Ga naar inhoud

Bijwerkingen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij de 1e poging had ik in de 1e weken eerst nergens last van (behalve meer opgewonden te zijn dan normaal, 2e poging geen last van). Bij mij kwamen toen de bijwerkingen later (behalve moeheid).

Emotioneel, lichtgevoelig, depresiviteit (vooral van progestan), steenpuisten, en ontzettende moeheid.

Ik heb normaal veel last van hoofdpijn, dus ik dacht deze bijwerking ook te hebben, gek genoeg heb ik tijden het gebruiken van m'n hormonen hier geen last van.

De vorige keer had ik vooral aan het eind erg last van mijn buik, het gevoel dat deze "te vol" zat, misschien ook niet gek met 21 eitjes.

Andere medicijnen zoals paracetalmol neem ik niet, dat wil ik niet.

• Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat volle gevoel in m'n buik had ik idd ook. Er zaten op het eind 20 follies en die begonnen toch op het laatst behoorlijk dwars te liggen, haha. Moest ook om de haverklap plassen, niet normaal! Paracetamol durfde ik simpelweg niet in te nemen, was veel te bang dat dat invloed zou hebben op m'n follies...het mag trouwens wel hoor, heeft iedereen me verzekerd...maar toch.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik alleen in het begin toen ik met deca starten een zwaar hoofd en wat hoofdpijn had. Maar was na een paar dagen over en nu spuit ik al een week puragon erbij en heb nergens last van. Nu waren mijn eiblaasjes nog maar 10-11 mm afgelopen dinsdag, dus misschien is dat over een paar dagen ook anders..... En gaan ze bij mij ook dwars liggen, haha.

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik ben sinds 3 janauri bezig met de deca, en begin waarschijnlijk morgen met

Gonal F.

Heb niet echt bijwerkingen , niet echt emo en ook niet snel geirriteerd ( niet meer dan normaal tenminste hihih ) ...was namelijk een zeer bewogen jaar 2007 dus toen al mijn portie gehad.

Heb dus al een poosje niet meer gejankt.

Wel als ik me druk maak soms een opvlieger! En met opstaan wat zweterig.

Wel een nadeel, ik zweet bv met skaten ( voorjaar weer ) al genoeg !

Dat ik een beetje misselijk ben en had lichte hoofdpijn een paar dagen: denk dat het van mijn mega verkoudheid is.

Ik voel me ook best rustig.....(?) en kalm...

Alleen heb ik al eerder geschreven valt het spuiten zelf mij zwaar , de deca gaat er moeilijk in en doet zeer en lastig de naald erin te krijgen ( lijkt wel een botte naald..) . Daarna nergens mer last van hoor.

ben benieuwd hoe de Gonal gaat

Geplaatst

Hee lentezon,

Wat fijn dat je je eigen zo goed voelt onder alle omstandigheden.

En wat de tranen betreft: ze zullen waarschijnlijk ongetwijfeld nog gaan komen, (misschien in de ww), maar misschien ook wel niet.

Maar hou je eigen vooral niet in als je het wel ff moeilijk hebt hoor meis.

Het hoort er allemaal bij.

De gonal spuit meestal wel wat prettiger he?

Tís een klein naaldje en zit zo in je vel.

Succes ermee meid!

Groetjes Liesbeth

Geplaatst

Hee Lentezon,

Die deca is inderdaad een drama. Ben zelf 2,5 week met de deca aan de gang en sinds 4 dagen de puregon erbij. Puregon is echt een eitje, maar de deca geeft wel eens wat problemen. Bij mij helpt het om erop te letten dat ik in het 'gaatje' van de naald kijk. Dan prik je namelijk ietsie schuin en gaat de punt er het eerste in.

Wat de bijwerkingen betreft, ik mag niet klagen. Beetje emo bij vlagen, sneller moe en verder eigenlijk nog niets. Als dat zo blijft....

Grz, Sissie

Geplaatst
Hee Lentezon,

Die deca is inderdaad een drama. Ben zelf 2,5 week met de deca aan de gang en sinds 4 dagen de puregon erbij. Puregon is echt een eitje, maar de deca geeft wel eens wat problemen. Bij mij helpt het om erop te letten dat ik in het 'gaatje' van de naald kijk. Dan prik je namelijk ietsie schuin en gaat de punt er het eerste in.

Wat de bijwerkingen betreft, ik mag niet klagen. Beetje emo bij vlagen, sneller moe en verder eigenlijk nog niets. Als dat zo blijft....

Grz, Sissie

Hey Sissie! Goed idee meid, bedankt. Het gaat al beter nu ik een betere plek heb gevonden..ik zat gewoon net wat te hoog blijkt nu !

En ik puf / haal diep adem gewoon als ik de naald erin steek .

Ik heb ook amper bijwerkingen...heel klein beetje hoofdpijn, en van de Deca de 1e dagen opvliegers..en soms ineens wat moe. Ik slaap iniedergeval als een blok ..

Wel wat ongesteld achtig gevoel gisteren in de buik ..soms LIJK ik links of rechts wat te voelen ....

En snel geirriteerd, maar dat heb ik al sinds ik in de hele MM zit ...

Dus daarom: slaat het wel aan???????? as donderdag weet ik pas meer ..zucht!

afwachten maar weer

Geplaatst

Hai Lentezon,

Mooi dat t werkt, las het ergens anders op een forum. Begin nu te merken dat mijn buik wat 'voller' is. En af en toe steken waar mijn eierstokken zitten.

Dat ongestelde gevoel komt me bekend voor, maar dan zit t niet op de plek van je baarmoeder maar meer links en rechts. Daar waar de eierstokken zitten. Geniet ervan zolang je geen klachten hebt, kan snel veranderen.

Grz,

Sissie

Geplaatst

ha sissie,

misschien heb ik het al ergens voor je geschreven ( loopt allemaal gezelig door mekaar heen een beetje ) , maar veel succes he morgen!

Ik zal blij zijn als het donderdag is..want ik voel echt zowat helemaal niets ..

dus bijna bang dat er ook 'niets'aan het gebeuren is .

Misschien overdreven maar goed....ik tel echt de uren af tot donderdag .

ik hoor wel hoe het is gegaan morgen?

gr lentezon

Geplaatst

He daar Lentezon,

Tuurlijk, zal wel avond worden want ik moet gewoon werken maar goed. Wat spuit jij ook alweer? Gonal? en hoeveel eenheden? Ik spuit 125 eenheden puregon, omdat ze bang zijn dat ik teveel follikels ga aanmaken. (heb pcos) Ondertussen heb ik het idee dat er genoeg gebeurd want ik heb ineens graag de knoop van mijn broek los haha.

Maak je maar niet teveel zorgen dat er niets gebeurd, kan prima zijn dat je gewoon geen klachten hebt. En het kan ook zijn dat het maar langzaam gaat en moet je vanaf donderdag een hogere dosis spuiten. Duimen maar dat t wel goed gaat...

Grz, Sissie

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo,

Voor mij is dit de eerste cyclus aan de hormonen, dus heb geen idee wat 'normaal' is om te voelen... Heb de eerste dagen eigenlijk helemaal nergens last van gehad. Ik spuit decepeptyl en menopur. Maar zit nu op dag 9 en heb voor mijn gevoel (en vrees dat het ook echt zo is :tongueP:) zon dikke pens.... en idd ook het ongesteld gevoel en gisteravond opeens doodop. Had gisteren echo en daar vertelde ze dat de follikels drie cm moeten worden voor de punctie?? My god das toch enorm groot als er zeg 10 aan een stok zitten?? Vraag me af hoe dat allemaal 'past' hahaha

• 2 weken later...
Geplaatst

zijn er nog onder jullie die suprefact moeten nemen? en zijn jullie daar ook zo mooooooooooooooooooeeeeeeeeee van?

Ik ben echt steendood, vind het wel een beetje griezelig want ik ben normaal heel actief, maar nu heb ik echt nergens fut voor.

niet zo leuk.

Geplaatst

niemand hier die suprefact neemt?

Ik begin me een beetje ongerust te maken namelijk over die extreme vermoeidheid. Vooral omdat ze ook gepaard gaat met spierpijnen. Ik stel me nu de vraag heb ik niet gewoon een beginnend griepje onder de leden? en als dat het geval is, kan dat dan kwaad voor de follikels?

• 1 jaar later...
Geplaatst

Hallo,

Sinds afgelopen zaterdag spuit ik de decapeptyl. Aankomende zondag begin ik met puregon. Heel erg herkenbaar de bijwerkingen die ik gelezen heb. Erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het toch erbij hoort. Ben echt enorm moe, bij vlagen duizelig. Hoofdpijn had ik t/m afgelopen dinsdag gehad maar daarna niet meer. Maar oh die moeheid, daar heb ik normaal geen last van. Ben een half uur eerder weggegaan van mijn werk vandaag. Was ook eerder begonnen dus dat kwam mooi uit. 's ochtends gaat het nog maar 's middags dan zak ik helemaal in van de moeheid. Maar weer op tijd naar bed met een boek.

Groetjes van Kim

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik spuit pregnyl, gonal f en cetrotide. Ik was soms emo. Ik heb ook het idee nu ik meerdere pogingen heb ondergaan en dus al een paar jaar met hormonen bezig ben, dat ik dikker geworden ben van die hormonen.

Kan dit???????

Geplaatst

Hoi Debsie,

Ik ben ook wat dikker geworden sinds ik de hormonen gebruik, dus dat kan wel.

Ben je ook niet vermoeider ...?

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Diane,

Ja vermoeider ben ik ook. Ik slik nu zeker in deze winter maanden wat extra vitamines. Gewoon voor een extra winterboost en soms wat supradyn, voor meer energie. Misschien een tip voor jou en andere dames???

Gelukkig dan heb ik het me dus niet ingebeeld, dat ik dikker van die hormonen ben. Mijn eet gewoontes zijn namelijk het zelfde gebleven.

GR

Geplaatst

Ik ben 4 november gestart met de decapeptyl. Dat was op een woensdag en op vrijdag was ik al 3 kg zwaarder! Voel me net een opgeblazen olifant. Mijn buik vind ik niet zo erg, maar mijn gezicht ... en mijn ogen zijn echt dik gezwollen. Helaas kan ik deze bijwerking nergens terugvinden en vraag ik me af of ik niet onderliggend verkouden ben???

Andere bijwerkingen heb ik gelukkig (nog) niet ...

Geplaatst

Hoi Debsie,

Ik slik alleen foliumzuur en eet wel veel fruit.

De vermoeidheid is sinds de deca, maar mijn man is ook meer moe, denk ook van de spannende tijd.

Geplaatst

Ja Diane mijn man en ik zijn allebei vermoeid, inderdaad van deze afgelopen spannende weken. Dit hakt er wel in ja. Oja ik slik ook foliumzuur hoor. Al 3 jaar hhaha omdat je elke keer hoopt zwanger te zijn, maar ja het kan geen kwaad.

Gr

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik ga deze discussie maar weer eens nieuw leven inblazen. Ik gebruik decapeptyl en Gonal-f, in een korte cyclus. Had een niet weg te krijgen hoofdpijn de eerste drie dagen en voel me behoorlijk opgeblazen. Ook een dikkere buik, ik zit nu met mijn broek open op de bank want het knelt te veel.

en moe, jazeker. We liggen er nu steeds voor tienen in!

Ik zat gisteren in de bieb wat boeken over IVF door te bladeren, kwam ik tegen dat je je aggressief en gejaagd kon gaan voelen. Bingo! Voelde namelijk de adrenaline uit m'n oren spuiten, en was in de bieb al vol verontwaardiging van een leesplek weggegaan omdat er andere mensen zaten te kletsen. Die keken me ook al raar aan. Tsja, ze moesten eens weten. Afijn, had het dus best wel zwaar gisteren. En ook wat benauwd, alsof mijn luchtpijp verkrampt is. Samen met die druk in mijn hoofd vind ik dat nog het onprettigst. maar ja, alles voor het goede doel!

Geplaatst

Hoi Nanoes,

Dit is mijn 2e poging, de 1e poging had ik lang protocol. Dus voel wel duidelijk verschil. Zit nu op dag 3 van Puregon i.c.m. deca. Heb last van andere dingen als de vorige poging. Weinig honger, moe, beetje misselijk, klein beetje hoofdpijn af en toe, obstipatie en opgezette buik (komt door de obstipatie denk ik) ohw ja en heb gister om de haverklap moeten huilen. Maar dit is toch al veel beter als poging 1. En ik moet wel zeggen dat ik nu verkouden ben en deze week een zware migraine aanval heb gehad. Dus daar kunnen een aantal klachten ook nog wel mee te maken hebben. Al met al goed vol te houden dus. En inderdaad alles voor het goede doel.

Succes dinsdag tijdens je punctie!

Geplaatst

Leuk onderwerp!

Bijwerkingen??? Pff...ik ben één en al bijwerking!

Misselijk, moe moe moe, maar niet kunnen slapen 's avonds, erg in mezelf gekeerd, en een beetje een kort lontje:laughing4:Kortom een zonnetje voor mijn lief

Ik heb het korte schema (ivf) en deca en gonal f (300)

Geplaatst

He Nanoes,

Komt me erg bekend voor die bijwerkingen die jij beschreef, voel me soms ook zo gejaagd.

dacht ook wel dat het echt bij mij hoort als typetje en ik heb ook wel het idee dat het gejaagde komt van die klok die ik hoor tikken pffffffffffffff.

Ik heb het er ook wel voor over. Wie weet komt het ooit nog eens zover, nou dan hoor je mij niet meer hoor :happy7:

Gr Debsie

Geplaatst

Geweldig bijzonder allemaal: ik ben van nature een gjaagd type en met die hormonen niet vooruit te branden! En erg rustig en terug getrokken juist.

En die kilootjes herken ik ook. Vorige keer 6 kg aangekomen!! En die zijn er nog niet af. Vanmorgen trok ik een broek aan die ik tijdens deze hormonen nog niet aan had gehad, maar daar voelde ik me ook al weer een rolade in...oeps!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden