Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben heel blij met het personeel van het EMC. Ze zeggen waar het op staat. Soms is dit nieuws wat je niet zo graag zou willen horen maar ze zijn wel eerlijk en daar ben ik heel blij mee.

Vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest omdat ik van de week wat complicaties had gehad (bruine afscheiding en rood bloedverlies). Vanochtend gebeld met een arts en een uur later mocht ik al langskomen. Voor nu hebben ze me tenminste weer gerust kunnen stellen dus daar ga ik het mee doen tot volgende week ;-)

Yep, dit was mijn eerste IVF en ook de eerste cryo-poging hiervan.

Hieraan voorafgaand heb ik eerst 11 IUI's gehad waarvan de 6e in een missed abortion is geëindigd.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dorine,

Zo je zal wel in de rats gezeten hebben, gatsie!

Gelukkig idd dat je gerust gesteld bent.

Maar wel grappig dat jullie ook in het EMC zitten, want ik zie dat jij ook niet uit R'dam komt, wij komen ook niet uit R'dam.

Ik vond het wel raar dat mijn partner niet bij de punctie aanwezig mocht zijn, was dat bij jullie ook?

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Nee, dat was bij ons niet het geval. Ik hoorde echter wel dat ze sinds heel kort een experiment aan het doen zijn met medicatie tijdens de punctie via een infuus, heb jij dat gehad?

Ik heb mijn punctie in juli gehad en toen waren ze hier nog niet mee begonnen.

Geplaatst

Ja, dat heb ik gehad.

Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal dus ik kan niet zeggen wat prettiger is. Maar ik was van te voren erg nerveus en dat heb je denk ik wat minder als je van te voren (zoals op de "oude manier) die cocktail van pillen krijgt, die werken rustgevend.

Bij mij kregen ze het infuus niet goed in mijn ader, dus de zenuwen liepen hoog op, ik wilde het achter de rug hebben, maar het duurde echt lang voordat ze eindelijk konden beginnen.

Van de Morfine wordt je echt een beetje raar in je hoofd, maar ik voelde geen pijn, echt nul komma nul, bij het aanprikken van de folikels aan de rechterkant. Het aanprikken van de folikels aan de linkerkant was echter geen pretje, dat voelde ik ondanks de morfine wel degelijk.

Hoe is de punctie jou vergaan?

Geplaatst

Ik heb vrij weinig van de punctie gemerkt. Door die cocktail van pillen was ik best wel van de wereld. Ik vond het allemaal prima wat ze deden. Bij het aanprikken voelde ik soms een heel klein prikje maar zeker geen pijn. Het duurde wel een tijdje voordat ze klaar waren (16 eitjes) maar achteraf is het me 100% meegevallen.

Geplaatst

Ook fijn dat je over een week nog een keertje een echo krijgt, is wel goed voor je gemoedsrust denk ik.

Ik hoop dat die LH-test snel positief word, kunnen we verder...

Heb normaal een super regelmatig cyclus, maar ik denk dat die een beetje in de war is omdat het na de positieve test toch mis is gegaan.

Geplaatst

het is voor m'n gemoedsrust zeker goed om volgende week nog een keer te kijken. Ik heb deze keer de testen maar 2 dagen gebruikt. Op donderdag echt negatief. Op vrijdagochtend twijfelde ik of ik wel of geen heel licht streepje zag staan. 's-middags nog maar een keer getest en super positief. Zaterdagochtend nogmaals en toen was hij alweer negatief. Als ik dus op vrijdag niet getwijfeld had en geen tweede test had gedaan zou ik hem gemist hebben. Nu toch erg blij dat dit niet het geval was ;-)

Geplaatst

Ow kan dat ook nog? Daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan joh. Vanmorgen dacht ik nl. een heel vaag streepje te zien, maarja het was nog zo vroeg he, haha...

Dus het is beter dat ik vanavond nog een keertje test?

Want stel dat het dus vandaag en morgen niet positief is en zaterdag wel, kan ik dan wel contact opnemen met het ziekenhuis vraag ik me af?

Geplaatst

Ik heb toen een brief gekregen dat ik op zaterdag tussen 12 en 13 uur moest bellen als de test op vrijdagmiddag positief was. Als de test pas op zaterdag positief is kan je op maandag bellen. De cryo's zijn toch al een paar dagen oud dus hoeven ook pas een paar dagen na je eisprong ontdooid te worden. De mijne waren 3 dagen oud toen ze ingevroren zijn. Mijn test was deze keer op vrijdagmiddag positief. Zaterdag gebeld, cryo's op maandag ontdooid en op dinsdag teruggeplaatst.

Geplaatst

kan nooit kwaad. Die vrijdagochtend toen ik twijfelde toen zag mijn man echt niets. Gelukkig dus toch mijn eigen gevoel gevolgd. Gewoon doen dus wat goed voelt.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Mijn eerste Cryo terugplaatsing is helaas mislukt. Ik heb 1 cryootje terug laten plaatsen (was er maar 1 goed ontdooit) en helaas. Maar begin vandaag weer met de medicijnen op 2 november echo en als alles goed gaat op 7 november de terugplaatsing. toi toi voor iedereen..

Lfs Tine

Geplaatst

Hoi Tine,

He wat jammer zeg! Balen hoor!

Maar ik zie dat je vandaag weer begint met de nieuwe ronde.

Goed van jou dat je er meteen met nieuwe energie tegen aan gaat.

Succes!

Tamara

Geplaatst

@Natalie28 en Joy1

Onze cryootjes zijn ondertussen al 2 jaar oud en zijn afkomstig van onze eerste icsi poging. Die was gelukkig meteen geslaagd dus destijds hadden we de cryo's niet nodig. In die tijd konden ze de emmy's nog niet apart invriezen. Wij hadden 7 cryo's welke 3 om 4 ingevroren waren.

Bij onze eerste cryo terugplaatsing hebben ze die van 3 ontdooid en waren ze alle 3 ook goed ontdooid. De 2 beste hebben ze teruggeplaatst, dat waren morula's.

Hopelijk wordt ik idd snel weer ongi en ontdooien die laatste 4 ook weer goed. Ze gaan er dan ook maar 2 terugplaatsen, dus erg zonde van die andere 2. Die gaan gewoon weg. Mocht het allemaal weer niet lukken, gaan we voor onze 2e icsi poging.

Meiden bedankt voor jullie reacties en heel veel succes/sterkte allemaal!

Geplaatst

He Dorine,

Zie dat je vandaag een echo hebt gehad?!

Dus t is er 1tje van de twee.

Best wel extra spannend dan denk ik zo vlak voor de echo!

Ik ga dit keer ook 2 terug laten plaatsen...ook in de hoop dat er tenminste 1 blijft zitten..ietsje meer kans.

Het hartje kon je zeker nog niet zien he..iets te vroeg?

Geniet er van hoor!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Nu snap ik het Michelle, jij hebt dus echte eskimootjes! Zou echt onwijs geweldig zijn als deze cryootjes blijven plakken, dan kan je later je kleine vertellen dat hij/zij een echt eskimootje is!

Suc6 hoor!!

Simonja, wat fijn dat de echo geruststellend was!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Michelle, Bedankt voor je uitleg. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vind dat ze niet anders ingevroren konden worden. Het is dus overmacht. Zoals je ziet hebben we in 2008 een dochter gekregen. Wij hebben cryo's over van begin 2008 en in Zwolle zijn ze wel apart ingevroren. Ik denk dat we dan geluk hebben gehad. Als het een paar maanden daarvoor was geweest dan waren ze w.s. ook samen ingevroren. Ik heb daar nooit over nagedacht dat het toen anders niet kon. Ik vind het jammer dat je poging nu niet gelukt is, dat heb ik je nog niet gezegd! groet Joy1

Geplaatst

Hallo allemaal,

Net gebeld met het ziekenhuis, de LH test was gisteren positief.

Maandag wordt ons enige embryo-tje ontdooit, hopelijk gaat dat goed en hebben we dinsdag een terugplaatsing.

Dat wordt weer spannend!

Groetjes en fijn weekend,

Tamara

Geplaatst

@Manon,

Ja, het was idd wel extra spannend of er één of twee zouden zitten. Met één zijn wij ook super gelukkig, zolang het allemaal maar goed gaat. Het was idd nog te vroeg om een hartje echt te kunnen zien. Volgende week vrijdag heb ik de 2e echo en dan moet het hartje kloppen. Spannend!

Zie dat jij weer voor de 2e cryo tp gaat. Wanneer heb je je eerste echo?

Geplaatst

Hoi Dorine,

Ja, gisteren middag was de test duidelijk positief.

Heb die van de ochtend er toen nog even bijgepakt en die was zoals ik al vermoede heel licht maar toch ook positief. Had ik dat toch goed gezien met m'n slaperige kop!

Geplaatst

Helemaal goed hoor, ben blij dat je gisteren nogmaals getest hebt. Spannend allemaal hoor.

Ik ga voor je duimen dinsdag en dat het dan maar een plakkertje mag zijn. Succes

Geplaatst

Dorine> Klopt..2de cryopoging..we zullen zien of 2 dit keer ook meer kans is...afwachten.

Is heel mooi om te zien straks als t hartje klopt..best emo weet ik nog...

Voel je je goed verder?

Tamara> succes volgende week!

Geplaatst

Nou, ik heb ook een slecht bericht. Waren afgelopen zaterdag voor een cryo tp onderweg naar Gent. Aangezien wij bijna 2 uur moeten rijden, zouden wij al een heel eind onderweg zijn eer ze zouden bellen. Klokslag half 9 belde het ziekenhuis; ze hadden slecht nieuws. De twee cryo's hadden het niet overleefd. Was zo verdrietig. Heb eerder dit jaar een cryo tp gehad. Deze resulteerde uiteindelijk in een miskraam (na 8 weken). Hadden nu nog 2 cryo's over. Helaas. Moet nu weer helemaal overnieuw beginnen. Pffff.....aan de ene kant zie ik er enorm tegenop. Aan de andere kant hebben we weer wat meer kansen. Tja....ben behoorlijk depri kan ik jullie vertellen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden