Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Leeuwtje, we staan dus gezellig in dezelfde file momenteel.. Ik heb gisteren ook 3 kwartier stilgestaan op de A1/A10 vanwege dat ongeluk bij de Zeeburgertunnel, heel fijn! Was nog net op het nippertje voor zessen bij het KDV.. Lekker dan.. Zal vanaf volgende week wel weer een stuk drukker worden! Maar van waar jij woont naar Leusden is vlgs mij echt wel te doen, meestal niet al te lange files..

Wat lekker dat Tessa nu lekker doortukt met een fles pap in haar buik! Zul je zien dat je die al vrij snel steeds vroeger kunt gaan geven en dan krijg je langzamerhand je avonden weer terug.. Vind dat trouwens ook wle ongezellig hoor, kom ik om 18.30 thuis en een half uurtje later is hij al klaar om naar bed te gaan.. en ´s morgens maak ik hem ook pas vlak voor vertrek wakker om te drinken.. Je ziet ze dan zo weinig!

Borstvoeding hou ik trouwens helemaal niet zo goed vol hoor, ik ga vanaf vandaag alleen nog ´s morgens en ´s avonds geven en dan langzaamaan helemaal afbouwen.. vind het erg zwaar in combinatie met werken.. Maar zal het zeker ook erg missen, zeker ´s morgens en ´s avonds vind ik het zoo knus en gezellig, lekker in bed dat kleine lijffie tegen je aan... Ach... aan alles komt een einde!

Nou, ga nog eens eventjes wat doen!

Liefs Pien

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben het een en ander aan het uitproberen met de filmpjes die ik tot dusverre heb gemaakt, eens even kijken of dit lukt:

Het videootje van zijn eerste fruithapje staat hier:

Let niet op mijn irritante babystem...

XX

Geplaatst

hahahaha, wat een onwijs leuk filmpje!!! Dat smoeltje, heb echt hardop moeten lachen om zijn gezichtsuitdrukkingen, zo grappig!

Kom straks meer schrijven.

liefs,

Mariek

Geplaatst

He girls!

We hebben een heerlijke midweek gehad in Drenthe. Lekker kneuterig zo op zo'n vakantiepark... wat dat betreft moeten H en ik nog erg wennen aan ons nieuwe uberburgelijke leventje als gezin ;-) Maar eerlijk is eerlijk, het huisje was erg fijn, van alle gemakken voorzien en we hadden een mooi plekje in het bos. En dan het weer... echt super, had niet beter gekund. Foto's staan op de site van de kleine uk.

Voor het eerst gaan zwemmen met de kleine meid. Ze moest even wennen, net als Morris aan zijn fruithapje, voordat ze bedacht dat het eigenlijk best leuk is, dat water. Alleen stond de muziek echt heel hard aan in het zwembad en waren er allemaal peutertjes die wild om ons heen aan het spartelen waren waar Yinthe toch een beetje van schrok elke keer. Dus leuk, maar we zijn niet weer geweest. Hebben haar daarna in een emmer met water bij het huisje laten spartelen, dat vond ze echt heerlijk.

En natuurlijk langs alle familie geweest. Goed om iedereen weer te zien en ze vonden het geweldig om onze kleine meid ook weer even mee te maken. Yinthe is echt het zonnetje in huis, zo ontzettend vrolijk en goedlachs. Ze vond het allemaal prima, dat heen en weer rijden, was elke keer weer goed te pas. Echt heerlijk zo'n kindje, we zijn zo trots op haar.

Merk alleen nu wel, na zo'n week uit ons dagelijkse ritme, dat ik echt moet gaan afbouwen met de BV. Fysiek ben ik op aan het raken. De batterij laadt niet meer op. Ben constant draaierig, heb veel hoofdpijn en ben zo ontzettend moe. Vergeet dingen, kan me niet zo goed meer concentreren... het gaat niet meer, ik moet echt stoppen voordat het uit de hand loopt. Terwijl ik dit schrijf merk ik aan mezelf dat ik hier weer zit en denk 'ach, het valt toch eigenlijk best wel mee', maar ik weet inmiddels ook dat dat mijn valkuil is. En 5 maanden volledige BV, dat is al meer dan ik had gehoopt. Het is goed zo. Ben vanaf gisteren de avondvoeding van 11 uur gaan vervangen met kunstvoeding + papje. Vanochtend om 6 uur pas de borst weer gegeven (mijn borsten moeten daar nog wel aan wennen! pffff... wat een kanonnen zeg). En kolven doe ik niet meer.

Dus inderdaad, we gaan wederom bijna gelijk op wat dat betreft.

Super, Leeuwtje, dat Tessa het zo goed doet met de flesvoeding en papje. En nu ook lekker doorslaapt. Wat scheelt dat, he.

Kan me voorstellen, Pien, dat je af en toe baalt dat je Morris op een werkdag maar zo weinig ziet. Hoop dat het lukt om nog wat meer thuis te mogen werken. En anders inderdaad maar op zoek naar een leuke baan in de buurt (Alkmaar?) Kunnen we tussen de middag af spreken voor de lunch ;-)

Wij hebben voor volgende week ook een afspraak staan bij de notaris om alles eens goed te regelen. Toch wel belangrijk nu, met zo'n spruitje erbij. En inderdaad, Leeuwtje, ook wel een mooi moment om dat te vieren. Want als het pas 2013 wordt voor jullie, dan is het nog even wachten op een feestje.

We hebben het afgelopen week ook over een tweede kindje gehad. Wel of niet? En als we er wel voor gaan, wanneer beginnen? Eerst zelf proberen? Zo ja, hoe lang voordat we weer een afspraak maken bij het VU? Er zijn zoveel dingen om af te wegen.

We zitten gelukkig op één lijn. We gaan er wel voor, een 2e kindje, een broertje of zusje voor Yinthe, maar niet ten koste van ons geluk als gezinnetje. Mocht het lukken om nog een keer zwanger te raken dat springen we een gat in de lucht. Maar mocht het niet lukken dat zijn we ook heel heel gelukkig met ons drietjes.

En dan de vraag wanneer? Maar direct doorpakken of nog even wachten? Dat vind ik eigenlijk nog de moeilijkste vraag. Beide hebben zo z'n voor- en nadelen. Even een paar jaar bikkelen met de kids in de luiers of toch liever een pauze inlassen tussen de 2 babyjaren? Ook de leeftijd speelt een rol. Na lang wikken en wegen hebben we de knoop doorgehakt en wagen we de sprong in het diepe... we gaan er weer voor! Eerst een half jaartje zelf proberen en als het niet lukt dan maken we in februari weer een afspraak bij het VU. Vind het heel spannend weer. Maar we staan er beide ook weer heel relaxed in. We zien wel hoe het loopt! Onze lieve kleine meid blijft voorop staan.

Nou, heel verhaal weer. Ga de kleine maar eens uit haar bedje halen, ze ligt al een poosje heerlijk te kraaien en brabbelen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Geweldig dat fruithap-filmpje! Isis kijkt bij de eerste hap ook heel vies of soms verbaasd maar eet dan vol plezier verder. Zo lief!

Mariek, heel verhaal zeg. Fijn dat de vakantie zo is bevallen. Misschien kun je in Alkmaar naar het babyzwemmen? Veel minder druk en geen harde muziek! Grappig dat iedereen zo gelijk op gaat, maar misschien ook wel een logisch gevolg. Bij ons is het besluit om voor een tweede te gaan al lang gevallen (ik heb al een jongensnaam in gedachte...hahaha). Ik persoonlijk denk zo over een jaar voor een cryo tp te gaan. Goede hoop dat dat goed uitpakt. Een tweede IVF behandeling wil ik denk ik niet meer (maar zeg nooit nooit). Marieke, gewoon even een vraag: als je nu zo moe bent is het dan wel zo verstandig om weer zwanger te worden (mocht het meteen lukken!)? Is het niet beter om je lijf weer even op krachten te laten komen en er dan voor te gaan? Ik kan me zo voorstellen dat resultaat uitblijft als je lichaam niet op volle sterkte is, als het ware. Enneh, hoe lang zijn jullie bezig geweest voor de eerste toen de stap naar de VU werd gezet (als ik vragen mag?).

Groetjes, Nora.

Geplaatst

He Nora,

We gaan ook pas echt proberen als Yinthe doorslaapt en ik weer op volle kracht ben. Kan nog een paar maanden duren, vermoed ik, vooral dat laatste. De kans op een spontane zwangerschap is heel klein. Dus sowieso wordt het waarschijnlijk opnieuw een ICSI behandeling.

Vorige keer zijn we eind september voor het eerst naar het VU gegaan. Intake, testen, echo's etc... daar gingen een paar maanden overheen. In februari kon ik beginnen met prikken. En na de 2e cryo behandeling in juni was ik zwanger. Dus al met al is het heel snel gegaan. Alles binnen 3/4 jaar. Je leest en hoort wel eens anders....

Daarvoor zijn we hooguit een half jaartje 'bezig geweest'. H wist al dat hij verminderd vruchtbaar was en dat we niet zonder hulp zwanger zouden kunnen worden. Dus geen jaren van proberen voor ons. Toen we er echt voor wilde gaan hebben we een afspraak gemaakt bij het VU.

Jullie?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Bij ons is het, gelukkig, ook snel gegaan. Eind 2006 gestopt met de pil, juli 2007 zwanger (miskraam), november 2007 zwanger (bbz). In december geopereerd en eileiders verwijderd, in maart IVF intake, mei begonnen en juli meteen zwanger! Op zich wel heftige tijd geweest hoor. Drie zwangerschappen in anderhalf jaar.

Hee, nog een vraag (als je antwoord wil geven hoor...). Kwam H. achter zijn verminderde vruchtbaarheid toen jullie al samen waren of hij wist hij het al eerder? Hoe vertel je zoiets? Lijkt me erg moeilijk...wat als je partner er grote moeite mee heeft?

Groetjes!

Geplaatst

Wat dat betreft mogen we ons alle vijf gelukkig prijzen, bij iedereen is het heel snel gegaan.

Dat lijkt me inderdaad heftig, zoveel zwangerschappen achter elkaar, de enorme klap als het mis gaat... wat is Isis dan een groots geschenk he!

H vertelde het me heel snel, bij onze 4e of 5e afspraak. Het was toen voor ons beide al wel duidelijk dat we iets bijzonders hadden samen en met elkaar verder wilden. Ik weet de setting nog heel goed, het moment. We hadden afgesproken laat op een avond in de buurtkroeg bij mij om de hoek. H was die avond bij zijn ouders in het oosten van het land op bezoek geweest en we wilden elkaar zo graag weer zien (als je verliefd bent spreek je op de gekste tijden af ;-) Hij moest me wat vertellen. Dat hij het gevoel had dat we iets moois aan het opbouwen waren. En toen vertelde hij dat hij er in zijn vorige relatie achter was gekomen dat hij verminderd vruchtbaar is. Dat hij wel kinderen kon krijgen maar niet zonder medische hulp en dat als ik een hele grote kinderwens had dit wel moest weten, want dan zou hij het heel goed begrijpen als ik niet verder zou willen gaan met hem.

Ik weet nog heel goed dat hij me terwijl hij dit vertelde haast niet aan durfde kijken. Toen hij klaar was met zijn verhaal, in afwachting op mijn reactie, dat was het moment dat ik wist dít is de man met wie ik oud wil worden. Met of zonder kinderen. Maar ik heb er eigenlijk altijd op vertrouwd dat het wel zou lukken. En gelukkig is dat ook zo. In het VU bleek dat ik tegenovers H's verminderde vruchtbaarheid juist heel vruchtbaar ben. Dat blijkt nu ook wel weer uit het feit dat ik alweer regelmatig ongesteld ben.

Maar het was inderdaad geen makkelijk moment voor H om me dit te moeten vertellen.

Hoe zijn jullie erachter gekomen, dat ivf/icsi de enige mogelijkheid zou zijn om zwanger te kunnen worden? Hoe reageerden jullie daarop? En jullie partners? Vond je het moeilijk?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hoi, hoi!

Nou, begin zo aan mijn laatste werkdagje in de rit van 5 dagen... Morgen nog een vergadering.... Mijn mannetje vertrekt morgen met zijn dochter (mijn stief) naar Barcelona voor 2 nachtjes, dus Thirse gaat even mee naar de vergadering. De afgelopen week is toch wel een vrij heftige week geweest voor haar met oppas, diverse bezoekjes, logeetjes hier... Dus we zijn een nacht flink met haar bezig geweest omdat ze niet wilde slapen. Net toen ik een laat-vroege dienst had. Dus ik kwam al moe uit mijn werk terug, kon eerst een meisje troosten.... Toen ik dan eindelijk rond 12 uur mijn bed in kon stappen, heb ik lekker geslapen tot 2 uur, en toen weer een uur met haar bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Uiteindelijk tussen ons in gelegd.. Ze rolde zich meteen naar me toe in bed, stak haar armpje uit om papa ook aan te kunnen raken en viel toen vrij vlot in slaap. Maakte ze me om 4 uur weer wakker, en om half 6 ging mijn wekker...... :shootme:.

Dus ik wil maandag geen oppas, en heb gezegd dat ik haar dan maar meeneem naar de vergadering voor 1 keertje.

Pien, leuk filmpje van die fruithap!!!!

Mariek, fijn dat je weer lekker bij hebt kunnen tanken in die week. En eh, no problem hoor, dat je niet geweest bent... Hahhaha, we hadden hier ook al een mega drukke week. Spannend hoor, dat je weer gaat denken/beginnen aan een tweede poging. Enne, wijsheid dat je eerst weer wil aansterken!!!!

En Nora, het is inderdaad heel heftig zoveel zwangerschappen zo vlak achter elkaar! Tank effe lekker bij.

Mijn man wil ook dat ik eerst helemaal ontzwangerd ben voordat we weer met een poging gaan beginnen. Bovendien is mijn libido ook nog niet helemaal wat het vroeger was. En dat ziet hij ook graag eerst terug. Ook omdat je normaal gesproken op die manier een kindje krijgt. Denk dat dat ook wel weer vlot terug gaat komen. Zit in ieder geval niet meer zo met die mega grote en soms gevoelige borsten. Wel moet mijn lijf ook weer wat meer op gewicht komen enzo.... Ach, we hebben net de 6 maand gehad, nog een dikke 2 maand, en dan is het ontzwangeren wrs. wel voorbij.

Mijn man heeft al heel snel verteld dat hij MS heeft, en dat hij gesterrilliseerd is vanwege een medicatie onderzoek waar hij aan mee deed. Hij mocht tijdens het onderzoek geen kinderen verwekken. Hij heeft toen zijn zaad laten invriezen. Dus ik had de indruk dat het bij ons ook nog wel een keer kon lukken. Alleen was ik van IUI uitgegaan, en niet van ICSI. Tuurlijk was het wel even slikken... Maar aan de andere kant ging ik toen maar gelijk kijken naar de voordelen: ik kon in ieder geval stoppen met de pil. Ik was er ook heel zeker van dat hij voor mij de ware is.

Nu deed ie trouwens weer aan een onderzoek mee. Tijdens dit onderzoek mag hij ook geen kinderen verwekken. We werden dan ook op het matje geroepen toen ze begrepen dat ik zwanger was. Hahahah, wij lachen, want het was een zwangerschap met 'oud zaad'.

Nou, Leeuwtje, ik ben ook ongeveer 45 minuten onderweg naar het werk, terwijl ik ruim 15 km minder ver hoef. En ja, het is effe een stukje, maar ik vind het ook wel een lekkere omschakeltijd van thuis naar het werk en andersom. Hoewel, ik kan me ook voorstellen dat het soms te lang gaat duren om thuis te komen... Maar dat gevoel heb ik tot nu toe gelukkig nog niet gehad.

Nou, dat was ie voor nu. Nog effe Thirses bedje opmaken (ze is nu met papa naar de verjaardag van haar pleegnichtje in het westen), en dan even nog wat eten... is het weer tijd om te gaan werken.

Tot de volgende keer maar weer.

Geplaatst

Hee dames,

Hilde, dat zal wel even wennen zijn, zo flink aan de bak! Ik vind het soms pittig. Zeker als je moe uit je werk komt en de kleine is ontroostbaar. Qua slapen heb ik de laatste tijd echt geen klagen. Voor negen uur 's avonds plat en 's ochtends rond 7 uur weer wakker. Ideaal! En ja, als het te druk is geweest dan laat ze dat goed merken maar (tot nu toe) nooit 's nachts. En je man heeft helemaal gelijk hoor! Eerlijk gezegd snap ik die vrouwen niet die binnen een half jaar alweer zwanger zijn. Ik begin juist nu weer lekker op de rit te komen. Ook weer ongesteld! Tot nu toe gelukkig niet heftig. En mijn man zou het ook niet leuk vinden hoor. De romantiek was tijdens de zwangerschap en lange tijd daarna ver te zoeken. Het begint net weer terug te komen! Ik denk ook dat je je kansen alleen maar vergroot als je er fysiek weer helemaal klaar voor bent!

Mariek, poehee wat een verhaal. Wat zal H. zenuwachtig zijn geweest. Dat is nogal wat om met je mee te dragen. Ik vind het trouwens opvallend dat wij allerdrie een goed gevoel hadden over een toekomstige zwangerschap. Dat ik niet meer natuurlijk een kind kon krijgen (na ook alle ellende daarvoor wat een hoop verdriet, machteloos- en radeloosheid met zich mee heeft gebracht) was een klap in mijn gezicht. Ik heb wat afgesnikt maar zat ook al snel op het internet. En hoewel je het natuurlijk niet zeker kan weten heb ik altijd gedacht dat het helemaal goed zou komen. En dat kwam het! Gelukkig maar.

Liefs Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

zo, ik log even 24 uur niet in en meteen hele verhalen om bij te lezen, leuk!

Wat lekker dat de vakantie zo goed is bevallen Mariek, zo lekker he om alle tijd met zijn drietjes te hebben... Dan is het echt genieten vind ik, zonder verplichtingen etc..

En ja... als je dit met elkaar kunt doorstaan, mogelijke kinderloosheid, dan de hele medische molen, dan kan je relatie ook echt wel tegen een stootje he...

Wij wisten al toen M in 2000 kanker kreeg dat kinderen krijgen voor ons nooit vanzelfsprekend meer zou zijn en we zijn zodra het jaar na de chemo voorbij was ook nooit meer voorzichtig geweest.. Na 2 jaar fanatiek proberen en 1 vroege miskraam werd ik zwanger in een periode waarin het niet zo goed ging tussen ons (we hadden het die maand precies 1 keer gedaan....) zal je altijd zien! Wel echt een wondertje dus... Ook na de geboorte van Thijs hebben we misschien een jaartje ofzo iets voorzichtiger gedaan, maar hadden we meteen zoiets van, als het nog een keertje mag gebeuren dan maakt het ons niet uit wanneer.. Alleen gebeurde er niets meer.. Mijn endometriose gaf steeds meer klachten maar ik was wel heel regelmatig en had wel een eisprong..

In augustus 2007 naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing, die wilde me weer wegsturen om temperatuurlijstjes bij te gaan houden, maar die had ik al mee van de 4 maanden ervoor *ik kwam voorbereid*! Toen in oktober de eerste afspraak bij de gyn, en toen de cyclus in van sperma controle (3 keer) samenlevingstest (wat vond ik dat vreselijk) en een kijkoperatie in feb 2008. Eind maart terug voor de uitslag, doorverwijzing voor IUI gekregen maar toen we voor die afspraak kwamen bleek ICSI de enige mogelijkheid, en eind mei konden we beginnen! The rest is history! Ik had toen ook echt zoiets van, laten we de eerste poging vlak voor de bruiloft doen, dan hebben we die maar gehad en kunnen we in september meteen door voor poging 2.. Ik heb echt nooit durven hopen dat het de eerste keer raak zou zijn.. Was wel te bijzonder.. trouwen met zo´n klein wondertje in je buik...

Vind het ook wel dubbel nu hoor, ben er echt van overtuigd dat het goed is zo.. maar stiekum fantaseer ik nog wel over nog een kindje af en toe.. maar dan wel spontaan, want IVF zal ik niet zo snel meer doen... Laat ze in het ZH maar hun best doen voor anderen die er nog geen of een hebben zeg maar...

M heeft het er trouwens ook wel moeilijk mee gehad hoor.. die verminderde vruchtbaarheid.. maar kon het ook wel goed relativeren.. hij is er nog en verder heeft hij nergens meer last van..!

Had net mijn vriendin op bezoek, haar dochtertje had een prachtig shirt aan met de tekst "zus" erop... Ook daar komt dus een tweede, heerlijk nieuws weer! Andere vriendin was vrijdag uitgerekend, maar daar is nog niks, gisteren nog met hun en hun zoontj heerlijk door de alkmaarse grachten gevaren op hun bootje, was zo leuk.. Morris lekker in de maxi cosi mee, hij vond het heerlijk.. patatje gegeten in het centrum en toen weer terug, helemaal leuk! Morris was tot 22 uur klaarwakker, zat heerlijk met zijn vingers in zijn mond om zich heen te kijken.. Vandaag houdt hij dus een bijtank dagje.. Hij is er nog maar een uurtje uit geweest...

Hoop dat Yinthe snel wat langer gaat slapen op de pap Mariek, dat zal al veel schelen in hoe je je voelt.. Alhoewel.. ook hier nog last van weinig energie, ben echt bekaf aan het einde van de dag.. BV loopt nu ook echt terug dus denk niet dat hij er nog lang genoeg aan zal hebben als ontbijt en avondeten.. Maar het is ook mooi geweest, ik ga weer aan mezelf denken.. Sporten en stevig aan de lijn! Wish me luck...

Haha goed om te lezen dat de romantiek ook bij jullie nog niet in alle hevigheid is teruggekeerd.. Ook hier is dat nog een verbeterpuntje.. heeft de natuur expres zo geregeld he.. Je hebt er nog eentje aan de borst dus je hoeft nog niet te denken aan een volgende..

Ga die kleine slaapkop maar eens uit zijn bedje halen, hij ligt te kraaien!

Meiden, geniet van de mooie zondag!

Liefs Pien

Geplaatst

Arme Hilde! Overdag een best zware baan lijkt me, en dan 's nachts druk in de weer met je meiske. Je zult wel kapot zijn.

Groot gelijk dat je Thirse morgen lekker bij je houdt.

Wat lekker Nora, dat Isis zo goed slaapt de laatste tijd. Allemaal goede nachtslapers... op Yinthe na... :huh1: Ondanks de pap wordt ze nog steeds na ongeveer 4 uur wakker. Moet er 's nachts dus nog altijd een paar keer uit. Zou het gewenning zijn? Als dat zo is moet ik haar misschien een paar keer laten huilen in de hoop dat ze door krijgt dat er 's nachts niet veel meer te halen valt... Ik probeer het voeden uit te stellen tot minimaal 6 uur. Meer pap door te voeding doen? En zo blijven we op zoek naar dé manier om haar door te laten slapen ;-)

Pien, wat leuk dat varen in de Alkmaarse grachten! Lekker dat Morris zo genoot. Wat dat betreft is er nog zoveel te ontdekken en zien voor die kleintjes.

Wij zijn net terug van een avondje uitwaaien op het strand:

23aug09_ikmetY_250.jpg

Was heerlijk!

Het is alweer bijna 10 uur... ik ga maar eens naar bed. Het lukt me maar niet om écht vroeg naar bed te gaan ;-)

Tot morgen!

liefs,

Mariek

:knuf:

Geplaatst

Ohhh wat een leuke foto, heerlijk zo in de buikdrager (wordt hier een beetje zwaar hahaha....)

Hier nog even een plaatje met de vorige week doorgekomen tandjes, lief he..

Foto-Y7IRZMVR.jpg

X Pien

Geplaatst

Ow ja, was ik nog helemaal vergeten te vertellen... Ben vorige week ook weer ongesteld geweest. Niet zo heftig als dat ik het voor de zwangerschap was, maar het was ook duidelijk meer dan een doorbraakbloedinkje!

Nou, Mariek, gelukkig slaapt ons meisje meestal gewoon lekker door. (Mooie foto trouwens van de strandwandeling!) Afgelopen nacht ook niet, maar misschien heeft ze aangevoeld dat er wat te gebeuren stond.... Hoop dat ze de komende 2 nachtjes wel gewoon lekker doorslaapt. Het samen handelen is toch wel makkelijker dan alleen.

En ja, mijn baan is soms wel pittig. Zaterdag ook wel een stevig dienstje gehad waarin ik nog een paar tanden in mijn been kon ontwijken. Hihihi, allemaal vanwege een airco die er niet hoort te staan... Tja, leg iemand met een laag niveau (ze functioneren allemaal op baby/peuter niveau) maar eens uit dat die er voor hun eigen bestwil staat...... Maar het is ook wel weer leuk.

Ik vind het heel pittig dat jij gewoon nog geen nachten door kan slapen. Ben zo blij dat ons meisje dat wel doet. Was anders denk ik al wel een keertje ingestort.

Ik merk wel dat het wat werken betreft nog een aandachtspuntje is dat we de dagen tussen mijn werkdagen in niet te vol plannen. Ik merk dat ik af en toe ook wel bijtank en rondhangmomenten nodig heb. Gelukkig heb ik vanaf morgen weer wat hulp in de huishouding. Dat haalt me ook wel weer wat van de nek. Anders wordt het toch echt allemaal wat te veel.

Hahahah, en de romantiek was bij ons voor de zwangerschap ook al wel wat minder. Heb best pittige jaren achter de rug.... Burn out gehad. En eh, dat bevordert nou ook niet echt je libido... Maar... we zijn weer op de goede weg terug, hoewel ik me ook gelijk realiseer dat het nooit meer zo zal worden als het was. En eh, deels moet dat ook niet meer, want ik ben altijd giga mijn grenzen (waar waren die???) over gegaan.

Nou, nu lekker nog 3 daagjes vrij!!!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Gaaf, die tandjes, Pientje! Bij Thirse is haar tandje alleen nog maar te zien als je van bovenaf op haar kaak kijkt. Voelen doe je het tandje wel als ze je vinger er mee te pakken heeft!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hey meiden,

Wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen, en wat een supermooie foto's. Pien, wat een prachtige bruid was je zeg. En dat fruit bij Morris, geweldig!

Marieke, wat ziet jouw meisje er lekker uitgewaaid uit zeg. Je zou niet zeggen dat ze 's nachts een paar keer wakker is, en aan jou is het ook niet te zien hoor ;-)

Wij hebben Tessa wel een soort van geleerd door te slapen door niet altijd op te pakken en te voeden 'nachts en nu komt ze meestal nog steeds rond 5u maar na wat gepruttel en gekreun valt ze weer in slaap en voed ik haar pas rond 7u, soms iets later zelfs. Van de pap slaapt ze trouwens niet altijd langer of beter, ik heb er laatst een extra lepeltje in gedaan maar toen wilde ze om 1u echt alweer uit bed.

Spannend hoor, jullie plannen voor een tweede, ik hoop voor jullie dat het allemaal zo mooi gaat als de eerste en kijk al uit naar de berichten hierover... En het is al gezegd, maar ik zou ook inderdaad even goed op adem komen. Ik voel me wel fit, maar mis ook best nog wel de romantiek van voor de zwangerschap omdat ik zo met Tessa bezig ben. Kan niet wachten tot m'n schatje en ik een nachtje gaan logeren met z'n 2...

Nou, ik ga het meisje inpakken en naar m'n ouders, heb een lunchdate.

Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

Oooooh, die tandjes. Wat schattig! En snel ook!

Ik ben vandaag weer eens op het cb geweest. Zat helemaal klaar om in discussie te gaan (ze hebben tenslotte altijd wat...) maar het was helemaal goed. Het is een klein, fijn propje. Gewicht 6400, lengte 62 en hoofdomtrek 39,5. En hoewel haar koppie wat achterblijft groeit het gewoon goed en is de fontanel (of fontanellen) nog steeds open. De arts noemde haar fijn. Ik vind dat wel fijn klinken!

Vanmiddag ook weer eens bij mijn beste vriendin op bezoek. Wat uurtjes weg zitten kleppen. Ik heb dat echt nodig, even er tussen uit en 'gewoon' vriendin zijn. En mijn moeder vindt het ook geweldig want die kan dan lekker oppassen!

Sinds de kunstvoeding en de fruithapjes hier wel veel poepluiers. Poehee, da's even wennen. Binnenkort ook beginnen met groentehap. Mijn meissie wordt al zo groot. Toen ik vandaag op het cb kleine babietjes zag, is het moeilijk voor te stellen dat ze ook zo klein is geweest (en stiekem begint het ook een beetje te kriebelen...het is zo leuk allemaal). Slapen gaat helemaal geweldig, al lees ik net in een tijdschrift dat slaapproblemen ook zo rond het half jaar kunnen ontstaan (verlatingsangst, dromen etc). En inderdaad Mariek, wakker worden in de nacht kan ook gewenning zijn (las ik ooit). Ga nu snel nog even de was opvouwen (pffffft).

Groetjes!

Geplaatst

he meiden,

Na inmiddels 3 nachten met gigantische stuwing (echt geen pretje) ga ik het anders doen; de laatste 2 voedingen gewoon aan de borst, en de kunstvoeding + pap schuiven we naar voren, naar de late ochtend of vroege middag. Hopelijk gaat het dan beter met mijn arme borsten...

Ook Yinthe slaapt niet echt beter of langer op de kunstvoeding, net als Tessa. Het gaat er volgens mij voornamelijk om dat ze genoeg binnen krijgen gedurende de dag, dus wanneer de kunstvoeding + pap wordt gegeven is misschien niet eens zo bepalend als dát het wordt gegeven.

En zo modderen we vrolijk door ;-)

Ben ook overgegaan op HA voeding, want Yinthe kreeg ineens geirriteerde ogen nadat we met de kunstvoeding waren begonnen, ze begon enorm te wrijven in haar oogjes die vervolgens helemaal rood werden. Met HA voeding gaat het beter.

Leuke lunchdate gehad, Leeuwtje?

Hier ook eentje die uitkijkt naar een weekendje met z'n 2. De romantiek komt langzaam weer op gang, maar is lang nog niet wat het was.

Nora, wat fijn dat de arts dit keer geen commentaar had. Lijkt me niet leuk, als ze elke keer wat op of aan te merken hebben. Kindjes groeien nu eenmaal verschillend. Stond afgelopen weekend even te kletsen met een buurvrouw die haar zoontje van 9 maanden bij zich had. Het jochie was even groot als Yinthe. Terwijl hij ruim 4 maanden ouder is! Als ze maar lekker groeien en vrolijk en gelukkig zijn.

Morgen naar het KDV, dit keer for real. Alleen de ochtend. Ben heel benieuwd hoe Yinthe het gaat vinden!

Oh, en ben vandaag naar de osteopaat geweest. Bleef beetje last houden van mijn knieen en rechterheup. Hij heeft de boel even goed rechtgezet. Het SI-gewricht zat inderdaad wat scheef en vast. Voelt direct stukken beter.

Oh jee... alwéér bijna half 11....grrrr....waarom lukt het maar niet om echt op tijd naar bed te gaan!?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hoiiiiiiii

Wat gaaf dat je dat even opschreef, Nora, verlatingsangst. Geloof niet dat ons meisje er verder last van heeft, maar bij het in slaap vallen heeft ze toch regelmatig 1 van ons nodig. En dat is wel eens erg lastig. Hoe ongeduldiger we zijn, hoe moeilijker zij dan in slaap valt!

En herkenbaar, van dat je bijna niet meer kan voorstellen hoe klein ze zijn geweest. Vandaag was de hulp er weer (heb haar weer gevraagd, nu ik ook 28 uur werk). En zij is nu zwanger. Is ongeveer in dezelfde periode uitgerekend als ik vorig jaar. Leuk hoor! Ze wil ook borstvoeding gaan geven. Dus vandaag mijn borstkolf met toebehoren, positiekleding en wat neutrale babykleding aan haar meegegeven. Die rompertjes maatje 50... Kan me bijna niet meer voorstellen dat Thirse daar ingepast heeft.

Vanavond voor het eerst haar ieniemini komende tandje gepoetst. Hahaha, was wel grappig om te doen. Je bent ook zo klaar... En Thirse vond het allemaal wel best.

Ben trouwens afgelopen vrijdag nog even bij de huisarts geweest. Mijn rechterborst zat vol knobbels en hobbels en ik had een blos op mijn wangen (het was ook warm) en mijn borst voelde wat pijnlijk. Volgens de arts was het nog geen ontsteking. En gelukkig is het ook allemaal weggezakt. Maar mijn mannetje had zo iets van: het weekend zit er aan te komen... dus je gaat nog maar even gauw!

En eh... ik kan weer lekker mijn oude bh's aan! Da's ook wel heerlijk zeg, na al die maanden meegroei- en voedingsbh's! Denk dat ik ook gauw maar weer eens wat nieuws ga halen... Wie weet komt dat het libido ook weer wat ten goede.....:icon_biggrin:

Nog minder leuk nieuws... ben afgelopen zondag op het werk mijn trouwring kwijt geraakt! Hij zat al een tijdje wat ruim, en bij het wassen van 1 van de mensen was ie ook al een keer afgeschoten. Was alleen nog niet zo slim geweest om hem aan mijn kettinkje te hangen. Heb de wasserij nog gebeld van het werk. Hopelijk is ie tussen de was beland....

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Nou, daar gaat ze dan... de eerste dag niet bij mama, papa of oma. Heb Yinthe net lachend in de armen van Kiki achter gelaten en ben toen met een lege kinderwagen weer naar huis gelopen.

Kom net thuis en ineens gaat de mobiel in de box draaien. Helemaal uit zichzelf! Da's toch raar... Een paar rondjes en nu is het ook weer stil. Zal wel iets mis zijn met de veer ofzo...

Wat gaat het snel inderdaad. Kijk af en toe op de weblog van Yinthe weer even terug, naar maand 1 en maand 2... wat was ze toen nog klein! Doe alle kleertjes die te klein zijn geworden in een klein koffertje, maar die puilt inmiddels al helemaal uit... Wat dat betreft zou het goed zijn als onze 2e ook een meisje wordt ;-) Of als er, net als bij jou Hilde, iemand in de omgeving zwanger wordt. Dan kan je mooi je spullen doorgeven. Het zou best nog wel eens kunnen dat een paar vriendinnen binnenkort met goed nieuws komen.

Oh nee, Hilde, je trouwring kwijtgeraakt?! Wat enorm balen! Hoop dat de wasserij 'm heeft gevonden.

Nieuwe lingerie halen, nou, daar zeg je me wat! Dat zou ik onderhand ook wel eens willen, haha. Setjes die bij elkaar passen in plaats van een voedingsbeha en een apart broekje. Maar het zit er voorlopig nog niet in ben ik bang. Ben nog steeds ruim 2 maten groter dan normaal, dus eerst die BV maar eens afbouwen, en dan kijken wat er van over is gebleven...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Nou, ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn borstpartij ondanks de borstvoeding niet erg veranderd is. Maar ik heb op aanraden van een verpleegkundige in het ziekenhuis ook dag en nacht een bh gedragen zolang ik voedde... Of dat de tip is????

Wat lijkt me dat moeilijk, je kind 'zo maar' achterlaten bij een wildvreemde! Hoewel ze er natuurlijk wel voor geleerd hebben!

Ons meisje produceert weer geluid. Ga haar in de maxi cosi zetten en dan gaan we naar opa en oma. Toch wel fijn dat het contact met mijn ouders er weer is!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hee meiden!

Hilde, zeker fijn dat dat contact er is he.. kan me voorstellen dat dat zeker belangrijker is geworden sinds de kleine meid er is.. Lekker ook dat je hulp er weer is, met 28 uur werken kan je dat goed gebruiken, zo zonde als je je vrije tijd alleen maar aan het poetsen bent! Enne... hoop dat je geluk hebt en dat je trouwring nog gevonden wordt!

Mariek, ben erg benieuwd hoe het vandaag gegaan is, maar zie dat je online bent dus dat ga je vast zo vertellen!

Enne... niet schrikken meiden als je borsten eerst soort van "leeglopen" na de BV... Het melkklierweefsel heeft het vetweefsel wat verdrukt en als dat slinkt dan duurt het even voor het weer opgevuld wordt door vetweefsel.. Het wordt uiteindelijk dus weer een stuk beter! (Ik kan het weten!)

En ben ik nu de enige die nog niet ongesteld geweest is? Had vanmiddag wel mega buikpijn, echt weeen, dus was overtuigd dat het eraan zat te komen, maar nog steeds niks...

Morris vandaga voor het eerst een groentehapje gegeven, gewoon een potje met worteltjespuree.. Hij vond het heerlijk! Echt smullen en wapperen met zijn armen en luidkeels om een volgend hapje vragen.. zooo grappig! Kwam er wel achter dat ik even wat goede slabben in een donkere kleur moet gaan scoren want die vlekken zijn een drama!

Nou, ga eens even flink online shoppen want de mannen moeten nodig wat nieuwe kleertjes, leuk!

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

He girls!

Inderdaad fijn, Hilde, dat het contact met je ouders weer goed is. Zeker nu met de kleine meid.

Wat gaaf, Pien, van Morris. Ik zie het gewoon voor me, dat gezwaai en gekraai voor 'meer! meer! meer!' Ik heb dat potje ook al in huis, met worteltjes. Hoop dat Yinthe het net zo lekker gaat vinden.

Vind het heel dubbel, de kleine meid naar het KDV brengen. Heb er echt een beetje moeite mee. Het waren maar 2,5 uurtjes vandaag, maar dat laatste half uur... pff, ben maar fanatiek gaan poetsen om bezig te blijven. Trof Yinthe huilend in zo'n wiegstoeltje aan toen ik haar op ging halen. Volgens de leidster kwam dat omdat ze haar net met een koude hand op haar beentje had aangeraakt en Yinthe daarvan was geschrokken... hoe dan ook, ik was blij dat ik haar weer in de armen had en kon troosten en mee naar huis kon nemen. Het was echt een ander meisje vandaag. Heel druk, bijna hyper af en toe, slecht drinken, weinig slapen... Hoop dat het morgen weer beter gaat en ze weer haar vrolijke zelve is. Zo zal het de komende keren nog wel gaan, denk ik.

Oh, en het Grote Haaruitval is begonnen!!! ARGHH!!! Het putje in de douche is elke keer helemaal vol... Zomaar ineens is het begonnen en vallen de halen er met bosjes tegelijk uit.

En dan straks ook nog slappe tieten... :eekk:

En dan hopen we dat de romantiek snel terugkeert... hahaha, dream on ;-)

Veel plezier met shoppen, Pien. Als je nog goede deals tegen komt... let me know!

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden