Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kyra, ze spoelen de vaginawand schoon, met een naald aan de echokop, geloof ik, prikken ze gewoon links en rechts een verdoving erin. Ik voelde dat amper.Ze verdoven hem omdat ze bij de rechter- en linkereierstokken moeten kunnen komen en ja, dat is geloof ik dan wel gebruikelijk. Joy1

ps. Maar ik ben geen dokter dus voor de echte informatie moet je toch echt bij een arts zijn en infoboekjes.

ps. Ik heb ook een keer wortelkanaalbehandeling gehad zonder verdoving....Volgens de arts waren de kanalen al zodanig aangedaan dat ik de hele behandeling wel kon hebben.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, Kyra, Ja, ik kan er ook niets aan doen, pijn/ angst het heeft op mij een vreemde uitwerking. Toen ik mijn dochter op de natuurlijk weg kreeg, eerste was een keizersnee, zei de verloskundige gut, je kon er al wel 8 gekregen hebben! Toen ik ook in het ziekenhuis kwam en mij controleerden hoever ik was had ik al 9 cm. ontsluiting, ze kon het niet geloven en vroeg een collega erbij....ja, het klopte hoor uurtje later, ziedaar...'t meisje was er.

Ik voel me geen superwoman hoor. Ik snap er zelf helemaal niet van. Ik ben er gewoon wat verwonderd van. En iedereen zit anders in elkaar. Ik doe er niet veel voor, dus je hoeft je geen watje te voelen. Ik ben in andere situatie misschien weer anders met reageren. Wat ik wel goed kan is ontspannen maar of ik daarom zo in elkaar steek???Geen flauw idee.

Joy1

ps. Ik ben van top tot teen uitgescheurd, dus echt een cadeautje was het ook niet maar.....ook dat viel me eigenlijk ook wel mee.

Geplaatst

AArrghhh yegh yegh yegh.....uitgescheurd....ik wil het niet weten:happy3::laugh:heb mijn eigen verhaal ook verdrongen (de bevalling van mijn dochter duurde 34 uur)

En daar zit 't em ook wel denk ik, ik kan me helemaaaaaal niet ontspannen!

Geplaatst

Nou, dat is grappig dat je dat zegt!

Ik heb de opleiding tot haptotherapeut gevolgd! (niet afgemaakt trouwens, dus wellicht zit daar het struikelblok :laugh:?)

Geplaatst

Net gebeld door het zh. Van de 7 zijn er 4 bevrucht! Zondag 12.00u tp.

Ze kon nog niets zeggen over de kwaliteit, zondag pas..

So far, so good!

Geplaatst

Hoi Kyra

Ik moet 18 feb voor de 2e intake gesprek by de verpleegkundige zijn maar als het goed is kan ik in April starten dat was al te kennen gegeven door de gynaecoloog

Dus word superspannend allemaal word de 1e ivf behandeling

Ze mogen me als het zover is goed verdoven:happy4:

Liefs Elvira

Geplaatst

:clap2::clap2:Elvira!!!

Wat fijn!

Heel veel sterkte en succes en ik ga er van uit dat wij elkaar dan niet treffen in Zwolle tegen die tijd!

En tja, die verdoving of rustgevers zijn er ten slotte niet voor niets!

Geplaatst

ChrisH en zo is het maar net!

Wat een uithoudingsvermogen wordt er van ons gevraagd, he?

Vind je dapper, weet niet waarom.'t Is de manier waarop je erover praat, denk ik...

Ik zie idd nog 3 cryo's dat is erg erg mooi...succes met de voorbereidingen op de volgende ronde!

Geplaatst

Kyra, Goed nieuws!(Grappig van die haptonomie!Kon ik niet weten he? Beetje paranormaal...) Succes met de cryo's!ChrisH. Zie hier positieve verhalen over, ben er zelf ook mee bezig. Hoop ook op een wonder voor jou.Joy1

Geplaatst

Ik heb wel tranen met tuiten gehuild. Je weet dat de kans op slagen kleiner is dan de kans op succes. Maar je blijft toch hopen, zeker omdat het bij mij tot en met de laboratoriumfase goed is gegaan. Maar er zijn meer kansen... Mijn gezond verstand zegt dat ik door moet gaan. Maar dat neemt niet weg dat je best verdrietig mag zijn als het niet lukt.

Geplaatst

Chrish, Tuurlijk heb je tranen met tuiten gehuild!!!Kan me er alles bij voorstellen. Het is me ook een teleurstelling zeg. Dus huilen als het niet lukt, vind ik heeeeeel normaal. Ik vind het zo-ie-zo een onzekere periode, natuurlijk ook hoop maar je weet gewoon niet hoe het gaat lopen en dat is moeilijk. Al vind ik het bij ons wel een andere situatie gezien de 2 wonderen die hier al zijn, toch? Heel veel sterkte meid, ik zie dat je poging nog maar net mislukt is, heel spijtig. Joy1

Geplaatst

ChrisH, inderdaad weet je dat de kans van slagen kleiner is en daarom vestig je ook alle hoop op die ene kleine kans. Want de natuurlijke weg is nog kleiner, zo niet onmogelijk.

Ik moet zeggen dat ik me de 1e keer zo had gewapend op een teleurstelling, dat ik niet zo verdrietig was. Da's ook niet handig, vind ik achteraf.

Ga het nu anders doen in ieder geval.

Heb je nog meer pogingen tegoed?

Joy1, ik denk ook dat het anders is. Hoewel de wens zeker even groot is (denk ik) en het verdriet imens als het niet lukt.

Geplaatst

Ik ga er voor de volle honderd procent voor. Ik neem aan dat dit voor jullie allemaal ook geldt. Ik heb er voldoende vertrouwen in. Zelf vind ik ook nog niet dat mijn eerste icsi-poging mislukt is, want ik heb nog wat in de vriezer.

@ joy1, ik hoop voor jou dat je nog een derde kind erbij krijgt.

@ kyra, jij hebt morgen toch je tp? Veel succes.

Geplaatst

Hey kyra

Thanx!!

Dus je hebt 4 mooie embryo's super zeg!!

Weet je al wanneer je Tp hebt

Ik hoop dat het mag lukken

Voor alle dames hier natuurlijk chris joy !!!

allemaal veel succes en sterkte!'

Ik ben wel blij dat dze forum bestaat ook al ken je elkaar niet

Maar we kunnen toch even onze blijdschap,frustaties ,verdriet kwijt

En elkaar bemoediigen doet me erg goed :clap2:

Liefs Elvira

Geplaatst

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden!Ik blijf voorlopig hier maar schrijven want het voelt hier wel eigen.

Elvira, spannend zeg! April staat al weer bijna voor de deur!

Wie weet gaan we elkaar ontmoeten? (Als mijn sprong gemist wodt in maart dan schuif ik door naar de volgende maand.)Bij een terugplaatsing?(Alhoewel, verse en eskimootjes a.s. ouders worden in een andere wachtkamer geplaatst...) Geloof ik.

Kyra, hoe is het met jou verlopen? Joy1

Geplaatst

Hallo meiden...

Voor mij goed en wat slechter nieuws.

Jut en juul zijn met 18 en 20 cellen aan boord! Gyn en embyoloog superenthousiast. Ook over hoe ze er uit zien. Dus ik zei: oooww...lijken nu al op mij dus

Maar de andere 2 zijn te slecht ontwikkeld, dus geen cryo's. Dat was wel even een tegenvaller.

Op het moment van schieten werd ik enorm emotioneel! En ik barstte steeds opnieuw in janken uit wanneer ik naar mijn lief keek of als ie wat liefs zei. Was wel een mooi moment dus.

Maandag en dinsdag neem ik vrij, wo is mijn vrije dag en do ga ik wel werken (vrijdag ook vrije dag) dus dat is een geweldig vooruitzicht. Alleen weet mijn leidinggevende dat nog niet hahaaaa, zometeen even doen..

Wel jammer dat ik met niemand tegelijkertijd ben.

Er zat gisteren ook een vrouw die met een volle blaas in de wachtkamer zat, zij deed echter iui. Dat is toch wel erg bijzonder.

Meiden, een mooie maandag gewenst!

Geplaatst

Hey Kyra!!

Wow dat klinkt eigenlijk super goed van jouw jut en jul!!! Super.

Wel jammer dat je egen cryo's hebt, hopelijk blijven jut en jul lekker plakken en heeft Zwolle een hoge slagingskans dit jaar!!!

Succes met de wachtweken! Ik duim voor je.

Liefs Nathalie

Geplaatst

hey kyra

je mag wel trots zijn hoor met zulke goede emmies

ik had beide keren iets van 8 celligen geloof ik en heb nog nooit cryos gehad

hoop voor je dat het plakkertjes zijn veel liefs

Geplaatst

Kyra, Druk me broeden!!!Ha ha, Dat mag ook wel want het is erg koud buiten!!!!Er boven op blijven zitten. Heel veel succes. Groetjes Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden