Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ooooooooww...al een tijdje niet gereageerd hier.

En ik ben vanmorgen geweest en tot nu toe 8 eiblaasjes gevonden! Allemaal aan de linkerkant. Rechts zat heel in de verte heeeeeeeeeel kleine eiblaasjes. Maar dat betekent nog niet zo veel.

Ik injecteer trouwens met 300 gonal f eenheden....

Wat geweldig dat er, ook op dit moment, mensen in Zwolle lopen.

Heel veel sterkte meiden!! En een fijne zondagavond...Ik zal hier wat vaker kijken!

Vonnke........wat een afschuwelijk nieuws!! Sterkte!!

Mariet: spannend!!!

Wat een bijzondere site he ? Tegenvallers en hoop en blijdschap wisselen elkaar voortdurend af!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jip en Janneke zitten sinds vanmiddag 12.15 uur veilig in mijn buik.

Ze waren beide 8 cellig en dus van redelike kwaliteit en daarom zijn ze allebei teruggeplaatst.

Nu 2 lange weken te gaan tot 21 februari

Geplaatst

hey mariette

2 8cellige emmies vind ik heel goed hoor dat is toch wel normaal geloof ik

ligt er natuurlijk wel aan hoeveel fragmentatie je erbij hebt

maar ja zegt ook niets

er worden ook meiden zwanger van slechte emmies

veel succes nu op het wachtbankje

Geplaatst

We hebben de knoop doorgehakt. We gaan bij de eerst volgende menstruatie beginnen met de laatste cryo's. Reuze spannend hoor, laatste kans........Ik vind het heel leuk dat het zo actief is in Zwolle en vandaag zijn Jip en Janneke teruggeplaatst. Ha, ha, daar lezen we elke avond uit! Mariette, Succes hoor!!!!! Overigen natuurlijk ook!!!!Joy1

Geplaatst

Joy...

Spannende beslissing en dus een spannende periode!

Heel veel succes alvast!

We gaan elkaar wellicht niet zien in Zwolle, ik loop er nu en hoop er uiteraard er na deze poging niet weer te komen.

Geplaatst

hoi joy1

dus druk eind deze maand begin volgende maand in zwolle

hoop voor je dat de volgende een plakkertje mag zijn

veel succes

Geplaatst

hahahahaaa....Sandra, 'een plakkertje' wat een geweldige woordkeuze...grote glimlach hier.

Meiden succes!

Morgen heb ik mijn punctie en ik ben dood en dood en doodnerveus!

Geplaatst

Goedenavond meiden..

Wat lief dat jullie aan me denken.

Vanmorgen dus om 8.30u de punctie. Mijn eerste ervaring was een heeeeeeeel slechte, dus ik was dan ook erg bang!

Deze keer ging het heel anders, een erg lieve verpleegkundige en dat is zooooooo belangrijk!

Uiteindelijk hebben ze 7 eiblaasjes gevonden. Moet zeggen dat ik wel wat teleurgesteld was; de vorige keer nl 11.

Net alsof je kansen kleiner zijn met minder ofzo. Hoewel ik ook wel weet dat er maar 1 hoeft te blijven zitten uiteraard...

Ook na de punctie (men was verbaasd dat ik niet in slaap was gevallen, ook niet nadien, want ik had erg veel dormicum gekregen. En men had ook niet verwacht dat ik nog regelijk recht kon lopen :) had ik veel minder pijn en voelde ik me echt goed na omstandigheden. Morgen ben ik lekker vrij en vrijdag is sowieso mijn vrije dag. Dan hoor ik ook of en hoe het is gegaan met de bevruchting.

Ik vind het wel weer spannend hoor!!!!

Geplaatst

hoi kyra nou goed om te horen dat het je mee gevallen is

waarom heb jij trouwens dormicum gekregen?

ik heb beide keren alleen een diclofenac gehad en fentanyl via infuus

veel succes met afwachten tot vrijdag hopen op veel goede emmies

Geplaatst
hoi kyra nou goed om te horen dat het je mee gevallen is

waarom heb jij trouwens dormicum gekregen?

ik heb beide keren alleen een diclofenac gehad en fentanyl via infuus

veel succes met afwachten tot vrijdag hopen op veel goede emmies

Hoi Sandra,

Ik heb lorazepam 's avonds en 's morgens gekregen en idd diclofenac. En idd dormicum intraveneus.

Dat komt omdat ik echt doodsbang ben en dat weten ze...Zou jij dat ook prettig vinden?

Geplaatst

o nee helemaal niet

ben er graag volledig bij ben een control freak zal wel komen doordat ik in de zorg werk wil graag mee krijgen wat ze doen

zit dus ook steeds mee te loeren op het scherm en bemoei me met het infuus

moet ik niet doen maar zit in het aard van het beestje

wil ook na de behandeling zo snel mogelijk naar huis en met dormicum waar je meestal toch erg suf en/of slaperig van word

dormicum word ook gebruikt in combinatie met morfine als legale euthanasie dus vertrouw het ook niet volledig hahaha hoezo paranoide

Geplaatst

Hoi Kyra,

Ik heb dezelfde medicatie gehad ter pijnstilling voor mijn punctie vorige maand. Het is mij meegevallen. Fijn dat het bij jou goed is gegaan.

Geplaatst

hahaha natuurtalenten noem ik mensen als jij. Zoooo jaloers ben ik daar op !!

Ik kan de dag van te voren al niet slapen en had nooit nooit nooit van mezelf verwacht dat ik de controle uit handen zou durven geven, maaaaar met gemak dus in deze hahahaaa

Met dormicum (zelf ook gegeven toen ik nog in de zorg werkte) hebben ze me deze keer niet onder zeil gekregen, maar het gaat net voldoende langs me heen. Heb daarna nog twee kopjes thee gedronken en ben weer gegaan. De verpleegkundige was verbaasd dat ik niet had geslapen en wilde een rolstoel pakken om me naar de auto te brengen.

Lopen lukte me zelf ook wel, hoewel wel aande arm van manlief want ik wankelde wel een beetje.

De eerste keer ben ik vollegdig onder zeil gegaan en ook dat was prima! Alles om maar niet mee te hoeven kijken of mee te maken haha

Chris, jij hebt dat dus ook? Ben je ook angstig?

Geplaatst

Hoi Kyra,

Fijn dat het is meegevallen. Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat. Sterkte met wachten.

Ik heb 2x een punctie gehad en ik had ook dezelfde medicatie. Ik vond het erg prettig. De eerste keer was ik niet in slaap gevallen, maar kon ik het me achteraf niet goed meer herinneren. De tweede keer heb ik heerlijk geslapen en werd ik pas weer wakker toen ik een ander kamertje werd in gereden.

'k Duim voor je.

Groet, Marjanne :toppie:

Geplaatst

Marjanne,

Idd, ik kon me ook niet alles meer herinneren de eerste keer, ook de 2e keer ben ik wel wat van het filmpje kwijt. Maar het is weer achter de rug.

En nu wachten op morgen.....hoeveel eicellen zijn er en hoeveel daarvan bevrucht? En als ik heeeeeeeel hebberig mag zijn: is er ook nog wat over voor een cryo?

Joy, je had niets? En? Hoe is dat bevallen en waarom die keus??

Geplaatst

@ Kyra, Ja ik was best angstig. Ik ben een echte controlfreak en dat is nu juist iets wat je niet hebt bij deze behandeling. Bij een eventuele volgende punctie wil ik weer dezelfde medicatie/ verdoving. Maar eerst ga ik voor cyro's. Dus even geen hormonen en punctie.

Geplaatst

Hoi Kyra & Dames

Nou goed om te horen dat je het is mee gevallen en duim voor je dat er een goede bevruchting mag plaatsvinden

Ik zelf moet nog beginnen dus weet ook niet hoe een punctie aanvoelt maar ik weet wel dat ik dornicum krijg via infuus+Tramadol dit ook omdat alles zo gevoelig is een echo onderzoek is al pijnlijk zo erg zelfs dat ik gewoon tegen het plafond aan kan vliegen en dat probleem doet zich al een paar jaar voort dus vandaar de dornicum moet zeggen dat ik er ook wel blij mee ben dus ik hoop maar dat ik gewoon in slaap val:happy4:

Liefs Elvira

E

Geplaatst

Elvira, spannende periode voor jou dus ook!

En tjee, wat heb jij veel mee gemaakt.

Inderdaad, lekker proberen te slapen en rustig adem te halen (ik weet het, heel makkelijk gezegd)

Ben je al wel begonnen of weet je wanneer je gaat beginnen?

Geplaatst
Marjanne,

Idd, ik kon me ook niet alles meer herinneren de eerste keer, ook de 2e keer ben ik wel wat van het filmpje kwijt. Maar het is weer achter de rug.

En nu wachten op morgen.....hoeveel eicellen zijn er en hoeveel daarvan bevrucht? En als ik heeeeeeeel hebberig mag zijn: is er ook nog wat over voor een cryo?

Joy, je had niets? En? Hoe is dat bevallen en waarom die keus??

Kyra, Bij ons doen ze niet geven aan medicatie. Geen flauw idee waarom ze dat niet doen. Ik heb het ook niet gemist eigenlijk. Natuurlijk wel de vaginawand verdoven maar voor de rest, niets. Ik wist niet eens dat het kon, totdat ik hier allerlei verhalen lees. Wel lachen eigenlijk. Joy1

ps. Alleen voor terugplaatsingen zit ik in Zwolle.

Geplaatst

:mad::mad:sommige mensen denken nog steeds dat we alles maar moeten verdragen:mad::mad:Je zou in ieder geval een keuze moeten hebben, is mijn mening..

Maar goed, je zegt dat je het niet gemist hebt, gelukkig maar. En ik was nog wel boos omdat ik vond dat ik te weinig lorazepam kreeg! Ik kreeg meer rustgevende medicatie van de huisarts toen ik een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan en ik hem zei dat ie me echt wat moest geven.

Vaginawand verdoven?? Hoe doen ze dat dan??Je maakt me nieuwsgierig..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden