Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorry maris, dacht dat je vandaag moest! :-)

Liset, dat doen ze snel zeg! Succes morgen, hoop dat het een leuke afdeling is. BTW ik loop straks 3 weken achter jou, als jij uit de WW bent kan ik erin. HAHA

Eva, zit je al lang op je mens te wachten? Zo ja kun je er ook wat voor krijgen, heeft liset volgens mij ook gehad...?

Geplaatst

Haha geeft niet Eve het is bijna zover ik ben wel heel erg benieuwd hoe het nu is.

Lisette ja gewoon op de je eerste indruk afgaan dat is vaak het beste

Ik moet zeggen dat ik daar ook wel eens een baan op heb afgezegd omdat mijn gevoel er niet goed bij was en dan ga ik al met tegenzin beginnen en dat wilde ik niet.

Maar goed ik ben helemala blij met het oppaswerk en als het dan ook nog eens zo'n mooi weer is als vandaag dan ben ik helemaal in mijn nopjes haha

Ik voel me vandaag ook wle redelijk goed heb alles nog binnen gehouden en heb zelfs vanmiddag een stukje gewandeld nou dat kon ik van de week echt niet daar had ik geen energie voor kon amper op de benen staan.

Maar goed heb heerlijk in het zonnetje gezeten vanmiddag dus ben er helemaal blij mee en dan zien we morgen wel weer hoe ik me dan voel.

We hebben gelukkig om 8 uur de afspraak al dus we weten ook vroeg of het goed is gegroeid en of het hartje nog klopt of niet

Geplaatst

@Eva, Lisette, nee nee, alles loopt nog goed. Meestal heb ik regelmatig cyclus van ong. 30 dagen. Dus ik verwacht mijn mens rond 20 maart. Alleen het kan na afgebroken poging nog langer duren, dus ik zit nog rustig tot het begin van april.

@Maris, goed dat je je al beter voelt. En succes morgen, waarschijnlijk zal je morgen al armpjes en beentjes kunnen zien.

@Eva, leuk, dat je kunt al snel beginnen, en hoef niet te lang wachten. Ten minstens deze hebben ze goed geregeld in de nieuwe kliniek. )

@ Lisette, wanneer begin je met deca?

Geplaatst

Goedemorgen,

@Maris, wat fijn te horen dat de echo goed is gegaan, toch weer een hele opluchting hè!

@Eve, jammer dat we niet gelijk oplopen, zou toch ook wel fijn geweest zijn....

@Eva, ik heb inderdaad medicatie gehad om de menstruatie op te wekken, Duphaston. Maar heb het niet nodig gehad, omdat ik toch "spontaan" ongesteld werd.

Ik begin op 23 maart met de deca, spannend....

Ben er net weer van de huisarts, Isa is contineu ziek en nu heeft ze weer een antiobiotica kuur en pufjes gekregen en moeten we een afspraak maken met de kinderarts.

De huisarts vermoed dat ze astmatisch is.... hoop het toch niet voor haar.... bah, baal hiervan!

Geplaatst

Bah Lisette hopelijk heeft ze geen astma maar gelukkig is er tegenwoordig wel veel voor te krijgen en is er goed mee te leven.

Ja we zijn helemaal gelukkig alles was goed het is nu 1,6mm dus het dubbele van vorige week haha en de hartslag was ook perfect zoals Hbach dat zei.

Was wel even heel dubbel aangezien we nu het icsi gedeelte in principe afgesloten hebben voor een lange tijd en dat na al die jaren wel heel erg apart hoor.

Meiden ik ga zo hard duimen voor jullei dat jullie dit ook allemaal mee gaan maken echt zo bijzonder

Geplaatst

Hey meiden!

Hoe is het met jullie?

Maris, gaat alles nog goed en voel je je al wat beter?

Lisette, morgen start je toch met de meno?? zoja hoe voel jij je nu?

Eva, weet je al wat meer?

Hier is alles goed, een spannende dag vandaag. Mijn schoonzus ligt nu als het goed is in de OK, krijgt namelijk een keizersnede en dan gaat ze bevallen van haar eerste zoontje!!! Ben helemaal nerveus hihi

Verder MOET ik vandaag ongesteld worden en het wil maar niet. Loop er nu al sinds zaterdag tegenaan te hikken en het schiet geen hol op! Baal echt als een stekker. Heb gisteren al gebeld en moest me niet zo druk maken, mocht het niet komen passen ze het schema gewoon aan. Zit nu al op dag 35! pfffff Misschien stel is het onbewust wel uit door de stress van tante worden.

ben echt wel blij maar ook verdrietig.... hoop dat ik niet ga janken als ik daar ben!!!

Geplaatst

Hoi hoi

Eve nee voel me nog niet echt beter de ene dag gaat beter als de andere maar over het algemeen valt het tegen. Maar goed ben blij dat ik om 5 uur weekend heb dan voel ik me vaak toch iets beter doordat je meer je rust pakt. Al weet ik niet of dat dit weekend ook opgaat aangezien ik zaterdag een paas workshop moet geven en zondag feest heb van mijn schoonouders maar goed dan is het ook eerder maandag en hebben we weer een echo hihi

Wat moeilijk dat je schoonzus nu aan het bevallen is ik heb dat ook gehad toen we net te horen hadden gekregen dat we alleen via icsi kinderen konden krijgen toen is mijn schoonzus ook bevallen maar dan van de 3de en meid het geeft nisk als je erom huilt want jullie willen ook zo graag en het is jullie ook zo gegunt.

Ik was hier ook heel erg bang voor met de schoonzus van mij wat nu zwanger is maar gelukkig beleef ik het nu anders nu ik zelf zwanger ben.

Maar geef de moed niet op jullie tijd komt nog wel.

Hopelijk komen die akelige rode duivels nu ook een keer want je wil verder.

Lisette hoe gata het bij jullie?

Sharon ik hou je facebook goed in de gaten maar heb nog niks ontdekt haha

Zet hem op he

Eva hoe is het bij jou?

Ik ga zo maar eens naar buiten kijken of ik me daar beter voel.

Ik moet ook zeggen dat ik nu echt wel heel nerveus begin et worden voor maandag weer aangezien er bij ons in het sept/okt topic 2 dames zijn wat van de week geen hartje meer hadden dus ik hoop zo dat wij dat nog wel hebben maandag maar goed ik voel me nog wle heel erg zwanger dus mag me van mijn vriend niet te druk maken haha

Moet ook zeggen dat volgens mij mijn bekken beginnen op te spelen heb echt al een tijdje pijn in de heupen en rond de liezen en nu zei de fysio dat het bandenpijn is maar dat geloof ik niet want dat voelt anders dat heb ik ook bij het niezen en dat is niet te vergelijken met elkaar maar goed even afwachten en dan vraag ik het volgende week wel na bij de gyn of de vlos.

Dames geniet nog even lekker van het mooie weer

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben al begonnen met mijn nieuwe poging (nr. 1c, haha). Vandaag ben ik in de kliniek geweest, er waren geen cystes meer te zien, schema is weer aangepast, dus vanavond heb ik al mijn eerste spuitje Puregon gedaan. Volgende week op donderdag ga ik naar 1FM. Dit gaat deze keer heel snel. Spannend.

@Maris, heb je niets gekregen tegen je misselijkheid? Je moet veel echo’s maken zo te zien, is dat voor iedereen zo wie door IVF zwanger worden?

@ Lisette, hoe is het met je dochtertje? Weet je al wat ze heeft? Morgen moet je eerste spuitje deca doen, spannend ))

@Eve, 35 dagen is niet zo lang, waarom maak je zo zorgen? In ieder geval passen ze je schema aan, dus dat komt toch goed. )

Tja, …Ik heb al eerder geschreven dat op dit moment twee van drie vriendinnen van mij zwanger zijn. Ik was verdrietig alleen op de eerste dag toen ik heb dat gehoord, ik voelde me alsof ze verder mogen gaan en ik bleef staan voor de gesloten deur. Erger nog, een vriendin heeft test gedaan toen ze bij mij was en dit was positief! Ik was blij voor haar maar voor mijzelf was het even pijnlijk. Maar daarna ging dit verdrietgevoel langzamerhand weg, ik voel bijna niets meer (of ik denk dat ik niks voel) wanneer we over hun zwangerschap praten alsof ik zelf helemaal niet bezig ben om zwanger te worden. ;) Ten minstens laat ik mijn verdriet aan hen nooit zien, dit is tegen mijn trots. ))

Groetjes

Geplaatst

Maris, geniet van je weekend, het is echt heeeerlijk weer! En komt vast wel goed maandag zie je bij de echo en mooi kloppend hartje net als de vorige keren. Alleen jammer dat je je nog slecht voelt, hebben ze nog wat kunnen voorschrijven?

Mijn zus is gisteren bevallen van haar eerste zoontje, ze maken het goed. het was idd heel dubbel.... ze is zwanger geraakt van ICSI en we gingen vorig jaar gelijk op. Ik IVF en zij ICSI, alleen testte zij positief en ik niet...... dus dacht gisteren wel dat hadden wij kunnen zijn...

Ze voelde zich nog heel slecht van de keizersnede dus we gaan er vandaag heen en zijn gisteren thuis gebleven. Hoop dat ik me nog blij ga voelen, momenteel ben ik alleen een beetje verdrietig.

Eva, lijkt me rot dat je vriendin bij jou thuis testte, zou ik zelf nooit toegestaan hebben. Vind het best egoïstisch van haar!

Gisteren ook maar even de kliniek gebeld en kan straks langskomen voor een echo. Ik maak me druk omdat ik volgens mijn schema gisteren ongesteld had moeten worden anders moesten we de boel aanpassen. Weet dat alles mogelijk is maar had me er gewoon op ingesteld en alle afspraken al doorgegeven aan de planner op het werk. Als we het schema weer gaan omgooien, maar ik het hem (mijn planner) moeilijk en ze doen al zoveel voor mij.

het is ook niet zo dat er niets gebeurd bij mij, maar elke keer een beetje. net ook bij het afvegen ineens heel veel en dan twijfel ik, moet ik nou naar die echo gaan of zet het nu eindelijk door.... en dat heb ik al de hele week, in de ochtend een beetje en dan is het in de avond helemaal weg.

Stiekem nog wel in gedachten gehad: ik zal toch niet zwanger zijn......? Vast niet.

Eva, spannend dat je weer gestart bent!

Geplaatst

Hoi hoi...

Wat is er ineens veel geschreven hier... het stond een tijdje stil en nu wordt er weer volop geschreven, leuk!

Eve, gefeliciteerd met je neefje, mag ik vragen hoe hij heet? Ik kan me voorstellen dat je verdriet overheerst, maar ik hoop dat je binnenkort van hem kunt genieten, want tante zijn is toch ook wel heel bijzonder. Maar inderdaad de gedachte alleen al dat jullie dit ook had kunnen gebeuren... snap je verdriet! Heb je je "groot" gehouden of toch nog een traantje weggepinkt?

En ben je inmiddels ongesteld geworden? Stel je toch voor dat je inderdaad zwanger bent, zou maar zo kunnen, kijk maar naar Sharon!

Iemand nog wat van haar gehoord, ze zal nu wel zo'n beetje uitgerekend zijn.... jammer dat ze zich hier niet meer meld....

Eva, je bent al gestart! Dat gaat snel ineens.... hoe voel je je n.a.v. de Puregon? Wat fijn dat de echo goed was en je geen cystes hebt, helemaal super!

Ik ben toch wel heel benieuwd of je vriendin die de test bij jou heeft gedaan weet of jij met de behandelingen bezig bent? Zo ja... dan snap ik echt niet dat ze die test bij jou gaat doen, zou toch wel heel ongevoelig van haar zijn zeg! Als ze het er dan ook nog samen steeds over hebben in jou bijzijn, bah.... kan me voorstellen dat je jezelf hiervoor in bescherming neemt!

Maris, ik las het inderdaad in het toppic dat het helaas bij twee dames is misgegaan, wat een ellende! Weet hoe het voelt, vreselijk, ik had het ook bij mijn eerste zwangerschap, tijdens de 12-weken echo bleek dat het vruchtje afgestorven was met 9 weken.... dit was mijn eerste echo toen. Nu heb je toch al wel een stukje zekerheid, omdat je al een kloppend hartje hebt gezien, maar die spanning blijft.... zul je w.s. de hele zwangerschap wel een beetje last van houden, toch wel logisch denk ik! Maar het gaat vast goed komen bij jullie hoor, je hebt al wat mooie echo's gehad en maandag alweer de 12 weken bereikt!!

Ik mag vandaag starten met de deca, vanavond om 19.00 uur gaat de eerste spuit erin, eindelijk! Heeft nu wel lang genoeg geduurd voor mijn gevoel!

Ben gisteren met Isa naar de kinderarts geweest en ze doen er verder niets aan, het is een nawerking van het RS-virus wat ze gehad heeft... ze heeft vooral behoefte aan de lente volgens de arts, vond het wel een komische uitspraak. Al die virussen in de winter werd het ook niet beter van. Ze heeft inmiddels de laatste kuur gehad en we zijn gestopt met de pufjes. We hebben nu voor zonodig andere gekregen, over 8 weken weerkomen en ze verwachten i.v.m. het betere weer dat ze dan een stuk beter in orde is. Ze is nu goed te pas, gisteren heerlijk gefietst, geniet ze volop van!

Straks ook weer lekker naar buiten, wat een heerlijk weertje hè, toch wel genieten!!!

Geplaatst

Dames ik zal het hier maar even neet zetten maar Sharon is vannacht bevallen van een kerngezonde zoon.

Ik laat het aan haar zelf over of ze de naam hier wil neer zetten maar dan weten jullie het in elk geval.

Sharon hier nogmaals gefeliciteerd

Lisette haha ik denk dat je je vergist we hebben maandag nog niet de 12 weken bereikt was het maar zo hihi ben net 9 weken

Maar gelukkig heeft Isa geen astma en hopelijk blijft het nog heel lang dit weer ik word er vrolijk van in elk geval

Jij heel veel succes met de eerste spuit weer ik ga duimen hoor

Eva jeetje dat is ook wat dat ze bij jou ging testen dat doe je toch niet ze had er toch wle even bij na kunnen denken dat dat voor jou niet makkelijk is

Maar met zwangere vrouwen om je heen ken ik ook maar al te goed

Mijn schoonzus is blijkbaar boos (ze is nu 34 weken) omdat ik nooit heb gevraagd hoe het is tijdens de zwangerschap en dat was echt alleen omdat ik het heel erg moeilijk heb gehad met het nieuws (ook nog eens via via moeten horen) dat ze zwanger was ik heb het daar nog niet makkelijk mee ondanks dat ik nu zelf zwanger ben maar zij begrijpt dat niet en heeft ons tot de dag van vandaag en ze wisten het 3 dagen na de testdag nog steeds niet gefeliciteerd of sowieso iets tegen ons gezegd. Ze negeert mij volkomen sinds ze weet dat het bij ons eindelijk gelukt is.

Maar goed ik ben op een punt beland dat het mij inderdaad ook niet veel meer doet ze zoeken het maar uit ik weet dat er genoeg mensen zijn die wel blij voor ons zijn en die wel begrip hebben voor onze situatie dus ik kan wel om hen heen.

Mijn vriendin zei mij laatst nog dat ze het heel verstandig vond en heel goed begreep dat ik in de tijd dat zij zwanger was 2 jaar geleden iets meer afstand heb gehouden omdat het niet maakelijk moet zijn geweest voor ons dus zo kan het ook.

Dus trek je niet te veel aan van die meiden ookal is dat moeilijk ik weet het.

Ik zal duimen dat het nu wel gaat lukken want ook jullie is dit geluk gegund.

Eve gefeliciteerd met je neefje ook al zal het heel moeilijk zijn maar gelukkig is het wel goed gegaan.

Wat zal dat inderdaad dubbel zijn omdat jullie tegelijk op gingen maar meid jullei tijd komt en misschien wel binnenkort.

Maar net wat Lisette zegt tante zijn is ook wel erg leuk hoor haha ik heb nu nog 2 nichtjes en 1 neefje en ik vind het geweldig om ze te zien (maar geod ik heb nooit geen moeite met kinderen gehad meer met dikke buiken) ze komen ook heel graag hier

En mijn nichtje vroeg mij zelfs laatst:

Maris hoe moeten we dat straks doen als de baby er is en wij willen komen logeren waar moeten wij dan slapen haha ik lag helemaal in een deuk van het lachen.

We hebben boven 3 slaapkamers maar aangezien er 1tje gebruikt word als grote inloop kast waqs ze bang dat ze nergens kon slapen als ze kwam logeren haha

Maar geod ook dat kwam weer door mijn zwager en schoonzus want die hadden gezegd dat als ze nog wilden logeren ze snel moesten zijn want als de baby er eenmaal was kon het niet meer dus ze was bang dat ik dat ook zou zeggen en aangezien ik heel makkelijk ben komt ook dat allemaal wel were goed maar moest wel lachen waar ene kind van 8 zich druk over kan maken.

Hopelijk vinden ze niks op de echo en komt je ongi er gewoon aan meid.

Laat je het even weten

Nou ik gas zo even naar mijn moeder als de wasmachine klaar is

Fijne dag allemaal geniet van het heerlijke weertje

Geplaatst

Maris, wat stom zeg, heb me inderdaad vergist.... ik maak er zo 12 weken van! Kom ik ook nog met "mijn" verhaal aan.... sorry was niet de bedoeling!

Wat een verhaal over je schoonzus, toch jammer dat het zo moet gaan, het is juist zo leuk als ze dezelfde leeftijd hebben en samen op gaan met alles.....

Sharon, als je hier nog leest....

Gefeliciteerd met jullie zoon, helemaal geweldig! Met dit heerlijke weertje erbij kun je al snel gaan wandelen met de kleine man, super toch!

Geplaatst

Hoi hoi,

@Eve, allereerst gefeliciteerd met je neefje. Maar ik kan me wel voorstellen wat je voelt, jullie beginnen tegelijk en nu heeft je zus het kindje en je wacht wanneer je ongesteld wordt, dat kan best zwaar zijn. Maar goed, ze heeft ook veel gedaan voor haar kindje, en voor één duurt het wat langer dan voor andere. Hopelijk binnenkort wordt ze zelf tante van je kindje ).

Ik snap niet helemaal waarom ze in de kliniek zo krap ruimte voor je hebben ingepland waarin je ongesteld mag worden. Alleen 5 dagen ruimte na een vermoedelijke menstruatiedag is te kort volgens me.

@ Lisette, wat goed dat je dochtertje geen astma heeft. Virussen zijn altijd vervellend, maar goed, wanneer ze groter wordt zal ze meer weerstand hebben.

Ik heb meestal geen last van hormonen. Soms na het gebruik van deca word ik sneller geirriteerd dan normaal, maar dat merkt alleen mijn man, haha.. En jij, hoe voel je je meestal met die hormonen?

@Maris, je bent al 9 weken, tijd komt snel. Nu heb je nog de kwetsbare periode maar die gaat ook snel voorbij.

@ Sharon, als je dit leest – hartelijk gefeliciteerd met je wondertje. Dat is echt geweldig!

En wat mijn vriendin betreft, ik weet het niet wat ik daar van moet denken. Ze weet dat ik met IVF bezig ben, maar ze snapt het niet helemaal. Ze praat daarover zo gemakkelijk, voor haar is het alleen maar een behandeling voor een paar weken, en volgens haar alles zal goed komen. En dat lijkt het waarschijnlijk zo van afstand want ik heb daar geen fysieke klachten van. Maar ze snapt niet helemaal hoe ik me voel. Ik wil dat haar ook niet uitleggen, omdat ze dit nooit zal begrijpen. Ten minstens zal ik haar nooit zeggen dat ik een verdriet kan voelen in verband met haar zwangerschap. Dat moet ze zelf begrijpen, zo niet, dan laat ik zo.

Ze heeft die test bij mij gedaan omdat ze dacht dat die toch negatief zou zijn en ik zou haar daar ondersteunen. Lang geleden werd ze gezegd door de doctors dat ze onvruchtbaar was. Ze heeft wat problemen met haar hormonen en eistokken en moest toen half jaar lang verschillende onderzoeken en behandelingen ondergaan. Daarna was ze zwanger van haar eerste dochter en dat was bijna wonder volgens doctoren. En na 15 jaar wou ze nog een kindje, alleen wist ze niet of ze zwanger kon raken, ze heeft een paar maand geprobeerd zonder resultaat. Ze dacht als ze een jaar lang zonder resultaat zou blijven proberen zou ze alweer die behandelingen doen of zelfs misschien IVF. Maar goed, ze raakte toch wel zwanger en toevallig wist ze dat toen ze bij mij thuis was.

Mijn andere vriendin, die ook zwanger is, gedrag helemaal anders met mij. En ik weet het niet of dat beter is. Ze praat over haar zwangerschap of over mijn IVF zo voorzichtig en kijk naar mij met zulk zielig gezicht alsof ik ziek ben of zo. Maar ik ben helemaal niet zielig of ziek. Ze wist ook niet hoe moest ze me zeggen dat ze zwanger was. Dat vind ik ook niet helemaal fijn.

Daarom denk ik dat meestal allen mensen die zelf met IVF bezig zijn (of waren) kunnen goed begrijpen wat het is en hoe dat voelt. Daarom schrijf ik op dit forum want hier zijn allemaal lotgenoten. ;))

Het is inderdaad zo lekker weertje deze dagen,

Groetjes.

Geplaatst

Hoi dames ik heb vanmorgen de echo gehad en alles zag er perfect uit zei ze dus ben helemaal happy. We liggen precies op schema met 9w en 4 dagen dus het kon niet mooier.

Sharon hoe is het met jullie lekker aan het genieten?

Mooi ventje hoor wat ik op de foto zag

Lisette geeft niet kan wel wat hebben haha ik ben weer helemaal gerustgesteld en heb nu al zin in vrijdag dan hebben we de eerste afspraak bij de vlos en krijg ik weer een echo haha

Eva dat klopt iemand die het niet mee maakt snapt niet wat het is en wat voor een verdriet het met zich mee draagt laat die mensen mooi kletsen ze hebben totaal geen verstand van zaken en klets gezellig hier wij snappen maar al te goed hoe je je voelt.

Eve hoe gata het met jou zijn de duivels er al?

Geplaatst

@Maris, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd. Nu kun je rustig je zwangerschap genieten. Wil je misschien nog extra onderzieken doen vanwege ICSI of is dat niet nodig? Ik vraag dit want ik ben zelf met ICSI bezig.

Geplaatst

Dank je Eva ja genieten doen we zeker (buiten het misselijk zijn om haha) maar nee wij gaan niet de nekplooimeting enz doen.

Wel de uitgebreide 20weken echo bij de gyn maar verder niet ik ben zelf nog geen 30 en het is een kans berekening dus je kunt je een hoop stress op de hals halen wat misschien niet nodig is.

Maar dat is iedereen voor zich

Geplaatst

Er is altijd wat bij ons. Mijn man heeft nu griep en vanavond had hij koorts van 38,3. Ongeveer een mand geleden had hij een ontsteking in zijn hand en koorts erbij. Toen hebben ze in de kliniek meteen een test gedaan en zijn zaadkwaliteit was net genoeg voor ICSI. Maar toen ging de poging toch niet door… En nu alweer dit (((

Morgen even de kliniek bellen.

Geplaatst

Oh nee Eva bah hij moet zoveel mogelijk paracetamol slikken nu om het weg te krijgen, maar ons werd ook altijd gezegd dat het waarschijnlijk afgeblazen werd als hij koorts had gehad

En bij de allereerste test bleek toen ook dat er maar 3 zaadcellen ongeveer waren en toen was hij net ziek geweest en dat is hij nooit en dan moet het net dan gebeuren bah

Meid laat ej even weten hoe en wat als je gebeld hebt?

Geplaatst

Maris, wat heerlijk voor jullie dat de echo helemaal goed was!

Blijf je onder controle bij de gynaecoloog of ga je naar de verloskundige?

Eva, je vriendinnen weten niet waar ze het over hebben als ze zo praten tegen je. De één praat er zo over en de ander gaat je als zielig behandelen, dan is het toch maar fijn dat dit forum er is hè, je kunt hier lekker je verhalen kwijt aan mensen die je wel begrijpen!

Hoe is het nu met je man, heeft hij nog koorts? Sjee... wat balen zeg.... heb je de kliniek hier al over gebeld en zo ja... wat zeiden ze ervan???

Eve, hoe is het nu met jullie?

Hier gaat het z'n gangetje, morgen naar de kliniek voor de uitgangsecho, ben benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden