Ga naar inhoud

IVF in Enschede


Gast Carol

Aanbevolen Berichten

Hello allemaal!!

 

 

 

Monique:

 

IK weet niet waarom je niet kan posten, probeer het anders nog een keer en als het niet wil openen we gewoon een nieuw topic!

 

Wanneer mag je je eerste spuit gaan zetten dan? Zelf heb ik nog geen flauw idee moet eerst weer aan de pil en dan zie ik wel weer verder, ben nu toch al een poos aan de gang, dus die paar weken....haha (altijd positief blijven grrr)

 

Uit welk land halen ze hun kindje op dan? En hou oud is hij of zij? Lijkt me echt ontzettend spannend voor de hele familie. IK wil daar nog verder niet over nadenken, blijf gewoon lekker positief en we raken allemaal zwanger!!!!! (krijg al eelt op de vingers hihi)

 

 

 

Chantal:

 

Wat knap van je dat je je eetstoornis onder de knie hebt gekregen!! Ik hoop dat je proefstimulatie positief uitvalt en dat je groen licht voor IVF krijgt! Ben blij om te horen dat je het prikken mee vind vallen, zie er zelf ook wel tegenop maar ben gelukkig al wat gewend, loop mijn hele leven al het ziekenhuis in en uit!

 

 

 

Lisette:

 

Bedankt voor je bericht! Zit je nu in de wachtweken van je IVF? Ben blij te lezen dat je het een positieve ervaring vind, afgelopen donderdag had ik mijn intake en moet zeggen dat ze alles goed voor elkaar hebben. Heb het ook wel eens anders gezien! Wat vond manlief ervan dat hij direct na de punctie door moest naar Zwolle?

 

Moest je ook voor de punctie ponsplaatjes laten maken daar? Wij zitten erover na te denken om volgende week maar eens op verkenning te gaan. We hebben nu nog vakantie en alle tijd! hihi

 

 

 

ha caroltje,

 

 

 

eindelijk doet ie het weer;)

 

ik weet niet wanneer ik de eerste spuit mag zetten, volgens mij op dag 3 van mijn cycles! mijn NOD is 6 augustus! dus dan zou ik die zaterdag moeten gaan spuiten, ik kan het mis hebben. ik hoor het wel op de prikles op 4 augustus.

 

waarom moet je eerst aan de pil? hebben ze mij niks over gezegd?? hmm apart.

 

 

 

mn schoonzus en man halen hun kindje uit de VS, een gekleurd kindje(half bloedje) en hij is nu 5 weken!

 

morgen hebben ze de overdracht al, super leuk voor hun dus! ik had hem zelf ook wel gewild. de fotos bekeken en hij heeft een hoog knuffelgehalte.

 

ik wil verder ook nog niet nadenken over adoptie! dat is echt zwaar en ik wil het liefst een eigen kindje.

 

nou ja, ieders op zn beurt toch? hoop dat het bij mij gewoon gaat lukken.

 

 

 

waarvan krijg je eelt op de vingers dan? je forum verslaving? haha heb ik ook wel een beetje last van!

 

 

 

wij moeten ook maar eens naar zwolle om een plaatje aan te maken, moet dit eigenlijk voor beiden?

 

 

 

vandaag na schiphol, lekker wezen uitwaaien op het strand van katwijk! heeft ons goed gedaan. lekker gegeten in zo'n strand tent en vanmiddag thuis even lekker wezen slapen!

 

vanavond nog even op visite en voor ik het weet zijn mn wachtweekies al voorbij (nou postief he!! haha).

 

 

 

 

 

fijne avond allemaal!

 

 

 

liefs monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hey Mo :)

 

Lijkt mij ook wel wat ff uitwaaien, geen last van de regen gehad? Wij waren vanochtend ff naar de stad gegaan en het viel ineens met bakken uit de lucht. Zijn we gauw een steegje ingedoken!:hug: hahaha

 

 

 

Wat ik uit de papieren heb gelezen is dat je voor beiden een ponsplaatje moet laten maken! Maar moet jij dat nu ook al dan? Ik dacht dat je eerst nog 3x IUI ging doen met spuiten? Dan hoef je nog niet naar Zwolle. Mocht ik je verkeerd begrepen hebben.....schaam....

 

 

 

Ik moet eerst een paar weken aan de pil omdat ze dan (zoals hij zegt:) de volledige controle over je cyclus hebben of zoiets. Dit noemen ze een lang schema, daarna moet je ongeveer 4 wkn spuiten, dan punctie en daarna BOLLETJES SLIKKEN (schuiven....lol)

 

 

 

Have fun vanaaf!!

 

 

 

Liefs Carol :sunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook erg goede ervaringen met Enschede. Ontzettend vriendelijke mensen allemaal. Wij zijn gelijk de eerste IVF poging geslaagd. Ben nu 41 weken zwanger van ons "Enschede" wondertje.

 

Ook met het naar Zwolle rijden had mijn partner geen probleem.

 

Wij hebben ook ervaring in Rotterdam bij onze eerste IVF pogingen in 2003 maar ik moet zeggen dat ik Enschede prettiger vind, ook natuurlijk omdat het voor ons veel dichter bij is.

 

Succes met je ivf poging !!!

 

 

 

Hey Joju!

 

Gefeliciteerd met jullie IVF wondertje! Bedankt voor je reactie

 

Mag ik vragen waarom je je eerste IVF in Rotterdam hebt gedaan? Lijkt me nou niet echt om de deur haha

 

:sunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik lees af en toe even met jullie mee. Ik heb in 2007 het ivf traject in Enschede/Zwolle afgesloten, na de geboorte van onze tweeling (zie onderschrift). Toch 'kriebelt' het af en toe nog wel. Vind het leuk om op deze manier op de hoogte te blijven en wens jullie heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mo :)

 

Lijkt mij ook wel wat ff uitwaaien, geen last van de regen gehad? Wij waren vanochtend ff naar de stad gegaan en het viel ineens met bakken uit de lucht. Zijn we gauw een steegje ingedoken!:hug: hahaha

 

 

 

Wat ik uit de papieren heb gelezen is dat je voor beiden een ponsplaatje moet laten maken! Maar moet jij dat nu ook al dan? Ik dacht dat je eerst nog 3x IUI ging doen met spuiten? Dan hoef je nog niet naar Zwolle. Mocht ik je verkeerd begrepen hebben.....schaam....

 

 

 

Ik moet eerst een paar weken aan de pil omdat ze dan (zoals hij zegt:) de volledige controle over je cyclus hebben of zoiets. Dit noemen ze een lang schema, daarna moet je ongeveer 4 wkn spuiten, dan punctie en daarna BOLLETJES SLIKKEN (schuiven....lol)

 

 

 

Have fun vanaaf!!

 

 

 

Liefs Carol :sunny:

 

 

 

ja ik moet ook nog 3 IUI, maar heb de hoop eigenlijk een beetje gevestigd op IVF (ga er een beetje van uit dat de IUI toch niet helpt)

 

moet iedereen aan de pil? ook als je al eerder hebt gespoten?

 

 

 

in katwijk heeft het niet geregent!! het was stralend mooi weer, lekker zonnetje!

 

anders gaan jullie ook een keer lekker uitwaaien ;) hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik lees af en toe even met jullie mee. Ik heb in 2007 het ivf traject in Enschede/Zwolle afgesloten, na de geboorte van onze tweeling (zie onderschrift). Toch 'kriebelt' het af en toe nog wel. Vind het leuk om op deze manier op de hoogte te blijven en wens jullie heel veel succes

 

 

 

 

 

hoi tweeling,

 

 

 

wat leuk dat je af en toe meeleest! en altijd leuk om een succes verhaal te horen! geeft hoop.

 

hoeveel IVF heb jij gehad? en wat was de reden (als ik zo brutaal mag zijn).

 

 

 

liefs monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monique,

 

 

 

Dank je wel voor je enthousiaste welkom! In totaal heb ik tweemaal IVF gedaan. Daarvoor heb ik driemaal IUI geprobeerd (2x stimulatie met Clomid, waarvan éénmaal voortijdig werd afgebroken ; 1x met Puregon). IUI bleek voor ons niet voldoende, bij de onderzoeken vielen we al in de categorie 'twijfelachtig'. Mijn man had te weinig en te traag zaad. Mijn eigen cyclus was erg onregelmatig. We kwamen dus al snel in aanmerking voor IVF. Gelukkig heeft dit voor ons resultaat gehad. Het afwisselen van hoop, onzekerheid en spanning tijdens de behandelingen heb ik als erg zwaar ervaren. Vooral het gevoel van niet weten of en wanneer je ooit zwanger zult zijn, terwijl je er toch alles aan doet en overal rekening mee houdt. Ik denk dat dit voor veel van ons herkenbaar is. De puncties vond ik geen pretje, maar wel te doen. Ik meen trouwens gelezen te hebben dat er inmiddels gewerkt wordt met een infuus met verdoving? Dat heb ik nog niet gehad (wel een injectie en rustgevende medicatie vooraf).

 

 

 

groet en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carol,

 

 

 

Ik zit inderdaad op het wachtbankje, maar niet meer lang. morgen of overmorgen 'moet' ik ongesteld worden; hoewel, beter van niet natuurlijk :-)

 

 

 

Mijn man vond zijn bijdrage in Zwolle ook prima te doen. Het is alleen een beetje raar dat je zelf in Enschede achterblijft om bij te komen van de punctie, terwijl hij meteen onderweg is. Ook in Zwolle was alles prima, ze staan hem al op te wachten als hij aankomt.

 

 

 

Ik heb ook even een verkenning gedaan in Zwolle, en heb daar voor ons beide de ponskaarten opgehaald. Wel even de paspoorten meenemen. Hij kan dat na de behandeling even langs de receptie ter bevestiging van de gegevens. Beter om dat niet van te voren allemaal te moeten doen, met zo'n koffertje nog in de hand, lijkt me.

 

 

 

Wanneer begin je met spuiten?

 

 

 

Groet

 

Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey!

 

 

 

Wat spannend voor je deze laatste wachtdagen!! IK hoop echt voor je dat je mens..uitblijft.

 

Wanneer ik precies mag beginnen weet ik nog niet, moet eerst op mijn derde mens dag FSH laten prikken, als het goed is is dat deze week. Heb gehoorlijk last van emo buien als het eraan zit te komen en gisteren was het weer feest hahaha

 

Dan moet ik beginnen met de pil voor een paar weken en dan aan de decapeptyl!!

 

Deze week zou ik mijn schema enz thuis krijgen dus wacht wel even af.

 

Wat voor een schema had jij dan? Moest je ook eerst aan de pil?

 

Fijn om te weten dat ze je daar opwachten, ik zal direct manlief gerust stellen!

 

Hou je me op de hoogte?

 

 

 

Groetjes Carol :sunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik moet ook nog 3 IUI, maar heb de hoop eigenlijk een beetje gevestigd op IVF (ga er een beetje van uit dat de IUI toch niet helpt)

 

moet iedereen aan de pil? ook als je al eerder hebt gespoten?

 

 

 

in katwijk heeft het niet geregent!! het was stralend mooi weer, lekker zonnetje!

 

anders gaan jullie ook een keer lekker uitwaaien ;) hahah

 

 

 

Wel positief blijven hoor!!! Het zou echt fantastisch zijn als 1 van de IUI lukt! Ik weet niet of iedereen aan de pil moet. Ze werken met een kort en lang schema, lang is met en kort is zonder!

 

:sunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Ik heb inmiddels 2 IVF pogingen in Enschede gehad.

 

Je hoeft voor de ponskaartjes niet speciaal naar Zwolle te rijden. Je man moet jouw ID-bewijs en je zorgpas meenemen en dan mag hij een ponskaartje voor je laten maken in Zwolle.

 

Ik heb toen naar Zwolle gebeld met de vraag of het echt nodig was om vooraf een kaartje te laten maken en toen hebben ze mij uitgelegd dat dit met IVF/ICSI niet nodig is.

 

 

 

Liefs,

 

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hetzelfde gedaan als Jootje, op het moment van de TP heb ik wel mijzelf nog even moeten legitimeren om van een ''tijdelijk'' plaatje een definitieve te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

 

even niks van me laten horen, had het druk en was ook heel moe.

 

 

 

ik heb het een beetje moeilijk op het moment, mn schoonzus heeft haar kindje en ik zie allemaal leuke fotos enzo. en vind het ook heel leuk voor hun, maar ik voel me gewoon zo leeg.

 

ik voel me zowat wanhopig, ik wil dat het eens een keer gaat lukken! zo frustrerend!!

 

voel me nu ook nog niet zwanger dus ga er van uit dat het weer eens niet gelukt is!!!!

 

zit de hele dag te denken aan mama te worden, kijk op marktplaats voor gezinsautos, bekijk babykleertjes en andere spulletjes, denk aan hoe wij het zullen gaan vertellen etc! ik maak mezelf gek!

 

 

 

 

 

ik moet me nu echt ff gaan aankleden want moet zo naart werk...

 

 

 

 

 

hoe gaat het met jullie?

 

 

 

liefs monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mootje,

 

 

 

Wat *&&% voor je, ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Een vriendin van mij is ongeveer een maand geleden bevallen.....

 

Wanneer mag je testen? Hoop echt dat het wel gelukt is deze keer!

 

 

 

Knuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga niet testen, pas als ik overtijd ben.

 

volgende week donderdag zou ik mn menstruatie moeten krijgen (en verwacht wel dat ik die krijg, omdat ik met IUI de hoop een beetje heb opgegeven) en als ik die niet krijg dan test ik zaterdag pas.

 

 

 

hoe ben jij eronder dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monique,

 

 

 

Ik voel met je mee dat is echt een kl...n gevoel en ik denk dat wij hier allemaal last van hebben.

 

Ik hoop voor je dat het wondertje toch groeit in je ondanks dat je zelf niet z'n goed gevoel hebt, ik zal voor je duimen gun het echt iedereen hier op het forum.

 

 

 

Ik heb net mijn eerste spuit menopure gezet vond het toch wel weer een beetje eng zo alleen in huis zonder controle of ik het goed had gedaan, nu maar hopen dat het aanslaat ik moet woensdagochten voor een FM naar het ziekenhuis ben erg benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey!

 

 

 

Monique: Het is ook helemaal niet eerlijk dat het allemaal niet zo "makkelijk"gaat als bij anderen. Soms lijkt het wel of de rest zwanger raakt van de lucht! En wij moeten bikkelen en dan maar hopen op een positieve test.

 

Maar je mag niet opgeven! Zelf heb ik het er ook wel moeilijk mee en kan het ook niet erg loslaten..ik weiger mezelf om in een dip te zitten, moet hoe dan ook verder, het lieft met een glimlach :)

 

 

 

Chantal:

 

Spannend man, ben blij om te horen dat het goed is gelukt zo de eerste keer zonder toezicht hahaha

 

Op een mooie oogst!

 

 

 

 

 

Liefs Carol:knuf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carol,

 

 

 

Nou, ik ben inmiddels van het wachtbankje af....gisteren (en eergisteren) positief getest :-)

 

Heel raar en onwerkelijk nog allemaal....Maar wel superhappy natuurlijk.

 

het gekke is, ik voel me niks anders dan anders (had ik trouwens ook niet gedurende het hele traject) Ik hoop dat het jou net zo voorspoedig gaat als dat het mij tot nu toe is vergaan!

 

 

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carol,

 

 

 

Nou, ik ben inmiddels van het wachtbankje af....gisteren (en eergisteren) positief getest :-)

 

Heel raar en onwerkelijk nog allemaal....Maar wel superhappy natuurlijk.

 

het gekke is, ik voel me niks anders dan anders (had ik trouwens ook niet gedurende het hele traject) Ik hoop dat het jou net zo voorspoedig gaat als dat het mij tot nu toe is vergaan!

 

 

 

Heel veel succes!

 

 

 

 

 

Wat fantastisch voor je!!! en nu maar hopen dat hij zitten blijft!! Wanneer mag je voor de echo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lisette,

 

 

 

Om eerlijk te zijn weet ik het niet. Denk omdat ze dan plek hebben en de bouwvak zit er tussen dus veel personeel op vakantie (daarom moest ik ook langer wachten op mijn schema)... maar mij hoor je niet klagen, dacht dat er een ontzettende wachtlijst zou zijn en hoef maar 2 maand te wachten! (Stiekem toch een beetje ongeduldig haha)

 

 

 

Groetjes Carol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden