Ga naar inhoud

wie heeft er ooit zoiets meegeaakt???

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@suus ja bij mij hebbenze idd een goedje in het vruchtje gespoten schijnt iets te zijn wat ze in veel sterkere vorm ook gebruiken bij een chemokuur dus het is heftig spul!!

ikmoet nu as maandag en vrijdag bloedprikken en daarna wekelijks totdat de waardes gezakt zijn!!

ik hoop echt voor jouw (en natuurlijk voormezelf) dat je waardes dalen en dat je niet ook nog je beide eileiders moet gaan missen straks!!erger mag het gewoon niet worden!!ik denk aan je laat je aub snel iets horen??sterkte meid.

bij mij is nu eindelijk doorgedrongen wat er gebeurt is had het besef nog niet zo goed de afgelopen dagen maar de tranen zijn losgekomen ik kan het gevoel een beetje omschrijven alsof er een dierbaar iemand is overleden!!

wel hebben mijn vriend en ik vanmiddag iets heel moois samen besloten we gaan samen de zelfde tatoo zetten 3 sterren 1 is voor mn vriend 1 is voor mij en 1 is voor het kindje wat we zo graag hadden gewild!! 15 augustus is het zover vind het super spannend maar het is echt een symbool voor dit gebeuren!!

lieve meiden tot snel

Geplaatst

Sasje en Suus heel veel succes en hopelijk lost jullie lichaam het nu zelf op zonder verdere vervelende ingrepen.

Sandra

Geplaatst

Hee sasje,

Dan heb je hetzelfde middel gehad als ik het heet emthexate, wordt idd gebruikt bij chemo kuren.

Heeft wel asl bijwerking dat je snel ontstekingen in de mondholte krijgt en die heb ik dus ook gehad, na 2 dagen zat mijn mond vol witte blaasjes, die gelukkig nu weer weg zijn , was geen pretje.

Aan de ene kant is het voor mij niet zo heel erg asl ze mijn eileiders weghalen, die zitten toch verkleefd. En dan is de kans op een bbz in principe niet meer aanwezig, dat vind ik dan wel een geruststelling.

Anders bij de volgende positieve test denk ik dat het weer niet goed zit waarschijnlijk.

Verder iedereen heel erg bedankt voor jullie medeleven. Zelf gaan we er al vanuit dat ik onder het mes zal moeten, kan het niet tegenvallen ook :)

Groetjes suus

Geplaatst

Jeetje Sasje en Suus,

Wat vreselijk wat jullie moeten doormaken!!! Hopelijk gaat het straks nog maar meevallen voor je Suus. Wat je zegt, ervan uit gaan dat je onder het mes moet, altijd van het ergste uitgaan. Kan het alleen maar meevallen.

Ik wens jullie beiden heel veel sterkte toe!!!

Geplaatst

@ suus wat lijk jij sterk!!! ikvind het super kanp hoe je er mee omgaat dat moet ik echt even zeggen!!ik hoop nog steeds dat je niet onder het mes hoeft maar het is wel goed dat je er rekening mee houdt!!krijg je dan trouwens een laparascopi of wordt er een grote snee gemaakt??ik hoop het eerste daar heb je natuurlijk achteraf het minste last van.nogmaals hou me op de hoogte he??

ik heb gelukkig geen last gehad van die blaasjesin de mond maar dat komt waarsch doordat het bij mij rechtstreeks in de emmy is gespoten.

lichaamelijk voel ik me best goed ben wel snel moemaar wat wil je de operatie is pas een paar dagen geleden!!geestelijk weet ik niet zo goed hoe ikme voel als mn vriend irritant doet dan kan ik echt zogaan janken het zit dus behoorlijk hoog maar toch kan ik wel genieten van lekker een terrasje pikken dus dat is mooi!!

iedereen bedankt voor het medeleven doet me echt goed

liefs sasje

Geplaatst

Heey sasje

Dank je voor het compliment, voel me ook redelijk sterk, ik ben wel iemand dei alles positief probeerd te benaderen, scheelt mss ook :)

Gisteravond bloed laten prikken, HCG is gedaald naar 997, dus goed gezakt, nu hoor ik vanmiddag na 3 uur de gyn pas, eens kijken wat hij erover te vertellen heeft.

Dat is wel mooi meegenomen dat je verder geen bijwerkingen hebt

Ja van zo'n laproscopie voel jeje de eerste dagen redelijk brak ,had ik toe ook. Als ze mijn eileiders eruit gaan halen is het ook via een laproscopie trouwens.

Groetjes

Geplaatst

Hey Sas,

Ik was even niet meer online geweest.. Ik schrik me rot van jou bericht!

Hoe kan dit nu gebeuren.. Wat is het leven soms toch heel erg hard!

Veel sterkte met het herstellen! Ik leef met je mee!

Dikke kus Peggy

Geplaatst

@peggy ja er is best wel wat gebeurd de afgelopen week!! maar gelukkig vorl ik me lichamelijk goed en ik kan lekker rustig aandoen hoef voorlopig nog niet te werken!!hoe gaat t met jouw??

@suus wat goed dat de hcg waardes gezakt zijn!!! hoef je misschien toch niet onder het mes !! ben benieuwd wat de gyn zegt. wanneer mag jij weer verder met ivf?? ik moet zeker nog 3 maanden wachten best lang vind ik maar aan de ene kant vind ik het prima even helemaal niets!!!

xx

Geplaatst

Gister de uitslag gehad van het onderzoek, het hcg hormoon is gezakt:toothy10:

NU mocht ik kiezen nog onder het mes, of afwachten dat het hormoon verder zakt.

Dan wachten we nog even he hihi.

Wel nog iedere week bloed laten prikken en over 2 weken op controle.

Groetjes

Geplaatst

Gelukkig gaat het weer wat beter met jullie.

Suus: maar lekker wachten met onder het mes gaan. Eerst maar eens kijken of het vanzelf beter gaat.

Sterkte nog ladies!!!

Geplaatst

suus wat een goed nieuws!!!

ik zou ook zeker wachten met onder het mes gaan en kijken of de waarde nog meer zakt!!er wordt tenslotte toch in een gezond lichaam gesneden en dat blijf je wel een tijdje voelen.

Geplaatst

Hey Sas,

Gelukkig voel je je wat beter, maar wat moet je lang wachten zeg voordat je met de ivf mag starten. Maar voor je lichaam misschien wel het beste.

Ik heb nu vakantie (tot 1 september) en ik "wacht" dat mn menstruatie zal komen. Dat zal eind juli/begin augsutus zijn en dan ga ik de eerste spuit zetten. Allemaal enorm eng. Ook blij ik nog steeds heel bang voor de punctie.

Kus Peggy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden