Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha, die Morris. Lekker leven in zijn eigen temo. Isis is plots weer helemaal aan de babbel. Prachtig die geluidjes. Ik wacht met smart op het moment dat ze mama zegt. Met hoeveel maanden is dat?

Vanmiddag kleertjes kopen. Ik heb nog bonnen liggen die snel ingeleverd moeten worden. Leuk hoor, shoppen voor de kleine.

Pien, balen dat jullie allemaal snotterig zijn. Het lijkt ook wel herfst af en toe. 's Avonds ook al erg vroeg donker en 's morgens kan het licht alweer aan. Steeds meer moeite om mijn bed uit te komen....

Fijn weekend!

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoiiiiii,

Nou, mijn trouwring is bij de was niet terug gevonden, dus ik ben bang dat ie echt weg is....

Wat leuk, Mariek, dat ze gedraaid is! Is echt een stap dan weer he??

En eh, Pien, Morris' tijd komt wel! Hahahah, er komt een tijd dat je er naar terug verlangt dat ie lekker op zijn rug blijft liggen! En hij heeft weer andere dingen waar hij mee bezig is!

Vervelend dat jullie allemaal aan het snotteren zijn.

Hier is Thirse ook al wel een week of 2 verkouden: snotterneusjes. Maar heldere snotneusjes, dus dat valt mee. Zelf heb ik nu een zere keel, dus mijn verkoudheid is ook komende geloof ik.

En leuk he, Nora, dat gebabbel!!! En ja, de ene keer kletsen ze je de oren van het hoofd, en de andere keer draaien ze zich druk rond. Het is toch vaak het één of het ander. En eh, ons meisje zegt nog geen papa of mama. Al is ze wel heel allert en lijkt ze veel te snappen.

Ben je geslaagd met je boodschappen?

Vandaag heb ik me weer verbaasd over ons kleine meisje, hoe snel ze is. Ik had haar even op bed gelegd omdat ik de tas moest pakken omdat we een nachtje bij mijn schoonouders zijn nu. Eelco gaat morgen met zijn vader op pad en ik heb morgen school. Mijn schoonmoeder past op Thirse.

Maar eh, mevrouw had zich in no time naar de rand van het bed gerold. Gelukkig hebben we een waterbed, en kan ze dus niet zo makkelijk over de rand rollen, maar ik schrok er wel enorm van.

Ze eet heel vlot haar prakjes weg.

Tegenwoordig steekt ze de stukjes brood zelf met een vorkje in haar mond. Het probleem is alleen om het vorkje weer terug te krijgen. Als ze hem aan mij heeft afgegeven (met veel moeite), is het gelijk even brullen. Ze heeft nog niet in de gaten dat ze hem af moet geven zodat ik er weer een stukje aanprik. Of ze ziet haar vorkje als speelgoed en niet als hulpmiddel om het brood in haar mond te stoppen.

Van de week hebben mijn ouders voor het eerst op Thirse gepast. Ze hebben er enorm van genoten heb ik de indruk.

Nou, ben bang dat het dit was voor dit weekend. Heb wel vrij, maar ben druk: morgen school en overmorgen voor het eerst de zondagsschool... Oepsie, moet het ook nog ergens een keer gaan voorbereiden... Ach, gaat goed komen!!!

Meiden, goed weekend, ondanks het herfstige weer!!! We denken aan jou in het zonnetje, Leeuwtje!!!

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

He meiden!

Even uit de lucht geweest en voor je het weet loop je gigantisch achter hier ;-) Waar te beginnen...

Nora, en hoe vond Isis het groentehapje de tweede keer? Dit keer wel opgegeten en heb je er net zo'n leuk fimpje van gemaakt als Morris eerste hapje??

Pien, wat goed dat Morris het zo lekker vindt, vooral de worteltjes. Zal het zijn omdat ze toch iets zoeter zijn dan andere groeten?

Ik ga Yinthe morgen haar eerste groentehapje geven, en opnemen! Kan niet wachten om haar gezichtje te zien, benieuwd of ze net zulke mooie bekkies trekt als Morris.

Yinthe heeft vandaag weer iets nieuws ontdekt en doet nu even niks anders (ook niet draaien, wel zo rustig, haha): ze beweegt haar mond alsof ze echt praat, maar dan heel overdreven. Dus open, dicht, open, dicht. Net een vis op het droge. Heel grappig om te zien, we liggen soms echt in de deuk. Vanochtend was het nog zonder geluid en vanmiddag had ze eindelijk door dat je dan ook je stembandjes tegelijkertijd kan inzetten en dat het dan echt net praten is. Zo vreselijk grappig. En maar kletsen!

Ze zit wel duidelijk de laatste dagen in een sprongetje. Huilerig, hangerig, wil eigenlijk het liefst vastgehouden worden en ineens is het een groot probleem geworden om in slaap te vallen in een donkere slaapkamer. En veel poepluiers ineens, afgelopen dinsdag zelfs 3 op een dag! Wist niet wat ik zag, dat is lang geleden. Zou dat komen omdat ze nu een flesvoeding krijgt?

Hilde, wat ontzettend balen van je trouwring zeg.

En die Thirse, lekker bewegelijk meiske! Dat was ze al tijdens onze picknick, kan het helemaal voor me zien hoe ze al draaiend in no time de rand van het bed bereikt.

Jahaaaa, dames, wat dat betreft is het nu eigenlijk nog wel lekker rustig... straks wordt het nog hectisch als onze kleintjes gaan kruipen enzo ;-) Gaaf, trouwens, Nora, dat Isis al pogingen onderneemt om vooruit te komen en dat het ook al een beetje lukt.

Yinthe doet ook verwoedde pogingen, maar het schiet nog niet op. Ziet eruit als droogzwemmen, wat ze doet. Wild in de lucht trappelen met haar beentjes, maar ja... echt vooruit komt ze er niet mee.

Pien, hoe voel oe? Nog koortsig? Hoop het niet voor je. Balen dat Friesland niet door kon gaan.

Verkoudheid heerst ook in ons gezinnetje. Yinthe is al een poosje snotterig. Af en toe vis ik groene kloddertjes uit haar neusje en ook hoest ze soms. H heeft het sinds vandaag ineens helemaal te pakken, is super verkouden geworden binnen een dag. Ik ook wel een beetje, maar gelukkig niet erg.

En ik vraag me dat ook af, wanneer ze voor het eerst 'papa' of 'mama' gaan zeggen?? Pien, weet jij dat nog van Thijs? Wat lijkt me dat een mooi moment zeg...

Hilde, succes met je schoolactiviteiten dit weekend. Wat voor'n studie doe je?

Vakantie is geboekt! Nou ja, nog niet helemaal, we hebben de vliegtickets naar Nice geboekt, nu nog een leuk vakantiehuisje in de buurt vinden en een huurauto regelen. En mijn moeder is helemaal door de dolle heen, ze kijkt er zo naar uit. Is haar eerste vakantie in 12 jaar en ze heeft daarnaast zoveel zin om zolang de kleine meid mee te maken. Kijk er ook naar uit. Heerlijk om er even echt helemaal tussenuit te zijn.

Pien, ik heb vorig jaar bijna mijn GVB gehaald. Alle lessen gevolgd en het ging eigenlijk ook best goed, alleen toen werd ik zwanger en hyper misselijk en had ik totaal geen puf meer om het examen te doen. Dus ik ga binnenkort weer eens wat lesjes volgen en dan hopelijk alsnog mijn GVB halen. Vind het namelijk ook heel leuk. Nooit gedacht.

Leuk he, Nora, kleertjes kopen voor je kleine meid! Ben je nog geslaagd?

Tijd voor bed. Kleine komt waarschijnlijk over 2-3 uurtjes weer, dus nog even wat zzzzs pakken voordat ik weer bruut uit mijn slaap wordt getrokken.

Tot snel weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Ik heb heerlijk geshopt voor de kleine. Ik vind het nog wel lastig hoor. Er is zoveel keuze en het is nog een beetje uitvogelen wat haar wel en niet staat. Zo heb ik haar gisteren een jurkje aangetrokken en dat stond dus totaal niet. Ze is er geen type voor....misschien als ze straks haar heeft? Het groeit op zich wel, maar het is zo blond dat je het bijna niet ziet.

De groentehap ging er gisteren razend snel in. Ze vond het heerlijk! Ik moet zeggen dat ik dit een heerlijke periode vind. Ik raak steeds meer vertederd. En af en toe kan ik het nog steeds niet geloven. Ik ben een mama! Ik heb een prachtige dochter! Mariek, bereid je maar voor op de poepluiers! Sinds de kv, fruit- en groentehap wordt er hier wat afgetetterd. Da's wel even wennen, ja.

Oooh, wat heerlijk, vakantie naar het zuiden. Da's wel even iets om naar uit te kijken. Wij gaan straks weer een weekje naar Ameland. Ik heb er nu al zo'n zin in. De herfst heeft altijd wel iets. De bladeren die vallen, de rood/bruine kleuren, de prachtige (frisse) dagen die je kunt hebben. Ik houd wel van de herfst. Super trouwens dat je moeder mee gaat. Goed geregeld!

Leuk he, dat kletsen. Ik vind het zo mooi. Het is zo schattig.

En Hilde, wat goed dat Thirse zelf al het vorkje kan beethouden. Isis wil ook wel maar dan vliegt ie gegarandeerd door de lucht. Ik wacht er dus nog maar even mee.... en balen van je ring. Hopelijk duikt ie nog op.

Ik ga nu nog even rommelen in huis. Morgen weer aan de bak. Pffft.

Groetjes!

Geplaatst

Nora, herken dat helemaal, van dingen proberen om aan te doen voor de kleine.

Hier ook prachtige en super schattige jurkjes gekregen, maar ze staan voor geen meter... Ben er langzamerhand achter dat ons lange, slanke meisje er het leukst en stoerst uitziet gewoon met een mooi rompertje met lange mouwen (ben eindelijk gezwicht voor de veel te dure, maar oh zulke fijne rompertjes van Petit Bateau) met daaroverheen een leuk t-shirtje. En dan een stoer broekje en klaar. Dat alles in zachte pastel tinten, want van die harde kleuren trekt Yinthe helemaal wit weg.

haha, ook hier een koppie met best al wat haar, maar zo blond dat je het haast niet ziet.

Wanneer geven jullie het groetenhapje? En is dat dan in plaats van de borst of naast de borst?

Lekker Nora, dat jullie straks nog even gaan uitwaaien op Ameland.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de kleine in het vliegtuig en dan daar... Pien, ben jij wel eens op vliegvakantie geweest met Thijs destijds toen hij nog een baby was? Wat moet je meenemen in zo'n geval?? De maxicosi en kinderwagen? Of alleen de maxicosi? Of kan je die juist weer meehuren met een auto? En hoe neem je de kinderwagen mee als je die mee wilt nemen?? Hmm... zit nog met heel wat vragen. Misschien even een nieuwe topic voor openen.

Anyway, ga mijn huiswerk voor de coachingsessie 'Ontdek wat je echt wilt' maar eens doen. We hebben de eerste bijeenkomst gehad, was leuk en inspirerend. Ben heel heel benieuwd of ik straks inderdaad weet wat ik wil op werkgebied, want heb nog steeds geen idee. Maar dat schijnt te kloppen. Pas op het allerlaatst vallen de puzzelstukjes in elkaar blijkbaar.

Doeg!

Mariek

Geplaatst

Hoi meiden,

wat leuk om te lezen dat het goed gaat met alle kinderen.

En wat een heerlijk 'luxeprobleem' he, kleertjes kopen. Saar heeft wel veel jurkjes aan, zeker afgelopen zomerdagen. De Hema heeft ook weer een leuke nieuwe collectie vind ik zelf. Sprekende kleurtjes voor jongens en voor meisjes.

Mees krijgt steeds meer honger en dus langzaam aan maar beginnen met fruithapjes. Hoe doen jullie dat moeders, hoe laat geef je de eerste fruithap. Geef je het direkt na de fles of tussen de voedingen door? Of wordt de duur tussend de voedingen groter? Ben nog aan het brainstormen wat wijsheid en gemak is.

met deze vraag sluit ik geloof ik aardig aan op de vraag van Mariek. Hoe doen jullie dat?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Heee,

Even snel want ik zit op het werk:

Isis krijgt 's middags rond 15.30 uur haar fruithap (da's zo'n twee uur na de flesvoeding). En dan rond 17.00 uur groentehap wat een maaltijd vervangt. En hoewel de courgette een groot succes was, is andijvie dat niet. Enthousiast ging haar mond gisteren open voor een eerste hap, haar gezicht vertrok en de boel werd snel naar buiten gewerkt. Daarna een half uur gebruld maar dat kan ook nog een nasleep zijn van een knalpartij. Madame bonkte met haar koppie tegen een boxspijl......

groetjes!

Geplaatst

Hee meiden!

Ben er weer hoor, redelijk brak geweest dit weekend maar nooit echt ziek geweest.. Nu gelukkig weer wat beter!

Stond net te koken en Morris lag in de box.. Ligt hij in ene onwijs te lachen (echt grinniken zo leuk) dus ik ga even kijken, ligt hij op zijn buik! Haha toch nog zomaar leren omdraaien, had ik echt niet verwacht!

Ik ben begonnen met fruithapjes met gewoon een paar hapjes om te proberen, en dan koos ik een momentje dat hij goed wakker was, en een beetje hongerig maar niet te (ongeveer een uurtje voor hij normaal weer een fles zou krijgen) en dat ging eigenlijk al vrij snel goed.

Nu geef ik als ik thuis ben ´s morgens een beetje fruit en vlak voor ik eten ga koken een groentehapje.. En daarnaast nog 4 flessen van 180 cc..

Dit weekend de laatste BV gegeven.. was wel even slikken hoor... maar het is mooi geweest.. heb nog precies genoeg in de vriezer voor iedere dag nog 1 keer tot zondag, wanneer hij 6 mnd is.. heb ik dat nog net gehaald haha..

Mariek, wat betreft je vakantie, ik zou zeker je eigen maxi cosi meenemen, die dingen die je bij een huurauto krijgt zijn echt verschrikkelijk (oud en smerig enzo!) Ik zou je maxicosi (eventueel in een vuilniszak) gewoon inchecken en je wandelwagen mag je dan meenemen tot de gate.. daar lever je die in en dan krijg je deze bij de bagageband (of alweer aan de gate afhankelijk van de maatschappij, bij low budget meestal niet en bij KLM ook niet) weer terug bij aankomst (buikdrager in je handbagage is dus handig!)

In het vliegtuig heb je haar gewoon op schoot, en dat is bij mij altijd prima gegaan, eventueel een flesje mee ter afleiding, of een speentje als ze dat heeft en ze vallen meestal snel in slaap (en anders is het even doorbijten en is het gelukkig niet ver!)

In Frankrijk is alle babyspul heel goed en vertrouwd te krijgen, in potjes hebben ze heel veel keuze (wel opletten op de etiketten, want ze beginnen vroeger met suiker, zout en kruiden enzo), ze hebben gewoon pampers etc. Zou alleen wel voldoende KV meenemen want dat ziet er daar allemaal anders uit, alle merken hebben andere namen etc.. Verder genoeg menemen; rompers (of daar kopen, petit bateau is daar veel goedkoper, ze verkopen het zelfs in de supermarkt!) hydrofieldoeken en slabben.. neemt weinig plek in en anders blijf je wassen!

Andere vragen, let me know! (ben het eerste jaar twee keer op vakantie geweest met Thijs dus ken het gedoe wat erbij komt kijken)

Fijne avond!

Liefs Pien

PS wat betreft praten, daar heb ik geen goede maatstaf voor, Thijs zei mamma met 10 maanden en kon op zijn eerste verjaardag al iets van 10 wooordjes maar dat is heel erg snel... Kan nu alleen maar langer duren...

Geplaatst

Pien, dank voor alle tips! Hard nodig... heb echt geen idee wat allemaal mee moet. Allerlei lijstjes gevonden, maar vooral goed om te horen dat de kinderwagen gewoon mee kan en dat de maxicosi ingecheckt kan worden. Zonder kinderwagen ben je nu in dit stadium nog zo aan huis gebonden. Ik zal KLM eens even bellen, kijken wat er te regelen valt. En zal zeker zorgen dat er genoeg KV meekomt.

Super om te horen dat Petit Bateau rompertje gewoon in de supermarkt verkrijgbaar zijn, ga even flink inslaan ;-) Moet ik voor iemand anders nog wat meenemen??

Merk dat ik erg zoekende ben naar wat Yinthe moet eten en drinken op een dag. Zijn jullie al begonnen met water of verdunde fruitsapjes in een beker/fles? En yoghurt? Dat schijnt ook wel goed te zijn hoor ik. En ja, de hapjes, maar daar eet Yinthe nog amper wat van, is meer proeven en beetje smikkelen dan dat er een heel potje leeg gaat.

En dames, petje af voor ons! :hello2: We hebben het gewoon gered/ gaan het gewoon redden om minimaal 6 maanden borstvoeding te geven!! Wie had dat gedacht toen de kleintjes werden geboren.

En ook Morris is gaan draaien! Grinnikend nog wel, haha. Leuk is dat he. Die triomfantelijke blik op het smoeltje is zo gaaf.

Gisteren nog even met Yinthe naar het strand geweest. Het was echt een prachtige dag. Rustig en zo mooi. Alleen Yinthe is de laatste dagen wat huilerig, ze is ontzettend verkouden en heel moe en was het snel zat. Helaas! Maar toch even genoten.

Nou, ga het huis eens even grondig aanpakken, is wel weer nodig en dan aan de slag met een paar kleine opdrachten.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hoi,

Nog even snel, ik hoor er al weer eentje wakker worden. Ze ligt nog gezellig te keuvelen in haar bedje... Maar ik weet niet hoe lang dat zo blijft :huh1:

Tja, hier is het schema zo ongeveer: s ochtends beginnen met een tuitbeker kunstmelk (210 ml), halverwege de morgen een fruithap (meestal een uitgeperste sinaasappel met een ander stuk fruit en een halve liga door elkaar), tussen de middag een boterhammetje, halverwege de middag een halve liga met diksap, s avonds de warme prak (125 g) en 75 ml yoghurt (en die gaat tegenwoordig ook helemaal op, moest ze in het begin niet zo heel veel van hebben) en later nog een tuitbeker van 210 ml kunstmelk. We moeten er tegenwoordig s nachts nog wel eens uit,en dan geven we haar soms nog 120 ml melk uit de tuitbeker. Thirse at eigenlijk al heel erg snel erg goed. Dus het werden al snel complete tuitbeker vervangers i.p.v. proefhapjes.

Wat die warme prak betreft, daar heeft mijn man een leuke site voor gevonden. Zal hem eens vragen welke dat ook al weer was. Hij is hier meestal van het koken.

Nou, de school die ik doe is de school voor pastoraal werkers en christelijke hulpverleners. Het is heel erg gebasseerd op de contextuele therapie. Heeeeeeel interessant. 10 zaterdagen per jaar naar school, 3 jaar lang. En per jaar 10 boeken lezen (+ een boekverslag ervan maken) en 2 tentamens. Ik lig nu nog 3 boeken achter uit het vorige jaar. Heb net gisteren weer een boekverslag ingeleverd.

Hmmm, het babbelen slaat om in jammeren.... ga er 1 uit haar bedje :fish:sen!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Effe ons item omhoog halen. Errug zeg, maar 1,5 dag niet geschreven en hij is in het geschiedenislijstje niet eens terug te vinden!!!

Jaaaaaaaaaaaaa, tandje 2 is op komst. Krijgt dat eenzame witte staafje eindelijk gezelschap! Heeft ze straks 2 van die tandjes... Een bevertje op z'n kop zeg maar....

En we hebben haar vandaag eens even op haar buik in de kamer op de vloer gelegd (nadat ik eerste effe hondeharen gezogen had). Ze doet echt verwoed pogingen om vooruit te komen. Ze kruipt niet echt... Ze leunt hoofdzakelijk op haar buikje en duwt zich vervolgens met haar voetjes af (we hebben plavuizen, dus dat schuift wel). We gaan dit vaker doen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze in de gaten krijgt dat op handen en knieën sneller gaat! Al met al is het toch weer verbazingwekkend hoe snel het allemaal gaat! Gisteren heeft mevrouw bij de buurvrouw een mariabiscuitje weggekaand. Was binnen de kortste keren als sneeuw voor de zon verdwenen (al probeerde ze eerst of ze hem ook overdwars kon eten).

Moet nu langzamerhand ons hondebeestje ook in de gaten gaan houden. Ze heeft ineens verdacht veel aandacht voor ons meisje, als ze in haar kinderstoel zit te eten!!!!

Groetjessssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Olaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ja, hier zijn we weer (eindelijk), sorry dat het even duurde maar ken je dat? Na de vakantie heb je het zo druk met wasjes, mail, meteen weer aan het werk et. Ik heb net heerlijk bijgelezen en jeetje, wat hebben jullie weer veel te vertellen. Morris is gedraaid, jippie! En de eerste hapjes naast borst/kunstvoeding, heerlijk! Maar wat een verkoudheden bij jullie, zo koud was het hier toch niet? ;-)

Wij hebben een heerlijke week gehad op Menorca, een supergoed uitgerust huisje aan het zwembad en naast ons het huisje voor onze vrienden met hun zoontje. Ik had m'n beste vriendin (die 2 avonden heeft opgepast zodat we weer 's met z'n 2-tjes konden eten) meegenomen, zij sliep in ons huisje, dus Tessa bij ons op de kamer. Heel gezellig en ze heeft zich zo goed gehouden, geen last van de warmte of wat ook. Beetje last van warmtebultjes maar terug in Nederland waren die meteen weg. De week was ook een goede om de borstvoeding verder af te bouwen, ik voed alleen 's nachts en 's morgens nog live, de rest zijn flesjes (meestal 3 of 4) kunstvoeding van 165 ml of 200 ml. Verder hebben we eergisteren en gisteren worteltjes gegeven en vandaag courgette. Het ging er allemaal in als koek, dus we gaan eerst het assortiment groente verder proberen en dan pas fruit (om niet teveel aan zoet te laten wennen). We houden het tot haar 1e verjaardag bij biologische groente en fruit en geven tussendoor geen ander drinken dan melk, we proberen wel iedere dag water te laten drinken, maar dat lukt nog niet zo goed, verder dan 3 kleine slokjes doet ze niet, maar we houden vol. Ze eet het groentehapje met ons mee 's avonds, gezellig in haar nieuwe Bloom kinderstoel, die gisteren is bezorgd (en betaald van het geld dat de oppasoma's al 2 maanden weigeren aan te nemen).

Verder gaat het heerlijk hier, A had nog een weekje vrij en ik ben 4 dagen gaan werken. Best heftig, maar we zitten goed in het ritme. Wel jammer dat het doorslapen van Tessa sinds Menorca voorbij is maar het borstvoeden 's nachts vind ik te gezellig om haar te laten huilen (hielp wel heel goed om het doorslapen aan te leren) ;-)

Marieke, ik zal je mijn inpaklijst mailen, heel handig voor je vakantie!

Nou meiden, ik ben er vanaf nu dus weer wat vaker... Dikke zoen! Ik ga even een foto plakken voor een impressie:

Foto-PUUDH7NU-D.jpg

Geplaatst

Hee M, welcome back! Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben!

Enne.. kan me voorstellen dat het ook nog best gezellig is hoor, zo s nachts samen in bed aan de borst´.. Ik ben nu helemaal gestopt en ik mis het wel hoor... merk al wel dat ik me beter voel kwa energie enzo.. maar het is toch een einde van een tijdperk zeg maar!

Zondag is Morris alweer 6 maanden.. wat gaat de tijd snel!

Verder weinig te melden, ben veel te veel aan het werk, dan maak je niet zoveel mee he..

Ben benieuwd naar de foto Leeuwtje!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee dames,

Wat een leuke foto van Tessa. Lijkt me heerlijk zo'n vakantie! Ga ik zeker ook een keer doen!

Hier hetzelfde verhaal. Langzaam aan het afbouwen. Gisteren voor het eerst alleen 's ochtends en 's avonds bv gegeven. Ik wil dat een tijdje gaan volhouden maar het is maar de vraag of de natuur dat toestaat. Borsten zien er al lang veeeeel minder vol uit.

Slapen gaat nog steeds goed. Ze wordt alleen erg vroeg wakker, rond een uur of 06.00....pfffft. Op mijn werk werd ik al gewaarschuwd: 'wacht maar tot de klok een uur terug gaat'. Hmmm, daar had ik nog niet echt bij stil gestaan. Verder niets te klagen. Ze is super vrolijk, draait zich suf en komt af en toe op haar buik vooruit.

Maandag is oppasoma weer terug van vakantie. Wij gaan dan lekker een dagje naar de sauna. Nu al zin in! Alleen het idee om naakt rond te lopen staat me nog even een beetje tegen. De laatste keer dat ik er was, zat ik nog lekker strak in mijn vel. Nu heb ik een lelijk litteken, en hangt er van alles....Hmmm, toch maar eens aan de buikspieroefeningen?!

Fijn weekend.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Oh ja, als Isis eten krijgt (groente- en fruithap) heeft ze gezelschap van een poes en hond. Ze is trouwens dol op de dieren. Ze aait (lees slaat) graag en lacht volop om de hond. Erg leuk!

Geplaatst

Jaaaa..... mijlpaaltje he.... net voor het eerst een hapje met vlees erdoor gegeven... Time flies... maar het wordt wel steeds leuker vind ik... alhoewel ik ook wel even moet slikken steeds, zo van... alles is wel voor de laatste keer...

Ik heb trouwens mega zere borsten.. ben nu een week gestopt met BV geven (hij krijgt nog 1 bv per dag uit de vriezer) en heb in ene erg veel pijn, harde plekken etc.. Nu ben ik ook (eindelijk) voor het eerst ongesteld geworden, dus ik denk dat het die combi is.. pff... kan morris amper op schoot hebben zo zeer doet het.. ben dus ook wel een beetje bang voor een ontsteking.. had al geprobeerd wat af te kolven maar er komt dus niets meer uit (ja, een paar druppeltjes na 10 min).. al met al dus een lekker weekend want mijn menstruatie was ook als vanouds een hel... ga dus ook lekker vroeg met een kruik een een zak ijs onder de wol (ijs op mijn borsten lijkt iets te verlichten..)

Als iemand nog tips heeft, graag!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Pien, wat vervelend. Ik kan je helaas geen tips geven. Misschien toch maar even langs de dokter?...

Ik heb sinds lange tijd weer een zware nacht gehad. Isis werd om half 12 wakker en om 1 uur en toen was het brullen geblazen. Bij mij in bed viel ze meteen in slaap. Misschien dat ze het koud had?! Ik vond het zelf ook wel fris. Maar alle dekentjes die ik over haar heen leg worden acuut weggetrapt. Ze ligt wel in een trappelzak met shirt met lange mouwen aan.....wat dragen jullie kleintjes in de wieg?

Liefs Nora.

Geplaatst

he girls!

Pien, wat vervelend van de borsten. Zou gewoon even langs de ha gaan. Klinkt alsof er een kliertje wat ontstoken is.

Ja, time flies... gisteren op bezoek bij mijn nichtje/vriendin en haar kleine mannetje. Kereltje is nu 2 maanden oud. Als ik dat vergelijk met hoe Yinthe nu is, met 5,5 maand... wat een verschil al. Grandioos, hoe snel die ontwikkeling gaat. Kan me haast al niet meer voorstellen hoe het was 3 maanden geleden.

De Tripp Trapp is binnen! Heb 'm net in elkaar gezet. Weer een hele mijlpaal, de kleine gaat vanavond voor het eerst met ons aan tafel een hapje eten (groentehapje). Denk dat ze het heel leuk gaat vinden, ze is er zo graag bij als wij eten.

Het worden mini-mensjes nu he. Vind het ook een heel leuke fase.

Nora, ben de laatste nachten ook een beetje zoekende naar wat de kleine meid aan moet en over moet. Heb nog geen warme/dikke slaapzak, dus momenteel gaat ze met een rompertje met lange mouwen en als het heel koud is een dun t-shirtje erover heen in de slaapzak en dan leg ik daar nog 1-2 dunne dekentje overheen. Gisteravond mét t-shirt en 2 dekens. Ze heeft heerlijk geslapen. Heb tussendoor even gekeken of ze niet te warm was, maar dat was niet het geval. Hoog tijd voor een winterslaapzakje, met afritsbare mouwen.

Ben moe. Begint me echt op te breken nu, die gebroken nachten. Het gaat wel steeds beter (vannacht laatste voeding om 11 uur en toen kwam ze pas om half 6 weer) maar ben tussendoor nog steeds een paar keer wakker. Uit mezelf, uit gewoonte als het niet door Yinthe is. Dan ga ik even kijken of ze warm genoeg is of juist niet te warm...

Hoop echt dat ze binnenkort de nachten doorslaapt.

Heb enorme To-Do lijst voor me liggen (laatste dagen geen puf voor gehad en het stapelt zich op...) dus ga maar eens aan de slag.

Tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Pien,

Heel herkenbaar, die borsten. Gelukkig had ik het maar aan één borst. Was bij mij ook rond de eerste menstruatie. Ik ben toen bij de huisarts geweest, en die zei toen dat ik het even aan moest kijken. Ik had uit mezelf de vraag gesteld of ik haar dan niet nog een keer aan moest leggen. Toen waarschuwde hij me al dat er dan toch niets meer uit zou komen.

De volgende dag was het gelukkig weer over.

Morris al aan het vlees. Moet heel eerlijk bekennen dat ons meisje nog steeds vegetarisch eet. We gaan het er wel weer over hebben de volgende keer op het consultatiebureau.

Leuke vakantiefoto Leeuwtje! En hopelijk kom je nu weer snel een beetje in ritme.

En Nora, hoe was het in de sauna? Hahahah, ja, ik heb ook al zoiets van: heb nu wel een mega ritssluiting! Maar gelukkig trekt het wel steeds meer weg. Er is op sommige plekken echt al een mooi wit streepje, i.p.v. een paarsrode streep. Hahhaa, en dan inderdaad hangt er een ribbeltje klein over.

Mariek, gave foto's weer...

Moet weer vliegen , we moeten weg!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hee meiden,

Borsten vandaag wat beter gelukkig, heb ze hardhandig gemasseerd onder de douche vanmorgen (au!) en ze lijken wat minder pijnlijk vandaag!

Mariek, wat een geweldige foto´s, enne.. wat is ze onwijs veranderd! Lekker koppie met haar begint ze al te krijgen! Zal ook gauw weer eens een foto plaatsen. Had jij ook de tripp trapp bij babypark besteld? Ik had hem zaterdag ook al binnen, echt super snel want had hem woensdagavond ofzo pas besteld. Welke kleur heb je uiteindelijk genomen? En heb je nog een kussentje besteld?

Liefs Pien

Geplaatst

PS de HEMA had wel een mooie winterslaapzak met afritsbare mouwen in de aanbieding...

Morris ligt nu in een romper met lange mouwen en zijn slaapzak onder een dekentje en lakentje.. vlgs mij wel lekker, want hij slaapt prima..

Vervelend trouwens Nora, dat spoken ´s nachts.. echt killing.. hoop dat vannacht weer beter gaat!

Geplaatst

Heb 'm ook al binnen! Onwijs snelle levering. Inderdaad ook bij Babypark, met babysetje. Ben voor wit gegaan. We hebben ook een witte box en witte bank/relaxstoel/eetkamerstoelen. Past perfect. Ze heeft er ook al in gezeten en vond het helemaal geweldig zo aan tafel! En heb het kussentje ook besteld, moet alleen nog geld overmaken.

Dank voor de tip, ga morgen direct even bij de HEMA langs! Wilde daar sowieso nog heen, voor de thermometer.

Fijn dat het beter gaat met de borsten. Lijkt me niet prettig (understatement)

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden