Ga naar inhoud

3e poging! 3maal scheepsrecht? Cryo

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh meid wat balen!!

Misschien kan je overleggen over de andere manier van Cryo TP? Zoals ik die heb gehad kijken ze geeneens naar je eigen eisprong. Ik begon op dag 1 met 2 keer daags Progynova, had op dag 11 een echo, baarmoederslijmvlies moet minimaal 6mm zijn, was 7,3 dus goed. Moest toen direct beginnen met 3 keer daags Utrogesten en toen op dag 14 een TP. Maar 1 echo! Das wel een heel verschil met jou. Zo vaak naar het ziekenhuis voor een echo (en ik geloof dat jij ook nog een heel eind moet rijden?) ... dat is toch niet bevorderlijk voor je geestelijke gesteldheid zeg maar.

Misschien het bespreken waard?

Veel succes maandag, wie weet is het toch nog goed.

• Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@SJSL.

doen ze dus niet in het maxima in veldhoven.

heb ik al gevraagd.

zij doen het uitsluitend op de manier die ik nu heb in eigen cyclus.

Inderdaad niet goed voor de geestelijke gezondheid.

afgelopen week 4x op en neer gemoeten voor een echotje.

het is op zich niet zo ver 40 km op en neer.

Maar zijn 2 uur onderweg voor een echotje, das natuurlijk zwaar k*t.

Ik was gisteren aan het zoeken naar andere ivf klinieken in de buurt en kwam uit bij Behandelcentrum Geertgen BCG - Homepage

iemand van jullie hier ervaringen mee?

Geplaatst

zo weer 2 uur in de auto gezeten voor een echo.

en er was niets gebeurd mijn baarmoederslijmvlies was nog maar 3 mm, veel te weinig moest nl minstens 10 zijn. Ook was mijn eitje niet gegroeid, en mijn eigen cyclus lag daan ook helemaal stil volgens zh.

Ik heb weer gezeurd voor medicijnen en ik heb me zin, ze gaat vandaag overleggen. Morgenmiddag telefonisch consult en werder de receptjes opgestuurd.

Ik moet dan 14 dagen progy nog wat slikken, op de 14e dag een echo en dan de tp en weeraan de smerige balletjes haha.Maar alles beter dan deze onzekerheid pfff

Was helemaal tegen hun beleid in, maar ze vond dat ik na al 7x voor jan met de korte achternaam daar was geweest we nu niet moesten stoppen.

Jeee na in 2 weken 7 echo's gehad te hebben is er nu EINDELIJK duidelijkheid.

Geplaatst

Zo gelukkig zeg. Ik heb ook Progynova dat slik ik nu bijna 3 weken, sinds zaterdag de Utrogestan erbij en morgen de TP. Hoop voor je dat je snel kan beginnen met de progynova.

Succes.

Geplaatst

Nou, toch nog een beetje goed nieuws. Gewoon lekker dat schema, is in mijn ziekenhuis heel normaal. Progynova heb ik helemaal geen last van gehad (2 keer per dag mini tabletje). Wel balen van al dit gedoe uiteindelijk voor niks!

• 4 weken later...
Geplaatst

tis kut met dt. onze 3e poging moet uitgesteld worden, weer een maand wachtensmiley_verdrietig.gif

Afgelopen maandag naar zh geweest voor echo dag 1 van mijn menstruatie, er was een eitje van 1.4. moest vandaag weer terugkomen is dat eitje 1.9 Nu moet ik op dag 1 van nieuwe menstruatie beginnen met de proganova

mijn eigen cyclus is door de hormonenspuiten in de war.

Heb nu een cyclus van 14 dagen gehadsmiley_indewar.gif

Dus niet op het juiste moment voor echo in het zh geweestsmiley_indewar.gif

weer wachten en wachten dus.

Begin nu op dag 1 van menstruatie met medicatie 29 dagen lang en dan begin oktober terugplaatsing. in de hoop dat de cryo's goed ontdooien. Lukt dit niet begint het weer van voor af aan...

Ik ben zo boos en verdrietig.

Helemaal gehad met de medische malle molen.

Ik ga spullen inpakken en vanmiddag lekker weekje naar zeeland.

Geplaatst

Hé, sterkte, wat een gekloot bij jou... Geniet van je weekje Zeeland (was eergister nog in Vrouwenpolder, heerlijk daar!), onze tijd komt echt nog!! (Ik blijf ervan overtuigd)

Caroline

• 2 weken later...
Geplaatst

Vrouwenpolder zijn we ook nog langs gereden hihi.

Wij hebben onze baterijtjes weer opgeladen.

Nu wachten op de rode duivels, zodat ik eindelijk met de cryopoging kan beginnen.

zal half september worden ongeveer.

Onze tijd komt zeker weten.

hoop doet leven he

Geplaatst

he bah meis...het zit jullie niet mee zeg. Hoeveel cryo's heb je nu nog? Er is er toch nog geen 1 ontdooit?

Hoe is het verder met je?

Geplaatst

Even een vraagje: waar is de progynova voor? Ga eerdaags zelf aan mijn eerste en waarschijnlijk laatste cryo beginnen.

Liefs

Geplaatst

Hey esther nee gelukkig nog niets ontdooid.

Maar ben nu wel al vanaf juli bezig om een cryo tp te krijgen.

Maar zodra ik nu ongesteld word begin ik dus aan die progynova en dan komt er hopelijk eindelijk een tp.

Voor jou word het ook weer spannend he.

Ik ga weer hard voor ons duimen!

Geplaatst

Nou de rode duivels zijn der weer./

Ik ben dus begonnen met de progynov.

op dag 12 voor een echo komen.

Ik ben benieuwd.

Hopelijk is er nu dan eindelijk bijna een tp.

al durf ik bijna niet op het bankje te komen met al die rode regels van de afgelopen tijd.

Geplaatst

Dus voor jou gaat het ook weer echt beginnen. SPannend meid.

Wie weet zitten we trouwens samen op het wachtbankje!

Geplaatst

Oh leuk samen op het wachtbankje:)

Ik moet over 10 dagen echo maken en dan weet ik ongeveer wanneer de tp is.

Jij bent al begonnen met spuiten weer?

Geplaatst

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met spuiten en heb a.s. woensdag de 1e echo. Ik verwacht na het weekend de punctie te hebben. Volgende week ben ik jarig, ik hoop dat ik niet op mijn verjaardag de punctie heb, niet errug gezellig.

Spannend weer hé! Ik ben zo labiel als een kikker, vind het lastig allemaal.

Geplaatst

spannend dus weer voor je.

Hopelijk niet te veel bijwerkingen van de spuiten.

Ja het labiele ken ik.

Ben momenteel ook zowat rijp voor een inrichting geloof ik.

Vraag mede laatste dagen echt af waar ik in godsnaam mee bezig ben.

Maar goed de wens is en blijft heel groot.

Gaat hopelijk over een paar dagen wel weer beter.

Hou je taai wijffie, dikke knuffffff

Enne wij gaan gewoon voor 3 maal scheepsrecht!

Geplaatst

Van de spuiten merk ik nog niks. Dat zal ook wel veel minder zijn dan de vorige twee keer omdat ik nu een kort schema heb.

Ik vind het mn zo spannend omdat het de laatste keer is. Het is zo'n raar idee dat binnen nu en een maand er iets gebeurt in je leven wat het voor altijd anders maakt. Of we zijn zwanger...of niet en dan worden we dat w.s. nooit. het moment opzich is zo beladen vind ik. Maar niet teveel over nadenken...

Ennuh....tuurlijk is drie keer scheepsrecht...wat zou het gaaf zijn hé!

Hoe uit dat labiele zich bij jou?

knuffel

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi esther we hadden intussen al bijgeklets via de chat he:)

Hoe gaat ie bij jou?

Wij zijn vandaag weer naar het zh geweest.

en EINDELIJK komt er de cryo tp.

As dinsdag al. mag dinsdag om 9:15 bellen en als ze de emmy''s of 1 ervan goed ontdooid zijn hebben we dus dinsdag de terugplaatsing.

worden dus weer spannende weken hier.

Geplaatst

Hee meis.

Dat is leuk, als wij een tp hebben dan is die op maandag. Jij op dinsdag je cryo, lopen we gelijk op. xxxx en anja lopen ook ongeveer gelijk op met ons. Gaat gezellig worden op het wachtbankje.

Hier is alles oke. Ik heb vrijdagmorgen om half 11 de punctie. Ik zit nu te wachten totdat ik om 11.00 de pregnyl mag spuiten en dan duik ik mijn bed in. ik heb enorme maagpijn...te weinig gegeten vandaag.

Het gaat allemaal weer beginnen hé! Spannend hoor.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Kunnen jullie mij vertellen wat mij te wachten staat?

Heb morgenochtend de eerste echo (dag 11 van mijn cyclus). Verder weet ik nog helemaal niets van een tp in de natuurlijke cyclus. Zoals: op welke dag hoor je wanneer de tp is, wanneer hoor je of je cryo's goed ontdooit zijn, hoeveel dagen na de tp weet je dan iets, is dat eerder of later dan met de verse tp?

Thanks en heel veel succes.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi Natas, ik kreeg ook op dag 11 geloof ik de 1e echo, toen moest ik op dag 13 terugkomen en moest ovulatietest doen om te kijken of ik de LH piek al had. Deze test ook in de kliniek gedaan. Dag 14 had ik de eisprong zodat ik dus geen Pregnyl hoefde te spuiten (oftewel de eisprong hoefde niet in gang gezet te worden). Na 4 dagen zou ik een TP krijgen. Op de dag van TP hoor je of de cryo goed is ontdooit, helaas kreeg ik telefoon dat de cryo niet goed ontdooit was........

Succes meid!!!! Het is in ieder geval fijn dat je verder geen hormonen enzo hoeft te spuiten.

Geplaatst

Hoi Marion,

Dank je wel voor je berichtje. Wist niet echt waar ik aan begon, behalve dat ik alleen Pregnyl zal moeten prikken. Volgens mij hoef ik geen ovulatietest te doen.

Aan het zien heb jij ook het nodige meegemaakt voordat je zwanger was van jouw eerste kindje. Geeft mij toch weer een klein beetje moed en om positief te blijven.

Heel veel succes met je derde ICSI.

Liefs

Natas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden