Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Manoah,

Nee, ik heb niet echt een idee. Meestal heb ik een cyclus van 28 dagen. Dat zou betekenen dat ik volgende week zondag mijn eisprong zou moeten hebben. Als dat zo is dan heb ik, denk ik, op woensdag de tp. Ik gok dus ergens op cd18.

Nee, ik gebruik helemaal geen medicijnen. Alleen testen met LH-testen en dan hopen dat het goed gaat komen.

Hoeveel cryo's hebben jullie en met hoeveel logeren ze in 1 rietje?

Weet jij al hoeveel je er teruggeplaatst gaat krijgen?

Groetjes Dorine

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ook ik ga waarschijnlijk eind volgende week voor een cry TP.

Dit zal voor mij de eerste keer zijn.

De eerste IVF ..verse poging is mislukt. Had wel een positieve test alleen de HCG waarde was maar 39 en steeg vervolgens niet. Kort daarna ook gaan mnestrueren en heb nu verplicht een rust maand gehad.

Maandag as. heb ik de eerste echo op CD 12.

Krijg een TP in de natuurlijke cyclus..alleen pregnyl spuit om eisprong op te wekken om tijdstip van TP te bepalen.

Wens alle mede eskimo ontvangers heel veel succes toe deze maand... en voor degene die een mislukte poging hebben gehad veel sterkte en succes met de eventuele volgende.

Fijn weekend allemaal.

Groetjes Manon.

Geplaatst

manon voor jou gaat het hele circus dus ook weer beginnen! Spannend hoor. Het is je 1e cryo tp geloof ik? Dat zal vast minder intensief zijn dan een volledige behandeling. We gaan voor je duimen!

Geplaatst

Dorine wij hebben 2 cryo's en ik heb begrepen dat ze in 1 rietje zitten. We gaan ze als ze allebei goed ontdooien ook allebei laten terugplaatsen.

Het is onze 1e cryo poging, heb nooit eerder cryo's gehad.

Geplaatst

Hallo dames! Waarschijnlijk kom ik me over 3/4 weken ook bij jullie aansluiten. Hopen dat die menstruatie nu maar doorzet, en dan op naar de cryo poging!

Geplaatst

EDR, klopt 1ste keer cryopoging van de 1ste IVF, en idd erg relaxed zo zonder spuiten en utrogestan.Lees bij je handtekening dat je in sept.start met 3de icsi...al begonnen

nmiddels?

Manoha, Jullie hebben je best ook moeten doen voor jullie zoon!!

phoe 7 x iui en 3 x ivf...geduld is een schone zaak of niet?!!

Onze zonen schelen 4 maand..die van ons is van mei en wij gaan ook voor

een brusje. Ben je inmiddels hersteld van de complicaties en ga je ook deze

maand aan de cryo poging beginnen? Succes!

Siebje, Zie nu dat je ook over een paar weken weer mee draait ...had je de vraag gesteld in je dagboek maar lees hier nu t antwoord :-)

Laat de rode vlag maar komen dus...ga je weer volgen haha..ben een stalker!!

Geplaatst

ha pieneke...score was twee eicellen en die hebben we ook nodig dus prima! Schrok wel even toen ze zei dat er uit die vier follikels maar twee eicellen waren gekomen. Was de vorige keren niet zo! Maar goed...deze twee zijn helemaal super! En nu afwachten!

Geplaatst

Haha Manon, stalker :laughing9:

Had nog nooit zo graag ongesteld willen worden! Het gaat weer heel spannend worden allemaal! Jij heb maandag de 1e echo? Ik ben heel benieuwd en ook ik ga jou weer helemaal volgen!

Esther, spannend maandag! Ik hoop zo dat er bevruchtig heeft plaatsgevonden! Ik wil je alvast heel veel succes wensen!

Geplaatst

Hallo dames,

hoe is t hier??

bij mij denk ik niet zo goed.. eergister last van kampjes en vandaag heeft t dan denk ik tog doorezet. :cry2:

Morgen even het zh bellen en dan zal ik wel weer voor n echo moeten komen..

Als ik meer weet, horen jullie het...

De rest super veel succes!!!!

Liefs, Sam

Geplaatst

Sam, hoe gaat het nu met je en wat zei het ziekenhuis?

Manon en Manoah, hoe waren jullie echo's voor deze cryo-poging. Weten jullie al iets meer?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Oh meiden wat spannend allemaal weer. Ik duim hard voor jullie mee.

Ik vond tp in eigen cyclus ook alijd het prettigst. Geen medicatie e.d. vond ik heerlijk.

Dat er maar weer veel zwangerschappen uit cryo's mogen ontstaan!!!!!!!!

Geplaatst

Vanmorgen voor de 2de echo geweest (CD 15)...nog weer weinig te zien..

(Weer verbaasde blikken en vragen hoelang mijn cyclus normaal was, dus weer verteld dat mijn eisprong komt pas rond dag 18/19 en misschien wel 20 komt)

Moest even bloed prikken voor progesteron en oestradiol...als er iets afwijkends was zouden ze me bellen en anders zondag CD18 weer komen voor een echo.

Hoop dat er dan meer te zien is dan..hoed t iig zelf nu ook in de gaten met ovulatietesten.

Hoe is met jullie dames ?..zie dat jij weer in de onderzoekmolen zit Witje?

Fijne dag allemaal!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Sam ik ben ook benieuwd hoe het ondertussen met je is?

Ik ben net terug van een fm. Mijn vriendin ging mee, was leuk, de arts legde heel goed uit wat ze zag. Opeens besefte ik me dat dit de allerlaatste keer in de stoel was, hoe dan ook. Best bijzonder na zoveel jaar.

Zit nu op cd 12. Zondag Pregnyl en dan volgende week vrijdag de TP (hopelijk dan, als ze maar goed willen ontdooien....)

Geplaatst

Taurus, ik hoop voor jou dat ze aanstaande zondag wel iets zien anders wordt het best een lang verhaal met telkens die echo's.

Manoah, wat goed dat jij nu al duidelijkheid hebt over wanneer de TP zou plaatsvinden. Hoe kunnen ze dat zo vroeg al zien???

Ik begrijp dat dit ook jullie allerlaatste poging is voor een brusje? Maakt het natuurlijk nog spannender voor je. Ik ga in elk geval heel hard voor je duimen.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Meiden, wat is het ontzettend spannend bij iedereen.

Esther, toch nog 2 emmies teruggeplaatst.

Manoah, je loopt idd dan precies een week achter mij aan.

Manon, jij houdt iedereen ook in spanning zo zeg.

Siebje, ben je weer een beetje opgeladen voor de cyro-poging?

Dorine, waar zit jij nu ergens in de molen

Als het goed is hoor ik morgenochtend wanneer 's middags de tp is. Duim, duim dat beide cryo's goed ontdooien.

Geplaatst

Hoi Natasja,

Ik zit nu op CD 12 voor mijn eerste cryo-poging. Ik hoef alleen maar LH-testen te gebruiken en daar ben ik vanochtend mee begonnen, vandaar dat je niet zo heel veel over mijn proces leest ;-)

De testen zijn in elk geval nog negatief. Indien ik uiterlijk dinsdag nog geen positieve test heb moet ik het ziekenhuis bellen en gaan ze alsnog een echo maken. Zelf verwacht / hoop ik dat de test op zondag positief zal zijn dus dan zou ik ergens volgende week de TP hebben.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Gaat nog wel hoor Esther. Zit op mijn werk, het is rustig gelukkig, maar moet erg oppassen en mijn aandacht er wel goed bijhouden. Zit af en toe uit het raam te turen en wie komen er geregeld langslopen: zwangere vrouwen. Schijnt dat hier een echocentrum aan de overkant........

Spannend Dorine, hoe werken die LH-testen eigenlijk?

Liefs

Geplaatst

Dorine jij hoeft dus in principe geen Pregnyl te spuiten voor de eisprong? Da's wel fijn!

Ik spuit zondagavond en dan tellen ze door en komen op vrijdag uit voor de tp.

Dacht een cryo poging 'even' te doen maar vind het toch ook wel héél spannend hoor.

Natasja sterkte alvast voor morgen!!

Geplaatst

Die LH-testen zijn exact hetzelfde als zwangerschapstesten. Een paar druppeltjes urine op de test doen en dan maar afwachten of er één of twee streepjes verschijnen. Bij één streepje is er nog niets aan de hand. Indien er twee streepjes verschijnen houdt dit in dat je de volgende dag je eisprong hebt.

Ik wacht nu met deze testen dus al op twee streepjes, en dan nog maar te zwijgen over de test aan het einde van de wachtweken ;-)

Geplaatst

Nee, ik hoef idd helemaal niets te spuiten. Dat is van de ene kant wel fijn maar van de andere kant is het bij mij nu niet zeker of we op tijd gaan zijn. Als de LH-testen niet goed zouden aangeven wanneer mijn eisprong is (dit is in het verleden al een aantal x voorgekomen tijdens mijn IUI's) dan kan het dus zijn dat we die missen en dat het te laat is om een cryo-poging te doen. Ik moet dus echt hopen dat ze het nu wel goed doen.

Geplaatst

Hoef je ook geen echo's dan?

Dat was nl. de reden waarom wij niet volledig de behandeling in Rotterdam wilden doen, steeds op en neer voor een echo....

Maar je eisprong missen is inderdaad niet handig. Ik heb ooit die testen gebruikt omdat zwanger worden niet lukte maar ik kon er niet veel mee.

Nou hopelijk zie je snel je ei en kan de tp doorgaan volgende week. Heb je enig idee welke dag het gaat worden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden