Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Esly, ja hoor dat lukt wel. Het is al routine...

@ Disi, dankje.

@ Sharon, goed broeden hoor, en niet zwaar tillen sporten etc, je buik ontzien.

succes allemaal hier

Groetjes Diane

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Disi en Annemarie,

Wat erg he', dat broekloeren, hahahaha.

Ik snap jullie heel goed, het ergste gedeelte van de hele behandeling.

Ik moet er echt niet aan denken, maargoed over een paar weken

zijn wij hier aan de beurt met het loeren, hmmm.

Sterkte sterkte sterkte

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven.

@Sharon, echt een superscore! En nu maar hopen dat hij/zij wil blijven zitten.

@Annemarie en Disi, veel succes met de wachtdagen.

@ Esly, als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik ook in dubio staan wat te doen. Ik zou er inderdaad eerst even met het ziekenhuis over praten. Veel wijsheid.

Hier gaat het goed, afgelopen vrijdag met spuiten begonnen. Hopelijk een goede startecho volgende week.

Geplaatst

@Disi, Annemarie en Sharon; hoe gaat het met wachten? Is het vol te houden voor jullie?

@Chris en Diane; hoe gaat het met jullie met spuiten?

Ik heb vanmorgen een gesprek met de huisarts gehad. Een poosje geleden gaf hij het advies om ernaar toe te werken om begin 2011 weer klaar te zijn voor een poging, vanmorgen schatte hij in dat ik een poging emotioneel wel weer aan zou kunnen. Momenteel ben ik nog thuis (ik heb notabene zwangerschapsverlof!!!!!) en heb ik een heel vangnet om me heenstaan. Mijn man en ik kunnen goed praten samen, ik heb hulp van de psycholoog en huisarts + daarnaast nog een groot vangnet aan familie en vrienden. Morgen gesprek in het ziekenhuis en we hebben afgesproken dat zodra ik er lichamelijk klaar voor ben dat we er weer vol voor gaan. Hopenlijk denken ze er in het ziekenhuis net zo over.....

Hé dames veel succes en ik hoop jullie vrijdag meer te kunnen melden!

Liefs Elsy!

Geplaatst (aangepast)

Hey meiden,

Even een snel berichtje voor het slapen gaan.

Heb sinds vanmiddag het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Last van me rug en zwaar gevoel onderin mijn buik. Vanavond wat steekjes gehad links onder.

Heb vanmiddag in een vlaag van verstandsverbijstering een test gedaan (niet die van de Kruidvat 2 voor 5 euro. Kruidvat was al dicht). Natuurlijk hartstikke negatief...

Ik dacht ach als hij positief is dan kan ik wat langer genieten, en als hij negatief is dan is er nog niks aan het handje en heb ik gewoon te vroeg getest.

Ja en nu baal ik als een stekker dat ik negatief getest heb natuurlijk!

Ik probeer mijn hoofd 'cool' te houden en positief te blijven.

Nog even en het is alweer donderdag. Dan nog 2 dagen wachten... Whaaaaaaaa wat spannend allemaal!!!!

@ Elsy, Fijn dat je zo veel mensen om je heen hebt, die allemaal het beste met jou voor hebben. Dat is zo belangrijk! Ik wil je even heel veel su6 wensen voor morgen met je gesprek. Het zal toch geweldig zijn als je verder kan en mag.

aangepast door Annemarie84
stukje erbij geschreven
Geplaatst

Wat wordt er veel met elkaar meegeleefd hier zeg, zo lief, super om te lezen!!!!Spannend hier zeg, kom op meiden!!!!!Een test kan binnen een dag al veranderen , laten we hopen dat dat ook gebeurd!!!!

Esly, ik vind het heel verdrietig om te lezen hoor...en word ook wel heel warm van het vangnet! Dat heb je nodig he. Ik hoop dat de volgende poging heel fijn voor je uit mag pakken. Joy1

Geplaatst

Esly,

Het is zeker heel fijn dat je de juiste mensen om je heen hebt staan, en

vooral de relatie met je man.

Want goed met elkaar kunnen praten is denk ik wel het belangrijkste en elkaar

begrijpen.

Ik hoop dat het gesprek morgen goed verloopt en ik wens jullie dan voor

morgen ook veel succes en sterkte toe!

Annemarie,

Ik leef met je mee meid, oh wat een verschrikkelijke dagen.

Maar het kan nog alle kanten op he', deze klachten kunnen

ook bij een zwangerschap horen.

En te vroeg met testen, bij de een stijgt het hcg eerder dan bij de ander.

Succes meisie!!

Liefs Hermien

Geplaatst

@Annemarie; Hoe gaat het met je? Ik hoop voor je dat het loos alarm is en dat het zwangerschapsklachten zijn....my fingers are crossed!! Laat het alsjeblieft goedgaan zeg...

Wij zijn vandaag weer de trappen van de fertiliteitsadeling opgelopen. Ik zag er erg tegenop om de afdeling weer op te lopen, maar het is me enorm meegevallen! We hebben een goed gesprek gehad en mogen weer verder zodra mijn lichaam het toelaat. Ik ben nog een beetje aan het vloeien, dat moet eerst over zijn, dan een menstrustie laten lopen en naar de poli om een controle-uitstrijkje te laten maken omdat ik begin dit jaar in het beginstadium van baarmoederhalskanker heb gezeten....Wanneer dat allemaal goedgaat dan zou ik de volgende menstruatie weer kunnen instappen. Mijn 2 cryo's zijn apart ingevroren en er wordt er 1 teruggeplaatst omdat men wil voorkomen dat ik zwanger ga raken van een tweeling. Dit zou, gezien de vroeggeboorte met fatale afloop van onze zoon, teveel risico's op herhaling met zich meebrengen.

Ik hoop dus dat ik snel ongesteld ga worden, dan kunnen we met een beetje geluk misschien dit jaar nog een terugplaatsing doen.....

Hoe gaat het met de andere (wachtende) dames?

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly zo te lezen hebben jullie wel een fijn gesprek gehad dus. En wat fijn dat je weer verder mag zodra je lichaam er helemaal klaar voor is! Hopelijk wordt je snel ongesteld meid dat je aan je poging kunt beginnen.

Annemarie, balen dat de test negatief was...hier ook en dat was er wel 1 van kruidvat (zijn die gevoeliger dan ofzo?). Niet dat ik een positief gevoel had, integendeel ik heb juist het gevoel dat het helaas weer niet gelukt is. Bij elk stroompje afscheiding dat ik voel (sorry voor de details maar ik heb dat soms in scheuten) ren ik naar het toilet om te kijken of het verkleurd is. Gelukkig is dat het nog niet maar ik ben er bang voor dat dat morgen of zaterdag anders is.... Ik zie dat je hier ook bent nu, hoe is het verder gegaan vandaag met jou?

Liefs Disi

Geplaatst

Disi,

ik weet zo goed wat jullie nu doormaken, ik heb echt met

jullie te doen!

Maar houd allebei nog goede hoop, het kan nog steeds

de goede kant op gaan he'!

Op naar groen meiden!!!!!

Esly,

Wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat jullie

mogen gaan starten als jou lichaam er klaar voor is.

Ik wens jullie dan ook alle geluk van de wereld toe en ik hoop

dan ook dat jullie dit jaar nog mogen beginnen.

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi Zwolle gangers :)

Ik heb vanavond weer negatief getest.

Heb helemaal geen bloed verlies of roze afscheiding.

Ik ga ervan uit dat de Utrogestan bolletjes mijn menstruatie tegen houden.

Zit nu op wachtdag 10. Ik denk dat er dan nu al wel wat HCG zou moeten zijn toch?

Geplaatst

Ik had de site nog open staan, maar was met andere dingen bezig! Ik was al begonnen met een berichtje schrijven, dus lees ook nu ik eindelijk het berichtje plaats jullie berichten.

Disi, kloten dat je ook negatief hebt getest. wat frustrerend allemaal he! Ik herken dat wel met die vleugen afscheiding. Ben zo bang dat het weer mis is. Ik denk aan je!

Elsy, fijn dat je weer mag beginnen zeg! laat je het weten wanneer jullie er weer voor gaan?

Geplaatst

@ Esly, fijn dat jullie een goed gesprek hadden.

@ Annemarie, wachtdag 10 testen is erg vroeg hoor, ik mag ook altijd pas op dag 14 testen.

@ Disi het kan nog alle kanten op, ik ben druk aan het duimen.

@ Joy, zijn jullie nu helemaal gestopt ?

liefs Diane

Geplaatst

@Disi en Annemarie; houdt moed meiden.....Ik had tijdens de wachtdagen het motto: "geen bloed? Dan is het tenminste nog goed".....Het wil natuurlijk niks zeggen, maar misschien helpt het om er een beetje doorheen te komen. Ik mocht ook pas op wachtdag 14 testen (via een bloedtest), dus er kan nog van alles gebeuren! Zet em op he?

@Sharon; hoe gaat het bij jou? Krijg je al "zwangerschapsklachtjes"? Op naar zoveel mogelijk groene regels zodat de "zwolledames" weer goed worden vertegenwoordigd!!

Wij hopen inderdaad dat ik heel snel ongesteld ga worden. Lichamelijk zou ik de volgende dan kunnen instappen. De gyn. waarschuwde me wel dat het best kon zijn dat het in mijn geval nog even kon duren omdat ik én heel ziek ben geweest door de infectie die in mijn baarmoeder heeft gezeten én dat ik een paar dagen na de bevalling nog gecurriteerd ben. Half november moeten we nog naar de poli om een controle-uitstrijkje te laten maken en dan zou ik toch wel weer ongesteld moeten zijn geweest. Dan zou ik de volgende weer kunnen instappen, dus maar hopen dat het een beetje vlotjes gaat en ik dan niet tegen de kerstsluiting ga aanlopen.....

Jullie snappen dus vast wel dat ook ik aan het "broekloeren" ben, alleen in mijn geval hoop ik juist op m'n menstruatie deze keer. Zodra we er weer klaar voor zijn dan laat ik het hier zeker weten!!

Dames veel succes en alvast een fijn weekend gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

Annemarie hoe gaat het? Dag 11 vandaag voor jou, pffff spannend hè...heb je alweer getest of wacht je nu even? Volgens dr. van K. mag ik altijd op dag 11 testen met de cryo-tp`s en van de arts die ik vorige keer had (vrouw met donker haar, ben ff haar naam kwijt) mocht ik pas dag 12 of 13 gaan testen...raar eigenlijk, zoveel verschil de een met de andere arts

Esly dat jij een bloedtest hebt gehad, dat is dan vast niet in Zwolle geweest...? of het heeft een reden gehad? bij mijn ICSI-poging werd mijn bloed getest alleen i.v.m. OHSS en daaruit konden ze zien dat ik HCG aanmaakte, anders had ik gewoon een thuistest moeten doen (14 dagen na de verse TP).

Loer ze, hopelijk heeft het gauw resultaat dat jullie niet op die kerstsluiting hoeven te wachten.

Diane bedankt voor het duimen, ik ben het hard nodig denk ik....

Nog en paar dagen tot je startecho.

Sharon hoe is het met jou? de eerste ww gaat nog wel hè....de 2e is het ergste. Ik duim voor je!

Joy, jij bent lief dat je hier nog altijd je meedeleven komt tonen!

Trouwens over het testen, ik had bij mijn dochter op wachtdag 8 een positieve CB digitaal test dus vandaar dat ik erg veel moeite heb om me te beheersen niet (weer) te gaan testen...

ChrisH hoe gaat het met jou met spuiten?

Liefs Disi

Geplaatst

@ Esly, ik hoop dat jullie straks weer verder kunnen. Even op adem komen, maar wel fijn dat het weer mag.

@ Annemarie en Disi, jammer van de negatieve test. Maar wie weet, komt het toch nog goed. Die wachtweken zijn verschrikkelijk. Je kunt je nog zo voornemen om afleiding te zoeken en niet de hele tijd bezig te zijn met de vraag of je zwanger bent, maar het is niet gemakkelijk.

Het spuiten gaat prima, mijn man doet dat altijd goed. Ik hoop dat alles goed is bij de startecho. Ik ben de laatste paar dagen wel wat vroeg moe 's avonds, maar dat wijt ik niet aan de lucrin. Ik denk dat het toch wel de spanning is. Dus de komende dagen lekker op tijd nar bed voor mij.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb vandaag maar weer een test gedaan. Vanmorgen met ochtend urine. Helaas weer negatief. Ik heb vanmorgen op mijn werk met het ziekenhuis gebeld om te vragen of ik mag stoppen met Utrogestan. Ik denk dat dan de menstruatie wel door gaat zetten. In overleg met de arts, moet ik tot woensdag doorgaan, of stoppen als ik toch ongesteld wordt.

Vanmorgen had ik een heeeel iniminie klein sliertje lichtbruin bij het afvegen. Maar de rest van de dag helemaal niks. Ook geen kleurtje ofzo.

Toen ik vanmiddag thuis kwam van mijn werk, lag de test van vanmorgen nog op de tafel. En ik kijk er nog eens na en opeens zitten er 2 streepjes op. Niet heel duidelijk, maar hij zit er wel. Ik begon te twijfelen of ik deze over het hoofd had gezien vanmorgen, of dat ik hem te snel had weggelegd en niet de wachttijd van 5min had afgewacht. Dus heb direct maar weer een test gedaan, maar nee weer negatief!

Ik weet wel dat de test na een bepaalde tijd niet meer geldig is hoor, maar toch..

Morgenavond heb ik een groot feest van mijn werk. Had wel zin aan een borreltje gehad als de test toch negatief zou zijn. Maar nu is de test negatief, maar ben ik nog steeds niet ongesteld. Wat moet ik nou?

Geplaatst

Oh en ik heb direct aan het ziekenhuis gevraagd of ik direct door mag voor mijn 1e IVF poging na de geboorte van onze zoon in 2008.

En dat mocht!!! Dus heb een beetje tegen mijn gevoel de pil opgehaald.

Raar en eng idee dat we daar weer aan moeten beginnen. Het is alweer zolang geleden.

Stond ik daar bij de balie. De pil en een zwangerschapstest halen. Hahaha

Geplaatst

Annemarie,

Ja, dat is zeker dubbel hahaha.

Maar we hopen natuurlijk dat je die pil nog een jaartje mag

weg leggen.

Ik snap je wel hoor dat je eerder test, maar houd nog even moed!!

Sterkte!!

Disi,

Jij ook he', nog even goede moed houden!

Chrish,

Ik lees dat je moe bent, geef er aan toe he'!

Geef je lichaam de rust die je nodig hebt en denk

aan jezelf.

De rest komt allemaal later wel weer......succes!

Sharon,

Jij ook veel succes!!

Over een weekje mag ik ook gaan beginnen met de deca.......

Hermien

Geplaatst

Ik half september begonnen met de pil en ik moest afgelopen maandag (11 oktober) stoppen daarmee. Ik heb vanochtend bloedverlies gehad. Volgens het schema van het ziekenhuis heeft dit geen betekenis voor de behandeling. Het is denk ik de bloeding die hoort bij de stopweek van de pil. Maar lastig is het wel, want ik wil morgenochtend graag nog even sporten. Ik hoop wel dat het dinsdag allemaal schoon is bij de eerste echo.

Geplaatst

Hoi Desi,

Nog even en ik heb de startecho. Dan gaat het pas echt beginnen, heb ik altijd het idee.

Ben nog steeds aan het duimen hoor.:goodluck:

liefs, Diane

Geplaatst

Chris waarom zou je niet gewoon kunnen sporten? tenzij je het vervelend vindt omdat je een bloeding hebt maar het kan geen kwaad ofzo lijkt me...

Diane dat is ook zo daar heb je wel gelijk in, zodra je de eerste echo hebt gehad dan gaat het weer echt beginnen...

(jullie hebben op dezelfde dag de startecho zie ik)

Bedankt voor het duimen Diane, lief van je

Annemarie hoe is het met jou? hopelijk nog goed...ik duim voor je

Hier gaat het nog steeds goed dus zonder bruinverlies maar ben echt al tig keer naar het toiliet gelopen om te checken.....bah wat ellendig toch...ik heb wel een zwaar gevoel onderin mijn buik....vorige keer begon deze dag het bruinverlies en `s avonds helderrood. De keer daarvoor begon het bruinverlies een dag eerder (gisteren dus) en werd ik twee dagen later ongesteld...maar ja het zegt allemaal niks, dit is deze poging....

Liefs Disi

Geplaatst

@ Disi, dat vele keren naar de WC gaan, herken ik helemaal. Dat zul je de komende dagen wel blijven doen. Probeer de moed erin te houden.

Natuurlijk kan ik verder gewoon sporten, maar echt fijn vind ik het niet. Ik heb er meestal ook wat buik- en rugpijn bij. Maar dat zie ik morgen wel weer. Het is allemaal niet zo heftig als een natuurlijke menstruatie.

Geplaatst

Hier is het over, gisteravond om 21.30 bruinverlies en dat heeft zich voortgezet....weer mislukt dus :mad:

Nu eerst denken of we wel gelijk doorgaan voor onze laatste cryo`s of dat we eerst even stoppen en over een paar maandjes opnieuw proberen...

:crybaby2:

Annemarie en Sharon ik duim voor jullie en voor de rest die gaat beginnen ook natuurlijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden