Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey girls,

Toch niet allemaal met de Sint vertrokken naar Spanje? ;-)

Vast net als wij aan het genieten van het koude maar zonnige weer.

Hier niet zoveel spannends te melden. Tessa doet het lekker, is echt al een paar weken superlief. Wel wordt ze 's avonds en 's nachts een paar keer huilend wakker, net of ze droomt, en soms helpt alleen troosten of een beetje water niet en moet er echt een flesje komen. Het is al 2 weken zo en ik hoop dat het geen gewoonte is geworden. Volgens mij drinkt en eet ze genoeg overdag (wel vaak maar 3 flessen). Hebben jullie dit ook (gehad)?

Vanochtend de complete kinderwagen verkocht, inclusief Maxicosi. Tessa past prima in de buggy en het scheelt weer plek voor de deur. Voelde wel gek...

Nou, hoop dat alles ok is met jullie!

Liefs, Leeuwtje.

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Leeuwtje,

Nee hoor, we zitten niet in Spanje, alleen errrrrug druk. Isis is niet in haar hum, de wasmachine besloot vandaag het loodje te leggen (en ik spaar al het wasgoed op voor het weekend) en nog aan het uitpuffen van een loodzware week op het werk (en de komende week zal ook nog wel druk worden). Zelfs nog geen tijd om een kerstboom te kopen...pffft. En ik wil ook nog zo graag kaartjes versturen (voor het eerst met Isis erop, hoe bijzonder, vinden jullie niet?)

Wat vervelend van Tessa. Isis heeft dat ook een korte periode gehad. Werd ze 's avonds huilend wakker (en soms 's nachts ook maar dan ging ze rap weer slapen) en moest ze echt even getroost worden. Ik weet niet zo goed wat dat nu precies was, maar wel dat het maar even heeft geduurd. Misschien is dat een schrale troost?

Morgen de tweede prik. Brrrr. Ik zie er wel tegenop, helemaal nu ze wat chago en nog steeds snotterig is. Staan jullie overigens ook zo versteld van de ontwikkeling? In een paar weken tijd is ze veranderd in een echte meid. Ze eet als een dijker en groeit en groeit. Nieuw ding: de tong uitsteken. Erg lollig.

Hilde, leuk is dat he, zwemmen. Ik heb het in augustus ook een keer gedaan en ze vond het prachtig. Daarna weinig van gekomen. Het is ook een rottijd. Precies tijdens haar tukkie. Fijn dat het weer wat beter gaat op je werk. Op je strepen staan he! Zeker niet meer uren draaien dan je aan kan. Wat ik vaker hoor, is dat roosters maken echt een vak apart is.

Zo ga nu even op de bank zitten. Ben zo suf als wat.

Groetjes!

Geplaatst

Leeuwtje,

Ik heb het nog even opgezocht (ik heb een dagboekje voor de kleine). In spetember werd Isis een korte periode 's avonds verschillende malen wakker. Ik hoefde haar dan alleen maar heen en weer te wiegen of even bij me te nemen in bed.

Omdat ik niet wist wat er scheelde, heb ik een warme trappelzak gekocht. Maar of dat nu echt hielp? Volgens mij is het een ontwikkelingskwestie. Dromen, dromen, de boel verwerken en vervolgens even van je afbrullen? Ben je veel op pad geweest?

Groetjes.

Geplaatst

He meiden,

Hier heerst ook de buikgriep helaas. Yinthe heeft het sinds vrijdag goed te pakken en ik sinds vannacht. En ze hadden op het consultatiebureau afgelopen week nog gezegd dat ze hoopte dat Yinthe niet ziek zou worden de komende tijd omdat ze maar zo weinig reserves heeft. Ze was namelijk minder dan 200 gram aangekomen in ruim 1,5 maand tijd... maar wel 3 cm gegroeid. Zo'n fikse griep van een paar weken terug hakt er behoorlijk in, en dan hoop je maar dat ze de komende tijd fitter is en weer veel eet en haar reserves weer opbouwt... maar helaas, vrijdag belde ze 's middags van de opvang dat het niet zo lekker met haar ging. En sindsdien is ze dus weer behoorlijk ziek. Er blijf niet veel van ons meisje over op deze manier, ze was al een slankie, maar nu is het echt een mager babietje aan het worden... Probeer er alles aan te doen om zoveel mogelijk vocht en voeding naar binnen te krijgen.

Heb besloten om haar voorlopig niet naar de opvang te brengen. 3 van de 4 keer kwam ze daar ziek van terug. Even een paar weken aansterken voordat ze de volgende virus oploopt...

Leeuwtje, herken dat wel van het huilen 's nachts. Yinthe wordt soms ook huilend wakker, maar heeft haar oogjes vaak dan nog wel dicht. Alsof ze eng heeft gedroomd. Even een aai over d'r bol en het is vaak weer over.

Wat doen jullie met de kleertjes die te klein zijn geworden?

Flinke stap inderdaad, Leeuwtje, om de kinderwagen de deur uit te doen. Toch een afsluiting van een periode, Kan me voorstellen dat je even moest slikken.

Meisje huilt weer, ik ga even kijken. Later meer!

Geplaatst

Hey girls,

Zijn jullie kindjes de vaccinatie goed doorgekomen? Hier ging het vannacht wel ok, maar vandaag niet zo. Tessa heeft al vier korte slaapjes gedaan, klinkt een beetje schor en is enorm hangerig en huilerig, echt zo zielig. Ik weet dat ik niet mag klagen met zo'n gezond baby'tje maar m'n moederhart doet zeer. Een paracetamolletje heeft wel een beetje geholpen denk ik, maar ik hoop dat ze zich snel weer helemaal Tessa voelt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs, Leeuwtje

PS te kleine kleertjes bewaar ik, voor m'n broertje, een goede vriendin of een van jullie?

Geplaatst

Hoi,hoi!!!

Tjonge jonge, wat een ziekenboeg overal! Beterschap Mariek en family, en natuurlijk ook voor de kleine Tessa!

Thirse gaat pas vrijdag de prik halen... Dus weet niet hoe het straks zal gaan... We zien het wel!

Op het werk is het helemaal dikke bende nu: 4 collega's ziek (=3,1 FTE). Dus onze diensten worden gevuld met mensen van andere voorzieningen en de dagopvang om het rooster maar een beetje rond te krijgen. En natuurlijk heeft dat zo zijn invloed op de mensen. Daarbij komt dat we zo wie zo nog 1,2 FTE te kort komen, waarvan 0,6 FTE binnenkort gevuld gaat worden. We moeten in deze puinhoop ook nog iemand gaan inwerken :sed:. En eh, er is 1,4 FTE uit de running vanwege zwangerschap. Daar worden al steeds invalkrachten op in gezet.... Kortom... Elke dienst is weer een survival off the fittest! Heb al een stel krabben op mijn armen staan van een bewoner die langzamerhand het overzicht ook een beetje kwijt is.

Maar... voor mij daagt er licht aan de horizon. Ik geloof dat ik het hier helemaal nog niet heb gemeld. Maar we zijn in juni begonnen met een sollicitatie naar gezinshuisouder. Dat betekent dat we van de stichting waar voor we gaan werken een woonvoorziening krijgen (we moeten ons eigen huis ook aanhouden) en dat er 4 kinderen bij ons in huis geplaatst worden. Deze kinderen kunnen niet wonen in een woongroep (te groot, te onveilig) en ook niet binnen een pleeggezin, omdat daar te veel gevraagd wordt wat hechting en aanpassing betreft. Gisteren hebben we weer een gesprek gehad, naar aanleiding van een assessement, en we liggen nu op de plank om voor hen aan het werk te gaan. 1 Kleine handicap voor ons: het huis moet aangepast zijn, vanwege mijn man.

Ze gaan kijken of we al als invalouders aan de gang kunnen gaan. Dat betekent dat we af en toe een weekend invallen voor gezinshuisouders die hun vrije weekend of vakantie hebben. Want: we krijgen 10 weekenden en 5 weken vakantie. Dan moeten we weg uit het huis en ga je terug naar je eigen huis (of op vakantie).

Het lijkt me fantastisch: hoewel dat natuurlijk wel heel veel inleveren betekent op het sociale vlak. En je hebt je werk 24 uur per dag om je heen... Maar ik denk dat ik daar veeeeeeeeeeeeeeeel gelukkiger van wordt als van het werk dat ik nu doe!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Ow ja, de kleertjes:

Hier leen ik het een en ander weer uit... En de rest gaat allemaal in een grote opbergbak: wie weet voor een nummertje 2???? Zolang bij ons er nog niet duidelijk is dat er geen 2e komt (kan door het hele ICSI-proces natuurlijk ook nog duidelijk worden) doe ik nog geen kleertjes weg. Of het moet kapot zijn!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hi Hildever,

Dat klinkt als een supermooie nieuwe uitdaging zeg, ik hoop van harte dat je snel duidelijkheid krijgt of jullie het gaan worden.

Enne...als ze nog een referentie nodig hebben, geef je mij maar op hoor! ;-)

Hier gaat het stukken beter, Tessa heeft redelijk goed geslapen, is minder wakker geweest en is weer wat gezelliger. Gelukkig!

Liefs, M.

Geplaatst

Hee wouw Hilde, dat klinkt heftig! Volgens mij past dit wel bij jou, in hoeverre ik je een beetje ken. Wanneer hoor je meer? Succes vandaag met Thirse. Isis heeft wederom nergens last van gehad.

Op de zo veel tijd ruim ik ook kleertjes op. Ik bewaar alles netjes (voor de volgende, hoop ik). Ik heb er meestal geen moeite mee, maar van de week deed ik een klein mutsje weg en toen moest ik wel even slikken. Wat was ze klein! En wat is ze groot geworden! Het gaat zo snel! Gisteren is het eerste tandje doorgekomen! Ik heb het nog niet echt gezien, maar wel gevoeld. Hoeveel tandjes hebben jullie kleintjes inmiddels?

Vanmiddag alvast wat kerstvoorbereidingen treffen. Ik heb er reuze zin in! Leuk he, nu met de sneeuw.

Leeuwtje, wat fijn dat Tessa weer wat vrolijker is. Kan best vermoeiend zijn, een chagerijnig meisje in huis. Heeft ze een sprongetje gemaakt? Isis doet tegenwoordig zwaaien. Grappig gezicht dat geflapper met haar arm.

Mariek, Pien, hoe is het met jullie en Yinthe en Morris?

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hahahha,

Dank, Leeuwtje, maar dat is niet meer nodig. We zijn in principe aangenomen. Het is nu alleen nog wachten op een geschikte locatie en een groep kinderen die bij ons 'past'.

We horen dinsdag of een huis in de buurt van Arnhem naar langdurig verblijf gaat (waar wij voor aangenomen zijn) of dat het voor flexibel verblijf wordt (waar de instroom van terug loopt). Als het voor langdurig verblijf gaat worden, gaan wij kijken of het huis aangepast kan worden. En dan is het afwachten wanneer alles klaar kan zijn. Wanneer dit voor flexibel wonen blijft, blijven we op de plank liggen tot er een huis vrij komt wat aangepast kan worden. En dan kan het dus zijn dat we gaan invallen voor mensen die hun vrije dagen opnemen.....

Hahahha, en wat de prik vandaag betreft: mijn man mag weer met haar op pad. Ik moet vanmiddag/vanavond weer werken (en nog even een prik halen).Dus eh, ik kom er weer mooi onderuit!

Thirse heeft nog steeds alleen 2 tandjes zichtbaar beneden. Ik voel boven al wel wat, maar ik zie er nog niets. Lachen, als het elke keer ongeveer een half jaar gaat duren... dan heeft ze over een jaar of 6 wel een keer iets van een gebitje in haar mond :elf:

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

En Hilde, al nieuws gehad?

Isis is sinds vrijdag niet te pruimen. Tand(jes), een sprong, pfffffft. Af en toe erg vermoeiend. Ze wil alleen maar kruipen en spelen, maar niet alleen!

Hoe is het met de andere dames? Druk?

Ik heb vandaag de kerstboodschappen gedaan.......ooooh my, dat was erg. Van een overvolle winkel, ploeterend door de baggersneeuw met winkelwagen naar de auto. Morgen nog een paar uurtjes werken, een gezellige kerstborrel en dan lekker weekend! Ik heb zin in Kerst. Hele leuke cadeautjes voor iedereen én een lading eten. Ik ga Isis voor de gelegenheid in een rokje steken. Ziet ze er ook eens uit als een meisje....

Liefs Nora.

Geplaatst

Hoi!!!

Nee, nog geen bericht gehad. De vergadering ging gisteren niet door vanwege het weer.

Hier een meisje wat erg bleekjes ziet en die toch wel problemen heeft met gaan slapen nu. Het is vaak echt een strijd, voordat ze weer rustig kan gaan slapen. Ze heeft geen verhoging meer...

En eh, verder: kerstboodschappen blijven mij bespaard: we eten bij onze ouders. En we zijn weer een paar daagjes bij mijn schoonouders, dus dat scheelt ook allemaal weer. Vandaag en morgen nog een vroege dienst, en dan lekker 6 dagen vrij!!!

Meiden, fijne dagen!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hey lieve IVF-vriendinnetjes,

Graag wil ik jullie een prachtige kerst wensen, de eerste met jullie prachtige kindjes.

En ook alvast heel veel moois gewenst voor 2010: gezondheid, geluk, en vervulling van al jullie (kinder-)wensen!!!

Groetjes, M.

Geplaatst

Heee lieve meiden,

sorry sorry sorry wat een drukke tijden en al veel te lang niets van me laten horen.. Morris was weer ziek Verkoudheid die asthma klachten veroorzaakte, was vreselijk benauwd en nu dus aan de ventolin.. pff.... mag wel vast een wekelijkse afspraak bij de dokter inplannen want we hebben al maanden geen week overgeslagen..

Ben nu zelf ook ziek, vreselijk verkouden, zere keel en oren en beetje koortsig.. pfff.. was ook wel een beetje te verwachten na al dat gehoest en gesnotter in mijn gezicht van de mannetjes..

Ik kom snel (ja echt!) langer, nu even uitpuffen.. Fijne kerst (wat er nog van over is!)

Dikke zoen,

Pien

Geplaatst

He girls!

Bijzondere Kerst dit jaar he. Vorig jaar zaten we nog met dikke buiken aan het diner en nu met een babietje op schoot. Echt met het gezinnetje op pad, zo leuk. Heb genoten. Alleen heel jammer: het zoontje van mijn broertje was erg ziek, dus zij zijn thuis gebleven. Had er zo naar uitgekeken om hen weer te zien, en om de 2 meisjes met elkaar te laten spelen (het dochtertje van mijn broertje is 2 maanden ouder dan Yinthe). Maar goed, we hebben meteen een nieuwe datum geprikt om over een week met z'n allen bij elkaar te komen.

Wat vervelend, Pien, dat Morris het zo vaak te pakken heeft, en dan ook meteen zo heftig. Eet en drinkt en groeit hij verder goed? Jij ook snel weer beter worden. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er opnieuw een O&N in het water valt ivm ziekte....

Hier gaat alles gelukkig weer helemaal goed. Kleine meisje is weer helemaal gezond op een beetje verkouden en schor keeltje na (hees baby stemmetje, erg grappig) En het was vast ook een sprongetjes laatst, want de afgelopen weken is ze zo allemachtig vooruit gegaan in haar ontwikkeling... kruipen (en hoe, super snel van de ene kant van de kamer naar de andere kant), van kruip naar zit, van lig naar zit, van kruip naar optrekken op haar knieetjes aan de boxrand, op handen en voeten staan, stevig staan met hulp en ik heb het idee dat ze steeds gerichter haar stem gebruikt om ons te roepen. 'AH!!' als ze aandacht wilt en 'WHAWHAWHAWHAWHA!!!!' als ze het er niet mee eens is en voor de rest brabbelt ze er vrolijk op los met 'bababa' (papa?) en 'mwamwamwa' (mama?).

En super vrolijk en blij. Met een gigantische eetlust.

Hoe was jullie Kerst?? Mooie dagen gehad? En nog leuke plannen voor Oud & Nieuw?

Tot snel weer,

X Mariek

Geplaatst

JAAAA!!! We hebben een huis!!! Een heerlijk gezinshuis voor ons gezin. Ben heel blij. 1 mei gaan we over. Zal binnenkort wat foto's plaatsen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Whaaaaa! Hoe, waar, wat etc???? Wat een nieuws, gefeliciteerd! Ben heeeeeeel benieuwd! Je gaat toch niet te ver weg he.. :-)

Hier alles zijn gangetje, ben nog steeds best brak, niet ziek, maar zoooo verkouden dat ik ook niet zoveel puf heb...

Morris blijft ook maar hoesten en snotteren.. maar is ondanks dat verschrikkelijk vrolijk! Hij vind het wel leuk geloof ik, mamma fulltime om zich heen! Hij kan nu hele goed zitten (eindelijk) en vind het heerlijk in de box op zijn billen met zijn speeltjes om zich heen.

Verder een hoop onsamenhangend geklets en regelmatig echt keihard lachen, zo leuk! Kruipen (of teigeren) lukt alleen nog achteruit, maar ik weet nog van Thijs dat vooruit dan een kwestie van zeer korte tijd is..

Verder gisteren een hele coole nieuwe fiets gekocht! Een sparta pick up, zo´n transportfiets met een krat voorop, ben de koning te rijk, morgen mag ik hem halen en kan ik lekker een rondje maken met mijn mannetje voorop.

Mijn oude fiets op marktplaats gezet en die is ook al verkocht, dus helemaal prima!

Nou meiden, een hele leuke jaarwisseling gewenst he.. Gaan jullie nog iets leuks doen? Wij gaan met onze vriendengroep in Alkmaar neerstrijken.. Lekker eten en wijntjes drinken en om 12 uur champagne drinken met de meiden, terwijl de mannen (groot en klein) met rotjes en vuurpijltjes spelen buiten!

Liefs Pien

Geplaatst

Wat een lekker vrolijk bekkie! Dat is een goed begin van de morgen.

Allen vrolijke kerstdagen gehad?

Even vraagje. Wat voor een maat kleding dragen jullie schatjes?

Hebben jullie allemaal al een opvolger voor de maxicosi? Zo ja, welke?

Enne, wat geven smeren jullie allemaal op de kinderboterham? Hier vandaag maar weer eens aardbeienjam geprobeerd. Smeerworst, smeerkaas en appelstroop toch wel het lekkerst.

Aan tafel meekijken en vooral mee eten is hier favoriet, vooral bij Mees. Gister zitten smullen van een pizzakorst en een paar patatjes (nadat hij zijn eigen 8+potje en een toetje ophad, onze bourgondiër). Hoe doen jullie dat?

Dat 2009 voor ons een spetterend jaar is geweest is wel duidelijk. Hopelijk wordt 2010 weer een mooi jaar, waar wensen mogen uitkomen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee Stephanie!

Ja lachen he.. Morris draagt sommige dingen nog 74 (past hij eigenlijk allemaal nog wel) maar nieuwe dingen koop ik nu in 80 en dat kan met de pijpen of mouwen ietsje opgerold ook al best (voor de breedte is het geen probleem hahaha, hij is al dik over de 10 kg!)

Op brood zijn hier de smeerworst (bob de bouwer, net als zijn broer) en smeerkaas ook het meest populair. Appelstroop was hij niet weg van en jam heb ik nog niet geprobeerd.

Tijdens het kerstontbijt zat hij ook heerlijk mee te proeven, stukje krentenbrood, stukje baguette etc etc.. zo grappig! Verder laat ik hem nog niet echt aan tafel mee eten met andere dingen dan aardappelen en groenten eerlijk gezegd, vanwege het zout enzo. Ik kook wel steeds vaker voor hem mee als ik iets anders maak, zo had ik laatst indiase curry voor ons en voor hem rijst met kip en spinazie, op smaak gebracht met een scheutje kokosmelk en kerrie.. Hij at niet maar hij vrat, heerlijk!

Als autostoeltje hadden wij al die van maxi cosi (tobi ofzo?), en daar zit hij ook al een poosje in, de maxi cosi vond hij vreselijk, en nu vind hij het weer heerlijk in de auto! Hij slaapt nu ook veel beter en langer als we ergens naar toe gaan.

Ik heb mijn stoeltjes bij kinderstoeltje.nl vandaan en vond die erg goed geprijsd en de service ook heel goed! Misschien de moeite waard om eens te kijken, zeker als je er 2 (of 4 als je twee auto´s hebt?) nodig hebt.

Jij ook de allerbeste wensen voor 2010!

Liefs Pien

Geplaatst

Wat een leuke, vrolijke foto van Morris!! Heerlijk dat bekkie.

Vervelend joh, dat je zo verkouden bent. Weet hoe dat is, vreet energie.

Gaaf, die fiets. Precies wat je wilde, toch? Stoere bak.

He Stéphanie, leuk weer wat van je te horen via deze weg. Wat een pracht kindjes heb je toch, die foto is echt geweldig.

Hier mijn antwoorden op jouw vragen:

kledingmaat: 74

Ik heb al wel een andere autostoel staan maar gebruik nog steeds de Maxi Cosi.

En brood wil Yinthe sinds een paar weken niet meer eten. Daarvoor wel, en dan ook met smeerworst en smeerkaas en appelstroop. Waarom ze het nu ineens weigert? Geen idee. Dus we geven haar voor lunch tegenwoordig een flink bord pap. Dat vindt ze heerlijk.

En 's avonds een 8+ potje een half uur voordat wij zelf gaan eten. Als wij dan hebben opgeschept zetten we haar in haar kinderstoel aan tafel met een soepstengel om op te knabbelen. Gezelligheid!

Jullie ook een heel goed Oud & Nieuw gewenst!!! Pien, veel plezier in Alkmaar. Wij gaan naar het oosten van het land naar een B&B met vrienden (10 volwassenen + 10 kinderen, wordt nog feest...)

liefs,

Mariek

Geplaatst

he bah, krijg net te horen dat het zoontje van mijn broer met een fikse longontsteking aan de beademing in het ziekenhuis ligt.... krijg er helemaal koude rillingen van.... kereltje is al dagen heel erg ziek. Hoge koorst, ijlen, jammeren, hoesten, niks eten... hij had al antibiotica gekregen maar die sloeg blijkbaar niet aan...

Pas nu dat we zelf kindjes hebben kan je je iets voorstellen van de enorme zorgen die mijn broertje en schoonzusje op dit moment zullen hebben... Gatver, op dit soort momenten vind ik het zo erg dat we zo ver weg wonen.

Laat het kleine mannetje please please please zo snel mogelijk weer beter worden!

Geplaatst

Wat een naar bericht, van je neefje. Gaat je inderdaad niet meer in de koude kleren zitten sinds jezelf een kleine hebt.

Mariek, heeft Thirse korte tijd geleden misschien keelpijn gehad. Waardoor slikken zeer heeft gedaan? Misschien weer een kwestie van vertrouwen opbouwen met brood eten. Die twee van ons zijn absoluut geen pap-eters. Heb het een paar keer geprobeerd (als alternatief tijdens zieke tijden), maar ze vinden het echt niet lekker.

Welke autostoel heb je al klaarstaan Mariek?

Pien, ik zal eens kijken op de site.

Het potje warm eten krijgen ze bij ons eind van de middag. Gaat er goed in. Alhoewel, de visrisotto met tonijn was toch niet echt een succes. Te dun, met teveel losse stukjes vermoed ik. Later nog weer eens proberen. Zelf koken voor hen is er nog niet van gekomen. Zelf fruithap maken doe ik regelmatig, maar is er tijdens de feestdagen wel bij ingeschoten. Potje voldoet ook prima.

Brood eten probeer ik al met een kindervorkje. Eerst met een plastic vorkje zelf naar de mond laten brengen en de laatste dagen met een zilver vorkje. Ik prik zelf een stukje brood aan het uiteinde van de vork en geef de vork bij het breedste deel in hun handje, tussen duim en wijsvinger. Ze brengen het zelf naar de mond. Gaat goed, maar is geen must hoor. Als ze gaan knoeien of het lukt niet, neem ik het gewoon weer lekker over.

We merken dat Saar in haar nachtelijke uurtjes toch wel een paar keer wakker 'schrikt' en begint te huilen. Vanavond heb ik haar op mijn arm getroost, maar ben niet naar beneden gegaan. Ik had het idee dat ze naar de deur zat te staren, zovan gaan we niet naar beneden. Kleine doerak, nu al.

Met de jaarwisseling naar het oosten van het land, het klinkt al als een vakantie (haha). Heel veel plezier in ieder geval. Ikzelf moet werken (in het oosten van het land), laat-vroeg. In de gezondheidzorg is het of met kerst of rond de jaarwisseling werken. Voor het eerst met een gezinnetje zijn met kerst had dit jaar de voorkeur.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Oh No Mariek, wat een naar bericht!

Maar nu in het ziekenhuis is hij in de beste handen en met antibiotica via het infuus zal het vast snel beter gaan.. Ik duim in ieder geval keihard mee, hou ons op de hoogte he..

Knuffel,

Pien

Geplaatst

Vind het best eng. Hij is nog net geen 3 jaar oud en wat je leest over beademing op jonge kinderen... en de mogelijke complicaties en blijvende beschadigingen... word je niet vrolijk van. Hoop dat het hem allemaal gespaard blijft. Nu maar duimen dat de nieuwe antibiotica aanslaat. Kans dat hij dan snel beter wordt is groot.

Stephanie, dat zou wel eens kunnen kloppen, wat je schrijft over keelpijn en slikken. Yinthe heeft inderdaad die tijd een hoestje gehad, en ik had ook het idee dat ze daarbij keelpijn had. Nooit bij stil gestaan, maar klinkt logisch dat brood eten dan wat pijnlijker is. Zal morgen weer eens proberen. Broodkorstjes gingen er de afgelopen dagen goed in.

We hebben de opvolger van de Maxi Cosi. Tweedehands gekregen van collega van mijn vriend. Ziet er nog prima uit, alleen dus nog niet geprobeerd. Yinthe vindt de 'baby' Maxi Cosi nog steeds prima.

Ik houd jullie op de hoogte. Dank voor de opbeurende woorden, Pien!

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden