Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij mij zeiden ze dat ik 1 'rust' cyclus ertussen moest hebben als het na een volledige poging is geweest.

Als je de ene maand een mislukte cryo-poging hebt gehad kun je de volgende maand gewoon weer opnieuw. Dit is omdat een cryo normaal gesproken in de natuurlijk cyclus wordt geplaatst en je dus geen medicatie hebt gebruikt.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Sissi, kan me goed voorstellen dat je zo snel mogelijk weer door wil gaan, het duurt allemaal al lang genoeg he? Maar mij is inderdaad ook verteld dat er een cyclus tussen de ivf-poging en de cryo-poging moet zitten en dat heeft inderdaad met de hormonen te maken (ik heb er ondertussen een half jaar tussen zitten maar dat heeft weer een hele andere oorzaak). Mij is verteld dat ze goede ervaringen hebben met cryo-terugplaatsingen zonder hormonen, een natuurlijk cyclus is toch blijkbaar heel goed voor de innestelling. Tussen twee cryo-pogingen hoeft dan weer geen cyclus te zitten omdat je bij een cryo-poging geen tot nauwelijks hormonen gebruikt.

Overleg anders even met het ziekenhuis. Sterkte!

Geplaatst

Sisi> Zelfde verhaal hier als bovenstaande dames..alleen rust van 1 maand na de punctiecyclus ivm hormonen. Met cryo's kan ik gewoon doorgaan.

Wat sneu zeg..eerst positief en op de testdatum negatief. Heb t ook gehad bij de verse poging..positief getest alleen hcg van 39 en 41..wist dus vroegtijdig dat t niets zou worden.Herken t gevoel wel van meteen door willen gaan. Je hebt ook mooi wat cryo's lees ik..wel een geluk hoor..lees ook wel anders. Op zich valt je rustmaand dan wel gunstig zo met de feestdagen (als t dan toch moet) ..in de meeste ziekenhuizen nemen ze ook een 2 weken vakantie stop.

Groetjes Manon.

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik heb jullie reactie's naar mij toe nu pas gelezen omdat ik een tijdje niet op het forum ben geweest door vervelende omstandigheden. Toen ik de tp had 3 dagen na de punctie werd mij verteld dat ik 2 cryo's zou hebben dus denk dat ze die dag zijn ingevroren. Ik zou rond de 16e m'n ongi moeten krijgen dus denk dat ik dan met de sluiting zit dus het zal wel voor mij in januari worden.

Ook moet ik het zelf nog even aankijken want sinds gister is de pijn vlak bij m'n eierstok erger geworden en begin nu een beetje te twijfelen of het nog wel goed zit daar. Toen ik had gebeld om de uitslag van de test doorte geven heb ik aangegeven dat het nog zeer deed maar ws kwam dat door mijn endo. Nu het meer zeer gaat doen weet ik het niet zo dus ik geef het nog ffie's en dan toch maar bellen.

Meiden s6 met jullie cryo's!

Op naar 2010

Dat zal ons jaar moeten gaan worden.

Liefs

Diana

Geplaatst

Zo begin nu de kriebels al te krijgen spannend allemaal weer .Heeft iemand nog goede tips wat eten betreft na terugplaatsing wat is goed en wat niet .Joy gezellig ook 8dec terugplaatsing en word morgen de cryo ook bij jullie ontdooit en jij manon ? Ik lig savonds vaak met een kruik in bed vind ik lekker maar ik heb vernomen dat het niet goed is na tergplaatsing klopt dat? Verder heb ik chinese kruiden thee voor de terugplaatsing en weer andere kruiden na terugplaatsing echt heel smerig. Dames voor morgen veel succes

Geplaatst

He Didie, vanaf de tp de kruik van je buik naar je voeten verplaatsen! Warmte is prima en goed voor de doorbloeding maar het mag inderdaad niet te heet dus niet meer op je buik. Ook even geen warme baden enzo. Verder ga ik gewoon leven als een zwangere denk ik, dus geen alcohol en rood vlees, foliumzuur, weinig caffeine etc. Spannend weer he?

Jadimi, inderdaad, op een super 2010! Ik hoop dat je pijn niet erger wordt, en anders inderdaad even bellen...

Geplaatst

Ik gedraag me inderdaad na de terugplaatsing ook als een zwangere. En niet te veel inspanning e.d. Ik doe liever 2 weken wat rustig aan zodat ik mezelf achteraf gezien niets hoeft te verwijten. Maar dat is natuurlijk persoonlijk he? En ik wil me niet zo stresserig maken over wat ik allemaal voel en niet voel. Ik neem geen warme baden en geen sex en/of orgasme. maar daar zijn ook verschillende verhalen over. En ik wil me er ook niet zo druk over maken....Joy1

Geplaatst

Hoi, hoe is het met de terugplaatsingen gegaan vandaag???

En Didie, ja WEL foliumzuur hoor! Het staat er inderdaad een beetje raar.

Geplaatst

Hey Laika,

Ik vroeg me ook al af hoe t met Didie was gegaan...nog niet gezien op t wachtbankje.

Ik heb t verhaal bij wachtbankje december gedaan. Joy1 ook.

Hoe ist met jou?...hebben ze je gebeld over de ontdooiing vandaag?

bye bye

Geplaatst

Hoi Manon,

Net even snel het december wachtbankje topic bijgelezen....Jij en Joy zitten er dus weer lekker bij! Jammer dat er twee cryo's waren die het niet hebben overleefd, maar wel fijn dat je er nog een behoorlijk aantal over hebt. Ik ga weer voor je duimen hoor!

Ik kan morgenochtend bellen om te horen of er 's middags een terugplaatsing is. Werd jij een dag van tevoren gebeld?

Geplaatst

Ja klopt..hier ontdooien ze altijd een dag van te voren al om t verloop te bekijken.

Op de 4de dag ingevroren> en op 4de dag na eisprong ontdooien, de 5de dag TP.

Is mij nog niet eerder gelukt..telkens een nieuwe op de dag zelf ontdooid.

Misschien ook wel beter..hup vlak daar na weer terug in de baarmoeder;-)

Suc6 morgen..ik houd de berichten in de gaten!

Geplaatst

Manon en Joy,

Wat leuk dat jullie samen opgaan met de cryo's! Fijn dat jullie allebei mooie exemplaren teruggeplaatst hebben gekregen. Ik ga jullie weer volgen en zwanger kijken!!

@Laika.. jij ook veel succes morgen! Je vorige TP was toch afgelast vanwege een afwijkend uistrijkje of heb ik dat verkeerd onthouden?

Liefs Pieneke

Geplaatst

Heey manon en joy en de rest vd dames ik kom ook op het wachtbankje ,2 teruggeplaatst vandaag dus nu wachten maar .Zal niet meevallen ben normaal beetje overactief dus nu gas terug voor het goede doel heb de manneverslindster gehaaldt en ben met de serie gooische vrouwen bezig. Grt inkie

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik kom er even bij op dit forum als jullie het goed vinden.

ik heb vandaag Pregnyl gezet en zondag wordt ik gebeld of de embryo goed is/zijn ontdooit. Zo ja, dan maandag een TP....

Spannend!

Groet

Lisette

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb zojuist het ziekenhuis gebeld en ik kreeg te horen dat de ontdooiing goed gelukt is. Bij ons ontdooien ze ook een dag eerder maar als die niet lukt, dan ontdooien ze er de dag daarna weer een (als dat mogelijk is) en je belt dus altijd op dag 2, zeg maar. Ik kreeg verder geen details losgepeuterd ;-) dus ik hoor vanmiddag hoeveel er ontdooid zijn en of dat die van gisteren zijn of vandaag. Vanmiddag om 14 uur de tp! Graag meeduimen aub ;-).

Pieneke, ik ben inderdaad degene met het afwijkende uitstrijkje. Helaas blijk ik nog steeds een lichte afwijking te hebben. Door het ivf-team is echter besloten wel door te gaan omdat ik bij het eerdere afwijkende uitstrijkje al eens helemaal door de mangel ben gehaald (een colposcopie en een weefselonderzoek) en toen bleek het om een (onschuldige) ontsteking te gaan. De artsen gaan er daarom vanuit dat dat nu, tien maanden later, weer het geval is. Over een halfjaar krijg ik weer een uitstrijkje en als dat nog steeds pap 2 is, dan wordt ik weer onderzocht.

Lisette, welkom hier!

Geplaatst

Vandaag wordt er weer een rietje met twee cryo's ontdooid. Ik word straks gebeld of de ontdooiing goed is gegaan. Ik zit al weer helemaal in de zenuwen. Als alles goed gaat dan is morgen de TP.

Nou ik ga maar even door met zenuwen, met de telefoon naast me.

Groetjes, Kaatje

Geplaatst
vandaag wordt er weer een rietje met twee cryo's ontdooid. Ik word straks gebeld of de ontdooiing goed is gegaan. Ik zit al weer helemaal in de zenuwen. Als alles goed gaat dan is morgen de tp.

Nou ik ga maar even door met zenuwen, met de telefoon naast me.

Groetjes, kaatje

spannend

Geplaatst

Pieneke> Thanx!

Didie> Succes op t wachtbankje!

Lisette> Spannend nog even tot zondag.Ga voor je duimen.Fijn dat je er weer bij bent na zón rot periode....

Laika> 14:00 dat is t bijna...ga voor je duimen!

Kaatje> Op naar een goede ontdooiing ..suc6 morgen bij de TP. We houden een plekje vrij voor je.

Succes dames!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Dank Manon, heb mezelf net op het wachtbankje van december gezet. Ik had een mooie blastocyste (cellen waren niet meer te tellen) en ik heb nog 6 cryo's over. Beter had het niet kunnen zijn dus maar heel hard duimen dat het dit jaar een hele mooie kerst wordt...

Kaatje, succes, het is allemaal vreselijk zenuwslopend he, hoop op een goede ontdooiing voor je!

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben net gebeld en 1 is er mooi ontdooid. De ander gaan ze morgen nog eens goed bekijken. In ieder geval morgen om half twee de TP. Kan ik me daar weer lekker zenuwachtig overmaken ;)

Groet, Kaatje

Geplaatst

Goed nieuws Kaatje!

Waar ik nog wel benieuwd naar ben...waarom ontdooien ze een tweede als de eerste er goed uitkomt? Is dat niet een beetje verspilling? Of krijg je zo wie zo een TP van twee stuks?

Geplaatst

Hoi Lisette,

De cryo's zitten per twee in een rietje. Vandaar dat er twee zijn ontdooid. Gezien mijn leeftijd vind ik het ook niet heel erg als er twee worden terug geplaatst. Vorige keer waren er dus ook twee ontdooid en eentje had het niet overleefd. Ik hoop dat die tweede het nu wel haalt.

Zitten ze bij jou apart of ook met z'n tweeen in 1 rietje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden