Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Caroline ***, dat is echt balen zeg, getverderrie alsof je dit erbij kunt gebruiken. Aan de andere kant heb je denk ik ook meer kans van slagen als je lijf verder gezond is. En met galstenen functioneert je hele spijsvertering slecht dus tja... Weet je al wanneer je geopereerd gaat worden? Kunnen ze het niet vergruisen?? Pfff, kan me echt voorstellen dat je goed baalt.

Een hele dikke knuffel!!!

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Nee, nierstenen vergruizen ze, galstenen kun je uitplassen als ze heel klein zijn maar ik heb kleine en grote (volgens de hork van een radioloog, wat een botte vent, maar dit terzijde) en dan moet je galblaas er meestal uit. Ga zometeen naar de huisarts en dan overleg ik verder. Een vriendin zei ook al tegen me: misschien dat je daarom niet zwanger wordt, omdat je lijf weet dat het niet gezond is. Vind ik wel een mooie gedachte. En mijn vriend zei dat het belangrijker is dat ik zelf gezond ben dan dat we snel weer aan poging 2 kunnen beginnen en daar heeft ie wel gelijk in al baal ik wel dat alles weer op de lange baan wordt geschoven. Ik word alleen maar ouder natuurlijk...

Ik zal het hier melden als ik meer weet.

Caroline

Geplaatst

Vanmorgen bij de huisarts geweest en die heeft ter plekke mijn gynaecoloog gebeld om te overleggen. Hij zei dat tijdens een zwangerschap de klachten kunnen verergeren dus dat het eerst moet worden opgelost voordat ik aan de tweede poging kan beginnen... Nu heb ik op 2 oktober een afspraak bij chirurgie en vandaar zien we weer verder, zucht...

Caroline

Geplaatst

caroline ben benieuwd wanneer je nu geoppereerd wordt!!

ik denk dat je je vooral niet te druk moet maken hoor!valt allemaal wel mee.

ja ik ben helemaal hersteld gelukki.

heb toevallig gisteren nog een gesprek gehad met mn arts en waarsch moeten wij nog wel even wachten voordta we mogen beginnen met ivf :-(

hij vroeg gisteren aan me hoe ik eigenlijk zwanger was geworden en toen zei ik dus spontaan nou toen kwam er niet precies met die woorden maar er kwam uit dat we het dan nog maar eens zelf moesten gaan proberen!!!!

grrrrrrrr na 3 jaar lukt het eindelijk na 6 mislukte iui pogingen en dan gaan ze je vertellen dat je het nog maar eesn zelf moet proberen.mijn geduld raakt zo langzamerhand op!!

heb nu 15 okt een afspraak met de arts en dan gaan we verder kijken

Geplaatst

pff kennen jullie dat? Je doet er alles voor maar je lijf lijkt niet mee te willen werken?

Ik sport me suf, bijna dagelijks en er gaat niks af. GRRRRRRRR ik moet ( nee wil ) voor eind jan nog 10 kg kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nog minder eten lijkt me geen optie, dan ga ik van mijn stokje af.

Wie weet zit ik ff in een stilstand en vliegt het er over een tijdje weer af, volhouden maar Zucht..........

Geplaatst

Ik heb geen verstand van afvallen, maar hoor wel altijd dat je met trainen je lijf (spieren) ook rust moet gunnen. Misschien om de dag echt sporten en de andere dagen een flink stuk wandelen? Lekker buiten een half uur of uur? Kun je evt. ook nog samen doen, beweging is voor de zaadjes ook goed :tongueP:

Maar het is wel frustrerend ja als je er zoveel voor doet en het lijkt geen effect te hebben. Dan is het ook zo moeilijk om vol te houden. Ik vind je in ieder geval een kei dat je dit volhoudt!

Geplaatst

Misschien moet ik idd af en toe een rustdag inlassen, gisteren gelijk gedaan en dat beviel eigenlijk wel.

Ik moet mezelf ook maar eens aanleren (of beter gezegt afleren) om te vaak op die weegschaal te gaan staan.

De vorige keer dat ik probeerde af te vallen kreeg ik een beter figuur en kleinere kleding maat, qua kilo's ging er toen ook niet zo veel af. Maar je houd je toch vast aan getallen........

We gaan gewoon door, het moet lukken.

Stoppen met roken is ook pas na 5 pogingen gelukt dus wie weet lukt het me nu ook goed om af te vallen. Er staat namelijk heel wat op het spel. Buikvet verkleint de kans op innesteling dus er is een goede stok achter de deur.

En wat ook anders is dan de vorige keren, ik vind het nu leuk om te sporten. Omdat het ook zo lekker dichtbij is. Aan de overkant van waar ik werk!!

Thanks voor de pep talk Henne!!!!!!!!

Geplaatst

Oh dat is idd wel ideaal, zo dichtbij! Ik sport nog in de buurt van ons oude adres, is een kwartier met de auto. Maar daar kom ik al een aantal jaar met ups en downs en de fysiotherapeut kent me dus tja....

als het nog wat beter gaat wil ik er graag bij gaan zwemmen, maar ik ken mezelf en dat zal er in de winter wel niet echt van komen. Vind het zo vreselijk om dan vanuit een warm zwembad nog door de kou naar huis te moeten, brrrrr. Dan maar proberen dik ingepakt een eind te wandelen.

Misschien moet je trouwens dan je vetpercentage meten en je omvang ipv je gewicht? Als het om buikvet gaat is het misschien wel veel beter om te kunnen zeggen hoeveel centimeter je kwijt bent dan hoeveel kilo. Kilo's zegen vaak zo weinig, vocht, vet, spieren, dat weegt niet allemaal hetzelfde. Voor mijn menstruatie ben ik zo twee kilo zwaarder, maar niks dikker ofzo.

Nou ladies, ik ga ook weer 'sporten', ben heel benieuwd hoe het gaat want ik ben echt snotverkouden haha.

Geplaatst

Ik heb vanmorgen heerlijk gesport. Dat opmeten enzo is wel een goed idee. Ik ga proberen gewoon lekker te sporten en op mijn eten te letten i.p.v. de weegschaal.

En wat dat zwemmen betreft Henne, ik ken het probleem. Heel vervelend om met nat haar naar buiten te moeten.

groeten

Geplaatst

Ik wil ook weer gaan zwemmen, doe het, als ik goed bezig ben, 2 avonden in de week, is eigenlijk heerlijk maar je moet je ertoe zetten, na het eten op de bank blijven hangen is erg verleidelijk... Ik hou ook niet van dat natte haar buiten als het koud is maar ik kan gelukkig met de auto, dus dat is maar een klein stukje. Moeten jullie op de fiets?

Caroline

Geplaatst

Nee, moet niet maar is wel gezonder :biggrin:. Als ik eenmaal gegeten heb dan kom ik zowiezo niet vooruit op de sportschool. Op woesdag avond ga ik nog wel eens mee want dan gaat mijn vriend spinnen dus dan hebben we ook heel vroeg gegeten.

Voorlopig doe ik het met fitness, is al druk genoeg. Maar voel me wel een stuk fitter, zowel lichamelijk als geestelijk. Heerlijk.......

Geplaatst

Hiep hoi, het sporten ging gisteren super. Ik zit nu met vier weken al op een hoger niveau dan voor ik stopte! Zou dat echt van het andere eten komen? Bizar toch?

Naar het zwembad ga ik ook wel met de auto hoor, maar dan nog. Ik ben megasnel verkouden en kan slecht tegen temperatuurwisselingen. Heb daar met winkelen in de winter ook last van. Kom je vanuit de kou in zo'n megawarme winkel, dan ga ik bijna tegen de grond.

Ladies, hier komt eindelijk het zonnetje door. Ik ga buiten genieten!

Sport ze,

Henne

Geplaatst

pff ik zit in een dipje deze week. Mijn gewicht is na het verliezen van de vakantie kilo's gestagneerd. Deze week heb ik een baalweek en ga dus niks doen aan sport. Vanaf maandag gaan we er weer voor. Samen met mijn mannetje gaan we vanaf maandag ook weer het Sonja Bakker boek gebruiken als leidraad voor onze voeding.

Gewicht, het blijft een strijd. Of je nou te weinig of te veel weegt het is en blijft moeilijk.

Succes allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Dat zat ik me nou laatst ook al af te vragen! Zie haar nergens meer en normaalgesproken schrijft ze heel actief mee!

SAB, WAAR BEN JE?

Caroline

Geplaatst

Ja inderdaad, ik miste haar ook al. Misschien even afstand genomen van alles. Dat is soms ook nodig en goed.

Balen dat het niet zo lekker loopt Sandra. Maar je was harstikke goed op weg en die vakantiekilo's zijn er toch al wel mooi weer af. Stilstaan is reuze frustrerend, maar niet opgeven hoor! Heb je eigenlijk advies van een dietiste of fitnessinstructeur ofzo?

Ik stond met mijn conditie ook een tijdje heel erg stil,maar toen bleek dat ik het verkeerd aanpakte met de opbouw. Ik ging tekens meer weerstand gebruiken op die apparaten, terwijl ik juist aan de duur moest werken, dus alles langer en meer in plaats van zwaarder.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat want loop erg te hoesten en zit in de periode vlak voor mijn menstruatie. Dan ben ik vaak slapper, moeier en heb het bij inspanning soms opeens bloedheet. Dat is echt heel vervelend. Nu ik dat schrijf denk ik, misschien zijn het wel opvliegers en zit daar idd een probleem.... komt door dat stomme tussengesprek, ben er weer helemaal mee bezig. Terwijl ik aan mijn conditie en fitheid moet denken. Nog lang niet aan een behandeling! Misschien moet ik mijn frustratie er maar flink uitsporten haha.

Meiden, geniet nog even van het heerlijke weer. Lekker wandelen of fietsen het weekend, da's nog beter dan de sportschool.

Caroline, hoe is het verder met je buik? Gevoelig las ik in het andere topic? Komende week een gesprek toch? Succes alvast!!

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

(Ben ik weer, net gereageerd op je tussengesprek).

Lief dat je het vraagt. Ik voel me eigenlijk pas sinds twee dagen beter inderdaad steeds een soort spanning/zeurende pijn die moeilijk te omschrijven is. Dus ik ben wel heel blij dat dat bijna weg is. Nu zou ik zo weer willen beginnen, hormonen liggen al een maand in de groentela...! Maar dat kan natuurlijk niet. Volgende week vrijdag inderdaad naar de chirurg en dan hoor ik het wel.

Caroline

Geplaatst

He dames, wat een goed topic hebben jullie hier zeg!

Ik zou ook graag willen afvallen voor onze icsi poging maar, ik vind het zoooooo ontzettend moeilijk op het moment... En dan geeft ik mezelf weer de schuld dat ik er niet alles aan gedaan heb om zwanger te kunnen worden... pffff

Iedereen heel veel succes en sterkte!

Geplaatst

Hoi Lies,

Ik zag al dat je schreef dat je overgewicht hebt, heb ik ook (en volgens mij nog wel meer dames hier...). Ik moest eigenlijk 10 kilo afvallen van de arts maar ze zei: dat is in een hele korte tijd niet haalbaar, probeer 5 kilo, dat scheelt al enorm. Dat heb ik ook gedaan, 6 kilo zelfs, helaas heeft het niet mogen baten. En na zo'n teleurstelling val je zo weer in je oude patroon. Ik vind het ook vreselijk moeilijk! Heb soms het gevoel van: wat maak het ook uit! En dan neem ik wat lekkers... Maar ik wil het toch weer proberen, al is het maar weer 5 kilo (van die 6 in juni zijn er alweer 2 bij...). Ik geloof best dat overgewicht je kansen kleiner maakt, maar aan de andere kant: ik weeg nu ongeveer hetzelfde als toen ik ruim 6 jaar geleden zwanger werd van mijn dochter. En er zijn zoveel dikke(re) vrouwen die kinderen krijgen, dus voel je niet schuldig!

Ik denk altijd: 5 kilo is een zak aardappelen, moet je eens voelen hoeveel dat wel niet is, als je dat kwijt bent... en het is een haalbaar doel.

Succes!

Caroline

Geplaatst

Ik heb geen ondersteuning van diëtiste maar wel een aangepast fitness schema. Deze week doe ik gewoon lekker helemaal niks. Volgende week weer met goede moed verder. Wel toevallig, zat er aan te denken om contact met een diëtiste op te nemen. Meer een stok achter de deur zeg maar. Ik was bij de dokter vanmorgen voor wat ouderdomsvlekjes weg te halen, vergeet ik het helemaal te vragen of je er een verwijzing naar nodig hebt. ach ik ga zo gewoon wat rondbellen. Wie weet wat voor mega- tips ze heeft voor mij en indirect mijn vriend. Die wil vanaf maandag weer de weekmenu's van Sonja erbij pakken. Dat heeft ons de vorige keer ook geholpen.

Liefst

Geplaatst

Brrrr...... beetje fysieke dip hier. Moe en koud en hoesten. Wel gesport. Vanwege de verkoudheid mocht ik niet opbouwen. Maar gelukkig lukte het schema van vorige week wel prima, dus daar was ik gezien de omstandigheden wel blij mee.

Goed zo Sandra, jezelf deze week het dipje gunnen en volgende week met frisse moed weer verder. Samen met je vriend is het misschien ook makkelijker. Volgens mij is afvallen ook iets heel persoonlijks, je moet echt iets vinden wat voor jou werkt. Maar sporten is in ieder geval sowieso goed, ook voor je conditie. En dat is óók belangrijk voor ivf. Zou zeker niet alleen focussen op afvallen dus!

Geplaatst

Daar heb je helemaal gelijk in. Afvallen is geen garantie maar het zou voor alles goed zijn. Gezondheid, plezier in kleding kopen, betere conditie opbouwen is ook goed natuurllijk.

Ik heb het ff uitgezocht, maar ik moet een verwijzing van de huisarts hebben voor een diëtiste. Maandag gaat ie me hopelijk bellen. Misschien is het wel goed om er hulp bij in te schakelen. Loop er al veel te lang mee rond zonder noemenswaardig resultaat. In de loop der jaren is er alleen maar gewicht bij gekomen, heel gestaag maar toch. Het is tijd dat ik onder ogen zie dat ik het gewoon niet alleen aan kan. Jeetje dat is best bevrijdend. En zo slepen we de kosten voor de ziektekosten verzekering eruit haha als of we dat met de icsi al niet doen.

Hopelijk volgende week of de week erop een afspraak bij de Diëtiste en dan horen jullie wel hoe het verder gaat.

Goed hoor Henne dat je toch bent gaan sporten vandaag. Is vaak ook tijdens een koudje niet verkeerd volgens mij, de bacteriën uit je lijf zweten. Ben je er sneller van af haha.

Geplaatst

hallo dames

ik probeer ook fit onze a.s. poging in te gaan en was na onze mislukte poging alleen maar aangekomen, niet zozeer doordat ik anders ging eten maar ik had geen energie om wat actiever te zijn; mega drukte op het werk, besmetting door een teek + door alle gebeurtenissen van de afgelopen 1.5 jaar zat ik er helemaal doorheen en voeld me nog ellendiger omdat ik was aangekomen en me niet tot afvallen kon zetten.

Ook ik heb overgewicht, onze arts in NL heeft er niet een keer een opmerking over gemaakt, toen ik (na het mislukken van onze eerste poging) er naar vroeg zei ze me dat ik zelf goed weet dat het gezonder is om af te vallen maar dat ik me geen zorgen moest maken dat de mislukking daarmee te maken had, het werd gelukkig door onze arts uit Belgie beaamd.

Wellicht maken zij er geen probleem van omdat ik een normale (goede) cyclus heb, en goed op de hormonen reageer.

Toch moet ik zeggen dat ik blij ben weer wat afgevallen te zijn, hoe? anders eten en opletten (niet snoepen of andere slechte dingen nemen).Extra fijn is dat ik me er na een mid-week vakantie aan zee goed toe kon zetten.

Nou meiden, ik wilde het even kwijt en ga nu maar even met de hond lekker wandelen

groetjes

Meiske74

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden