Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Sandra,

Als ik het goed heb gelezen, dan heb jij vandaag de

startecho gehad, en hoe is het gegaan?

@ Elvira,

Bedankt voor je reactie, heb jij al enig idee wanneer

jij kunt starten?

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

is goed gegaan hoor vanmorgen mocht direkt beginnen met de gonal f en moet de 16e terug komen voor een fm

wel rechts een kleine cycte maar was niet erg heb ik vaker gehad en gaan van zelf weg heb er ook geen last van

Geplaatst

Inmiddels ben ik weer ongi geworden en kan ik nu beginnen aan mijn (eerste) cryo-behandeling. Volgende week maandagochtend heb ik een echo. Ik ben erg blij dat ik nu weer verder kan! :happy7:

Geplaatst

ChrisH....sterkte met je volgende ronde!

Eneeh..meiden, ik hou een plekje voor jullie vrij in de topic 'uitgeteld in november' Het is er nog veel te rustig!!!!

Geplaatst

@ Sandra,

Fijn dat het goed is gegaan en dat je nu verder kunt

met gonal F.

Misschien komen we elkaar wel tegen de 16e, ik heb

dan m'n eerste startecho.

@ Chrish,

Succes met je nieuwe poging .

Een cryo tp gaat altijd lekker snel.

@ Kyra,

Zou fijn zijn dat we ons bij jullie topic konden aansluiten,

maar we moeten nog even geduld hebben.

Hoe gaat het met jou?

Ben je goed te pas?

Geniet ervan in ieder geval

Geplaatst
@ Sandra,

met gonal F.

ik moet er dan om 9 uur zijn jij dan?

Geplaatst

OOww meiden...spannend!!

Een aantal van jullie gaat echt gelijk op!

Reuzespannend!!

Met mij gaat het goed, na de eerste week van angst en onzekerheid door pijnscheuten durf ik nu heel rustig meer te genieten..durf het nog niet in de omgeving te vertellen.

So far so good!

Geplaatst
Inmiddels ben ik weer ongi geworden en kan ik nu beginnen aan mijn (eerste) cryo-behandeling. Volgende week maandagochtend heb ik een echo. Ik ben erg blij dat ik nu weer verder kan! :happy7:

ha chrisH.. ik mag 4 dagen eerder voor de eerste fm. Wie weet??????Misschien is mijn ei laat en die van jou vroeg en kunnen we elkaar voortstellen aan elkaar. (Als jij dat ook leuk lijkt?) Mits het allemaal voorspoedig gaat he? Joy1

Geplaatst
@ Sandra,

met gonal F.

ik moet er dan om 9 uur zijn jij dan?

En ik moet er om 8.30 uur zijn, misschien lopen we elkaar dan

wel voorbij. ha, ha!!

Ik zou eerst om 10.30 een afspraak hebben, maar aangezien

mijn dochtertje dan 2 jaar wordt, heb ik gevraagd of ik niet

eerder mocht komen.

Geplaatst

Hey Meiden

pff ik zit nog steeds te wachten op men ongi,maar wil maar niet doorzetten wel steeds krampen en ik krijg allemaal pukkels pff maar het laat zich nog niet zien

Gek word ik er van ,want dan kan ik eindelijk gaan starten met de pil maar ik moetdenk ik nog maar even geduld hebben

Liefs Elvira

Geplaatst

Elvira,

Ja, balen is dat he'!

Wachten, is ook niet mijn sterkste kant.

Ik hoop dat het doorzet, dan kun je eindelijk

starten met de pil.

En dan krijg je al een gedeelte van het schema, en

dan kan het beginnen.

Ik zal voor je :duimen draaien:

Geplaatst
@ Joy, misschien zien we elkaar wel, dat zou wel leuk zijn. Ik moet er maandag om 09:30 uur zijn.

Hoi, hoi, ik heb alleen de terugplaatsing in Zwolle. En ik denk dat ik die nog niet maandag heb....alhoewel ik heb een keer een razendsnelle terugplaatsing gehad. Maar die zijn meestal 's middags.......Dus....misschien heb je zin om te wachten??????

Geplaatst

Heeey Joy...de tp's in Zwolle zijn toch meestal 's morgens??

Of ben ik nu helemaal abuis.

Ik begreep dat de middagen voor de zwangeren waren, zodat ze niet-zwangeren niet met dikke buiken geconfronteerd worden. Maar ik kan het helemaal mis hebben..

Geplaatst

@Kyra De terugplaatsingen heb ik ook allemaal (vroeg) in de middag gekregen, ik denk na hun middagpauze? Wat ik bedacht heb is dat het te maken heeft met het ontdooien. En het moment dat je de pregnyl hebt gespoten. En dan kom ik met aallllllllle keren dat ik dat proces heb meegemaakt op de middag uit. Ik ken Zwolle verder niet. Dus scheiding zwangeren van de niet zwangeren ken ik niet. Joy1

@Hermien, of ik jou tegen kom weet ik dus ook niet. Wel leuk dat er van alles staat te gebeuren!!!!

Geplaatst

@ Joy, wachten heeft voor mij geen zin. Na de echo moet ik gewoon weer aan het werk.

Mijn (verse) tp was tussen de middag, op een zaterdag. Ik weet niet hoe het straks is. Ik vraag het a.s. maandag wel. Tot nu toe ben ik erg tevreden hoe alles in Zwolle is geregeld. Ik heb inderdaad ook wel eens begrepen dat zwangeren aan het einde van de middag hun echo's krijgen, zodat je die als niet-zwangere niet ziet. Maar volgens mij ga je na de veilige drie maanden na de gewone gynaecoloog in Zwolle, in het hoofdgebouw van het ziekenhuis. En volgens mij zie je over het algemeen pas na drie maanden een buikje.

Geplaatst

Volgens mij ligt het echt aan het tijdstip van de pregnyl spuit.

En om eerlijk te zijn, ik weet het eigenlijk helemaal niet meer

op welke tijdstippen ik de punctie, tp en de echo's heb gehad.

Wel weet ik dat je na ongeveer 10 a 12 weken naar je eigen

verloskundige moet, dus dan hoop ik maar dat we daar

allemaal terecht komen, ha ha!!!

Joy,

Ja, het is zeker allemaal spannend he'!

Ik kan bijna niet wachten tot het dinsdag is.

Erg he'! Ik lijk wel een klein kind. ha, ha.

Weet je al wat meer over de tp?

Geplaatst

Bij de verse terugplaatsing heb ik s' avonds pregnyl moeten spuiten en was de terugplaatsing ook op de middag. Ik denk zelf en wat ik toen begrepen heb, dat ze de embryo('s) een nachtje in de gaten houden en dan 's morgens ook nog. ls de embryo('s) h niet goed overleven kunnen ze evt. nog een rietje ontdooiene want zwolle streeft altijd naar terugplaatsing. Ach, eigenlijk misschien ook niet echt belangrijk. Het fijnste is als het tot terugplaatsing komt en tot een goede zwangerschap. Soms ben ik met technische dingen bezig omdat het al emoties genoeg kost. Ik vind het ook eng deze poging, de laatste en er hangt toch iedere keer veel van af Joy1

ps. Chris H. ja, het was ook meer een grapje, (wel een serieuze ondertoon hoor)en wel lief dat je er serieus op in ging. Ja, er moet ook nog gewerkt!!

Geplaatst

@ Joy,

Ik weet wat je ermee bedoelt, dat je soms met andere of

met de technische dingen bezig bent.

Ik heb altijd tegen mijn man gezegd, dat wanneer het niet zou

lukken ik een eigen bedrijfje zou willen opzetten.

En bij de 1e behandeling, was ik daar nog meer mee bezig dan

met met de behandeling zelf.

Volgens mij is dat gewoon een stukje zelfbescherming.

En ik denk dat het ook goed is voor ons, om niet alles

uit het oog te verliezen.

Maar er zijn natuurlijk momenten, wanneer dit ook erg moeilijk

kan zijn.

Vooral nu het voor jou, de laatste keer zal zijn.

Ik hoop het zo voor je......:gekruiste vingers 2

Geplaatst

Ja, dat zal het zijn! En heb je al serieuze plannen met het bedrijf????Of zakt dat dan ook weer af als je niet in de molen zit, haha, het is toch allemaal wat!

Vandaag 1e fm gehad. Hij moest eerst zoeken naar de eierstokken haha, ik schrok me rot toen hij zei :"Ik zie niiks!" Maar goed, toch wat gevonden. (Ik denk de eierstokken, ahum. ) Bedacht me later...volgens mij had ik mijn blaas vol moeten hebben, helemaal vergeten zeg! Maar goed.

Zaterdag terug komen, 13e cyclusdag dus....valt nog mee. Bij de gedachte dat dit de laatste bezoeken in het ziekenhuis zijn valt het helemaal mee he?Joy1

Geplaatst

aha! Nou, Sandra bedankt voor de tip! Nou, dan had ik hem misschien vol? Haha, ik weet het ook niet meer hoor. Werd veel te laat wakker vanmorgen en moest de slaap nog uit mijn ogen vegen toen ik alweer buiten stond....Joy1

Geplaatst

haha Joy...dat is mij nog nooit gebeurd....de slaap nog uit de ogen wrijven...zat veel te veel in de stress van te voren....bah, zag altijd enorm op tegen die kijkdoossessies!

Stiekem vierde ik al een feestje dat ik er nu van af ben, begrijp ik dat mijn eerste echo ws een inwendige gaat worden aarrgghhh.....

Geplaatst

Kyra, ik draai mijn "hand" er niet meer voor om. Met het grootste gemak vlieg ik die stoel in. Ik snap er zelf helemaal niets van want zo ben ik niet altijd geweest.De vreugde die deze activiteiten hebben voortgebracht, komst van de kinders, hebben er misschien mee te maken? Ik doe altijd wel een rok/jurk aan zodat ik toch wat beschermder lig. joy1 ps. Ja, de eerste echo wordt inderdaad met een uitwendige echo gedaan. Anders valt er niet zoveel te zien, hebben ze me verteld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden