jou ook van een ander forum ;-)

Ik ken geen acupuncturist in Den Haag, ik heb wel twee sites waarop je acupuncturisten kunt zoeken.

http://www.acupuncturist-info.nl/

http://www.acupunctuur.com/?pid=voorpagina

Kijk er ook goed naar of de acupuncturist aangesloten is bij een vereniging zodat het vergoed wordt.

En beslis of je chinese kruiden wil, of je bij een man of vrouw wil en de website goed bekijken.

zo heb ik die van mij ook gevonden, ben puur op de website en dat ze kruiden gebruikt afgegaan, ik had er een goed gevoel bij en ben er naar toe gegaan.

Succes!

Geplaatst

Dames,

Ik ben benieuwd of jullie naast het acupunctuur ook chinese kruiden pilletje's innemen.

Mijn acupuncturist heeft het aangeraden, maar dan slik ik 18 kleine pilletje's per dag.

Ik vind het behoorlijk veel maar weet uberhaupt niet of het echt helpt.

Ik hoor graag als iemand hier ervaring mee heeft.

Groetjes, Raaut

Geplaatst

Hi Roossie,

Dat valt op zich wel mee, maar ik moet er 18 gaan slikken.

Ik zag je handtekening, had je de 1ste IVF ook acupunctuur en de nodige kruiden gebruikt?

Gr, Raaut

Geplaatst

Ja ik had met de 1e IVF ook kruiden gebruikt. Ik had goede eitjes en mijn man goede zaadjes maar er was geen bevruchting omstaan artsen snappen het ook niet. Maar met icsi hebben we we bevruchtingen!

Geplaatst

Hoi,

Ik gebruik ook Chinese kruiden, 3x per dag 2 pilletjes, en 3x per dag normaal gezien 8 pillen! Maar ik moet er 'maar' 5 nemen van de acupuncturist. En eigenlijk neem ik er maar 4 per keer :-) Lijkt me anders zoveel ineens!

Ook heb ik een doosje pilletjes geruild met een ander want op dat ene stond 'pure natural herbs' terwijl ik na wat zoektocht over de ingredienten, daar 23% kip in zat (white phoenix)!!!! Ik ben dus niet alleen nogal verbolgen over de leugen van pure herbs, maar ook nog vegetariër! Dus heb ik ander gekregen. De acupuncturist zei bij dat nieuwe doosje: "voor zwange, hier staat 'zwange', goed voor baa-moede". haha. Wil het dus toch wel lukken dat ik avondles Chinees volg en ik weer wat ben gaan opzoeken. Die Chinese karakters willen helemaal niet zeggen: 'Zwanger' hahaha. Het zouden 'gelukdragers' (yunzi) zijn. Of zou dat dialect zijn voor 'zwanger'?

Benieuwd of deze acupunctuur iets zal bijbrengen in ieder geval. Na de sessie gisteren ook nog eens van die potten op m'n rug gekregen, waar de lucht vanuit wordt getrokken via vuur. Man man, mijn rug ziet eruit! Heb wel 7 donkere cirkels op m'n rug staan! Maar deed geen pijn. En alweer benieuwd of het wat zal uithalen!

ellen

Geplaatst

Jeetje, klInkt serieus en heftig! :-)

Ik doe acupunctuur bij een westerse arts, in een praktijk waar ook een fysio en o.a. manueel therapeut zit. Voel ik me persoonlijk het lekkerst bij! Zonder kruiden, maar wel begeleiding bij de poging, die me goed helpt te ontspannen, op te laden en de bijwerkingen minimaliseert.

Geplaatst

Net nog even op internet gezocht en het is geen zwangerschapspil maar een vruchtbaarheidspil! Voor een warme uterus haha.

http://www.activeherb.com/nuangong/

Oef,toch de juiste pillen dan.

Ach ja, bij een Chinees kan ik mijn eigen Chinees ook wat oefenen. Het is ook allemaal erg experimenteel want ik weet niet of ik moet geloven of het echt wel werkt. Maar we zien wel! Deze acupuncturist is wel een erkend acupuncturist, daar wilde ik toch wel zeker van zijn..

Geplaatst

Ook ik heb besloten te gaan starten met acupunctuur. Heb er helaas al 3 IVF-pogingen opzitten, maar willen toch nog voor een extra poging gaan en dat dus ondersteunen met acupunctuur. Je weet tenslotte maar nooit, je hoort er toch geregeld positieve berichten over.

Van een vriendin had ik een adres in Den Haag (iemand anders was daar toch ook naar op zoek?). De website is: www.acupunctuuryao.nl

Aanstaande maandag heb ik de eerste afspraak (volgens mij alleen een intakegesprek). Ben benieuwd hoe ik het vind....

Geplaatst

Hier helaas ook 2x met acupunctuur, niet gelukt.

Wel af en toe spontaan zwanger, dus wie weet dat acupunctuur daarbij nog een keer kan ondersteunen...

Geplaatst

ik heb ook Chinese kruiden geslikt en inderdaad 18 per dag, ik heb iets van 2 maanden de ene kruiden gebruikt en vanaf de terugplaatsing moest ik ermee stoppen toen kreeg ik andere kruiden, die slik ik nu nog steeds tot de 12e week en dan kan ik er mee stoppen. ik zal wel even opzoeken wat er in zit, maar misschien is dat bij iedereen weer anders.

Geplaatst

Ik ben gisteren voor het eerst naar de acupuncturist geweest. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Beetje vaag gewoon.... Maar we geven het een kans, dus ik ga volgende week gewoon weer. Hij gaat proberen mijn natuurlijke cyclus iets korter te maken en mijn baarmoeder warmer te maken geloof ik. Baat het niet dan schaadt het niet, zullen we maar zeggen!

Geplaatst

Hoi,

Ik ga nu voor de 4de keer naar de accupuncturist en weet eigenlijk ook niet of het allemaal helpt hoor. Ik voel me wel rustiger eenmaal gedaan, maar dat kan evengoed te wijten zijn aan het feit dat ik verplicht wordt om te blijven liggen met de naalden, waardoor ik half in slaapval en na de sessie eerder een dutje heb gedaan dan naalden die werken haha.

Maar inderdaad: baat het niet, schaadt het niet! Daar hoop ik op, want in mijn geval is dat wel een kostelijk experimentje..

Geplaatst

Ik doe ook al een tijdje acupunctuur, voor een zwangerschap heeft het helaas nog niet mogen helpen, maar, ik had altijd zeer pijnlijke menstruatie, en daar het ik nu al 4 maanden geen last meer van. PIJNLOOS!!!!! Ik weet niet wat me overkomt. Ik ben er zo enorm blij mee! Ook zijn mijn darmen veel rustiger dan voorheen. Alleen hier voor ben ik er enorm blij mee.

Geplaatst

Mijn acupunturist zag dat mijn ogen/ pupillen vergroot was en ze dacht aan een schildklierprobleem. Ik heb via de huisarts op haar aanraden mijn bloed laten testen, zeker nu mijn moeder en mijn tante ook een schildklierprobleem hebben. Het blijkt dat ik een traagwerkende schildklier heb. Dus daar heb ik nu medicijnen voor gekregen en ik moet ook nog naar de internist van de fertiliteitskliniek. Voordat ik verder mag, moeten eerst de schildklier op orde zijn. Dus helaas ga ik in januari nog niet verder met mijn cryo. Ik vraag mij wel af wat dit probleem aan kansvermindering heeft gedaan bij de innesteling. In ieder geval ben ik al heel blij dat ik bij de acupuncturist ben geweest, anders was ik hier niet achter gekomen. De fertiliteitskliniek gaf gisteren wel aan dat ze mij eind 2008 hier wel op getest hebben, maar dat er toen nog niets aan de hand was. Mijn ervaring is dus wel dat een acupuncturist wel een goede bijdrage kan geven.

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ga binnenkort beginnen met acupunctuur, hopelijk nog deels ter ondersteuning van onze tweede ISCI poging.

Vandaag hoorde ik toevallig van een collega dat een oud collega van mijn drie mislukte IVF pogingen heeft gehad en toen naar een acupuncturist zijn gestapt. Inmiddels zijn ze trotse ouders van twee kinderen (eentje van 4 en eentje van 3). Dus zij hebben er wel echt baat bij gehad. Ik heb hem al gemaild met de vraag of hij mijn zijn verhaal wil vertellen dus als ik weer meer positief nieuws heb over acupunctuur, dan horen jullie het! Het geeft mij in elk geval weer hoop!

Geplaatst

Ik heb met de gevoelige test op dag 11 na TP negatief getest (vandaag). Morgen moet ik bloed prikken maar ik heb weinig hoop. Ik heb wel accupunctuur gehad en chinese innestelingskruiden gebruikt. Morgen moet ik bloed prikken dus dan weet ik het zeker... succes allemaal

Geplaatst

Ik heb tijdens mijn iui's accupunctuur gedaan. Ik vond het erg ontspannend en relaxed, maar het heeft niet geholpen, helaas. De reden dat ik ermee gestopt ben was dat mijn acupuncturiste al vrij snel zei dat ze bij mij geen enkele blokkade oid kon vinden, en dat ze zelf niet het idee had dat ze iets voor me kon betekenen. Vond ik wel heel netjes van haar. Maar zeker bij onverklaarbare onvruchtbaarheid (ons probleem) kan het zeker geen kwaad om het eens te proberen. Ze hebben toch net een andere invalshoek en kijken naar zaken waar de reguliere geneeskunst zich niet mee bezig houdt. Ik zou het zeker doen als je een afwijkende cylcus hebt, want daar kunnen ze echt wonderen verrichten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden