Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed zo Sandra!

Ik heb er weer veel moeite mee, met lijnen... Was na de operatie 3 kilo afgevallen maar ben een beetje aan het inhalen met eten, stom natuurlijk, er zit er weer 1 aan... Dit weekend met een vriendin naar Thermae 2000, 2 x uit eten + ontbijtbuffet... zal ook niks worden. Na het weekend weer beginnen! En weer zwemmen want dat kan dan weer en stimuleert me met lijnen en is weer bewegen. Blijft moeilijk hoor...

Caroline

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra klinkt goed! Caroline gewoon stug elke keer weer proberen, kleine beetjes helpen óók!

Nathalie wat ontzettend balen van de cryo!! Je weet dat het fout kan gaan maar toch... Heb je een beetje af kunnen reageren in de sportschool? En heb je nog cryo's over of moet je nu opnieuw beginnen?

Hier weer eens verkouden voor de verandering. Was er net twee weken vanaf. Wel proberen morgen te sporten, misschien fiets ik het eruit :-)

Groetjes!

Henne

Geplaatst

Deze week al wee niet naar de sportschool. Ben wel actief bezig geweest dus beweging heb ik wel gehad. Ben weer begonnen met het bijhouden van mijn bloeddruk. Deze was de afgelopen weken nogal hoog. Heb namelijk zelf een bloeddruk meter dus dat is makkelijk. sinds gisteren is hij weer op het acceptabelde niveau voor mijn jeugdige leeftijd. Dit weekend nog even goed bijhouden, hopelijk blijft het weer netjes zodat ik er niet voor naar de huisarts hoef. Dan kan ik ook weer lekker naar de sportschool volgende week.

Hoe gaat het met de andere aankomende fitte dames?????

• 2 weken later...
Geplaatst

Het is hier wat stilletjes dames! Hoe gaat het met jullie allemaal?

Voor mijzelf wil ik de topictitel graag wijzigen in 'fit de poging uit'. Mijn eerste ronde zit erop, ben gisteren ongesteld geworden. Aangezien ik iets van drie weken nauwelijks heb gesport, wordt het hoog tijd om weer actief en fit te worden. Gisteren tijdens de dansles merkte ik wel dat mijn conditie hard achteruit is gegaan, oei! Daar gaan we dus weer wat aan doen, ik klim een dezer dagen weer lekker op mijn paardje en op de hometrainer en wellicht klop ik weer eens aan bij de sportschool voor een Zumba-lesje; dan heb ik ook wat minder tijd om mezelf zielig te gaan zitten vinden...

Geplaatst

Hier helaas alles behalve fit. Sinds zaterdag erge last van mijn rug, al drie dagen smiddags thuis gewerkt/ vrij genomen omdat zitten niet gaat. Het gaat wel langzaam beter, maar fijn is anders.

Maar.....na twee maanden hoesten, proesten, snotteren, hoestdrank, keelsnoepjes, paracetamol en een kuurtje ben ik volgens mij echt van die verkoudheid af. Hoera!

Ga morgen de fysio even bellen of ik vrijdag beter wel of niet kan gaan sporten.

MarMira ik kwam ook altijd nogal brak de poging uit. Er gebeurt toch een heleboel met en in je lijf, dat hakt erin hoor!

Geplaatst

Volgens mij ligt het ook een beetje aan het weer. Alhoewel het gisteren en maandag erg druk was bij de sportschool. Ik was bijna 4 weken niet geweest en het viel niet mee. Niet dat ik die tijd op mijn krent op de bank heb gezeten maar echt intensief bewegen is toch anders dan huishouding en hond uitlaten. Maar ik weeg nog steeds 82 dus ben ook niet aangekomen. Nu weer 3x in de week naar de sportschool en tussendoor wat mantelzorg verrichten bij mijn vriendin en hun tweeling. Hun hondje uitlaten is ook beweging.

Nu ik het weer lekker druk heb, heb ik ook erg weinig tijd om te piekeren over onze 3e en laatst vergoede poging........... Het is nog 2 en halve maand ver voor we weer beginnen maar het komt wel elke dag een stapje dichterbij.

Nu ik de kleine prutsjes van mijn vriendin regelmatig vast hou en flesje geef, drukt dit mentaal weer behoorllijk zwaar. Dit is dus wat ik moet missen als wij kinderloos blijven.

Zucht.............. Morgen eerst lekker naar de kapper om mezelf te verwennen en daarna naar de sportschool. Lichaam en geest verwennen morgen, lekker dagje voor mezelf. Mijn man heeft morgen middag vrij dus de logeer en (kinder) kamer opruimen. We hebben veel rommel om naar de stort te brengen. En bij mij is het zo een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

Succes met je rug Henne, ik weet wat rugpijn is en idd fijn is anders. Hopelijk gaat het snel weer beter. Toppie dat je eindelijk van je verkoudheid afbent.

Marmira succes met je gesprek vandaag. Ben benieuwd wat ze je te melden hebben.

Geplaatst

Het begin met fitter/slanker worden is nog niet gemaakt - ik vind dat lastig met al dat heerlijke Klaassnoepgoed...:dontknow:

We hebben gister te horen gekregen dat we in januari van start mogen met een cryo-poging. December kan ik dus benutten voor mijn fit-word-ambities en daarbij hoef ik rond de feestdagen ook niet moeilijk te doen met niet-drinken enzo en daar smoezen voor verzinnen. Ik zie het maar als voordelen!

Sport-ze, Witje, en Henne, sterkte met je rug!

Geplaatst

Gister bij fysio geweest en op een heel vriendelijke manier toch flink op m'n kop gekregen dat ik er mee door ben blijven lopen terwijl ik zoveel pijn had. Moet nu echt naar m'n lijf luisteren en rust nemen: dus liggen, matig bewegen en zo min mogelijk zitten. Stom genoeg merk ik nu ook pas hoe erg het eigenlijk is. Vanochtend vooral op de bank gelegen, vanzelf in slaap gevallen. Nu even een korte zit achter de pc, een beetje rondlopen en dan maar weer plat.

Geplaatst

Hoi meiden,

Het fitter en slanker worden is me gelukt! We beginnen deze maand weer met ivf en ik ben 20 kilo afgevallen. Ben al een maand niet meer aan de lijn maar blijf netjes op gewicht met af en toe een verschil van 1 kilo. Ieder lichaam is natuurlijk anders maar ik ben erg blij met sonja bakker. Ik heb me tijdens het lijnen ook gewoon goed gevoeld dus ik heb zeker niet te weinig voedingsstoffen binnen gekregen. Misschien voor jullie toch ook het proberen waard.

Gr Debbie.

Geplaatst

Knap hoor Debz, helemaal tegek. Helaas uit ervaring werkt de Sonja methode bij mij niet. Kom daarna weer meer aan dan eraf gaat.

Lijst van de Dieetist en sporten werken voor mij het beste

Spannend dat je weer gaat starten Debz!!!!!!!!

Geplaatst

Meiden ik val ook af en wel heel simpel:

s'morgens twee boterhammen met mager beleg (kipfilet b.v.)

glas optimel

tussendoor:

mager tussendoortje b.v. plakje ontbijtkoek, kellogsreep etc.

1 stuk fruit

s'middags drie boterhammen met mager beleg

tussendoor:

mager tussendoortje (voor alle tussendoors geld liever niet meer dan 70 kcal)

1 stuk fruit

Avondeten:

65 gr pasta of 150 gr aardappelen

200 gr groente

100 gr vlees

Tussendoor:

1 mager tussendoortje.

1 keer per week neem ik een grote tussendoor (d.w.z. een gebakje of een dikke koek of een mars ofzo, in elk geval rond de 250 kcal).

Ik ben nu in 1 maand tijd een kilo of vijf kwijtgeraakt en ik voel me er prima bij. Geen trek! En het zorgt dat je motor aan de gang blijft waardoor je gewoon het meeste kwijtraakt.

Ik heb ook geen behoefte meer aan snoepen eigenlijk. Ik houd me hier echt wel strikt aan!

Geplaatst

ik moet nu ook gaan beginnen met lijnen, maar vind 't erg moeilijk.

ik ben nu 10 mnd gestopt met roken, en heb er 18 kilo aanzitten, helaas.

ik ben altijd een grote eter geweest, maar kwam nooit bij.

nu dus wel, en heb ook echt altijd honger.

van de week met sporten vroeg iemand of ik zwanger ben.....heb echt in een dip gezeten, was heel boos, en op weg naar huis kwamen zelfs de tranen.

moet nu dus eigenlijk mn buik weg zien te krijgen, maar weet niet of het wel goed is deze veel te belasten als je zwanger wilt worden, of in de wacht zit?????

Geplaatst

Afvallen tijdens zwanger worden of zwanger zijn is niet zo heel erg goed. De afvalstoffen die dan je lijf uit gaan door het afvallen komen ook in je baby terecht. Gezonde keuzes wat eten betreft (geen hongerdieet) en bewegen is altijd goed. Het begin is het halve werk.

Wel heel erg dat iemand dat op de sportschool tegen je zei, kan me voorstellen dat je er veel verdriet van hebt. Probeer maar zo te denken dat ze niet beter weten.

Sterkte en succes!!!!!!

Geplaatst
ik moet nu ook gaan beginnen met lijnen, maar vind 't erg moeilijk.

ik ben nu 10 mnd gestopt met roken, en heb er 18 kilo aanzitten, helaas.

ik ben altijd een grote eter geweest, maar kwam nooit bij.

nu dus wel, en heb ook echt altijd honger.

van de week met sporten vroeg iemand of ik zwanger ben.....heb echt in een dip gezeten, was heel boos, en op weg naar huis kwamen zelfs de tranen.

moet nu dus eigenlijk mn buik weg zien te krijgen, maar weet niet of het wel goed is deze veel te belasten als je zwanger wilt worden, of in de wacht zit?????

Allereerst een groot compliment dat je gestopt bent met roken. Ik heb dit 3 jaar terug gedaan en ik ben er nog steeds erg blij mee. Ook ik ben na het stoppen aangekomen en ook aan mij hebben ze gevraagd of ik zwanger was. Ook met de gedachte dat wij al een hele poos bezig waren met zwanger worden. Ikzelf heb geen vol gezicht, handen etc. Voordat ik zwanger werd woog ik 95 kilo (1.73) Vanochtend woog ik 111!!! kilo. De laatste paar weken wordt ik echt heel veel zwaarder!

Ik heb voor na de zwangerschap al een heel plan klaarliggen om in ieder geval te proberen onder de 90 kilo uit te komen. Dan draag ik maat 44/46 en ben daar best tevreden mee. Ik moet sowieso voor mijn suiker (opgelopen tijdens de IVF behandelingen) na de bevalling heel veel opschrijven (KH's) daarom ook maar direct de calorieën.

Succes en als je kunt stoppen met roken dat zal het vast en zeker lukken om iets af te vallen!

Geplaatst

Henne hoe is het met je rug????? Hopelijk beter.

Vandaag weer naar de sportschool geweest. Vorige week 3x en deze week weer 3x gepland in mijn agenda. Moet zeggen dat het toch wel weer lekker is na al die tijd niet geweest te zijn. Nu maar hopen dat de kilo's er ook nog een beetje afwillen de komende tijd en dan ben ik een nog gelukkiger mens dan ik al ben.

Geplaatst

Ha Sandra, het gaat wel wat beter, maar lang zitten gaat nog steeds niet. Autorijden ook niet dus heb me helaas ziek moeten melden, daar baal ik wel van.

Het is wel een lastige maand denk ik voor de afvallers! Goed dat je het sporten weer opgepakt hebt. Ik vind het achteraf ook altijd heerlijk, als je maar eenmaal weer in het ritme zit van ernaartoe gaan....

Geplaatst

Hallo dames,

Heb net even alle reacties in dit onderwerp gelezen en ik zou graag meeschrijven met jullie, als dat goed is?

Even kort over mezelf:

Ik heb een week geleden een kijkoperatie gehad (beide eileiders verkleefd en dicht en waarschijnlijk ook endometriose op blaas) en ik moet donderdag de uitkomst bespreken bij de gyn maar hij zei dat het ivf gaat worden.

Ik ben 1,65 cm en weeg 79 kg dus moet eigenlijk 14 kg kwijt om een gezond gewicht te krijgen. Aangezien ik dit grotendeels voor de ivf wil bereiken ga ik vanaf nu hard aan de slag:icon_bounce:. Ik vind het lijnen nog wel te doen maar het sporten.... tja heb al maanden een abonnement op een fitnessschool maar ik krijg mezelf er nauwelijks naar toe gesleept. Is er toevallig iemand die ook in Purmerend woont en daar sport, het zou super zijn om samen met iemand te sporten als stok achter de deur....???

Maar goed, ik ga ervan uit dat niemand toevallig vlakbij me woont dus dan moet ik mezelf gewoon dwingen...

Ik ben benieuwd naar de dieten of wijze waarop jullie afvallen?

Succes allemaal,

yoalnde

Geplaatst

Kom op Yolande!!!!!!! Je kan het en je weet waar je het voor doet. Probeer dat in je achterhoofd te houden.

Succes en natuurlijk ben je welkom in dit topic!!!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Yolane ik woon in R'dam, dus samen sporten zit er niet in. Maar je kunt het zeker ook alleen meid! Daar ben ik zeker van. En is er anders niet iets als sporten onder begeleiding, waarvoor je een afspraak moet maken? Dan moet je ook wel. Ook merk ik dat op onze sportschool veel mensen op dezelfde dagen en tijd komen en elkaar daardoor leren kennen. Ik heb dat zelf ook. Als ik een tijdje niet geweest ben, komt er ook altijd wel iemand even informeren of ik ziek ben geweest of op vakantie. Het begin is lastig, maar na een tijdje gaat het beter. Probeer voor jezelf een vast moment te prikken en gewoon te gaan. Zin of geen zin, weer of geen weer. De beloning komt achteraf, want dan kun je echt trots zijn op jezelf. Ik ga na het sporten vaak even boodschappen doen en neem dan een bos bloemen of een leuk tijdschrift mee. Een klein verwenmomentje, gewoon omdat ik dan heel tevreden met mezelf ben.

Heel veel succes!

Henne

Geplaatst

Hoi yolanda,

Ik ben ook 1.65m en woog 5 maanden geleden 79,3. Ik heb 4 maanden de sonja bakker menu's gevold en ben inmiddels 20 kilo lichter en blijf goed op gewicht. Ik ging niet naar de sportschool maar zwom 1 keer in de week en zat dagelijks een half uur op de hometrainer.

Goed van je dat je vanmiddag gaat! Succes en hou ons op de hoogte.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Wat een gezellige drukte hier!

Yolande, succes met sporten! En de rest natuurlijk ook.

Ik ben de week alweer goed begonnen; zondag een rondje hardgelopen, gisteren voor het eerst in drie (?) weken weer paardgereden op een zéér druk paardje (dus nu beetje spierpijn) en donderdag wil ik me aanmelden bij de sportschool en een Zumba-lesje volgen. Hoef niet zoveel kilo's kwijt, maar een paar mag wel, want ik merk wel dat ik wat ben aangekomen door het niet-sporten (en wellicht een beetje de hormonen?). Mijn doel is een paar kilootjes lichter en veel fitter in januari aan de cryo-poging kunnen beginnen.

Geplaatst

zo marmira dat gaat goed, volhouden hoor!!!!!!

Ik weet soms van achteren niet dat ik van voren ook nog leef op dit moment. Help veel bij mijn vriendin die net een tweeling van een maandje oud heeft in de huishouding en laat ook regelmatig het hondje van hun uit. Beweging genoeg, maar het eten wil niet echt goed lukken. doe mijn best maar ja ik kom nu niet aan en val niet af. Niet negatief dus in ieder geval. Vorige week wel 3x naar de sportschool geweest, deze week pas 1 keer. Volgende week weer een poging!!!!

Geplaatst

ja ja was al weer vroeg op pad. Boodschapjes zijn al weer in huis en na een verdiend kopje koffie ga ik weer genieten van mijn petekindjes.

Heb nu toch ook maar weer wat multi vitaminen mee genomen vanmorgen. Ben beetje moe de laatste tijd. Op tijd naar bed schijnt ook wel te helpen haha.

Heb het gewoon druk, helpen bij mijn vriendin, werken, sociaal doen enz. Maar gelukkig is mijn huisje lekker op orde en schoon. Opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd bij mij.

Laat de feestdagen maar komen, dit moet gewoon de laatste worden die we met zijn 2tjes vieren. Volgend jaar wil ik ook een mooi kadootje :icon_santa:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden