Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris, vrijdag wordt dus een spannende dag.... hoeveel metingen had je de vorige keer?

Hopelijk heb je dan op vrijdag de punctie, maar dat heb je jammer genoeg niet zelf voor het zeggen.

Hoe bevalt het eigenlijk in de nieuwe kliniek?

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben er tot nu toe 1 keer geweest en ik vond het wel fijn geen zwangeren meer in de wachtkamer en gewoon allemaal mensen wat voor hetzelfde komen als jijzelf.

Ja ik verwacht er nog niet te veel van hoor vrijdag de vorige keer had ik 4 metingen voordat ik pas de punctie had dus dan zou het pas maandag 6feb worden maar dat hoop ik niet maar goed net wat je zegt je hebt het niet voor het kiezen.

Geplaatst

Hey Maris, hoe is je eerste FM gegaan? Altijd weer spannend of er wat gebeurd vind ik!!!! En wanneer moet je weer?

Doen ze nou ook de metingen in het weekend?

X Eve

Geplaatst

Hoi Eve dank je voor vragen lief dat je eraan denkt

Het is helemaal goed gegaan er zaten er ongeveer 15 grote en een paar kleine dus ik ben helemaal tevreden.

ze zijn nog niet helemaal groot genoeg dus maandag moet ik weer komen en Haselbach hoopte dat we dan de punctie af konden spreken dus ik hoop dat dat woensdag zal zijn.

ja ze doen nu ook metingen op andere dagen dus ook in het weekend maar het was voor mij onzin om morgen alweer te komen dat kon maandag wel vandaar.

verder gaat het hier goed ben het spuiten wel een beetje zat maar ach nog even. Over een week heb ik gewoon de punctie al achter de rug dus het komt nu wel heel erg dichtbij haha.

Hoe gaat het verder met jou?

Al iets meer schot in de zaak wanneer jullie verder gaan?

Oh aj ik ving vanmorgen in de wachtkamer op dat ze nog wel opstart problemen hebben in Hengelo dat het allemaal nog niet lekker liep enz maar hoe en wat weet ik niet ik geloof dat ze een nieuw computersysteem hebben en dat niemand schijnt te weten hoe het werkt maar goed ik heb nog geen problemen gehad dus daar zal iedereen wel anders over denken.

Geplaatst

WAUW!!!!! 15 stuks die in de race zijn, nou daar mag je trots op zijn hoor!!

Had je er altijd zoveel en zo nee, hebben ze een verklaring waarom nu wel.

Echt super, en idd nu komt alles wel dichtbij hihi Die punctie volgende week komt vast helemaal goed. wat extra rapifen (gebruiken ze volgens mij momenteel) erbij en je bent wel even onder de pannen. Moet je in die nieuwe kliniek ook na 2 uur weg of mag je wachten totdat je vriend/man terug is uit Zwolle?

Fijn om te lezen dat ze nu ook metingen in het weekend doen, vorige keer liep er echt tegenaan.

Mijn inziens had ik namelijk een dag eerder de punctie moeten hebben en heb ik te lang doorgespoten.

Nog een weekje meid en dan is het duimen draaien terwijl je wacht op het telefoontje van Zwolle :-)

Wij hebben nog niet echt concrete plannen, we gaan eerst nog een midweekje weg naar Centerparcs en we kijken daarna wel verder.

Wil er eigenlijk nog een paar kilo vanaf hebben, maar dat wil nog niet zo lukken..

Geplaatst

Dat weet ik eigenlijk niet of dat je na 2 uur weg mag of dat ik mag wachten tot mijn vriend er weer is dat vraag ik wel als het zover is in elk geval wil mijn moeder mij wel ophalen dus dat scheelt.

Ik moet wel zeggen dat het allemaal makkelijker is hoor ook qua rijden nu pak ik even de snelweg en ben ik binnen 25 min daar en anders deed ik er in het ergste geval soms een uur over om in Enschede in het zh te komen.

Nee ik heb nog nooit geen 15 follikels gehad het waren er nooit meer als een stuk of 6/7 de laatste keer hadden we wel uiteindleijk 10 goede eitjes maar nu al zoveel follikels heb ik nog niet eerder gehad en ik ben eigenlijk vergeten te vragen hoe dat kan, maar waarschijnlijk weet ik het antwoord wel en dat is dat elke behandeling verschillend is haha en dat is ook wel zo.

En ja als het goed is doen ze de hele week metingen maar ik heb het idee dat als zij denken dat het wel tot maandag kan wachten dat ze dat ook doen dan hoeven ze minder mensen in te zetten he met de weekend tarieven maar goed dit is wat ik denk dus het kan wel helemaal anders zijn. voor mij maakt het in elk geval niks uit

Bah ik heb net de spuiten weer gehad maar ben er wel echt zat van mijn buik is heel erg gevoelig nu en ik ik heb er dus steeds meer last van maar ach laten we niet klagen we moeten wel haha

Maar leuk dat jullie een midweekje weg gaan lekker er even tussenuit geniet ervan.

En ja die kilo's dat ken ik ik ben nu sinds de dietist iets meer als 10kg kwijt en in totaal 15kg dus ik ben tevreden zoals het gaat er mocht nog wel meer af maar hopelijk krijg ik er op een leuke manier juist wat bij de komende maanden.

Geplaatst

@Maris, wat een goede score zeg 15! Hopelijk gaat het maandag helemaal goed en heb je woensdag de punctie, succes!!!

@Eve, veel plezier bij Center Parcs!!!

Geplaatst

Ben druk aan de studie.... morgen alweer een toets.... het is wel erg véél allemaal, maar het einde komt in zicht!

In maart zijn de examens en daarna hoop ik een leuke stage plek te krijgen.

Met Isa gaat het prima, ze probeert nu voorzichtig te stappen....

Geplaatst

Maris, nou wat was de telling? Nog even doorgaan of staat de punctie gepland????

Spannend weer hoor!! haha

Lisette, hoe was je toets? Alles goed gegaan?

Geplaatst

@Maris, hoe is het gegaan vandaag?

@Eve, ben nog in afwachting van m'n cijfers.... heb denk ik wel voldoendes gehaald....

Hoe is het met jou, wanneer gaan jullie naar Center Parcs?

@Sharon, hoe is het met jou?

Geplaatst

Heeeeel veel succes morgen maris! We duimen voor je he!! :)

Hier gaat alles goed, groei ineens heeel hard :) maar het einde is in zicht, volgende week heb ik verlof en dan nog 6 weken te gaan! wel heel spannend allemaal.

Hoe is het met jou Liesjuh? weet je al of jullie weer verder gaan?

Geplaatst

@Maris, héél veel succes morgen!!!

@Sharon, fijn dat het goed gaat met jullie... nog maar 6 weken.... gaat inderdaad snel zeg, lekker genieten!

Hier alles goed hoor, weet nog niet wanneer we verder gaan.... wil eerst m'n studie afronden. In maart zijn de examens, nadien nog stage, dus tja... ik vind het wel lastig om te "plannen" wanneer we weer verder willen.... er is altijd wel iets....

Geplaatst

Maris, heel veel succes morgen!!! Ga duimen voor een mooie oogst en heel veel bevruchtingen!!!

Sharon, mooi dat het zo goed gaat, nog een weekje...en dan alweer verlof! Spannend allemaal hoor..

Lisette, fijn dat je denkt dat je goede cijfers hebt gehaald! Zegt altijd wel iets zon positief gevoel :-)

Wij weten ook nog niet precies wanneer we willen starten en vind het idd moeilijk te plannen haha.

Maar aan de andere kant, denk ik dan ook weer gewoon doen!!! Je kunt niet overal rekening mee houden, doe je ook niet als je spontaan zwanger raakt..

We gaan de 13e naar CP dus valentijn vieren we daar...heerlijk!

Geplaatst

Dank je wel dames ik zal morgen wel even verslag uitbrengen moet toch wachten tot mijn vriend weer terug is haha daar mag je namelijk wel blijven.

Sharon het gaat nu echt hard hoor geniet er nog even van.

Lisette succes met de opleiding

Eve dat is wel een hele mooie datum om weg te gaan heel veel plezier alvast.

Welterusten alvast allemaal

Geplaatst

@Maris, heel veel succes met de punctie, hoor graag hoe het gegaan is!

@Eve, mijn positieve gevoel klopte wel had een 8,1 voor de kennis en een 8,1 voor de medische terminologie.

Je hebt gelijk hoor, maar ik wil toch eerst "rustig" de studie af kunnen ronden, zonder "gedoe".

Maar we zullen eens bellen voor een afspraak!

Wat heerlijk dat je er effe tussenuit gaat, hoe is het nu met je vriend? Hopelijk gaat 't de betere kant op en gaan jullie binnenkort ook weer een poging wagen!

Geplaatst

Er zijn 12 eitjes en 200.000 per ml zaad gevonden dus we zijn dik tevreden nu krijgen we vandaag tussen 12 en 14 te horen of en wanneer er een tp komt dus het blijft spannend.

de punctie was een hel ondanks dat ik erg veel dormicum heb gehad waardoor ik dus wel een stuk van de film kwijt ben maar ze konden niet bij de rechter eierstok waardoor ze door de baarmoedermond hebben moeten prikken geloof ik de assistent heeft ook met heel haar gewicht op mijn buik moeten drukken anders lukte het niet en konden ze er nie bij. En aangezien daar een paar hele mooie follikels zaten moest ik maar even doorbijten

De gyn zei wel dat ze het zelden mee maakte dat ze er zo slecht bij kon.

Maar goed ik moest daarna nog wel even aan de antibiotica via het infuus om de kans op infectiegevaar te verkleinen en toen was het wachten tot mijn vriend weer kwam uit Zwolle met het nieuws hoeveel ze hadden gevonden.

Maar toen ik daar in bed lag te wachten kreeg de vrouw naast mij een telefoontje van haar man dat er geen enkel eitje gevonden was echt zo zielig gewoon alles voor niks geweest. Tja en toen kwamen bij mij ook de zenuwen of dat ik wel wat had, maar gelukkig hebben we er 12 en genoeg zaad voor icsi ik was helemaal happy.

Heb nu nog wel napijn maar ach dat gaat vanzelf wel weer over gewoon even een paar dagen rustig aan doen en maar hopen dat ze straks met een geweldig mooi telefoontje komen

Ik moet wel zeggen je word echt wel heel goed verzorgd weer hoor het is anders als in Enschede met alles maar echt wel heel fijn ze hebben niet meer die luxe stoelen we lagen nu in een bed en ik moet zeggen dat dat net zo fijn is want die zijn toch wel warmer als dat koude leer haha

Ook vond ik het fijn dat we nu daar moesten blijven tot mijn vriend er weer was zodat we samen naar huis konden. En natuurlijk dat ze nu dormicum gebruiken wat een uitkomst zeg ik ben gewoon hele stukken van de film kwijt.

Dat hebben ze vanuit Almelo mee genomen dat deden ze in Enschede nooit daar moest je het ondergaan met alleen wat pijnstilling en in Almelo hebben ze ervoor gepleit dat ze dit wel zouden gebruiken en ik kan jullie zeggen het is echt een stuk fijner je voelt alles wel maar je bent er op de een af andere manier niet echt bij heel raar.

Maar goed we hebben het weer gehad en nu is het afwachten

Geplaatst

Maris, 12 eitjes is wel een goede oogst zeg, toppie!

Maar wat een nare punctie heb je moeten ondergaan, wie had je eigenlijk als gyn? Wel erg fijn dat ze de pijnstilling vanuit Almelo hanteren en je op je vriend kon wachten....

En inderdaad zo'n bed ligt net iets fijner als die leren stoelen... fijn dat de nieuwe kliniek goed bevalt!

Wens je heel veel succes met afwachten van het telefoontje, hopelijk heb je binnenkort de tp!!!

En doe het vooral rustig aan, laat je maar lekker verwennen.... denk dat je vriend ook bij huis is of niet?

Dikke knuffel voor jou!!!

Geplaatst

Dank je wel ze hebben net gebeld en er zijn er gewoon 9 bevrucht echt ik ben zo blij dat wil je niet weten haha

Maandag om half 3 hebben we de tp

Nee mijn vriend is vandaag gewoon aan het werk en ik ga zo ook even 3 uurtjes werken even kijken of dta dat wil heb wel last van de buik maar ach ze weet er wel van en waarschijnlijk mag ik dus toch niet veel doen haha

En dan ga ik lekker geniet van mijn heerlijke weekend haha

Geplaatst

Maris, wat een super nieuws! 9 Bevruchtingen, hopelijk hou je er wat cryo's aan over! Wat een verdriet zal je buurvrouw hebben gehad zeg. Helemaal niets gevonden. Maar als er niets uitkomt is het toch ook geen geslaagde follikelpunctie en geldt hij toch niet als een poging? Niet dat dit het leed verzacht maar toch.....

Ben ook heel blij om te lezen dat ze betere pijnstilling gebruiken, bij mij moeten zo ook standaard door de baarmoedermond heen brrrr.

Geeft me hoop en geruststelling, evenals dat je mag blijven wachten in een heerlijk warm bed!

Is het wel verstandig om nu te gaan werken? Kun je dat momenteel wel trekken...? Doe rustig aan hoor en laat je lekker verwennen

Ben helemaal blij voor jullie! Wat een fijn/ goed nieuws!!!

Geplaatst

Wat een heerlijk nieuws, 9 bevruchtingen!!!

Weet je wel zeker dat je al wilt gaan werken??? Lijkt me niet zo verstandig, zo kort na de punctie!

Je moet wel goed voor jezelf zorgen hoor.... rustig aan doen!

Alvast heel veel succes maandag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden