Jump to content

3e poging! 3maal scheepsrecht? Cryo

Recommended Posts

Posted

Vanochtend in het ziekenhuis geweest voor evaluatie gesprek na de tweede mislukte ICSI.

Aangegeven dat ik zo snel mogelijk met de cryo's verder wil.

Echo gehad, ik heb nu eiblaasje van 1.2 cm zodra deze uit mijn lichaam zijn worden de cryo's ontdooid.

as donderdag weer echo om te kijken of de eiblaasjes van mijn eigen cyclus al weg zijn.

We hebben 4 cryo's ik hoop zo dat ze goed ontdooien.

en weer een dillema derbij. ze zitten per 2 in een rietje, nu was de vraag 1 of 2 terugplaatsen als ze goed ontdooien.

Ik heb bij de 2 icsi pogingen veilig voor 1 gekozen omdat ik een tweeling niet aandurf. Maar nu ze dus per 2 in een rietje zitten weet ik het weer even niet.

Mochen ze beide goed ontdooien kan ik het niet verkroppen 1 terugplaatsen en die andere word dan weggegooid. Is wel een deel van ons waar we veel moeite voor hebben moeten doen.

Mijn gevoel zegt liever een tweeling dan eentje weggooien.

Maar eerst maar eens hopen dat ze goed ontdooien he. ook dit is weer stap voor stap ....

Ik ga maar weer een kaarsje extra aansteken de aankomende tijd.

• Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoop dat het dit keer raak is voor jullie!! Ja wij hebben 6 cryo's in de vriezer ik heb onlangs toevallig om te vragen in hoeveel rietjes ze onderverdeeld zijn, en bij ons hebben ze wel allemaal apart in een rietje gedaan.

Ja..... door 2 terug te plaatsen krijg je niet 100% een tweeling van, wel is de kans groter dan normaal, maar als je nu al aangeeft dat niet aan te kunnen, zou ik voor 1 gaan...

Posted

Oh fijn dat die van jullie apart zitten, sta je ook nooit voor de keus he.

Ik durf een tweeling niet aan eigenlijk omdat we al twee kids hebben (9 en 5)

Maar het idee dat als ze beide goed ontdooien ik er eentje weg moet laten gooien kan ik ook echt niet verkroppen.

moeilijk, moeilijk dus.

Posted

Ik kreeg ook heel leuk deze keuze. Terwijl het hele traject al zwaar genoeg is.

Bij ons waren ze ook beide goed ontdooid maar ik heb toch voor 1 gekozen.

We hebben er echt dik een week over getwijfelt. Omdat we inderdaad ook het gevoel hadden dat we er dan 1 weggooide.En ik had het gevoel dat ik moest kiezen tussen twee of geen. Maar mede omdat het mijn eerste poging was en ik toch wel bang ben voor complicaties met een tweeling hadden wij voor 1 gekozen.Ik heb morgen mijn evaluatie gesprek en ga daar ook aangeven dat ik als ik cryo's heb ze apart worden ingevroren ik wil niet nog een keer zo een keus maken.

Succes

Posted

heee meis...fijn dat je alweer zover bent! Succes de komende tijd en hou ons op de hoogte. Ik duim voor je dat het deze keer goed gaat. En wat betreft 1 of 2 cryo's terug plaatsen...sterkte met het maken van een keuze hierin maar volg je hart!

liefs esther

Posted

Ik vind het zo moeilijk pffff, het gaat ook zo ontzettend tegen je je gevoel in he. Ik vind dit geen leuke keuze om te maken. Ik zou een tweeling mega zwaar gaan vinden, Maar ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven dat ik ons embryotje weg heb gegooid. Ik ga me gevoel volgen, dat heeft me nog nooit in de steek gelaten. Hopend op goede ontdooiing.

Posted

Hoi Caroline,

Lief dat je ernaar vraagt. Ik heb wat in het pauze topic gezet.

Maar we gaan in september de derde poging wagen. Ik mag (voor het eerst) het korte schema volgen. Dat houd in dat ik in mijn eigen cyclus (dag 2 v.d. menstruatie) start met spuiten en dus niet aan de pil hoef en ook maar twee weken hoef te spuiten.

We hadden eigenlijk gedacht dat we pas in januari de derde poging zouden gaan doen omdat ik in oktober start met een nieuwe baan en we in augustus op vakantie gaan. Ik wilde graag zonder spuiten etc op vakantie kunnen en de eerste weken op mijn nieuwe werk in de wachtweken zitten leek me ook geen succes. Maar nu pas deze behandeling precies in de maand september. Ik word begin september ongesteld, helemaal super dus.

En dat ik zo laat ongesteld werd kwam door de decapeptyl...waren ze vergeten te vertellen...grrrrr!!!!

Maar nu eerst nog vier weken werken, daarna drie weken vakantie en dan er weer volop tegenaan!

liefs esther

Posted

Bitch...okee....goed dat je je gevoel volgt....stel dat je later spijt krijgt. Dat is toch niet wat je wilt?

Sorry, ik ben nu in jouw topic over mezelf aan het kletsen...bloos.

Maareh....heb geen pbtje gehad hoor! Iets mis gegaan?

Met mij gaat het goed....zie berichtje hierboven. Ik ben hier zo blij mee! HEt voelde helemaal niet goed om zolang te wachten met de derde behandeling en nu kan het zo mooi zo.

Enige probleempje is dat als ik zwanger raak, ik na mijn evt. verlof direct een ander baan moet zoeken. Ik krijg een vast contract maar dan binnen de flexpool in het ziekenhuis. En flex werken met een kleintje is geen succes. Maar goed...als het zover is dan zie ik dat maar als een luxeprobleem!

Posted

Esther (sorry Bitch) dan gaan we denk ik gelijk op in september want ik heb 7 augustus evaluatie en verwacht dan ook weer begin september te beginnen! Zou leuk zijn...

Caroline

Posted

Ja, super! Dat word dan dus jouw 2e icsi. Spannend hoor!

Ik moet wel zeggen dat ik het onwerkelijk vind. In januari begonnen we met de 2e icsi en nu zouden we in september al gaan starten met de 3e! En dan....pfffff nog maar niet over nadenken. Moet jij het lange schema of mag jij ook het korte schema volgen?

Posted

Hoi Esther (weer sorry Bitch we zitten nu opeens helemaal in jouw topic te kletsen), ik ken het lange schema eigenlijk helemaal niet, lees hier erover, dat je eerst aan de pil moet enzo maar ik weet helemaal niet hoe dat werkt. Ze doen in het EMC misschien alleen het korte schema of ligt het aan je situatie? In ieder geval heb ik het korte gedaan, op de eerste dag decapeptyl en vanaf de derde dag Gonal-F erbij, tot ze vinden dat je genoeg follikels hebt. Dat duurde in mijn geval vrij lang (4x echo), maar had er dan ook 24. Helaas heeft de hoeveelheid niks uitgemaakt. Maar goed, ik verwacht dat ik dus hetzelfde schema weer krijg eigenlijk. heb wel een andere arts want de mijne is dan op vakantie dus ik weet het niet zeker.

Caroline

Posted

Bitch, praat er samen goed over en doe dan wat jullie hart je ingeeft. Het is heel belangrijk om achter jullie keuze te staan. Een tweeling is niet niks en idd volgens mij heel moeilijk als je er al 2 hebt rondlopen. Veel succes met het maken van een goede keuze samen en als je die dan gemaakt hebt, ga er dan voor.

Wij hebben er nu ook 2 terug laten plaatsen en er ook heel goed over nagedacht. Het "voordeel" bij ons is dat we nog geen kindjes hebben.

Sterkte en succes!!!!!

Sandra

Posted

Hallo Bitch (sorry typt niet prettig die naam hihi)

wat jammer dat de verse pogig niet gelukt is maar super dat er cryo's zijn!

Bij ons zijn er bij de cryo-poging ook 2 teruggeplaatst. wij mochten ook kiezen, 1 of 2.

Ik was voor 2, mijn man voor 1 (minder (gezondheids)risico's voor moeder en kind.

Mijn "beredenering" was: de kans dat er 1 van de 2 zich goed zal nestelen is groter dan dat ze dat allebei doen, onze behandelend arts bevestigde dat ook.

Mij man kon zich er wel in vinden en na de bevestiging van onze arts helemaal.

(ik zou niet willen dat de embryoloog de verkeerde zou kiezen !!) ik kan me voorstellen dat voor jou "weggooien" geen optie is.

Volgens onze arts was de kans dat er een zich zou nestelen 15% en met 2 cryos zou de kans 2x 15% zijn en geen 30% (helaas)

Onze poging was niet gelukt maar er zijn zeer zeker succesverhalen!!!!

Bitchje (klinkt wat vriendelijker he) , ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je wat makkelijker de keuze kunt maken.

Onwijs veel succes!

groetjes

Meiske74

Posted

Whaha ik ben een bitch:nono: Mijn echte naam is Francis:)

Ik blijf het zo vreselijk moeilijk vinden, mijn gevoel zegt 2 en me verstand nee..

Mijn man zegt 2, maar zegt ook is jou keuze, jij moet ze grotendeels opvoeden. Ik moet het dus uiteindelijk zelf beslissen en dat maakt het juist zo moeilijk. Ik heb momenteel het idee in een continue looping emo rollercoaster zit. Ik word gek van mezelf. Ben het zo ff beu allemaal bah bah.

Posted

Meid (leuk je naam te weten trouwens),

Ik heb weinig tijd maar voor nu even een dikke knuffel om je bah stemming wat weg te halen!

Toi toi toi,

liefs esther

Posted

Lief lief:)

Mijn bha stemming lijkt maar niet te verdwijnen voel me zo emo, dat deca emo gevoel bah. En ik gebruik nu toch helemaal niks.

Mischien word het ook wel ff allemaal te veel, 2 volledige behandelingen in 3 maand is niet niks natuurlijk. Nu weer naar zh voor echo's voor de cryo poging.

Ik ben er eigenlijk zo klaar mee he dat ziekenhuis geloop. Maar ik wil zo graag nog een kindje. De wens is gewoon echt groter dan de ellende (Henne ik gebruik zo vaak deze zin van je, ook buiten het forum)

Morgen weer naar het zh voor echo, hopelijk weten we dan wanneer de cryopoging zal zijn.

Ik geloof trouwens wel dat ik een deze dagen ongesteld geworden.

Enig idee iemand hoe dat zit?

je word toch normaal gesproken ongi als je eitje in eigen cyclus springt?

Dan zou ik dus ongesteld een cryo poging krijgen?

Posted

De deca maakte mij ook erg emo en labiell. Het vreet energie, zeker wanneer je 2 behandelingen in 3 maanden doet.

Laten we hopen dat dit een succesactie wordt, je doet en laat er tenslotte genoeg voor. Let verder een beetje op jezelf (je lichamelijke maar zeker ook je geestelijke gezondheid!)

Heel veel succes en geluk!

liefs, Stéphanie

Posted

Gisteren dus weer in het zh geweest voor echo.

mijn eitje was maar beetje gegroeid, zometeen weer terug pfff.

En dan nog een keer of 2.

Is al min 5e echo in deze cyclus. Moesten jullie ook zo vaak bij een cryo?

Posted

Vanochtend dus weer in het zh geweest voor echo eitje in eigen cuclys was sinds gisteren 1.5 gegroeid... As vrijdag mag ik weer.

Moet nu dus om de zoveel dagen echo's doen om te kijken hoe groot het eitje is en waneer het springt.

Ik dacht dat een cryo poging rustiger zou zijn.

Heb nu meer echo's als met een volledige icsi behandeling

Posted

En gisteren weer echo gehad.

Nog niets wijzer geworden.

Mijn eigen eitje oeit maar heel slecht.

ze hadden het steeds over rechts en nu blijkt er links ook weer eentje te groeien...

Ik snap er niets meer van.

vroeg om uitleg, kreeg te horen dat dit waarschijnlijk geen goede cyclus was.

mijn baarmoederslijmvlies was dunner geworden, en die eitjes moeten eerst knappen voor een cryo tp.

Maandag weer terug komen, maar waarschijnlijk moet ik deze maand overslaan pfffff.

Ik word er moedeloos van. Ben nu al 6x in zh geweest voor echo voor cryo tp.

Ik moet nu vaker komen dan met een volledige icsi.

ik word er moedeloos van....