Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi

ik heb een heel regelmatige cylcus . maar elke keer als ik weer moest terug komen was me eisprong geweest. de keren dat het fout ging was ik op zaterdag geweest en moest maandag weer terug komen en had 2 keer me eisprong op zondag wat ik ze al had verteld maar goed .ik moet nu op dag 7 al komen en dan krijg ik ook ovulatie testen mee . nu maar hopen dat het goed gaat, maar dan zijn we er nog niet er is ook nog een kans dat het in het vu te druk is en nog een maand moet wachten.

groetjes silvia

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Silvia,

Ik ben onder behandeling in het WFG en ze hadden deze maand plek voor mij in het VU. Ik ga duimen voor je dat ze dat ook voor jou hebben.

Hadden jullie de berichten gelezen over acupunctuur en IVF en dat je 30% minder kans hebt dan IVF zonder acupunctuur...

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi Natasja,

Ja sorry beetje laat antwoord, was even een dag te druk voor t forum...

Bij mijn cryo poging was mijn ongesteldheid op dag 8 (als de dag van de tp dag 0) echt doorgebroken. Op dag 7 had ik echter al bloedverlies.

Bij mijn zh zeggen ze dat je op dag 13 na de pregnylprik al ongesteld kunt worden. Alle dagen daarna zijn voor mij persoonlijk dus al een goed teken! haha.

Ik pas thuistesten na een cryo op dag 12 dus daar was ik nog 4 dagen van verwijderd... Hopelijk gaat het deze keer beter!

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Silvia, Ik hoop dat het VU wel plaats heeft voor je deze maand. Ik heb vandaag de echo gehad en heb zondag de terugplaatsing. Mijn baarmoederslijm was 6.5 dus perfect volgens de vepleegkundige. Nu hopen dat de cryootjes goed ontdooien en morgen starten met mijn bolletjes.

Tine

Geplaatst

Hoi Leejoo,

Spannend hoor zondag. Ik ga voor je duimen dat ze goed ontdooien.

Weet je al hoeveel je er terug laat plaatsen?

Geplaatst

Hoi,

In principe als ze goed zijn mag ik er maar 1 terugplaatsen indien matig 2, dus ik moet nog even afwachten. Heb besproken dat wanneer ik ongesteld wordt ik meteen door mag met de volgende ronde... (hopelijk niet nodig en heb ik nog eskimootjes over) Ik wordt zondag tussen 8.30 uur en 10.00 gebeld dus dat is lekker vroeg. Och ik hoop toch zo dat het goed gaat....

Lfs Tine

Geplaatst

Ik moet morgenochtend bellen of de ontdooiing gelukt is voor onze cryo terugplaatsing morgenmiddag! Spannend! Heb er weer zin in. Besloten dat het dit keer gaat lukken :-D

lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, spannend voor je!!!Succes!Joy

ps Grappig dat je schrijft besloten dat het dit keer gaat lukken!!! Vind ik een goede affirmatie!!!

Geplaatst

Tine, ook spannend! Hopen dat alles naar wens verloopt. Het zou geweldig zijn he een broertje/zusje.

Sylvia, het is wat met die eisprong. Ik heb er niet zo bij stil gestaan dat je een eisprong zou kunnen missen maar ik heb ook nog maar net 1 keer een cryo terugplaatsing gehad. Bij ons zijn de gyn. er erg opgebrand dat ze niet wat missen dus laten ze je vaak komen. Mag ik vragen hoe dat bij jou verloopt in het ziekenhuis?

Joy

Geplaatst

hoi hoi

op zich gaat het allemaal wel goed moest altijd op dag 10 komen en dan om de dag .

maar de 2 keer dat ze het gemist hebben kwam doordat ik op zaterdag een echo had en dan maandags weer een echo .ze werken niet op zondag jammer genoeg. en als ik dan op maandag kwam was me eisprong al geweest. het stomme is dat ik ze het verteld heb wanneer ik me eisprong heb gehad . want dat voel ik altijd maar dat was niet goed genoeg voor hun . maar goed deze keer moet ik maandag al heen dag 7 . en moet ook ovulatie testen doen. ik heb me wel voorgenomen mochten ze het deze keer weer verpesten dan ga ik kijken of ik in een ander zkh terecht kan.

ik vind het allemaal een beetje vreemd want of ik nou vertel dat ik me eisprong heb gevoeld of dat de test dat doet. nou ja hoop dat het allemaal goed gaat en dat ik een tp krijg .

succes allemaal

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi Silvia,

Ik had al even geprobeerd contact met je te krijgen. Denk dat jij ook bij het WFG loopt aan het horen .....

In ieder geval succes meis

Geplaatst

Hallo Dames,

Zo hehe..eindelijk...follikel was eindelijk19 mm dus heb daarnet een Ovitrelle spuit

gezet. Over 2 dagen dan een eisprong en dan 4 dagen er na een TP van 1 cryo.

Wat ik alleen wel raar vind...ze zei dat donderdag eind van de middag ik een telefoontje zou krijgen over de ontdooiing en dat dan vrijdagmiddag te TP is.

Ik lees meestal hier dat men sóchtends ontdooit en dan s'middags een TP heeft....

Laatst zei een andere arts dat t heel snel ontdooit ...

Zal dit zijn om te zien of de cryo na wat verlies in celdeling door t ontdooien weer verder gaat delen of niet??

Weet iemand dit waarom dat is? Iemand die toevallig in Zwolle ook de behandeling heeft en t protocol daar kent bij cryo TP?

Heb t haar niet durven vragen omdat ik zoals altijd veel vragen had en ik merkte dat het haar wellicht wat irriteerde..alsof ik weinig vertrouwen in het gebeuren had of vraagtekens.

Bovendien had ik net t echo apparaat (joystick) uit haar hand geschopt bij t uittreden van de stijgbeugels mwoehaha..tja toen dacht ik laat ik nu maar even mijn bijdehante vragen voor me houden.

Fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Toen ik een cryo terugplaatsing had, werd ik ook een dag van te voren gebeld om te horen of ze goed ontdooid waren. Dit gebeurde aan de eind van de middag. Ik heb toen een terugplaatsing gekregen in de volgende dag in de ochtend. Ieder ziekenhuis doet het weer anders.

Geplaatst

Hey meiden, ik stap in de auto zo. Moet over een uurtje bij t VU zijn voor de tp. Goed ontdooid dus! :-) Helaas is mijn manlief verhinderd, dus moet ik deze keer alleen. Is weer eens een andere aanpak, misschien helpt het! haha. Weet nog niet hoeveel en kwaliteit, daarover later meer...

lfs

Nienke

Geplaatst

Otje, wat leuk dat je dat vraagt!!Donderdag a.s. mag ik inderdaad weer naar het ziekenhuis, follikelmeeting. Uhm. typfout meeting. Neen, het klopt wel, ik heb het goed getypt maar als je het op z'n engels uitspreekt lijkt het op een follikelontmoeting, ha ha. Nou, dat hoop ik natuurlijk ook!

Geplaatst

Nienke, Wat een geweldig verhaal schrijf je daar. In je uppie naar het ziekenhuis, kindjes halen. ha ha, ja ik hoop dat deze andere aanpak werkt! Ik ben ook benieuwd!Succes he en geniet er ook van. Die eerste uren en dagen vind ik altijd het leukste. maar dat is voor een ieder natuurlijk weer anders. Joy

Geplaatst

Taurus imiddels hebben we elkaar al 'persoonlijk' via een andere weg gevonden. Dus al wat vragen beantwoord. Tjonge wat een verhaal van die joystick ha ha ik lag hier helemaal dubbel. Ja, dan staat vragen niet helemaal meer vrij he? Al hoewel.....gewoon blijven doen hoor. En anders moet je partner het maar vragen. Geef hem even een stootje en dan blijf jij even buiten schot. Zo spreken wij dat dan af want ik vraag naar mijn idee ook altijd veel. Joy

Geplaatst

Silvai, Ja jammer dat het dan zo loopt he.Terwijl je zo graag wilt. Bij mijn weten werken ze bij ons niet met zelftesten. En ja die medische werken niet zo graag met vrouwen die weten wanneer ze gaan 'springen' dan liever een test. Die geloof ik ook niet altijd betrouwbaar is. Wel bijzonder dat je dat voelt hoor. Ben je altijd zo gevoelig?(lees sensitive?) Joy

Geplaatst

Ik hoop dat ik morgen de pregnyl er weer kordaat in mag jassen ;-)! 3de echo voor de cryo TP. Verwacht 10 of 11 oktober de terugplaatsing

Pieneke

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteren de tp gehad, het zijn er 2!! Niet eerder gehad. Eentje is weer een topper: blastocyst, en eentje een beginnend compact. Geen idee nog wat dat is, maar goed genoeg om terug te plaatsen :-) Ze hebben speciaal voor mijn verhinderde mannetje foto's van de afbeeldingen gemaakt met mn tel en een print van de echo gemaakt :-)

Dit keer gaat het vast lukken! Het voelt nu al heel anders, maar dat kan natuurlijk tussen mijn oortjes zitten... :icon_geek:

@ Joy, ja ik was gisteren na de tp ook helemaal vrolijk, maar had dus even niemand om het ter plekke mee te delen. Dat heeft manlief natuurlijk later uitgebreid goedgemaakt en idd, ik ervaar het de eerste dagen ook als echt hoopvol, vrolijk, positief etc. Eigenlijk gewoon door het dolle heen! haha.

@ Pieneke, Ik duim voor je, hopelijk mag je jezelf vandaag prikken (alsof dat zo fijn is, maar je snapt me).

Alle meiden nog in afwachting hier, hopelijk tot heel snel op de bank!

Pieneke, jouw plekkie hou ik vrij hoor :-)

lfs,

Nienke

Geplaatst

Taurus,

Ik hoorde dat ze op donderdag gingen ontdooien en kon vrijdagochtend bellen of ze goed doorgedeeld waren en er een tp zou plaatsvinden.

Nienke, succes op het bankje. Tot wanneer moet je wachten met testen?

Pieneke, het wachten gaat ook voor jou weer bijna beginnen.

Liefs

Geplaatst

15 oktober... arghhhh wat duurt dat lang :blob6: haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden