Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, stalker :thumbsup:

Vind het hartstikke gezellig met jou op het wachtbankje, hopelijk kunnen we na dit wachtbankje overstappen naar het juli/aug'10 uitgerekenden wachtbankje! En natuurlijk alle dames hier he, succes allemaal!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yo Siebje..Yo Siebje..Yo Siebje...weer helemaal terug en meteen die spuit er in gejensd

doe maar stoer! mwoehaha. Deze ronde gaat m worden!

Pieneke> haha ja idd sloom ei...als ik Pokon kon drinken (tuurlijk alles wat vloeibaar is kan je drinken) dan deed ik 't !!

Hoe is t met je...nog geen ongesteldheid in zicht of vloei je nog steeds door?

Laat t nu dan ook maar meteen klaar zijn of heb je niet dat gevoel.

Wat een teleurstelling telkens weer he! Kalmpies aan miesie!

Geplaatst

Hahah die Manon!

Ik heb er dit keer wel last van moet ik zeggen, ik heb in m'n bovenbeen geprikt en het is helemaal dik geworden, net een muggen bult joh...

Wanneer moet jij weer voor de fm??

Ik zal er vandaag niet meer zijn, heb een bruiloft straks en dat gaat heel laat worden!

Tot gauw!

XxX

Geplaatst

Siebje>Vorige keer hadden ze me een Ovitrelle spuit meegegeven (kant en klaar) omdat t weekend was...toch iets fijner dan pregnyl vind ik. Pregnyl wordt wat rood altijd er om heen en bij ovitrelle heb ik daar geen last van. Ik vind in de buik altijd t makkelijkst. iets van de navel af en dan gewoon een vetrol pakken (helaas heb ik ze )haha..en dan iets schuin er in..gewoon heel langzaam ...dan voel ik er practisch niks van.

Niks er in jensen zoals ze in t ziekenhuis doen..ff darten..mwoehaaaa no way!

Ik mag maandag weer efkes koekeloeren naar mijn slome ei (he pieneke!)..

Veel plezier vandaag!

Geplaatst

Hoi dames wil me ook even voorstellen en erbij komen zit in hetzelfde schuitje als manon en dacht volgende week een cryo terugplaatsing te hebben maar heb ook een sloom ei heb sept eerste ivf gehad die is mislukt daarna een maand verplichte rust nu voor cryopoging heb er 2 in een rietje .Heb nooit een late eisprong maar nu sinds de ivf is dit de tweede keer dat eisprong rond 17de dag heb heel raar.Gister zei mijn arts maybe het gaat niet door echt ik baalde natuurlijk want had week vrij genomen affijn ik hoop alsnog dat ik een eisprong morg heb dat moet ik dan aan mijn arts sms vind dit hele traject heel erg zenuwslopend en als ik zie wat sommige al voor hun kiezen hebben gehad petje af hoor ,ik hoop van iemand te horen of deze late eisprong normaal is en vaker voorkomt en of het geen kwaad kan voor kans cryopoging groetjes inkie

Geplaatst

Hoi Didie,

Volgens de arts maakt een late eisprong niet uit...als de fase erna maar niet te kort is.

Ik heb altijd van nature pas een eisprong in de 3de week...meestal word ik dan zón 8/9 of 10 dagen erna ongesteld. Volgens de artsen is dit niet te kort.

Geloof als t een dag of 6 is dan word t minder...

Normaal gesproken heeft een eicel zón 5 a 6 dagen nodig vanaf de eisprong tot aan de innesteling..dus z'n 8,9 10 dagen moet kunnen zei hij.

Krijg jij ook utrogestan bij de TP of pregnyl spuiten of doe je t ook in de natuurlijke cyclus?

Het is trouwens wel normaal ..geloof dat t minstens 3 cyclussen duurt voordat je cyclus weer gewoon als anders is.

Afgelopen (1ste)cryopoging kreeg ik op dag 24 de Ovitrelle en dus een eisprong op dag 26 !! de TP op dag 30 en werd op dag 36 ongesteld. Helemaal in de war dus maar de 2de fase wel aan de korte kant maar wel lang genoeg.

Wens je veel succes een hopelijk een snelle eisprong...we zien elkaar wel weer op t wachtbankje!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Heey Manon bedankt voor je snelle reactie ben weer een beetje positief hierdoor,ik krijg alles in een natuurlijke cyclus zonder hormonen,heb vandaag al 3 keer getest maar een heel dun streepje dus negatief misschien morgen, anders weet ik het ook niet meer .Ga nu lekker even ontspannen en een beetje lachen om Wendy van dijk en neem straks toch ef een glaasje rode wijn met een paar gezonde noten erbij .Fijne avond grt inkie

Geplaatst
Hoi Didie,

Volgens de arts maakt een late eisprong niet uit...als de fase erna maar niet te kort is.

Ik heb altijd van nature pas een eisprong in de 3de week...meestal word ik dan zón 8/9 of 10 dagen erna ongesteld. Volgens de artsen is dit niet te kort.

Geloof als t een dag of 6 is dan word t minder...

Normaal gesproken heeft een eicel zón 5 a 6 dagen nodig vanaf de eisprong tot aan de innesteling..dus z'n 8,9 10 dagen moet kunnen zei hij.

Krijg jij ook utrogestan bij de TP of pregnyl spuiten of doe je t ook in de natuurlijke cyclus?

Het is trouwens wel normaal ..geloof dat t minstens 3 cyclussen duurt voordat je cyclus weer gewoon als anders is.

Afgelopen (1ste)cryopoging kreeg ik op dag 24 de Ovitrelle en dus een eisprong op dag 26 !! de TP op dag 30 en werd op dag 36 ongesteld. Helemaal in de war dus maar de 2de fase wel aan de korte kant maar wel lang genoeg.

Wens je veel succes een hopelijk een snelle eisprong...we zien elkaar wel weer op t wachtbankje!

Groetjes Manon.

Hoi Manon, Ook artsen denken daar dus verschillend over.....Dat is de reden dat ik deze maand in de 2e fase, vanaf de 20e cyclusdag progestan moet gebruiken. 10 dagen gebruiken en daarna stoppen. Of eerder stoppen als ik ongesteld wordt. Als dit het gewenste resultaat oplevert dan kan ik in nov./dec. verder met de cryo's. Joy1

ps. Ik ben ziek dus ik zal af en toe reageren op dit forum.

Geplaatst

Heey Manon, is idd beter zo'n kant en klare. Ik heb toch zitten kloten met de pregnyl voorbereiden, erg rot om die ampullen open te krijgen. Ik heb altijd, ook met gonal en deca in m'n bovenbeen geprikt, vond ik fijner dan de buik (alhoewel ik ook helaas ook wel een vetrol heb, haha)

Maar goed, jij moet maandag dus weer voor de fm? Heel veel succes alvast en ik ga heel hard duimen dat ie een flinke groeispurt heeft gemaakt.

Didie welkom! En heel veel succes, hopelijk gaat het allemaal snel doorzetten!

Geplaatst
Hoi Manon, Ook artsen denken daar dus verschillend over.....Dat is de reden dat ik deze maand in de 2e fase, vanaf de 20e cyclusdag progestan moet gebruiken. 10 dagen gebruiken en daarna stoppen. Of eerder stoppen als ik ongesteld wordt. Als dit het gewenste resultaat oplevert dan kan ik in nov./dec. verder met de cryo's. Joy1

ps. Ik ben ziek dus ik zal af en toe reageren op dit forum.

Hoi Joy,

Ik ga ook vragen of ik dat mag....heb t al eens eerder gevraagd toen ik nog met de IUI bezig was...toen vond ze dat niet nodig en de 2de fase vond ze niet niet te kort...

Ik heb zelf altijd wel t gevoel gehad dat dat ook mede "mijn probleem"was dat ik in de 3de week een eisprong heb en verhoudingsgewijs weer vroeg ongesteld wordt...

Misschien dat ze nu wel t zekere voor t onzekere nemen ..bij ivf staat er toch meer op t spel.

Niet dat ik ze nou zo prettig vind die mottenballen..maar zou me wel iets zekerder voelen wat betreft progesterongehalte...

Hoe is t met jou dan ...kan je bijna weer beginnen?

Kunnen we misschien toch eens naar de markt :lachu:..hahaaaa.

We zullen elkaar dan mis lopen denk ik...zit ik net weer op t wachtbankje denk ik..

He goed uit zieken daar !!

Groetjes Manon.

Beterschap hoor!!

Geplaatst

He, wat wordt hier weinig gepost de laatste tijd....

Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb zojuist de pregnyl injectie gezet en heb vrijdag als het goed is de tp. Het was wel weer raar om die injectie te zetten, het was alweer even geleden namelijk. Maar goed, het is weer gebeurd!

Geplaatst

Hey Laika,

Je hebt gelijk t is stil hier.

Vond dat ik er de laatste pagina er al vaak op stond dus maar ff niks geschreven hier..hahaaa.

Jij vrijdag de TP...spannend..je hebt er weer lang op moeten wachten lees ik in je handtekening...

Ik kan vanmiddag heen voor de TP. Gisteren belde ze dat de cryo goed was ontdooid.

Nu afwachten of hij t ook vol hol houdt. De vorige keer moesten ze vlak voor de middag een 2de ontdooien omdat hij t er in eens mee op hield .

Zagen ze niet vaak zeiden ze. Als het de nacht over leeft dan gaat het door gaans goed..maar deze had er geen zin meer in. Hopen dat dat nu niet weer gebeurd.

Zal me wel een deuk in t vertrouwen geven wat betreft de kwaliteit...wat als ze dat allemaal doen en er gewoon genetisch iets mis is en dat de oorzaak is van t niet zwanger worden. Aan de andere kant ..van de verse emmy had ik wel een positieve test..alleen t hcg te laag dus miskraam. Die had toen wel dus even iets gedaan en was niet meteen ten gronde gegaan.

We zullen zien vanmiddag om kwart over 1 weten we t of hij t overleeft heeft.

Laika..succes met wachten tot vrijdag en dan zien we elkaar weer op t wachtbankje!

Fijne zondag allemaal.

Groetjes Manon.

Geplaatst

Oh Manon, heel veel succes vanmiddag!!!

Probeer je vast te houden aan het feit dat je verse embryo wel degelijk een dappere poging heeft ondernomen, ze kunnen het!

Geplaatst

Dank je Laika!

Degene die ze ontdooid hadden gisteren had het idd niet overleeft.

Ze hadden gisteren al hun twijfels of ie t zou halen. Vanmorgen snel een volgende ontdooid (compactie staat) die zag er heel mooi uit zeiden ze ..dus vertrouwen heb ik nu weer wel. Afwachten. Tot vrijdag op t bankie!

Geplaatst

Inmiddels ben ik ook in afwachting van een cryo behandeling. Nou werd ik gisteren ongesteld en heb mij vrolijk aangemeld. Helaas moet ik nog even wachten tot de volgende cyclus.

Geplaatst

Chablis..dan kan je soms ook blij zijn dat je ongesteld bent he. De ene keer wil je t niet en de andere keer zit je er op te wachten. Moet je nu wachten omdat je koorts hebt ?

Nathalie..ik duim voor een goede ontdooiing..houd een plekje vrij op t bankje.

Ontdooien ze op de dag zelf of een dag er voor?

groetjes Manon

Geplaatst

Ha Manon,

Fijn dat die tweede cryo zo mooi was. Goed dat je er weer een beetje vertrouwen in hebt, heel veel succes met wachten!

Chablis, nog even geduld dus voor jou, maar wel fijn dat je maar liefst 11 embryo's hebt zeg!

Nathalie, ik ga enorm voor je duimen dat je laatste cryootje goed ontdooit, spannend zeg...

Geplaatst
Chablis..dan kan je soms ook blij zijn dat je ongesteld bent he. De ene keer wil je t niet en de andere keer zit je er op te wachten. Moet je nu wachten omdat je koorts hebt ?

groetjes Manon

Ja het gebeurt toch erg zelden dat ik blij ben met mijn menstruatie. Ik stond alweer te trappelen ....

Nee niet vanwege de koorts (dat is over), maar omdat er een rustmaand ingelast moet worden na de punctie voordat er weer wat gedaan mag worden.

Geplaatst

Nathalie, ik hoop dat het cryo'tje goed ontdooit en dat je vandaag de tp hebt!!

Ikzelf zit nu "in de race" voor een cryo-poging. Ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden (na een mislukte ICSI) en heb maandag 16-11 de echo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden