Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Misschien een ideetje om een keertje een tijdstip af te spreken in de chatroom? Lijkt me wel leuk om het even uit te proberen..

Groetjessssss (op z´n Hildes!)

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He girls,

Chatten, wat leuk! Goed idee om een vast tijdstip te prikken met z'n allen. Is er een dag/avond dat iedereen vrij is?

Hahaha, wat een prachtige foto, Hilde! Zo te zien vindt je meisje het ijsje echt om op te eten (letterlijk en figuurlijk, hihihi). Mooi ook, al die bierkratjes op de achtergrond. En 6 maanden alweer... ongelooflijk he. Half gebakje inderdaad!

Ik laat Yinthe af en toe een beetje sabbelen aan een Raketje, vindt ze ook heerlijk. En laatst heb ik haar een beetje watermeloensap gegeven, ook dat ging er prima in. Lekker zoet allemaal.

Sjemig, Pien, wat kan jij veel kolven... jaloersmakend. Geen wonder dat Mega Morris zo'n grote knul is! Wel lekker dat het zo goed lukt op je werk. Hoe lang doe je er over per keer?

Vraagje: Yinthe gaat woensdag voor het eerst naar het KDV. 2 uurtjes. En dan vrijdag 2,5 uurtjes. Wendagen. Alleen... volgende week woensdag moet ze 's ochtends naar het CB voor de laatste ronde prikken en houd ik haar dus thuis en vrijdag volgende week is mijn moeder hier weer om op te passen en denk ik er ook over om haar thuis te houden zodat mijn moeder 's avonds niet zit met een heel moeilijk babietje. En de week daarop zijn we een weekje op vakantie. Dus eigenlijk komt het erop neer dat Yinthe deze week 2 dagen gaat 'wennen' om vervolgens pas na 3 weken weer terug te komen. Heeft het dan nog wel zin om haar deze week die 2 dagen weg te brengen?? Wat is jullie expert-opinie?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Wow, wat een ster, die kan zo in een magazine!

Enne...het échte verschil tussen dag en nacht gaat ze nog wel leren hoor, Yinthe heeft gewoon wat meer tijd nodig, straks schrik je nog wakker midden in de nacht om je af te vragen waarom ze zo stil is ;-)

Het feestje van oma ging prima, Tessa was heel gezellig en oma natuurlijk supertrots. Na een poosje wel een beetje jengelen, maar m'n ouders en broer hebben toen een fijn stukje gelopen met 'r. 's Avonds ging ze rustig slapen en het weekend was verder heerlijk rustig. Gisteren hoefde Tessa niet naar kantoor, want ze dronk een hele fles. Vandaag heb ik mama-dag, dus maar even extra aanleggen, want ik heb het gevoel dat de produktie behoorlijk aan het dalen is omdat ik tussendoor niet kolf.

Verder zijn we aan het voorbereiden voor de vakantie, ik ga zo het paspoort voor Tessa ophalen en de stad in voor wat vakantiespulletjes. Strand wordt dus niets meer vandaag, maar misschien donderdag. X.

Geplaatst

Hi Mariek,

even snel vanaf mijn werk, ik zou haar gewoon brengen.. Kunnen ze haar alvast een beetje leren kennen en dan kan jij ook even wennen :-)

Kom snel langer!

X

Geplaatst

In goed overleg vanochtend op het KDV met leidster Kiki toch besloten om haar gewoon thuis te houden tot de 26e. Dan gaan we 2 keer halve dagen wennen en dan de week daarop hele dagen. Heb er een goed gevoel bij zo.

Oh, en verrassing! Ineens stond daar wel een doos met hoesjes voor de schoenen! Dus toch... gelukkig maar.

Ga me maar eens storten vandaag op een paar websites die gebouwd moeten worden. Best fijn dat thuiswerken...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Mariek, groot gelijk hoor! Gewoon doen wat goed voelt, helemaal als het de opvang betreft! Ik heb Isis vanmorgen ook weggebracht dus vandaag even wat rust. Het is ongelooflijk: op maandag ligt ze de hele dag knock-out bij mijn moeder om de volgende dag thuis weer volop aandacht te vragen. Ik ben echt een beetje moe nu. Misschien wat extra vitamines gaan slikken?!

Leuke foto's weer van alle ukkies! Brilletjes, ijsjes, dotjes hoor! Isis is helemaal 'into' het eten. Je hoeft maar voorbij te komen met een schaaltje yoghurt en ze begint met haar armen te flapperen en te piepen. Ik zal eens in de supermarkt kijken hoe ik haar melkdieet kan gaan aanvullen. Papje ofzo?

En chatten! Leuk leuk! Dinsdag en woensdagavond kan ik meestal niet. Misschien in het weekend eens bijkletsen?

Jullie nog plannen voor vandaag?

Liefs Nora.

Geplaatst

Hilde, goed dat je er bij zegt dat het een studentenhuis is! Hahaha! Ik had anders zo mijn bedenkingen gekregen over jouw/jullie drinkgedrag...hihi.

Geplaatst

Goed bekeken Mariek, als jij je er maar goed bij voelt!

Pff... Hier zit de eerste werkweek er bijna op.. Vind het erg zwaar tot nu toe, en nu thuis werken met 2 kindjes thuis en een stapel wasgoed tot het plafond is ook niet echt relaxed te noemen.. ACh.. het gata vast nog wel wennen...

Mannen doen het overigens prima, oudste ligt uitgeteld voor de Tv na 2 dagen BSO en jongste ligt heerlijk in de box te brabbelen..

Liefs Pien

Geplaatst

He meiden!

Beduidend rustiger hier, nu jullie allemaal weer aan het werk zijn ;-)

Je zult wel gesloopt zijn, Pien. Vroeg op, hele dag weer actief (mentaal, da's lang geleden, haha) en dan ook nog 2 mannetjes om voor te zorgen. En kan me zo goed voorstellen dat die stapel wasgoed je aan zit te staren zo van 'do me! now!'

Heerlijk geluid, he, dat brabbelen van onze kleintjes.

Ga even naar de huisarts voor de verwijsbrief voor Yinthe. Omdat ze in de laatste trimester zo lang in stuit heeft gelegen wordt ze standaard gecontroleerd op haar heupjes.

Wat een heerlijke zomerse dag weer....

tot snel!

Mariek

Geplaatst

Ja, da's best pittig; werken en een kleine in huis. Maar op zich zie ik er wel naar uit om maandag weer aan de slag te gaan. Het is op mijn werk rustiger dan thuis......Isis vreet momenteel energie. Ik denk dat ze niet zo goed tegen het warme weer kan......ik typ dit bericht ook met een hand. De andere duwt de wagen heen en weer om de kleine weer in slaap te krijgen....

Pien, hoeveel uur werk je nu? En Mariek, wanneer ga jij weer aan de slag? Al een nieuwe opdracht binnen?

Ik word ook niet goed van het huishouden. Met drie beesten in huis is het al snel een harige boel, en blegh al dat stof.....er komt geen eind aan. Als ik geld over zou hebben dan zou ik als eerste een interieurverzorgster nemen....ach ja, sweet dreams.

Jullie nog plannen voor vandaag? Ik ga straks de stad in met een vriendin. K. mag lekker oppassen!

Groetjes!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier alles rustig, kleintje sliep na de voeding van half zes vanochtend door tot 10u, en ik dus ook, en nu slaapt ze alweer! Heerlijk alle ramen open gezet, voelt heerlijk in huis. Denk dat ik pas einde van de dag een rondje met 'r ga doen, als het ietsje minder warm is. Vanochtend zelf een flesje gegeven, ging er zomaar in, zo'n 140 cc. Heb van de rest rijstepap gemaakt en met een lepeltje gegeven, ging super, Tessa eet voor haar eerste verjaardag gebak met mes en vork ;-) Nu had ze niet zoveel keus natuurlijk, want maandag zit mama 50 km van huis...

Gelukkig vraagt ons huis niet zoveel aandacht (jullie weten hoe klein en schoonmaak-vriendelijk ik woon, haha) en strijken doet oma op woensdag dus m'n schatje en ik zijn op zaterdag meestal in 1 of 2 uurtjes klaar. Ben wel druk geweest met wat papierzaken bij de notaris, testament en zo, want we hadden nog niets geregeld. Toch wel een fijn idee dat alles nu op papier komt.

Helaas heb ik niet lang aan de borst gelegen vroeger, dus hoop echt dat de griep aan ons voorbij gaat, ook als we straks in de spaanse zon liggen...

De chatroom vind ik een superidee, maar ik zit er meestal alleen ;-(

Lijkt me gezellig dit weekend even met jullie bij te kletsen, keertje rond 22u of is dat te laat voor jullie?

Een heerlijke dag voor jullie allemaal, goed smeren he? X.

Geplaatst

Wat goed, Leeuwtje, dat Tessa de fles ontdekt heeft. Go, Tessa, go!

Wij gaan zo met de kleine naar Geestmerambacht. De wegen naar de stranden lopen helemaal vol lees ik net op nu.nl. Geen zin om in een bloedhete auto in de file te staan.

Ook hier een meisje die heel veel slaapt momenteel. Zal vast ook met de warmte te maken hebben.

Weet je, chatten kunnen we ook via de MSN... zullen we elkaar daar toevoegen? Denk zo maar dat dat makkelijker gaat ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ohh dat gebruik ik eigenlijk nooit maar dat is wel een goed idee, weet niet eens hoe je iemand uitnodigd, maar jullie hebben mijn hotmail adres..

Kleine man ligt al de hele dag knock out, lekker bij te komen van kdv en het drukke weekend denk ik.. rompertje aan, in de box, op zijn rug, benen wijd, armen omhoog... heeeel schattig!

XX

Geplaatst

Vandaag voor het eerst met Isis naar het zwembad geweest! Ze vond het heerlijk! Lekker spetteren en trappelen met de beentjes. Zelfs een keer koppie onder. Na een half uur was ze wel erg moe, ze ligt nu weer voor pampus in de box. Net ook kv gekocht. Ik ga vanaf maandag elke dag een flesje kv geven. Ik kolf haar melkbehoefte niet meer bij, ook hoef ik dan nog maar één keer per dag op het werk te kolven ipv twee keer. Dat scheelt aanzienlijk veel tijd en gedoe. Plan is om 's morgens 07.00 uur bv te geven, dan rond 11.00 uur een flesje gekolfte melk, 's middags flesje kv, 's avonds voor of na het eten bv en wat fruit en dan 's avonds nog een keer bv. Ik hoop dat deze planning een beetje gaat lukken.......we wachten het maar weer af.

Gistermiddag lekker in de stad doorgebracht. Terrasje gepikt, alleen jammer van die irritante wespen, enge beesten.

Jullie nog plannen voor het weekend?

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Lekker warm dagje weer vandaag he.. Thijs wilde gisteravond niet slapen en ging uiteindelijk pas om 22 uur af.. Natuurlijk wel weer vroeg wakker vanmorgen dus de hele dag niet te genieten en een mega driftbui vlak voor etenstijd.. Wilde bijna weer gaan werken.. haha

Morgen jarig, wordt ik alweer 29 :drunken_smilie: hahaha

`s avonds komen er wat vrienden en familie een borrel drinken en overdag wil ik in ieder geval ook wel even lekker in de tuin, het wordt ten slotte lekker weer maar wel wat koeler, dus beter uit te houden! (Hilde, niet jaloers worden, aan jou kant van het land gaat het toch regenen en wordt het vast weer mooier als jij weer vrij bent!)

Nora, je gaat ongeveer hetzelfde als ik doen dus, moet zeggen dat het hier heel goed gaat met 4x BV en 1 keer KV, ga volgende week zelf ook naar 1 x kolven op het werk, en dan krijgt hij er eentje uit de vriezer.. (Door mijn lange dagen krijgt hij meestal wel 3 voedingen op het KDV) Uiteindelijk hoop ik dat het lukt om alleen nog ´s morgens en ´s avonds te geven.. Wat heb je gekocht? Ik geef Friso hypoallergeen, en hij heeft nergens last van..

Meiden, fijn weekend!

Liefs Pien

Geplaatst

Hahahha, nou, ik hoop het Pientje! Nog 2 dagen, dan heb ik er weer 5 opzitten... Maandag nog een vergadering, 1 dag echt vrij en dan weer 3... Effe flink aan de bak. Nou ja, dan kom ik er ook meteen goed in, zullen we maar denken.

Tja, had laatst ook een heel bericht getypt... Maar denk dat ik te snel heb afgesloten... hij is niet aangekomen hier....

Maar ik had inderdaad ook geschreven dat het wel heerlijk is, Leeuwtje, dat Tessa nu uit de fles drinkt!

En Nora, ging het goed met het geven van de kunstvoeding?

En Mariek, lekker dat ze je van het kinderdagverblijf ook even hebben geadviseert!

Hier is Thirse sinds van de week ook aan de pap... Ze vindt het heerlijk!!! Maar ja, ben eerlijk gezegd nog niet iets tegen gekomen wat ze niet lekker lijkt te vinden.....

De borstvoeding bouw ik ook steeds verder af... Het was vandaag 2 dagen geleden dat ze borstvoeding heeft gehad... Probeer het elke keer een halve dag langer te rekken... En dat gaat goed...Vanmorgen moest ik dan kolven... en er kwam ook minder uit. Produktie past zich mooi aan aan mijn programma!

Hey Mariek, zat nog even over dat mexicaanse griepverhaal na te denken... Ik denk dat het voor ons niet meer werkt, omdat we op dit moment geen borstvoeding meer krijgen, en dus nu niet de afweerstoffen van onze moeder meekrijgen... Die we jaren geleden hebben gehad (zal niet verklappen hoe lang geleden :tongue1:) zijn we denk ik al lang weer kwijt! Ons eigen afweersysteem moet nu zijn werk doen (naast alle inentingen die we hebben gehad). Dus in principe geven we dus volgens mij ook niets door aan onze kinderen (volgens mij, als je de afweerstoffen niet hebt :sad11:)....

Nou, ik ga mijn bedje opzoeken..... Moet morgen weer om 6:15 in de auto zitten!!!

Goed weekend allemaal!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Pien gefeliciteerd met je 29e verjaardag (hihi). Hele fijne dag vandaag! Leuke cadeautjes gekregen? Was als kind zeker niet leuk, jarig zijn in de vakantie?

Ik heb ook Friso gekocht, maar K wilde de volgende keer Nutrillon (daar was ie zelf ook groot mee geworden, en ik ook zei mijn moeder). Wel voor de zekerheid hypoallergeen. Ik wil nu dit weekend voor het eerst zo'n flesje geven zodat niet mijn moeder maandag geconfronteerd wordt met een eventuele weigeractie van de kleine. Ik hoop alleen dat Isis 's ochtend beide borsten wil leegdrinken (vandaag dus niet) want anders kan ik het kolven op het werk echt niet uitstellen tot na het middaguur. En ik wil haar ook niet te snel van een borst halen zodat ze alleen vocht binnenkrijgt en niet de (voedzame) vetten. Pffffft, wat een gedoe. Klinkt goed hoor, Hilde! Dat afbouwen, papjes, drolletjes; ik kom ook jouw kant op! Enneh, succes met werken! Klinkt inderdaad vrij heftig.

Mariek, ik denk ook dat we met de bv niets doorgeven aan onze kleintjes (niets tegen de griep dan). Het is volgens mij te lang geleden en ik heb ook 'maar' 4,5 bv gehad...maakt dat nog wat uit?......Ik vind het in ieder geval helemaal niets. Wordt het nu allemaal zo opgeblazen en worden we bang gemaakt of moeten we er serieus rekening mee houden (kleine thuis houden en niet naar de opvang bijvoorbeeld....)?

Nou, ik ga maar weer wat wasjes draaien. Hiphoi!

Fijn weekend.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey meiden,

Pien, gefeliciteerd met je verjaardag, wat een heerlijke dag voor een feestje in de tuin!

Zie je dat je online bent dus hopelijk ben ik nog op tijd. Enne... you've got mail!

Dat afbouwen van de borstvoeding gaat bij jullie lekker, zo te lezen. Hier ook hoor. Tessa krijgt nu 2x per dag een flesje aangeboden (advies van de logopediste) en sinds gisteren drinkt ze deze ook allebei leeg. Nu vind ik het wel een beetje jammer dat ze geen afgekolfde melk krijg, dus ik geef maar zo'n 165 cc, die ze niet helemaal opdrinkt. 's Avonds laat geef ik haar na de fles daarom ook nog de borst, naast de drie hele borstvoedingen per dag. Moet zeggen dat het heel goed bevalt, ben net met een vriendin op pad geweest zonder baby en zonder op de klok te hoeven kijken. Wij gebruiken hier trouwens ook HA voeding (Nutrilon) en maken pap (Nutrix) van wat ze niet opdrinkt. Met groente en fruit wil ik echt wachten tot zes maanden en ik ga ook proberen zoveel en vaak mogelijk biologisch te geven.

Hier weinig angst voor de griep, meer dan opletten en nog wat vaker handen wassen kun je volgens mij niet doen...

Nou, kindje gaat nu drinken en dan naar een kinderfeestje straks. Tot snel weer!

Leeuwtje.

Geplaatst

He girls!

Pien, leuke verjaardag gehad? Je had inderdaad fantastisch weer. Wat een top zomer tot nu toe, he! En 29... een hele leeftijd ;-)

Nora, wat leuk dat je bent gaan zwemmen met de kleine! Ik heb afgelopen week een zwembroekje gekocht voor Yinthe omdat ik ook van plan ben om met haar te gaan zwemmen volgende week. We gaan dan een paar dagen naar een huisje op een recreatiepark in Overijssel waar ze ook een babybad hebben. Volgens mij gaat ze het helemaal leuk vinden, het badje is tegenwoordig ook één groot feest.

Yinthe had gisteren een wakkere dag. Heeft overdag amper geslapen. Heb haar een paar keer op bed gelegd, maar daar lag ze dan vrolijk te spelen met haar muisjes en te trappelen met haar beentjes, maar slapen... ho maar. Dus dan maar weer eruit. Maar wel gewoon vrolijk en blij als altijd, dus tja... Vandaag zal ze het wel inhalen vermoed ik, en juist een enorme slaapdag hebben.

En ze heeft haar voetjes eindelijk te pakken en doet nu niks anders meer dan spelen met haar teentjes. De typische baby houding, met de beentjes in de lucht en de handjes die de voetjes vasthouden.

Tja, denk ook dat wij niet beschermd zullen zijn voor de griep. Het zal inderdaad wel te lang geleden zijn. Anders was een heel groot deel van de bevolking nu immuun, maar dat is volgens mij niet zo. Gelukkig valt het zo te horen allemaal wel mee, en behandelen ze het als een 'gewone' griep. Laten we hopen dat het ons bespaart blijft en dat de griep aan ons voorbij gaat. Ik heb tegenwoordig wel zo'n flacon ontsmettende handgel bij me in de handtas. Zal dat ook gaan gebruiken als we bijvoorbeeld straks naar het ziekenhuis moeten voor de echo voor de heupjes. Maar verder doe ik er ook (nog) niet veel aan, anders dan wat vaker mijn handen wassen.

Hier nog geen plannen om aan de kunstvoeding te gaan of aan de fruithapjes. Zolang de BV goed doorloopt blijf ik haar dat zo lang mogelijk (6 maanden) geven. Ben wel weer ongesteld (jaja, ALWEER) dus de BV zal de komende dagen vermoedelijk weer een stuk teruglopen, maar ik heb gelukkig wat extra voeding in de vriezer bij elkaar gespaard speciaal hiervoor.

Volgende week woensdag weer naar het CB voor de laatste prikken. Benieuwd hoeveel ze is gegroeid en aangekomen.

Hilde, hoe is het nu, om je meisje zoveel dagen te moeten missen overdag? Of gaat dat eigenlijk vanzelf, het aanpassen aan de nieuwe situatie? En natuurlijk fijn om te weten dat Thirse gewoon thuis is bij papa.

Ik sta op een tweesprong in mijn leven, merk ik. Heb eigenlijk geen zin meer om terug te gaan naar mijn oude werk, dus het freelancen in de marcom. Na dat ene gesprek wat ik had bij die ICT club kreeg ik echt zo de kriebels... dit wil ik niet meer. Maar wat dan wel?? Omdat ik er zelf niet uitkom heb ik me samen met mijn beste vriendin, die zich in ongeveer dezelfde situatie bevindt, aangemeld voor een groepsprogramma 'Ontdek wat je écht wilt'. Ben heeeeel benieuwd wat daar uit gaat komen. De coach die het geeft geeft de garantie dat als je na afloop niet tevreden bent dat je je geld terug krijgt, dus blijkbaar is ze heel zeker van haar zaak dat ze haar klanten goed op weg kan helpen. Ik houd jullie op de hoogte.

Goede zondag nog!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

bedankt voor jullie felicitaties, heb een erg leuke dag gehad, en ´s avonds lekker geborreld (nu is het voorlopig wel weer even mooi geweest hahaha)

Mariek, echt heel herkenbaar, ik zit ook echt iedere auto van "wil ik dit wel" "is dit nou leuk" en "wat is er nog meer".. Moet erg wennen en kan mijn draai nog niet vinden.. Ik mis mijn mannetjes vreselijk en vind de lange dagen en het lange reizen (en dat is nu nog zonder files) erg zwaar...

Klinkt dus erg goed dat programma, ben heel benieuwd naar je ervaring!

Morris gaat verder prima, vandaag maar 1 keer gekolfd en dat ging ook goed.. langzaam afbouwen dus.. Hij heeft trouwens de nacht van mijn verjaardag 14 uur achter elkaar geslapen.. en toen heb ik hem maar wakker gemaakt... dat was best lekker aangezien wij er pas erg laat in gingen.. Heb nog leuke foto´s gemaakt in de tummy tub, zal ik wel even in het fototopic plaatsen..

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Hey!

Past 'ie daar nog in dan? ;-)

14 uur slapen? Wow!

Hier komen we niet verder dan een uurtje of 6 of 7 hoor, ik ben Tessa aan het trainen door (toch) een late voeding te geven en haar dan niet uit bed te halen voor 7u maar echt soepel gaat dat nog niet. Gelukkig slaapt ze wel heel goed en veel, dus geen reden om te klagen. Heb juist het idee dat ik sinds een paar weken echt helemaal relaxed ben en ons meisje zo goed in haar vel zit dat het allemaal een stuk makkelijk lijkt dan de eerste maanden, hebben jullie dat ook?

Vandaag ook voorlopig de laatste prikken, vanmiddag. Ik laat natuurlijk weer even weten hoe het gegaan is en hoe de curves eruit zien.

Verder gisteren goed begonnen op m'n nieuwe werkplek, het zag er allemaal prima uit en we kregen taart met champagne. Die 50 km is (nu nog) prima te doen, maar ik vraag me wel af hoe dat gaat als de vakanties voorbij zijn. En tja, als de baan dan niet helemaal te gek is, breekt dat wel op. We zien wel... misschien moet ik ook eens hulp inschakelen om erachter te komen wat ik nou echt wil. Ben dus benieuwd Mariek!

Fijne dag!

X.

PS is het raar dat ik maar 1x ongesteld ben geworden en nu alweer een paar weken te laat ben? Ik zal toch niet...

Geplaatst

Hahaha, leeuwtje. Wie weet?.....bij mij trouwens het tegenover gestelde verhaal: een behoorlijk lastige periode bij Isis. Het is allemaal leuk en aardig als ze aandacht krijgt, maar alleen laten, ho maar. Dan is het gillen geblazen. Oh well, gaat vanzelf weer over. 's Avonds slapen gaat helemaal prima. Zonder brullen rond half tien naar bed (laatste voeding rond 9 uur) en dan doorslapen tot een uurtje of 7. Niet verkeerd.

Mijn nieuwe voedingsschema van 5 is gisteren gelukt. Ik hoop dat mijn man, die vandaag oppasdag heeft (ik tik stiekem even een berichtje op het werk), zich er ook aan houdt. Hij is nogal van de fles als Isis huilt. Ik heb wel benadrukt dat het de bedoeling is dat ik de bv langzaam afbouw....

En jaaaaa, past Morris nog in een tummy tub? Zien! Dat moet een koddig gezicht zijn!

Snel weer aan het werk. En ja, helaas, ik ken dat gevoel. Zou ik dan toch iets anders moeten doen? Maar wat? En hoe? Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaring, Mariek.

Ik ga snel weer aan de slag! Ik moet er nog even een cultuurpagina uitrammen.

Toedels.

groeten, Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden