Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha Luna

ik lees net je berichtje.... ik hab vanmiddag een test gekocht en net bij het eten tegen mijn man gezegd dat ik er over denk om zaterdag te gaan testen..doe ik denk ik wel.

vandaag zit ik op de 14de dag na mijn eisprong, theoretisch is de menstratie dan te verwachten. het is mijn 27ste cyclusdag en mijn (regelmatige cyclus) duurt altijd 26 a 27 dagen.

Vorige keer ( bij de verse poging) kreeg ik op de 15dag na de eisprong / pick-up een heel kein beetje bruinige afscheiding en op de 16de dag werd ik ongesteld..ik ben al erg blij als ik de komende 2 dagen "overleef".

pffffff ik ben er verder niet echt mee bezig hoor :clock:

groetjes

meiske74

Geplaatst

Meiske...spannend die laatste twee dagen of niet! Ik denk net als jou hoor, ik ga ook 14 dagen na de punctie testen. Heb ook een heel regelmatige cyclus en werd de vorige behandeling ook prompt 14 dagen na de punctie ongesteld.

Ik verloor vandaag wat bloed maar ik denk dat dat komt van de tp gisteren, zou niet weten wat het anders is. De tp ging heel moeizaam, ze zijn echt een poosje aan het klieren geweest.

Geplaatst

hai EDR

voor jou zijn nu ook de wachtweken aangebriken, goed dat je je niet druk maakt, is ook geen reden voor zo kort na de tp!

Jij ging toch even lekker er tussenuit met familie? heerlijk!!! dan vliegen de eerste wachtdagin in ieder geval snel voorbij!!

heel veel succes een en fijne korte vakantie!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Ik heb vanmorgen een test gedaan, en die was negatief. Dus voor mijn gevoel is het voorbij. (eigenlijk is morgen de testdag, maar vandaag moet al wel kunnen denk ik)

Ik ben alleen nog steeds niet ongi geworden, terwijl ik dat normaal al 2 dagen voor de test ben. Het is dus een beetje vreemd.

Nu heb ik wel een test van predictor gebruikt, en zegt men dat deze niet zo gevoelig is. Morgenvroeg doe ik er 1 van de kruitvat. Even afwachten dus nog, maar mn hoop is wel behoorlijk weg.

meiske succes morgen!

Geplaatst

He gadver Ikketje! Ik hoop toch dat je vandaag met beter nieuws kunt komen. Krijg je misschien nog een bloedtest?

Geplaatst

In de wachtweken had ik ook wel wat kwaaltjes hoor. Had ook een zeurderig gevoel in m'n buik en mn darmen functioneerden ineens anders dan normaal. Verder had ik enorme zere borsten. M'n vriend zei na de positieve test ook: 'Ik wist al dat het goed zat door die enorme borsten'. Valt hem miss meer op als mij.

Maar helaas, is er geen regel he. Alle vrouwen hebben weer andere dingen.

Las dat er veel meiden in de laatste wachtdagen zitten. Spannend! MEIDEN HEEL VEEL SUCCES EN HOOP OP EEN POSITIEVE TEST VOOR JULLIE!

Marielle gefeliciteerd!

Groetjes,

Britt

Geplaatst

Ook ik zit met dezelfde vragen. Mag pas volgende week woensdag testen. Maar heb ontzettend last van maagzuur en af en toe wat krampen in mijn maag. Ik gebruik geen bolletjes maar een gel, dit is nl. voor een studie maar het zijn dezelfde hormonen. Ik gooi de maagzuur gewoon op een hele hoop zenuwen en zo. En soms denk ik dat ik toch gewoon ongesteld ga worden. Het is voor ons de 1e IVF, dus ook alles is nieuw en spannend.

Maar voor alle hier, ik duim voor jullie op een positieve afloop.

Geplaatst

Heb vanmorgen weer een test gedaan. (deze keer van kruitvat), maar ook deze was negatief.

Ik had vanmorgen een heel klein beetje bruine afscheiding, en dacht dus dat het wel door zou zetten.

Maar nu weer helemaal niks, geen speurtje bloed meer te bekennen. En dat terwijl ik gisteravond al geen bolletjes progestan meer heb gebruikt.

Ik heb dusseldorf gebeld, en zei zeggen dat de negatieve test genoeg zegt en dat ik wel ongi ga worden binnenkort.

Dus nog even wachten tot ik ongi ben, maar het is wel mislukt helaas.

Ik zou willen janken, maar mn tranen zijn echt op. Lijkt wel of het me niks doet, maar denk dat de klap nog komt.

Heb wel meteen gevraagd wanneer er weer IMSI is, en dat is waarschijnlijk in augustus. Wanneer het precies is horen we over 2 weken.

We hadden gezegd dat dit de laatste keer was, maar we willen IMSI toch nog 1 kans geven want we hebben er een goed gevoel bij.

Dat wordt wel definitief de laatste keer.

liefs ikketje

Geplaatst

Ah nee, gatverderrie ikketje wat een rotnieuws het zit jullie steeds niet mee, ik hoop voor jou, vanuit de grond van mijn hart dat de volgende poging inderdaad de allerlaatste zal zijn omdat die dan eindelijk wel is gelukt! Tegen die tijd zal ik nog harder voor je duimen! Voor nu rest mij helaas niets anders dan je wederom heel veel sterkte te wensen.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hallo Ikketje

wat jammer om dit te horen, na mijn verse icis kreeg ik op dag 15 (vrijdags) na de tp ook af en toe wat bruinsige afscheiding een dag later zette mijn mentruatie wel door maar op zondag was het heel heel weinig, toen deed ik voor de zekerheid nog een test maar was ook negatief,

Het spijt me maar de kans is nu wel groot denk ik dat het er op korte termijn aankomt.

Meid, heel veel sterkte want het is toch weer een klap! fjin dat je realtief snel weer doorkunt!!

Liefs

Meiske74

Geplaatst

Ikketje getverderrie wat een enorme teleurstelling weer. En wat een moed om toch nog een keer te willen proberen. Ik hoop zo voor jullie dat het echt nog gaat lukken. Veel sterkte de komende dagen,

Henne

Geplaatst

Oh Ikketje, wat vreselijk voor jullie... Dan denk je echt, waarom mag het toch niet lukken? Sterkte!

• 8 maanden later...
Geplaatst

Nou, kan ik ineens op mijn eigen topic reageren hahaha!!! Ik ben nl. vandaag precies 4 weken zwanger.

De klachtjes die ik had ongeveer een halve week voor de officiele testdatum:

- 2 dagen hoofdpijn en misselijk

- Last van mijn darmen

- Gevoelige boobs

- Zeurderig onderbuik gevoel alsof je ongi moet worden maar dan anders

Geplaatst

Hoi Luna. gefeliciteerd hoor.

Ik vind het fijn te lezen dat jij ook een zeurderiggevoel in je buik had, soort ongi gevoel. heb ik namelijk nu ook, maar dan op 8-ste wachtdag. Verder geen klachten, soms een vlaagje misselijk, maar mag eigenlijk geen naam hebben.

Ik hoop op dezelfde positieve test als jij hebt nu!

Noa

Geplaatst

Hoi Luna,

Van harte met je zwangerschap!! Ik weet nog dat ik om de 8ste wachtdag na cryo (blastocyst) positief testte. Ik testte op maandag 9 november in de avond terwijl ik pas vrijdag de 13e mocht testen.

Ik had namelijk ineens al een paar dagen last van mijn darmen en obstipatie en dat deed me denken "misschien". En dat "misschien" werd een "jazeker" :laugh:

Lfs, Nienke

• 2 maanden later...
Geplaatst

Wat me opviel van de week was dat ik rare luchtjes begon te ruiken die er volgens anderen er niet waren, heb het steenkoud 's avonds, en 's avonds hondsberoerd(misselijk, duizelig en erg moe rond 21 uur 's avonds ondanks dat ik 's middags al even mijn dagelijkse tuk had gedaan)

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi dames,

Ook ik kan er gelukkig over me babbelen !! Zit namelijk in mijn 5de zwangerschapsweek. Ook bij mij een aantal kwaaltjes :

*pijnlijke borsten, al neemt dat wat af, voelen nog wel strak en vol

* darmen die onrustig zijn, last van veel winderigheid, geen obstipatie

* zeurende buik krampen / pijntjes, soort menstr. krampen

* heb het de laatste 2/3 dagen steeds koud, zelfs in bed

* en trekkingen in mijn onderrug en steken

* af en toe duizelig en moeheid komt met vlagen

En toch blijf ik angstig, al lees ik een hoop dat het er allemaal bij hoort !!!

Nou ben blij met mijn kwaaltjes, denk dan toch elke keer, BEN ZWANGER :yah:!!

En denk maar zolang ik van alles voel, groeit het !!!! Probeer echt positief te zijn en blijven, al is dat soms verdomd moeilijk, vooral na 3 MK !!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden