Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi joy

Ja het duurt gelukkig niet zo heel erg lang meer dus super spannend

we krijgen a.s donderdag de juiste startdatum en schema en contracten,recepten mee dus ben zeer benieuwd

Nou ik hoop voor je dat de cryo tp mag slagen

En wie weet treffen we elkaar wel

er zitten veel vrouwen,stellen in de wachtkamer en af en toe vraag ik me weleens af zodat degene zijn van het forum

Maar ik durf dat zelf nooit te vragen aan degene

Ben wat dat betreft best wel verlegen hahahaha

Maar joy erg veel succes en sterkte natuuurlijk:toppie:

@Kyra 2 goede embryo's dat is zeer goed nieuws :toppie::clap2:

Wel jammer dat je geen cryo's hebt

Maar gewoon van het positieve uitgaan en dat het nu gewoon moet lukken

ik zal voor je duimen!!:toppie:

en erg veel sterkte en succes met het wachten en voorzichtig aan doen he

Liefs Elvira

Liefs Elvira

Geplaatst

Dankdank meiden!

ChrisH, hoe bevalt jou het wachten??

Ik moet zeggen dat ik het nu nog niet zo vervelend vind, ik ben vrij dochterlief is jarig. Hoef alleen donderdag maar te werken en kijk daarna uit naar een leuke vakantie. Voel nog geen stress of zenuwen. Maar ik denk dat het daarvoor ook nog te vroeg is. Dat komt bij pas de laatste slopende week.

Ik zorg goed voor mezelf en pieker niet. En ben uiteraard van plan dit twee weken vol te houden:happy3:

Geplaatst

Nou, ik durf ook niemand aan te spreken hoor!!!!Als ik zie dat er iemand ongeveer met mij samen oploopt dan doe ik een priveberichtje en dan vraag ik of we iets af kunnen spreken qua herkenning. Dat heb ik ook met Manon gedaan. Zij stond er toen positief tegenover en toen was het nog spannend. Wij hadden onze twee kinderen mee dus dat was wel opvallend in de wachtkamer en toen ze aan kwam lopen, tikte ze mij op de schouder en zij ze hallo geloof ik. Ik had er ook bij verteld welke kleur jas mijn man aan had en hoe ik er uit zag. En zij trok gelukkig de goede conclusie. Dat was heel leuk! En nog. Joy1

Geplaatst

:bye:Joy1...ik meende al dat er iemand over mij praatte ..ik had jeuk aan mijn oor..maar dat was jij mwoehahaaa !!!:2smiley.php:..maar was grappig he om elkaar zo tegen te komen! ;-) Bye bye!!

Geplaatst

@ Kyra, het wachten in de wachtweken vond ik moeilijk.

Nu wacht ik op de volgende menstruatie, zodat ik naar het ziekenhuis kan bellen voor cryo. Het wachten valt me nu wel mee.

Doe het lekker rustig aan, zou ik zeggen en probeer zo veel mogelijk afleiding te vinden.

Geplaatst

ChrisH, Ik wacht ook op de volgende menstruatie. Kunnen we samen wachten.....ik heb denk ik mijn menstruatie wel eerder dan jij maar...ook een cryoterugplaatsing. (laatste keer.) Groet Joy1

Geplaatst

Even inbreken...

Kyra, ik duim voor je...op naar een positieve test!

Joy (je hebt PB) en ChrisH succes voor de aankomende poging

Elvirazonnetje hopelijk mag je gauw starten!

Ik heb ook in Zwolle gelopen en hoop dat jullie uit mijn onderschrift wat hoop kunnen putten...

Wij willen waasrchijnlijk halverwege dit jaar proberen een derde kindje te mogen krijgen...

Geplaatst

Oh ja!! Disi, jouw verhaal had ik inderdaad al eens gelezen! Mijn man heeft veel hoop geput uit jouw verhaal! Erg bijzonder om 2 kindjes uit dezelfde poging te krijgen! Fijn dat je ook in Zwolle hebt gelopen! Laten we hopen dat deze kans ook voor ons allemaal is weggelegd!

Liefs Nathalie

Geplaatst

echt een geweldigverhaal inderdaad!!

spannend kyra de wachtweken.. ik duim voor jullie!

morgen de eerste spuit er in voor onze eerste icsi.. spannend!!

ik heb inmiddels door de icsi 4 goede "vriendinnen" gekregen. 1 loopt in een ander ziekenhuis en de anderen 3 in zwolle. ik ga gelijk op met hun en ze geven me elke keer een fijn gevoel als ik in de put zit. ik trek me op aan deze mensen als ik zie hoe sterk ze zijn.. Ook voel ik me soms verplicht vrolijk te zijn en niet zo negatief.. dat doet mij erg goed.. dan denk ik.. kom op!!

Deze 3 meiden hoop ik ook in zwolle tegen te gaan komen.. ik heb ze op hyves dus ik ga er ook vanuit dat ik ze gewoon herken;) ik hoop dat hier uiteindelijk een hechte goede vriendschap uit gaat opbloeien:)

essie

Geplaatst

:woohoo: Hahaha ik lag me slap....... ben benieuwd of je ons herkend!! Hahaha dan mag San wel in haar carnavalskleding op komen dagen!! Maar ff serieus, fijn dat je zoveel steun aan ons allemaal hebt. Hebben we toch weer een goede daad verricht! Succes morgen meis! Gaat helemaal goed komen, je kunt het!!

:goodluck:

Geplaatst

Hoi Hoi Dames

Nou vanmorgen bij de ivf-afd geweest en ik mag by de eerst volgende menstruatie gaan starten met de pil dus dat zal zijn ong in de eerste 2 weken van maart zijn en dan de kliniek bellen voor de eerste decaprik

dus we zijn super blij dat we al gauw kunnen beginnen Jippie:egg-chicken:

en als er idd dames zijn waarbij we gelijk op gaan met het traject kunne we idd er elkaar tegen komen

En idd ook een paar dames van het forum op men hyves er is toen indertijd ook een aparte topic aangemaakt voor hyves namen(aliassen) om elkaar toe te voegen is wel leuk want dan heb je er ook een gezicht bij en idd es dan heel makkelijk om elkaar tegen te komen in de wachtkamer

Liefs Elvira

Geplaatst

@ Joy1, ik verwacht inmiddels dat ik over 2 weken menstruatie heb.

@ Disi, inderdaad een heel positief verhaal. Ik heb altijd ook nog (theoretische) kans op meerdere kinderen uit een poging. Met eentje zou ik al heel gelukkig zijn. Maar ieder lichaam en ieder moment is toch anders. Maar jouw verhaal geeft wel hoop en je krijgt zeker wel een goed gevoel over de resulaten in Zwolle. Ik hoop dat de rest van ons in Zwolle uiteindelijk ook met een baby naar huis gaat.

Geplaatst

Hoi nath en chrish

Ja we zijn idd blij dat we nu snel kunnen beginnen hebben er volop zin in

En ik heb ook begrepen dat ik tijdens de punctie Dornicum krijg+nog extra slaapmiddel dus dat is goed om te horen

@ Chrish dus nu moet je nog wachten op je menstr, krijg je dan een cryo tp of moet je helemaal opnieuw starten

Ja ik hoop ook dat alles dames een baby mogen krijgen

Liefs Elviramic Sans MS"][/font]

Geplaatst

Hoi Hoi Chrish

Ja dat is te begrijpen al die hormonen en punctie etc

Nou ik hoop echt dat deze cryopoging mag lukken en dat het ook blijft plakken

Ik zal voor je duimen

Liefs Elvira

Geplaatst

ChrisH, ik las idd dat je nog 3 cryo's over hebt? Geweldig!

Plaats je er steeds 1 terug?

Bij mij standaard 2, maar had ook wat met leeftijd te maken geloof ik. Weet eigenlijk niet of Zwolle dat per geval bekijkt of een standaard regel heeft in deze.

De eerste wachtdagen zijn voorbij en ik moet zeggen dat deze mee vallen, maar ook dat ik blij ben maandag een midweekje weg te gaan. Hoop mijn zinnen dan goed te kunnen verzetten. En dan is de laatste week zo voorbij.

En tjonge wat ben ik MOE!! Slaap slecht en ben na het wakker worden al weer moe. Ongelooflijk gewoon...die ustroganbolletjes dragen daar ook aan bij he?

Geplaatst

@ Elvirazonnetje en Kyra,

Ik denk dat ze 1 cryo bij mij terugplaatsen, maar dat zal ik volgende maand vragen wat het precies wordt. Onder de 35 jaar is in principe 1 embryo, mits de embryo van goede kwaliteit is. Zo heb ik het begrepen in Zwolle. Bij matige embryo's ga ik er vanuit dat ik dan twee teruggeplaatst krijg, maar dat is (nog) niet aan de orde geweest.

En moe was ik ook tijdens de wachtweken; ik vermoed van de utrogestanbolletjes. Gewoon lekker op tijd naar bed en laat je lekker verwennen door je man.

@Elvirazonnetje, jouw maand komt ook steeds dichterbij. Vind je het al spannend?

Geplaatst

Ooww..ChrisH, jij zit ook in Zwolle. En idd er is wat leeftijdsverschil, ik ben 37 en ze plaatsen er dus 2 terug bij mij.

Spannend weer voor jou dus!

Geplaatst

Hoi Chish en Kyra

Ja klopt dat had ik begrepen van de gyn dat als je onder de 35 bent dat je dan 1 embryo terug geplaatst krijgt want ik vroeg al aan de gyn of het er niet 2 mochten zijn en toen zei de dr van nee ivm complicaties van een evt meerling zwangerschap word het niet gedaan

Ja voor jullie zal het wel slopend zijn tijdens de wachtdagen verschrikkelijk lijkt me dat

ook omdat je natuurlijk hoopt dat het lukt!!

Ja nog een paar weekjes en dan kan ik ook gaan starten we kijken er positief naar uit maar ik denk dat als het eenmaal zover is dat je de punctie krijgt dat ik dan wel super neveus en zenuwachtig zal zijn ook omdat het allemaal zo nieuw voor je is

Maar ik ga voor jullie duimen dat het mag slagen!!!!!:ygg:

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi,

Mag ik hier ook meekletsen?? Ik ben ook onder behandeling in Zwolle geweest. Hele fijne mensen daar! 4x IUI gehad, maar helaas zonder resultaat. Ik zou in Zwolle een half jaar moeten wachten op de IVF en ze hebben me erop gewezen dan je ook in Meppel IVF kunt doen en dat daar de wachtlijst veel korter is. De TP is dan wel in Zwolle. Toevallig deed dokter v/d Kamp de terugplaatsing...ik liep ook bij hem. Wel grappig.

En nu dus op het wachtbankje....spannend.

Geplaatst

Hoi Moos, welkom. Als ik het goed begrijp doe je de echo's in Meppel en krijg je spuitinstructies dus ook in Meppel. En de punctie dan? Was die ook in Meppel? In ieder geval wens ik je veel succes met wachten. Dat zijn spannende weken en zeker niet de gemakkelijkste.

Geplaatst

Hallo,

Ik zou mij hier ook graag bijvoegen,als dat mag?

Ik zit ook op een ander forum, maar ik zag dat iedereen op

dit forum bij de isalakliniek wordt behandeld.

En dit geldt dus ook voor mij.

Ik ben nu bezig met mijn 2e icsibehandeling en ik mag volgende

week beginnen met decapptyl.

Ik volg het lange protocol, incl pil.

Vraagje?

Weten jullie ook of ze in zwolle de embryo's ook per stuk in vriezen?

Bij de 1e behandeling werden ze per 2 ingevroren, en de vorige tp

mocht ik zelf kiezen tussen 1 of 2 cryo's.

Dit vond ik nogal moeilijk!

En dan nog iets, heeft iemand van jullie ook het lange protocol en

hoelang moeten jullie de pil slikken en wanneer kunnen jullie

starten met decapeptyl?

Hermien

Geplaatst

hoi hermien ten eerste welkom

op de vraag van de cryo's heb ik geen zeker antwoord over want heb nog geen cryo's gehad maar dacht per 2

duur van de pil verschilt dit beslist het ziekenhuis had deze keer 29 dagen vorige keren ietsje korter geloof ik

ben dus op 31 januari begonnen met de pil t/m 28 februari

25 februari start pil 8 maart uitgangsecho

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden