Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi,hoi!!

Hahaha, zo is het tijden stil... zo zijn er in een keer weer enorm veel berichten.

Nou, hier gaat alles prima. En eh, Stephanie, Thirse is ook niet zo'n fan van brood, dus wat dat betreft was die naamsverwisseling nog niet zo heel erg:dizzy:.... En of het aan haar keeltje ligt... geen idee.... Heb ook het idee dat het er aan ligt hoe moe ze is en hoeveel trek ze heeft. Maar hier is het eigenlijk alleen nog maar smeerkaas of smeerworst op haar brood. En bij opa en oma een keertje jam. En wat kleren betreft... van alles nog wat. Er zijn nog wat jurkjes maatje 62 die ze nog aan kan. Maar ze draagt ook kleding maatje 80 nu. En daar hoeft niet zo veel meer aan de mouwtjes gedaan te worden.

Wij hebben ook het maxi cosi autostoeltje, tweede hands. En in mijn auto de bebe confort, ook 2e hands.

Ons vrouwtje wordt steeds sneller in het gaan staan en het weer gaan zitten. Laatst zagen we hoe snel ze dan ook dingen onder controle krijgt: ze was een tijdje geleden bij mijn ouders, daar lukte het haar nog niet om bij de salontafel te gaan staan, door een overstekend blad. En 1,5 week later draait ze haar hand er niet voor om. Ze loopt nog niet om de hoek van de tafel. Dan maakt ze eerst de oversteek naar de bank of laat zich weer op haar billen zakken en gaat dan naar de andere kant.

Ze zwaait volop naar jan en alleman, wiegt mee op allerlei muziekjes, klapt in haar handjes, en bij het liedje klap eens in je handjes, begint ze voorat het zinnetje van de scheepjes die voorbij varen komt, alvast te wiegen. We zijn zo trots op en blij met haar!

Slapen is hier af en toe weer een beetje mis. We zijn vannacht ook weer bijna een uur bezig geweest om haar weer in slaap te krijgen. Ach.... ze wil alles meemaken!

Praten doet ze nog steeds niet, al houdt ze op haar manier wel hele toespraken!!!

En wat de jaarwisseling betreft: werken! Ik had laat laat, maar ze belden net of ik morgen ook een vroege dienst wil draaien. Ja hoor! Dus nu heb ik vroeg laat..... Lekker hoor!

Gaaf te zien dat Morris al bijna 4 tanden heeft! Thirse blijft een beetje steken op haar 2 ondertandjes voor... Het lijkt wel of ik boven wat voel, maar ik zie nog steeds niets.

Pien, beterschap... Mariek, veel plezier hier ergens in de buurt. En hopelijk knapt je neefje snel een beetje op! Ga je nog even bij hem langs?

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Mariek, wat naar om te lezen van je kleine neefje. Veel sterkte gewenst!

Ik ga nu even de sneeuw in maar kom hopelijk straks terug met een mooi kerstverhaal en antwoorden op alle vragen!! :-)

XXX

Geplaatst

hela, even vanaf mijn broers pc. net terug uit het ziekenhuis. De antibiotica slaat aan gelukkig, het mannetje was weer iets actiever. Wilde zelfs weer een beetje praten en spelen. Heeft nog wel slangetjes in zijn neus voor zuurstof, helemaal zonder lukt nog niet. Hij moet minimaal een nacht zonder zuurstof kunnen voordat hij weer naar huis mag. Maar gelukkig gaat het dus weer iets beter.

Later meer.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey meiden,

Heb nu even wat meer tijd.

Jeetje, wat een berichten, en niet allemaal even leuk ;-(

Mariek goed dat de medicatie aanslaat, maar wat vreselijk, zo'n kleintje aan het zuurstof, ik heb er koude rillingen van. Hopelijk komt de nacht zonder zuurstof heel snel en is het mannetje weer lekker thuis bij papa en mama en kan jouw meisje snel met 'm spelen!

Pien, hoe gaat het nu bij jou? Al zover opgeknapt dat je kan gaan fietsen? ;-) Leuk hoor, ga je (als de sneeuw weg is) ook met de kleine al fietsen? Spannend! Tessa vindt het geweldig op de fiets, dus Morris zal ook z'n ogen wel uitkijken.

Hildever, dat wordt een stevige O&N dus voor je, met die diensten. Je bent natuurlijk wel een taaie, maar leef wel met je mee hoor. Hoop dat je extra genoten hebt met Kerst en in het nieuwe jaar meer tijd krijgt voor leuke dingen. Aan die nieuwe 'baan' zal het niet liggen, toch?

Nora, even niet gezien? Is Isis weer bijgetrokken? Zal ze ook een sprongetje hebben gemaakt?

En Stéphanie natuurlijk: superleuk dat je bij 'ons' topic even komt lezen en schrijven. En jeetje, wat kunnen jouw meisjes al veel zeg. Eten met een zilveren vork, het lijken wel prinsesjes... ;-) En wat een geweldige foto van de kerstvrouwtjes. Zal er zelf binnenkort ook eens een paar plaatsen. Mijn antwoorden op je vragen: Tessa zit in de auto al een maandje in de Romer King Plus. We hebben daarvoor gekozen omdat Tessa er lekkerder in zat. Verder was het een 2009 model en hebben we er maar € 169 voor betaald bij Prénatal, scheelde dus behoorlijk. Qua eten doet Tessa alles prima, alleen het potje 's avonds vindt ze nog steeds niets en eet ze van 2 happen (meestal) tot max een half potje, ook zelf gekookt eten lust ze niet. Ze eet veel fruit, dus ik ben niet bang dat ze wat te kort komt. Ik zit zelfs te denken om de middagfles af te bouwen, zodat ze nog maar 2 melkvoedingen krijgt, 's morgens met pap en voor het slapen gaan een flesje. Ben wel benieuwd hoe andere meiden hier tegenaan kijken dus tips welkom! Verder eet ze tussen de middag 2 boterhammen, en die lust ze echt met van alles, of zelfs met niets. Net zo'n broodmeisje als haar moeder dus... Ik geef alleen geen smeerworst, want ik geloof niet zo in vlees voor hele kleintjes, en zeker niet in orgaanvlees. En haar maat? Nu precies 74!

Nou, wie nog wat wil weten, vertellen of vragen... kom maar op! ;-)

Wat zijn jullie plannen morgen. Mariek, leuk, zo'n enorme groep kleintjes, gezellig!

Succes met de voorbereidingen en alvast veel plezier gewenst morgen!!!

Liefs,

Leeuwtje

Geplaatst

Zo hallo, moet ik opeens bijlezen!

Mariek, gelukkig gaat het weer wat beter met je neefje. Wat vreselijk! Je schrikt je rot. Je moet er toch niet aan denken. Enig idee hoe lang hij nog in het ziekenhuis moet blijven?

Pien, hoe is het in de ziekenboeg? Pittig hoor, niet optimaal in je vel zitten en dan een huishouden runnen.

Hilde, heb je al nieuws over de nieuwe woning? En Mariek, wouw weer verhuizen! Blijf je in dezelfde stad of ga je weer richting A'dam?

Met Isis gaat het weer supergoed. Ze had last van maar liefst twee tandjes (!) en een sprong gemaakt. Niet te geloven, hoe goed ze opeens kan kruipen, zitten en staan. Ook begint ze te brabbelen. Op Tweede Kerstdag zat ze te dada'en in haar bed. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze eerst mama zegt dus we zijn hard aan het oefenen.....helaas is ze wat eigenwijs (van wie zou ze dat hebben?) en vindt ze dada nog steeds het leukst. Op Tweede Kerstdag heeft ze ook mijn schoonfamilie versteld doen staan. In vergelijking met haar nichtjes is ze supersnel. Met z'n allen op de foto, dat lukte niet. Madame kroop er alweer vandoor om even verderop aan een tafel te gaan staan. Thuis loop ik nu ook constant achter haar aan. En de box, daar is natuurlijk niets meer aan!

Op het moment draagt Isis maatje 74. Net weer een stapel kleren opgeborgen. Ongelooflijk hoeveel kleding je hebt voor zo'n korte tijd! Op haar brood eet ze trouwens meestal zuivelspread.

Gezellig Stephanie dat je even mee komt kletsen. Jouw dames zijn hun tijd ook ver vooruit! Lijkt me wel pittig hoor, twee ukkies. Hulde!

Slapen gaat hier trouwens super goed. Ze is alleen aan het eind van de middag versleten. Gisteren lag ze er al voor zessen in. Op zich lekker, want dan heb je nog de hele avond voor jezelf, maar vanochtend was ze dus om kwart over vijf al wakker. Toch maar ergens een extra tukkietijd inplannen.

Dames, allen een fijne jaarwisseling! Wij krijgen vrienden op bezoek, wel zo gezellig. Tot in het nieuwe jaar.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

Mariek, wat een goed nieuws! gelukkig maar! Liep er echt de hele dag aan te denken.

Net bij de huisarts geweest en heb weer flinke bijholteontsteking.. kuurtje gekregen dus hoop dat ik nu een beetje op ga knappen en morgen gewoon naar ons oud en nieuw feestje kan want wil het niet voor de tweede keer missen!

wat zijn jullie dames toch snel.. begin me een beetje zorgen te maken om mijn mannetje hahaha.. nee hoor, hij is gewoon relaxed!

Stephanie, merk jij verschil tussen Mees en Saar? Maw, is Saar sneller en bevestig je hiermee mijn theorie? :-)

Morris kan sinds deze week eindelijk heel stevig zitten en ook zijn boterhammetjes oppakken gaat goed.

Ik geef ´s morgens pap, dan om ongeveer 11 uur als hij uit bed komt een fruitje en om 12.30 een boterham en een klein flesje opvolgmelk (90 of 120 cc).

Dan uit bed een flesje sap of thee (dat vind hij nog niet zo heel lekker maar probeer het wel te wennen omdat het beter is dan diksap ) dan om 17.15 warme hap en een klein beetje kwark en dan om 18.45 nog een fles voor de nacht maar die gaat meestal niet op, hij drinkt gemiddeld 100 cc denk ik.

komt dit een beetje overeen met wat jullie doen?

liefs Pien

Geplaatst

Hee Pien,

Jee, dat klinkt niet best. Hopelijk slaat de kuur snel aan.

Isis krijgt ongeveer dezelfde maaltjes, alleen op een ander tijdstip. Ze begint met een fles melk (210 cc), daarna een boterham met flesje sap, rond de middag weer een fles (dezelfde hoeveelheid), 's middags fruit en rond etenstijd een warme hap met wat vla, voor het slapen gaan altijd nog een klein beetje melk (60 of 90 cc).

Hoeveel tukkies doen jullie ukkies overdag? En hoe laat?

Groetjes.

Geplaatst

Ha grappig dat ieder zo zijn eigen ritme aanhoudt.. Hier wordt nog flink geslapen. Zeker nu hij weer wat begint op te knappen is hij echt aan het bijslapen. Hij wordt rond 7 a 7.30 wakker, krijgt zijn pap en dan gaat hij tegen 9 uur er weer in, dan slaapt hij meestal ongeveer 1.5 tot 2 uur. 's middags gaat hij er ongever 2 uur nadat hij eruit is gekomen (meestal dus rond 13.00 uur) er weer in en slaapt hij weer minimaal 2 uur. Als hij 's middags eerder wakker wordt dan gaat hij vaak eind van de middag er nog even een half uurtje in anders is hij vanaf 17 uur niet meer te genieten. En om 19.15 's avonds gaat hij naar bed.

Wat een leven he.. Heel anders dan mijn oudste ook, die sliep met 10 maanden al nog maar 1 keer per dag 1.5 uur en dat kon net zo goed in de wagen zijn, of in de auto etc.. Deze meneer heeft echt een grote voorkeur voor zijn bedje! hahaha, in wandelwagen doet hij ook wel eens een dutje, maar dan is hij snel weer wakker en dan gaat hij thuis alsnog in bed.. Ben dus wel een beetje aan huis gekluisterd, maar in dit ritme is hij super gezellig en heerlijk tevreden, dus daar plannen we blij omheen!

Zijn er nog meer van zulke slaapkoppen?

Liefs Pien

Geplaatst

Laatste dag van het jaar alweer!

Met mijn neefje leek het gisteren dus wat beter te gaan, maar in de loop van de dag moest hij toch weer aan de zuurstof. En ik kreeg net een berichtje van mijn broertje dat hij erg moet hoesten en weer meer zuurstof nodig heeft. Ze verwachten dat hij nog wel een paar nachten zal moeten blijven in het ziekenhuis...

He bah, Pien, wat vervelend, een bijholteontsteking. Hoop dat de kuur snel aanslaat en je je vanavond wat fitter voelt.

Morris is wel een hele grote slaapkop ;-) Yinthe sliep eerder ook wel zo veel, maar sinds een paar weken niet meer. Nu slaapt ze nog 2-3 uur overdag, opgedeeld in 2 of 3 slaapjes.

We hebben hier niet een heel strak schema. Het meisje geeft zelf heel goed aan wanneer ze wat wil. Maar het ziet er ongeveer zo uit:

Rond 7 uur opstaan en een bord pap (120 ml opvolgmelk en paar lepels Bambix). Rond 9 uur zelfgemaakt fruithapje en een uur daarna een fles van 150 ml. Uurtje slapen. Rond 13.00 uur een boterham (we gaan dat weer invoeren) en een beker water met een scheutje diksap. Tussendoor soepstengel, rijstwafeltjes en/of liga en flesje sap. (Afhankelijk van hoe moe ze is rond 14.00 uur weer naar bed) Dan om 17.00 warm potje avondeten en als ze het niet redt tot 19.00 uur dan doen we haar dan ook nog even naar bed. Daarna nog een bakje yoghurt. Rond 19.00 valt ze meestal om van de slaap en leggen we haar op bed voor de nacht. En dan wordt ze rond 23.00 uur wakker en geven we haar nog een fles van 150 ml.

Meiden, ik wens jullie een heel fijn Oud & Nieuw!!!!! Tot in het nieuwe jaar!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Lieve forum vriendinnen,

Bij deze wil ik jullie het aller aller beste toewensen voor 2010!

Veel liefde, geluk, gezondheid en genieten van onze gezinnetjes!

Dat het maar een vruchtbaar jaar mag worden met nieuwe babies, wie weet voor ons, maar vooral ook voor alle meiden die deze wens nog steeds niet in vervulling hebben zien gaan. Dit geluk is iedereen zo gegund!

Wij hebben een heerlijke avond gehad, ik ben weer aardig opgeknapt gelukkig! Vandaag een brakke dag maar dat was te verwachten. M ligt er nu nog in en ik ben met de jongens beneden, straks maak ik hem wakker en ga ik nog even onder zeil!

Tot snel!

Dikke knuffel Pien

Geplaatst

De beste wensen voor iedereen in 2010! Hopelijk hebben jullie een gezellige jaarwisseling gehad. Pien, helpt de kuur al een beetje?

Mariek, nog wat van je neefje gehoord?

Hilde, was het te doen: vroeg-laat? Ik voelde me gister behoorlijk moe na laat-vroeg en tussen door een drankje(max. 2) bij de buren. Niet echt gezellig voor mijn schoonouders die gisteravond nog langs kwamen. Vanmorgen was Mees er al vroeg bij, 7 uur. Jammerrrrr. Saar werd om 8.30 wakker en ik dus ook voor de 2e keer (was tussendoor lekker mijn bed weer ingekropen).

Saar en Mees slapen ook nog best veel, behalve als er visite is. Dan is Sara veel te bang dat ze wat van het gezelschap mist. Gelukkig slaapt ze daarna wel weer normaal, soms wat meer. Mees slaapt altijd wel, toch een jochie is het niet?

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het leuk om hier mee te lezen en/of schrijven, omdat Saar en Mees met sommigen van jullie kinderen niet zoveel schelen qua leeftijd. Een maandje maakt niet zo'n verschil, 2 maandjes al wel zo te lezen. Zitten en staan doet Saar nog niet en Mees (het jongetje) al helemaal niet ;). Meisjes hebben volgens mij ook meer temperament en vaart erin. Mees bekijkt het allemaal wel liggend op zijn buik. Daarentegen begint hij nu meer met beter brabbelen, hij gaat zijn tong beter gebruiken.

Qua kleding schommelt het inderdaad. Ik koop het meeste maat 74. Voor Saar door haar beenlengte en voor Mees om de breedte.

We hebben de easywalker alvast omgebouwd tot buggy, ipv de 2 maxicosies te gebruiken. Ergens in januari maar eens op zoek naar autostoeltjes. Hopelijk nog leuke aanbiedingen zo in het begin van het nieuwe jaar.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ha dames,

Een gelukkig en gezond 2010!

Isis is het nieuwe jaar beroerd begonnen. Flinke koorts, compleet verstopt neusje, slecht slapen; het drukte de pret behoorlijk. Vandaag is ze gelukkig een stuk actiever, vrolijk en koortsvrij. Pffft, is maar niets als je kleine ziek is.

Ik houd het even kort, want ukkie zit op schoot. Jullie kleintjes door het vuurwerk heen geslapen?

Liefs, Nora

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou meiden: dat het maar een goed jaar mag worden!

Nou, zal ook effe opschrijven hoe het ongeveer bij Thirse gaat:

Starten met een bord pap

Halverwege de morgen een fruithap

Rond de middag een boterham (waar ze vaak niet zo veel van eet). Sinds kort doen we er ook opvolg melk bij. Dit deden we eerst niet.

Halverwege de middag iets van een koekje met thee of diksap. Maar daar drinkt ze dus amper wat van, of ze moet hele erge dorst hebben.

s avonds warme prak.

voor dat ze gaat slapen nog weer opvolgmelk.

Stephanie, vroeg laat was prima te doen hoor. Bovendien werd ons meisje om kwart over 11 wakker. Haar er toen maar uitgehaald, omdat ze anders misschien net weer in slaap was als het vuurwerk begon en ze dan wrs. weer wakker zou worden. We hadden gezellig visite... dus die vonden het ook helemaal fantastisch dat ze er nog even uit kwam. Ze heeft de volgende morgen heerlijk tot 10 uur geslapen, en wij dus ook!

Pien, fijn dat je weer helemaal opgeknapt bent.

En Nora, fijn dat de kleine meid weer is opgeknapt!

Mariek, hoe is het met je neefje?

Leeuwtje, hoe gaat het jou met solliciteren... is er al wat uitgerold? En Tess... staat ze al bijna los? Want die dame is wel heerlijk snel...

Op het werk is het dikke puinbak: van de 11 mensen (waarvan 1 er sinds eergisteren werkt, en amper is ingewerkt) hebben zich sinds gisteren 6 mensen ziek gemeld! Daarvan zijn er 2 zwanger (de 1e bevalt wrs. binnenkort, 3 zijn er werkgerelateerd ziek, waarvan er 1 zo wie zo niet meer terug komt, en 1 heeft last van haar rug (toch ook misschien werkgerelateerd?). Vandaag hebben we een vergadering omdat er 1 iemand constant escaleert. Gisteren is er weer een trui van mij gesneuveld in de strijd zeg maar...Ik ben benieuwd... Want zo gaat het echt niet meer!!! De 5 mensen die er werken, werken er allemaal nog maar kort: 1 iets langer dan een jaar, 1 in maart een jaar, ik nu ruim 5 maanden, 1 sinds oktober en 1 dus sinds eergisteren. Zij zit nog in haar proeftijd.... maar ik zou me toch even achter de oren gaan krabben als ik haar was! En niet dat ik haar als collega kwijt wil, maar puur voor zichzelf. En als het nog even zo door gaat blijf ik ook weer werkgerelateerd ziek thuis. En effe voor mezelf: zo zit er ook geen 2e kindje in: veel te veel stress door het werk.

He dames, mijn meissie wil haar fruithap!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Heel herkenbaar die chaos op het werk. Het lijkt wel te horen bij woongroepen voor mensen met moeilijk verstaanbaar gedrag. Afgelopen maand heb ik op mijn oude groepje (ook mvg) gewerkt. Heel leuk en vooral interessant qua zorgvraag, maar ben ook blij dat ik vanaf volgende week weer op mijn huidige werkplek (zogenoemd keutelgroepje) kan werken. Het heeft allebei wel wat. Maar voor groepen met mvg heb je 100% lichamelijke en geestelijke inzet nodig en dat moet je kunnen/willen.

ivm de mmm heb ik toendertijd bewust voor een keutelgroepje gekozen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He girls!

Nog de beste wensen!!

Hilde, Stéphanie, petje af voor het werk wat jullie doen. Lijkt me best zwaar. Hilde, wat een puinzooi bij jullie. Zou als ik jou was ook nog maar eens goed achter de oren krabben... ziek worden van je werk is het werk niet waard.

Met mijn neefje gaat het weer iets beter. Hij is sinds gisteren uit het ziekenhuis. Zal nog wel een paar weken duren voordat hij weer helemaal de oude is. Maar iedereen is allang blij dat hij weer gewoon thuis is.

Hilde, we hebben het zelfde 'schema'. Ook hier geen broodliefhebber. Ik geef tussendoor wel veel soepstengels (die van de HEMA, heerlijk) en rijstwafels. Zijn even rustmomenten voor Yinthe. Zit ze lekker in d'r wippertje te keuvelen ipv rond te kruipen als een bezetene.

De ontwikkeling gaat als een trein! Ze trekt zich nu ook op tot staan, begint 'mama' te zeggen, en wat helemaal leuk is is om over obstakels te kruipen (onze benen bijvoorbeeld). Als het lukt zonder te vallen is ze helemaal trots op zichzelf, zo grappig om te zien. En ze was altijd al een kindje waar je veel contact mee had, maar nu begint ze echt te kletsen en grapjes uit te halen (achter ons aan kruipen of juist wegkruipen als wij achter haar aan gaan) Wat een leuke tijd is dit!

Nora, vervelend he, als de kleine ziek is. Ben bang dat we ons op een jaar moeten voorbereiden met regelmatig zieke kindjes. Zeker de opvangkindjes.

Pien, zie dat je online bent. Weer de oude? ;-) Brak met kleintjes is lachen he. Die trekken zich niks aan onze wens om nog even een uurtje te slapen....

tot gauw weer,

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey meiden,

Ook uit Amsterdam de allerbeste wensen voor dit jaar!!! Ik kan me niet voorstellen hoe voor mij 2010 nog mooier wordt dan 2009, en daarom wens ik vooral alle IVF-mama's die nog geen mama zijn het beste, en ook alle mama's die er nog een keer voor gaan: heel veel succes gewenst!

Hier gaat het heerlijk, ik geniet zo van Tessa, en voel me zo gezegend dat ik nog even niet aan het werk ben, zeker als ik sommigen van jullie werkverhalen lees. Wat je zegt klopt, Mariek, een heerlijke tijd vol rondkruipen door het hele huis (ze kruipt harder dan ik kan/wil op m'n oude knieen), van alles ontdekken (waarom kan ik niet bij de was in de ronddraaiende wasmachine?) en behalve spelen met mama (het leukste speelgoed) ook jezelf goed kunnen vermaken (maar dan vooral met, bij, onder en over de meubels). Ook als we op stap zijn, is ze heerlijk zoet en zoekt ze echt de interactie met vreemden. Het laatste sprongetje was dus heftig met een paar weken minimaal 3x 's nachts uit bed om te troosten, maar ze heeft er heel wat bijgeleerd. En ja, meteen van de avondvoeding af is ook wel lekker ;-) Wij maken hier dus meestal nachten van half acht tot acht (Tessa) en tien tot acht (mama, en soms papa ook), geweldig, ben benieuwd of ze dit vol gaat houden. Slapen overdag gaat prima, maar het zijn wel hazeslaapjes, een uur is al lang voor 'r. In alleen staan of gaan lopen zie ik weinig interesse bij Tessa, ze kruipt overal op af en loopt wel graag langs tafels en stoelen. Voor het avondeten heb ik volgens mij de oplossing bedacht voor het weinig eten; gewoon zelf laten doen, geen potjes dus meer hier, maar stukjes gemengde groente en aardappel of pasta (zou rijst al kunnen of is dat te tricky?). Beetje yoghurt na en klaar...

De sollicitaties gaan wel goed, zit voor de tweede en derde ronde voor mooie managementjobs in A'dam, dus wordt vervolgd. In maart denk/hoop ik toch wel aan de slag te zijn. En tot die tijd genieten maar... Het KDV heeft ook nog steeds niet laten weten wanneer Tessa nu eindelijk echt eens kan instromen. Nu zeggen ze weer half februari, hoewel de groepen al te groot zijn en er teveel baby's zijn. Eh, Tessa is al lang geen baby meer ;-)

Meiden, waar blijven de kerstfoto's? Zal zelf ook eens even aan de slag...

Liefs, Leeuwtje

PS wanneer gaan we weer eens afspreken met onze kids?

Geplaatst

Hee meiden!

Alles goed met jullie?

Zijn jullie de sneeuw ook zo zat.. Vind het nu echt niet leuk meer, dat geploeter iedere keer naar mijn werk en vandaag naar school steeds op en neer.. pff.. fietsen gaat niet, met de auto is sowieso een drama met parkeren en met de wandelwagen door de verse sneeuw is ook een geploeter.. maar toch nog het makkelijkste..

Dinsdag 5 uur onderweg geweest naar kantoor.. En meteen voldoende werk meegenomen om thuis te kunnen werken de rest van de week.. gelukkig dus geen last gehad van de ellende op de weg in noord holland gisteren...

Verder alles zijn gangetje, weer druk aan het werk en de vakantie weer vergeten.. Morris is een beetje uit zijn hum de laatste dagen, sprongetje of ook weer moeten wennen aan het andere ritme, ik weet het niet, maar hij loopt 's nachts te spoken en is overdag erg plakkerig en sikkeneurig.. Kruipen lukt nu bijna.. achteruit gaat het heel goed, maar dat frustreert ook natuurlijk als je vooruit wilt en je gaat achteruit hahaha...

Nu lekker weekend! Ben er wel weer aan toe haha.. M was ook de hele week weg, die komt straks weer, en dan is het best bikkelen.. Ga lekker een beetje bijslapen!

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Zo Pien, dat klinkt als een heftig weekje! Petje af hoor, zo in je uppie.

Isis is sinds woensdag weer beter. Heel fijn. Is maar niks een ziek meisje in huis. Maar het zal inderdaad nog veel vaker gaan gebeuren. Wat dachten jullie van de waterpokken enzo? Pffft.....

Hier wordt ook wat afgekropen. Prachtig! En staan he, heel de dag door. Nog even en ze stapt rond. Wat zal dat een koddig gezicht zijn.

De eerste verjaardagen komen al in het zicht! Niet te geloven he. Jullie al vastere plannen voor een tweede? Mijn man zei gisteren dat ie 2012 wel een mooi jaar vond voor een broertje of zusje. Van de week nog gedroomd dat ik zwanger was van een tweeling?!.....

Fijn weekend.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Pff, klinkt inderdaad heftig, Pien. Hoop dat je lekker bij kunt slapen komend weekend.

Ik ga tegenwoordig lopend naar de opvang. Het is net te doen. Ben langer bezig met Yinthe in de kinderwagen vastriemen en -ritsen en daarna door de sneeuw duwen en haar weer losmaken dan als ik haar op de arm neem. Vindt ze nog leuker ook. En goede exercise voor mij ;-)

Fijn Nora, dat Isis weer beter is. Is inderdaad best moeilijk he, zo'n ziek klein babietje thuis. Hoewel, babietje? Ze worden steeds groter en meer baby-af, die uks van ons.

Gisteren de koopacte van ons nieuwe huis getekend. We hebben er heel veel zin in. Wordt echt ons gezinshuis. Kijk nu al uit naar het inrichten, nieuwe meubels kopen, mooi en gezellig maken en de zomer van 2010!

Staan is hier ook een favoriete bezigheid. En brabbelen. Ze zegt steeds vaker (als ze zeurderig is en iets gedaan wil krijgen) 'mamamamama'. Zal nog wel niet echt mama zijn, maar het klinkt wel heel leuk ;-)

Nou, da's toevallig, Nora. Ook ik heb gedroomd dat ik de volgende keer een tweeling krijg. Een jongetje en een meisje. We zullen het zien. We gaan in mei weer beginnen. Zal binnenkort eens gaan bellen met het VU. Benieuwd of er een wachtlijst is. Vorige keer konden we zo starten.

Oh, en ik ben er uit wat ik wil gaan doen. Weten jullie nog dat ik dat coachingstraject heb gedaan? Heel nuttig geweest. Heb er veel aan gehad. Na de sessies kregen we allemaal opdrachten mee om de richting dus uit de sessies naar voren was gekomen verder te gaan onderzoeken. Ik was er achter gekomen dat mijn oude passie medicijnen nooit weg is gegaan en ben me dus gaan orienteren op beroepen die met mensen en medicijnen te maken hebben. Tijdens mijn zoektocht stelde mijn vriend een alles bepalende vraag: wil je bezig zijn met 'cure' of met 'care'? Ik kwam er toen achter dat de 'care' kant me het meest trok. En care is weer breder dan medicijnen. Anyway, om een lang verhaal kort te maken: ik ga een kinderdagverblijf beginnen in de nieuwe wijk waar we gaan wonen. Er is er daar nog geen en de buurt verjongt elke jaar meer. Ben begonnen met de voorbereiding. Gigantische klus ivm de regelgeving, vergunningen, huisvestingseisen etc etc. Maar super leuk om te doen.

Leeuwtje, hoe gaat het met de solli's?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Fijn Nora, dat Isis weer beter is!

En Pien, ik zie je als sjouwen met die buggy door de sneeuw!!!

Leeuwtje: lekker genieten nog hoor, van het thuis zijn! Pffft, mis het soms nog wel!

Hey Mariek, kan ik dan strakkies niet bij jou komen werken....Jammer dat het zo ver is......

Mei al weer beginnen, Mariek... Ik denk dat het hier toch wel wat later gaat worden. Zit nog steeds niet op de 70 kg...

En die sneeuw... ik vind het nog heerlijk! Maar goed, de weg van ons naar Zwolle is altijd mooi schoon... heb nog niet zo'n last gehad in het verkeer.

Op het werk lijken betere tijden te zijn aangebroken. De man die regelmatig uit zijn dakkie ging bij ons is met spoed overgeplaatst naar een andere groep. Dit omdat het team zo ongeveer op zijn gat ligt en we hem geen veiligheid kunnen bieden. Dat kan in dat andere team wel. Verder krijg ik vanaf 1 februari wekelijks tijd ingeroosterd om met begeleiderstaken aan de gang te gaan. Heerlijk... kan ik die enorme stapel zooi weg werken.

Maar eerst vertrekken we donderdag voor een week naar Egypte. Egyptische vrienden van ons hebben met kerst een dochter gekregen. We gaan dus daar even op kraamvisite. Ik heb er zin in, maar vind het ook enorm spannend met ons meisje. Want we logeren in een volksbuurt in Cairo. We hebben ze als kraamkado een autostoeltje gegeven met de vraag om hem zelf alvast aan te schaffen, en hem in de auto te hebben als ze ons van het vliegveld halen. Dan krijgen ze het geld wel van ons terug. Hihihi, kan Thirse hem alvast uitproberen. We zijn normaal niet van de potjes, maar naar Egypte gaan er wel potjes mee... Wish us luck!

Wat wel weer heerlijk lijkt: het is er nu 27 graden!!!! We zullen even foto's meenemen van hoe het hier nu is.

En aan de andere kant: bij mijn zusje in Zweden is het nu -30 overdag! De auto doet het nu niet meer door de kou en het wordt afgeraden om naar buiten te gaan. Mijn zusje en haar vriend zijn druk om het dagelijks ondanks de kou door te laten gaan. Ik geloof zelfs dat de wasmachine door de kou niet kan draaien......

Hoop dat de nachten van Thirse binnenkort wel weer wat beter gaan. Dinsdag op woensdag en de afgelopen nacht is madammeke aardig aan het spoken geweest, met als resultaat dat ik hooguit 3 uurtjes heb geslapen. Pfffffffffffft. En morgen heb ik een tentamen... geloof niet dat ik dat halen ga... Heb er niet genoeg aan kunnen doen de afgelopen dagen.....

Maar het meisje doet het verder goed. Is druk bezig met het nabootsten van klanken. En ze loopt heel wat af langs de tafel. Het is zo'n heerlijk grietje!

Nou meiden .... een lekker weekend en tot horens hier maar weer!

Geplaatst

Hee dames,

Wouw Mariek, da's even iets heel anders. Van de communicatie naar de dagverblijf. Wat een mega-operatie! Erg spannend, maar ook tijdrovend. Druk jaartje voor de boeg dan als jullie in mei voor de tweede ronde gaan;) Zo he. Voorspellende dromen? Heb je bij elke tp twee embryo's 'gebruikt'? Wij gaan, net zoals de eerste keer, voor eentje. Zou dan een eeneiige tweeling worden...haha.

En Hilde, fijn dat het vooruitzicht op je werk er tig keer beter uitziet. Mag tijd worden! En wat super, Egypte. Je hebt wel erg leuke vakantieadresjes. Al zou ik nu geen familiebezoekjes plannen naar het hoge noorden....brrrrr. Wat erg! In ieder geval fijne tijd in Egypte. En hopelijk slaapt Thirse door de warmte er beter!

Fijn weekend (lekker binnen blijven).

Liefs, Nora.

Geplaatst

oh wat lekker, Hilde, even een weekje naar de warmte! Ben jaloers op je! Wel spannend met zo'n kleine meid, maar je zult zien dat het allemaal meevalt. Ons vliegtripje naar Zuid Frankrijk afgelopen najaar viel ook alles mee.

En ja joh, ontzettend jammer dat je niet in de buurt woont, had je heel graag aan boord gehad!!! Verhuizen? ;-)

Het is inderdaad een flinke klus, het opzetten uit het niks van een kdv. Maar juist dat geregel en alles in goede banen leiden vind ik leuk om te doen. Daarnaast ben ik allemaal plannen aan het maken om het een bijzondere kdv te maken door veel extra activiteiten voor de kindjes én de ouders aan te bieden. En wellicht ook cursussen voor zwangeren (tijdens dagdelen dat het verblijf niet volledig bezet is bijvoorbeeld) en bijscholing voor pedagogische medewerkers (in de avonduren) etc. Ben heel benieuwd of het gaat lukken. Ik moet het financiele plaatje nog uitwerken. Het moet natuurlijk wel een rendabele onderneming worden.

Fijn dat het beter gaat op het werk Hilde. Zal wat meer rust in de tent brengen nu die man is overgeplaatst.

En hopen dat Thirse de komende nachten beter slaapt, is slopend dat soort korte nachten. Ik vind ze moeilijker nu dan in het begin (toen we nog onder de hormonen zaten ;-))

Nora, wij hebben met de cryo tp's 2 emmies terug laten plaatsen. Als er genoeg embryootjes zijn laten we waarschijnlijk maar 1 verse terugplaatsen. Bij de eventuele cryo's kiezen we dan weer voor 2 (aangezien de slagingskansen toch iets lager liggen).

Ook hier nog niet helemaal op het oude gewicht. Blijf steken op +5 kilo. Wil daar nog minimaal 3 vanaf hebben voordat Yinthe 1 jaar oud is.

Pien, lekker uitgeslapen vanochtend?

liefs,

Mariek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden