Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sylvia,

Eindelijk dan toch de terugplaatsing. Is het nog even spannend voor donderdag. Hoeveel cryo's heb je in een rietje?

Liefs

Natas

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi

ik heb 11 cryo's verdeeld over 5 rietjes .

maar hoe die verdeeld zitten weet ik niet zeker.

ik dacht 4 van 2 en 1 van 3.

ik krijg er donderdag 1 terug geplaatst.

het aftellen is begonnen.

groetjes silvia

Geplaatst

Hey Annemarieke, klinkt goed meid, plof je dus donderdag ook lekker op de wachtbank :-).

@ Pieneke, heel veel succes morgen! Ga er vanuit dat je er morgen op zit!

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Natasja,

Nou het begint nu wel erg spannend te worden hoor!

En erg dubbelzijdig. Ik heb vanaf de tp al het gevoel dat het wel goed zit, heel raar en het slaat nergens op. Maar aan de andere kant durf ik ook niet goed te hopen. Waarom nu ineens wel raak, denk ik dan?

Daarnaast heb ik nu 6 dagen last van mijn rug en heupen wat ik normaliter alleen heb als ik ongi moet worden. Alleen heb ik het dan maar 1 dag vantevoren.. Nou beetje lang antwoord, sorry.

En hoe is het met jou? Al een beetje werkelijkheid geworden?

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hey peuter Joy :-P Dan heb je meer dan 100 berichtjes ge-post.

Geplaatst
Hoi Natasja,

Nou het begint nu wel erg spannend te worden hoor!

En erg dubbelzijdig. Ik heb vanaf de tp al het gevoel dat het wel goed zit, heel raar en het slaat nergens op. Maar aan de andere kant durf ik ook niet goed te hopen. Waarom nu ineens wel raak, denk ik dan?

Daarnaast heb ik nu 6 dagen last van mijn rug en heupen wat ik normaliter alleen heb als ik ongi moet worden. Alleen heb ik het dan maar 1 dag vantevoren.. Nou beetje lang antwoord, sorry.

En hoe is het met jou? Al een beetje werkelijkheid geworden?

lfs,

Nienke

Hoi, hoi,

Je lichaam kan je vreselijk voor de gek houden. Ik had één avondje een dag of 4-5 voordat ik ging testen zomaar dat ik een golf van misselijkheid had. Misschien een voorteken geweest? Zeker weten doe je het nooit.

Ik ben heel gelukkig, maar of dat gevoel nu komt omdat ik zwanger ben denk ik niet. Meer dat het eindelijk gelukt is er een positieve test uit te krijgen. Ik vermoed natuurlijk van wel, maar het is moeilijk te bevatten zonder dat je het "echte bewijs" hebt. De week mag snel voorbij gaan. Vlg week de eerste echo.

Succes meis. Ps. ik mocht testen 12 dagen na mij cryo tp (16 dagen na mijn eisprong).

Natas

Geplaatst

Hoi Natasja,

Nou bij mij hield mijn gevoel en mijn lichaam me zeker weer eens voor de gek. Aanstaande vrijdag weer een eerste FM voor onze laatste cryo van deze reeks.

Jij al bijna je echo! Spannend?

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi Nienke,

Lees dat jij vrijdag al een echo hebt...op welke dag moet jij dan voor t eerst komen?

Heb je een korte cyclus ? Ik heb pas maandag over een week de eerste echo..op dag 12.

Hoop dat het dit keer wat korter is de cyclus (3de na de IVF).

Wie weet gaan we dit keer gelijk op als jou cyclus korter is en die van mij wat langer...ik was wat eerder weer opoe dan jij....zitten weer straks weer samen op de wachtbank...

Fijn weekend!

Geplaatst

Hey Manon,

lijkt me gezellig, samen op de wachtbank november te ploffen :-)

Ik heb inderdaad op dag 8 al mijn eerste echo. Mijn cyclus fluctueert tussen de 25 en 32 dagen. Bij mijn eerste cryo moest ik op dag 9 al pregnyl zetten en de afgelopen keer had ik een erg eigenwijze eicel en was dat pas op dag 17! Dus wie weet zit ik inderdaad pal naast jou op de bank!

Jij ook een prettig weekend, lfs, nienke

Geplaatst

Hallo Allemaal, deze maand word mijn cyclus in kaart gebracht. Vorige keer wel een terugplaatsing gehad en maar 2 keer een echo gehad voordat ik pregnyl kon spuiten. Nu was het wachten op een eisprong, nou, tig echo's gehad en ja hoor woensdag j.l. gesprongen.(volgens mij op de 16e dag. Nu moet ik a.s. woensdag bloed laten prikken en een week later een gesprek. Ik ben echt benieuwd hoe normaal mijn cyclus is.

Joy1

Geplaatst

Nienke,

Tof vrijdag alweer een echo! Als je laatste cryo aan zou slaan, zou dat toch wel het mooiste sinterklaascadeautje zijn. Ik hoop voor je dat je lekker op schema zit en zo rond de tweede echo de pregnyl weer mag spuiten.

Joy,

Wat zul jij blij zijn als deze onderzoekscyclus wee afgerond is, als alles goed is en je lekker weer doormag in november..

Liefs Pieneke

Geplaatst

Joy,

Wat zul jij blij zijn als deze onderzoekscyclus wee afgerond is, als alles goed is en je lekker weer doormag in november..

Pieneke, Ja, ik kijk er wel naar uit. Ik wil het ook graag afronden. Klinkt wel wat raar he? Maar het is allemaal wat dubbel. Spanning, hoe zal het weer gaan? Wil ik dit allemaal nog wel? Ik laat mijn beginnende kindjes toch niet liggen? Ik wil ze ook graag terugplaatsen.

Maar goed, veel vragen spoken door mijn hoofd maar de antwoorden komen gelukkig vanzelf vertrouw ik dan maar. Joy1

Geplaatst

Nou, ook ik ben in afwachting van een cryo tp. Heb nog 2 cryo's over en ben zooooooooooooooooo benieuwd of het ontdooien gaat lukken. Moet dit weekend voor de terugplaatsing. Aangezien wij ruim 2 uur van het ziekenhuis vandaan wonen, zijn wij al halverwege als het ziekenhuis gaat bellen. Dit is mijn 2e cryo behandeling. Bij de vorige kreeg ik een tp van een score 4. Er waren toen 3 cryo's ontdooid. Die toendertijd score 4 kreeg, is teruggeplaatst. Er was er nog 1 die ermee door kon en de andere was niet terugplaatsbaar. Nu ben ik zo bang dat het toch geen goede cryo's zijn aangezien degene met de meeste punten al gebruikt zijn. De tp resulteerde uiteindelijk in een zwangerschap. Echter na 8 weken (en we op de echo het hartje al hadden zien kloppen) is het uiteindelijk toch misgegaan. Ik zie er eerlijk gezegd een beetje tegenop. Bang voor weer zo'n teleurstelling.

Geplaatst

Hoi meiden, gister bloed laten prikken voor de zwangerschapstest, maar helaas niet zwanger... Best een teleurstelling.

Wel meteen gepland voor de volgende keer, we hebben nog 1 cryo kans (nog 4 emmy's in 1 rietje). Nu eerst stoppen met medicatie en ongesteld worden. Dan kunnen we weer opnieuw beginnen. Hoop maar dat ik snel ongesteld word.

Geplaatst

Hoi Michelle,

Tuurlijk..altijd weer een teleurstelling als t niet gelukt is.

Waarom hebben ze er 4 in 1 rietje gedaan?

Plaatsen jullie 2 terug?..maar dan nog waarom niet per 2 verpakt?

Hoop ook voor je dat je snel opoe wordt en weer door kan..en hopelijk met succes natuurlijk!

Sterkte met weeeeer afwachten!

Groetjes Manon

Geplaatst

Michelle, ja, dat vraag ik me ook af. Hoe doen ze dat met ontdooien?Joy1

ps als je ze per stuk verpakt heb je toch 4 keer een kans? Ach, zal misschien wel een goede reden voor zijn?

Geplaatst

Dat is wel zonde ja, 4 in 1 rietje.. wat vervelend voor je Michelle, lijkt me dan een moeilijke keuze hoeveel cryootjes je laat terugplaatsen.

Bij ons zijn ze gelukkig per 1 ingevroren. Als het laatste cryootje goed ontdooid (hopelijk), dan heb ik over 3 weken ook weer een terugplaatsing.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik mee kletsen met jullie in dit topic.

Ik ben ook in afwachting van een cryo, maar ik heb echt geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. Heb van het ziekenhuis ook helemaal niks over hormonen of iets dergelijks gehoord. Moet nu iedere ochtend een ovulatietest doen om te zien of de eisprong nadert en dan moet ik bellen. Maar hoe het daarna verder gaat......

Kunnen jullie mij misschien bijpraten?

Thanks en groetjes,

Tamara

Geplaatst

Hi Tamara,

Ik heb ook een aantal dagen LH-testen moeten doen en toen deze positief was contact opgenomen met het ziekenhuis. Mijn cryo's waren ingevroren toen ze 3 dagen oud waren dus ik heb ze 3 dagen na mijn eisprong teruggeplaatst gekregen. Geen hormonen dus, alles in eigen cyclus.

Heerlijk vond ik het om zonder hormonen te doen. Ik ben trouwens bij het EMC onder behandeling en er zitten we veel verschillen tussen ziekenhuizen hoor!

Succes in elk geval.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hey Dorine,

Ik ben ook in het Erasmus Medisch Centrum onder behandeling.

Dus kan ik er denk ik wel een beetje vanuit gaan dat het hetzelfde gaat gaan als bij jou.

Heb maar 1 cryo-tje helaas, dus hopelijk gaat het allemaal wel door, ben benieuwd.

Ben jij zwanger van een cryo?

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

Hoi Tamara,

Als die ene cryo een plakkertje is dan gaat het helemaal goedkomen. Yep, ik ben zwanger van een cryo. Had er twee terug laten plaatsen en vandaag op de echo gezien dat ik zwanger ben van één kindje. helemaal blij voor nu. volgende week mag ik nog een keer een kijkje nemen!

Geplaatst

Hey Dorine,

Zo, goed man! Echt leuk, gefeliciteerd.

Ik vind ze in het EMC allemaal wel lief en aardig zowel het verplegend personeel als de dokters, vind jij ook niet?

Was dit jouw eerste IVF?

Groetjes weer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden