Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
ben vanmorgen voor het eerst naar acupunctuur geweest

wat een byzondere ervaring

moest mijn tong uitsteken en ze kon zo dingen van me vertellen, stond er bij en keek erna hahaha raar maar waar

toen ze mijn pols opnam aan beide kanten vertelde ze dat ik vol energie zat maar wel een zwakke bloedsomloop heb, dit kan dus een oorzaak zijn dat er nog geen innesteling heeft plaats gevonden

ze adviseerde me om bloed te laten prikken voor bloedarmoede en ze gaat haar behandeling aan passen op deze en andere persoonlijke punten

voel me na deze behandeling niets anders

vond de behandeling ook niet pijnlijk

had het trouwens wel erg koud tijdens de behandeling, weet niet of dit nog iets te betekenen heeft

moet over 2 weken terug komen voor de 2e behandeling

Heel bekend allemaal!! Ik moet ook elke keer mijn tong uitsteken, ze voelt beide polsen en ik heb het ook elke keer koud. Als ik kom heeft ze al standaard handdoeken op de verwarming liggen die ik lekker over me heen krijg!! Ben benieuwd....

• Reacties 302
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Pleun!

Mooi dat het goed beviel, alles netjes in het gereel daar beneden is wel handig haha! Ik heb zelf maar 1x naaldjes gehad daar dus wel fijn....Is ook elke keer weer anders! Succes verder!

Liefs Nathalie

Geplaatst

hey pleun

ik was er op voorbereid had dus een joggingbroek aan gedaan en ook alles netjes geschoren haha

heb geen naaldjes in mijn liezen gehad maar wel in mijn onderbuik

wat je zegt het naaldje recht onder in de buik ter hoogte van de eierstok die voel ik nu af en toe nog

nou ja het naaldje niet maar het is net of als er activiteit los gemaakt is af en toe van die schokjes en prikkelingen, heel raar niet pijnlijk

heb over 2 weken de 2e behandeling zal me benieuwen wat ik dan weer allemaal voel

zal iedereen op de hoogte houden

heb trouwens wel het gevoel dat ik meer emotioneler ben na dinsdag weet niet of het daar van komt

Geplaatst

ze vroeg aan mij of ik vaak verkouden was

ja was mijn antwoord , heb t idee dat het nooit echt door zet dus ik kwakkel vaak

nou volgens mij heeft ze dat gehoord

binnen een paar uur zetten een volle griep door

ze heeft volgens mij wel echt wat in beweging gezet

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik heb ook 2 ivf pogingen in combinatie met acupunctuur gedaan. Ik ben hiermee enkele maanden vantevoren mee bgeonnen om bijn buik alvast te laten wennen. De 1e keer was ik zwanger, of dat geholpen heeft weet ik niet maar ik voelde mij er goed bij. De 2 keer is mislukt maar aan de tips over voeding en leefwijze heb je altijd iets . De 3e poging wordt voor mij niet meer vergoed dus doe ik geen acupunctuur meer. Ik vond de naaldjes erg gevoellig en zag er best tegenop iedere keer. Maar het is voor een goed doel he.

Geplaatst

volgens mijn accupuncturiste is het niet slim om vanaf terugplaatsing tot en met de 10e week veel aan je dikke teen te friemelen dus ook geen nagels knippen

waarom hoor ik je denken (ik dacht het zelfde hoor)

nou aan de binnenkanten van je voet vanaf het puntje van je dikke teen tot onder het enkelgewricht loopt schijnbaar een meridiaan die zorgt voor een stimulans van de groei van het hartje van de ongeboren vrucht

en als je daar veel aan zit kan dit door de war raken en dan stopt het hartje eerder en sterft het eerder

dit is tot de vrucht door de placenta alle prikkels krijgt

en die grens ligt schijnbaar op 10 weken

ik weet niet of jullie er in geloven of niet

ik weet nog niet wat ik hier precies mee aan moet

Geplaatst

Hier ook iemand die het aan het overwegen is.

Maar aangezien ik al een fobie voor naalden heb pfff, de icsi poging was ik dus ook echt bang voor.

De oom van een vriendin van mij die doet dat ook, dus misschien dat ik daarheen ga.

Je leest heel verschillende dingen erover.

Geplaatst

arzu ik kan het je echt aan raden

en als je naalden eng vindt doe je gewoon je ogen dicht dan zie je t niet

want voelen doe je het amper en ik ben ook echt geen held hoor

maar ik voel me nu wel veel kalmer dan een paar weken terug

ondanks dat ik midden in het traject zit

Geplaatst

Eerder spannend dan eng. Sinds het begin van het traject heb ik al gezegd dat het een geluk is dat ik niet bang ben voor naalden. Anders was het een drama geweest.

Ik vraag me alleen wel af of ik er nu niet iets te 'laat' mee begin aangezien ik a.s. vrijdag al mijn 1ste echo heb en binnen 2 weken (schat ik) mijn terugplaatsing van een cryo.

@Arzu

Rachel heeft me overgehaald en ach....niet geschoten is altijd mis. En aangezien het door mijn verzekering gewoon volledig vergoed wordt....why not.

Wie weet kan hij jouw fobie voor naalden ook behandelen :laugh:

Geplaatst

Moet eigenlijk zeggen dat ik tijdens het traject me heel rustig voelde.

Helaas door de overstimulatie geen verse poging:(

Een msirkaam van onze 2 cryotjes vorige week.

Maar ik hoop idd stiekem dat de acupuctuur kan helpen bij onze volgende cryo tp.

Pleun heel veel succes met je traject, hoop een mooie wondertje binnenkort:D

xxx

Geplaatst

Die stiekeme hoop heb ik ook wel een klein beetje. Maar ik hou er wel rekening mee dat dat niet zo hoeft te zijn. En ach....het kan denk ik sowieso wel mijn spanning op andere vlakken weghalen.

Geplaatst

Hoi, ik breek even in vanuit het IUI-topic: Ik heb inmiddels ook al 4 acupunctuurbehandelingen ondergaan en ook ik vind het heerlijk en ik kom er heel ontspannen vandaan. Helaas is m'n cyclus nu wel (hopelijk tijdelijk) van slag. Het hoeft niet per se, maar het is mogelijk dat het door de acupunctuur komt. Ik had altijd een regelmatige cyclus maar ik ben nu al 5 dagen overtijd, en niet zwanger. Heel irritant, want ik moet nu afwachten voor ik verder kan met de IUI.

Geplaatst

Dat was puregon, maar daar ben ik op 11 januari al mee gestopt... Of denk je dat dat nog steeds een uitwerking kan hebben? Ik heb nml eerder puregon gebruikt en meestal werd ik dan juist veel eerder ongesteld...

Geplaatst

Oh dat zou heel goed kunnen hoor. Als je overstimulatie hebt gehad duurt het altijd weer een tijdje voordat je lichaam weer op orde is. Weet er helaas alles van :fear2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden