Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joepieeeeeeeeeeeeee........................ik ben ongie!!! En wat is het lang geleden dat ik daar blij mee ben geweest zeg!!!! Ik kan weer vooruit gaan kijken.....volgende ongie gaan we er weer voor en hopen dan op succes met een eskimootje!!

Hoe is het met jullie?

Liefs Esly!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hermien,

Het spuiten gaat prima, af en toe bij de dec spuitjes een botte er tussen, maar what's new, haha

Mijn haren en nagels groeien alsof ze elke dag pokon krijgen, morgen maar eens naar de kapper.

Hele droge handen en trage stoelgang. Maar dat had ik de vorige keren ook. Gisteren van de deca hele dag hoofdpijn.

Verder nergens last van gelukkig. Morgen puregon erbij, dat ze maar mooi mogen groeien !

Esly, hehe, wat kan je er dan toch blij mee zijn he !

liefs, Diane

Geplaatst

De vorige keer werd ik sneller moe door de hormonen, maar nu krijg ik hoofdpijn na het spuiten van de gonal-f. Maar dat heb ik er graag voor over.

Geplaatst

Hallo Zwolle meiden,

Ben er ff tussen uit geweest, maar mag morgen weer voor 1e follikelmeting voor onze enige cryo.

Dexe zal, mits ie goed ontdooit, in eigen cyclus worden terug geplaatst.

@ hermien: las ik dat jij alweer bijna aan de deca bent? Begint dus ook alweer op te schieten. Succes!

@ esly: raar dat je af en toe ook erg blij kan zijn met je ongi hè? Heel herkenbaar!

Verder wens ik iedereen succes!

Geplaatst

Naomi,

Hoe is het gegaan vandaag, met de 1e fm?

Ik hoop van harte dat jullie cryo'tje goed mag ontdooien en

dat je een tp mag hebben.

Ik ben ook weer begonnen met de deca en ik heb 1 nov de

startecho.

Onze laatste behandeling, we gaan ervoor!!

Diane,

Oh wat herkenbaar, botte deca naalden.

Maar net wat je zegt, alles voor het goede doel.

Snelle groei van haar en nagels ken ik niet, maar

hoofdpijn is bij mij ook een herkenbaar feit.

Ik heb nu nog geen last maar ik heb ook nog maar

2 dagen gespoten.

Volgende week de 1e fm he', spannend hoor!

Chrish,

Jij ook al last van hoofdpijn, oh wat irri he'.

Maar ja we weten waar we het voor doen, ik

hoop dat het beter gaat!

Succes

Iedereen een heel prettig weekend, Hermien

Geplaatst

De dominante follikel wAs gister 12,5, en baar moederwand of slijm? 4. dus moet nog wel paar x komen meten denk ik. Morgen 2e meting.

Ik hoop zo dat onze enige cryo goed zal ontdooien.. Zo spannend!

@Hermien, dus de eerste spuiten zijn al weer gezet! hoe sta je er dit keer in, ivm dat dit jullie laatste poging zal zijn...

Ik zal heel hard voor je duimen ( bidden )!

@ Chris, herkenbaar die hoofdpijn (bij het spuiten), helaas, maar inderdaad voor het goede doel!

Succes meiden

Geplaatst

Hoi Hermien,

Ja erg vervelend, botte naalden, maarja. De puregonpen is ideaal, die gaat heel makkelijk.

En eerder moe, maar verder is het oke, niet zoals met poging 2 dat de hormonen door het huis vlogen, om gek van te worden.

Spannend volgende week de fm, ben benieuwd.

Goed weekend, Diane

Geplaatst

Hier nog steeds hoofdpijn. Daarom ben ik vanochtend even de stad in geweest, frisse neus gehaald en ook nog even lekker geshopt.

Ik hoop heel erg dat de hormonen nu net zo goed werken als bij mijn eerste poging.

@Diane, moet jij toevallig ook a.s. woensdag voor je tweede fm? Ik wel.

Geplaatst

Naomi,

Hoe is het gegaan vandaag? Is de follikel al wat meer gegroeid?

Ik hoop het zo voor jullie!

En wat als het niet mag lukken? Gaan jullie dan nog voor een nieuwe behandeling?

Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit, eerst zwanger worden van jullie cryootje!

Wij staan ondanks onze laatste poging, nog wel vrij nuchter in de behandeling.

Ik heb wel aangegeven dat ik wel graag dezelfde hormonen wou gebruiken als de

1e keer waar ik toen zwanger van ben geworden en ben bevallen.

Volgens hun zou dit niets uitmaken, maar voor mijn eigen gevoel was dit geen probleem.

Ik zou het natuurlijk helemaal geweldig vinden, vooral voor mijn dochtertje...

Maarja we hebben hetzelf niet in de hand en het enige wat we kunnen doen is hopen

en bidden.

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi Crish,

Nee, ik moet vrijdag, de 26e. voor fm. Maar die hebben we in Deventer.

Spannend he ?

Hoe gaat het met het spuiten ?

liefs, Diane

Geplaatst

Hallo,

Annemiek, succes met je volgende poging. Je bent nog aan het afwachten wanneer je precies mag beginnen?

Annemarie, hoe gaat het met jou? je hebt wel in onzekerheid gezeten zeg. Je bent nog later ongesteld geworden dan mij als ik het goed heb...Nu op naar een verse poging, hoelijk dan meer geluk! Wanneer mag je starten?

Sharon, ik las op het oktober-wachtbankje dat het niet gelukt is, klopt dat? wat vreselijk balen zeg. Op naar je cryo`s.

ChrisH en Diane goede startecho`s gehad, mooi! Nu op naar de rest voor een mooi resultaat!

Hoe is het met de hoofdpijn?

Naomi, hoe is het vandaag met je fm gegaan? Hopelijk ontdooit jullie cryo straks goed.

Hermien jij bent inmiddels ook alweer een junkie...haha druk met de spuit in de weer...

Wel fijn voor jezelf dat je er aardig nuchter in staat, nog.

Esly, joepie ongesteld wat kan dat fijn zijn als je erop zit te wachten hè!

ChrisH, ik mag woensdag weer voor de eerste fm komen...hoe laat heb jij de afspraak?

Misschien zien we elkaar wel!

We hebben besloten dat we maar gelijk doorgaan met onze laatste cryo-poging. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat als we wachten, we aan het uitstellen zijn.

Als dit mislukt dan denken we er toch over om nog een verse poging te doen, als dat mag. (hopelijk hoeven we daar niet over na te denken...)

Liefs Disi

Geplaatst

Ja helaas is onze eerste poging mislukt, ik hoop dat we gelijk door kunnen anders zit je met kerst enz en kom je al snel in januari uit. Weten jullie of er een wachtlijst is in Zwolle, ik heb het in combi met Enschede dus misschien dat dat dan ook weer anders is....... Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dat gaat met cryos terugplaatsen, moet ik dan ook puregon spuiten? ik neem aan dat je geen decapeptyl meer hoeft..... ik bel het ziekenhuis morgen even om te vragen of we gelijk weer doorkunnen, ik hoop het toch zo!! het wachten is ook slopend steeds.....:(. We hopen ook dat we de volgende keer 2 mogen terugplaatsen, maar dat is ook nog even de vraag. Ik ben nog net geen 35, dus ik vraag het me af!

gr sharon

Geplaatst

Sharon volgens mij hoef je niet op een wachtlijst voor je cryo`s maar of je gelijk door kunt na je verse poging met je cryo`s kan ik je niet vertellen.

Ik heb alleen Clomid hoeven gebruiken maar dat is volgens mij niet normaal om te doen bij een cryo-poging gezien de reacties daarop toen ik belde voor een afspraak voor de eerste FM.

En Ovitrelle spuiten als de follikel groot genoeg is.

Volgens mij mocht Annemarie gelijk door voor een verse poging na cryo.....

Annemarie? weet jij hoe dat zit? ik meende van een vriendin, die ook rond mei van dit jaar bezig is geweest, dat zij wel op een wachtlijst moesten...of zal het zijn dat als je (een) cryo-poging(en) hebt gehad dat je wel gelijk door kunt? of is het dat dat vanuit Meppel geregeld is, dat je daar gelijk door kunt en Zwolle daar dan gewoon in mee moet gaan?

Liefs Disi

Geplaatst

@ Disi, ik moet woensdag om 11:15 uur.

@ Diane, het spuiten gaat op zich prima.

Ik heb elke dag nog wel hoofdpijnl. Het beste daartegen is even naar buiten gaan. Ik voel verder nog niets onderin mijn buik. Bij mijn eerste poging voelde ik mijn eierstokken, maar ik moet daarbij zeggen dat ik toen al vlak tegen de punctie aanzat.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik mocht deze maand voor onze enige cryo tp, maar helaas is het volgende vandaag het geval geweest;

Ik kreeg vandaag m'n 3e follikelmeting, het baarmoederslijm zag er perfect uit, maar....

het eitje bleek helaas te zijn gesprongen!!!! (je zag dat de follikel slapper was geworden. (aan t leeglopen was)

oftewel; PECH, EITJE WEG!! geen tp deze maand.

Natuurlijk was het veel erger geweest als je dit overkomt wanneer je voor de punctie komt...

Maar kon op het moment van horen wel even door de grond zakken...

Volgende maand weer nieuwe ronde nieuwe kansen, maar ben zo bang dat het ontdooien van onze

enige cryo misschien niet zal gaan lukken...

oh ja, ik kreeg wel huiswerk mee naar huis.... die kans is natuurlijk heel klein, maar.....

de wonderen zijn de wereld niet uit!

Sorry voor dit verhaal, maar moest even letterlijk en figuurlijk "m'n ei kwijt!!"

Iedereen veel sterkte gewenst!

Alle liefs Naomi

Geplaatst

Hoi Naomi,

Tjonge, balen hoor. Hoe kan het eitje nou al zijn gesprongen ???

Het is idd maar goed dat je nog niet met de punctie bezig was.

Heel veel succes met jullie cryo.

liefs, Diane

Geplaatst

@ Naomi, wat jammer. Hopelijk de volgende keer beter.

Ik merk dat hier de spanning toch wel oploopt. Ik ben namelijk heel benieuwd of de hormonen aanslaan en niet alleen maar de bijwerkingen van de hormonen.

Geplaatst

Hey Naomi,

Pfff....jeetje wat balen van "je ei" zeg!! Weet je ook hoe het komt dat de eisprong te vroeg was? Ik kan me voorstellen dat dat een flinke tegenvaller was! Maar net wat je zegt: blij dat het geen punctie was!

@ChrisH: hou vol he? t Komt vast goed! Wanneer mag je weer heen voor een meting?

Hoe gaat het met de andere spuitende en wachtende dames?? Is het allemaal nog vol te houden?

Hier kabbelt het ondertussen door....m'n menstruatie is weer verdwenen en ik heb maar even een maitlje gestuurd naar de poli gyn. voor m'n uitstrijkje. Deze staat gepland voor 15 nov., maar zal je net zien dat de uitslag er nog niet is als ik weer ongie ga worden....maar even gemaild met de vraag of ik iets naar voren kan zodat ik, ervanuitgaande dat het allemaal goed is, me eind nov. weer kan melden bij de fert. afd. voor mn cryo. Nog geen reactie gehad.....

Liefs Esly!

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!

Geen idee waardoor t follikel eerder is gesprongen... Had er gewoon zin in denk ik...

Heb gister wel braaf m,n huiswerk gedaan... Ha ha

@Esly: waarom moet je eerst een uitstrijkje laten maken voordat je met je cryo verder kan?

@Chrish: kom op meid, hou positieve moed! Wanneer heb je de meting?

@Hermien: hoe gaat het prikken? Wanneer heb je uitgangsecho?

Liefs Naomi

Geplaatst

Hallo,

Naomi, ik moest wel even lachen hoor om je "Had er gewoon zin in denk ik...". Ik hoop heel erg dat het resulteert in "het slagen voor het examen waar je gisteren je huiswerk voor gemaakt hebt" whahahahhaa.

Ik moest wel even aan je denken vanmorgen, ik mag namelijk over 3 dagen weer komen en moest gelijk denken "ojee als mij maar niet overkomt wat Naomi is overkomen".

Esly, hopelijk kun je wat eerder voor het uitstrijkje. Handig dat je kunt mailen daarvoor!

ChrisH, hoe was het bij jou in het ziekenhuis? Slaan de hormonen goed aan? ik duim voor je!

ik moest om 11.00 dus ik denk dat we elkaar wel gezien hebben....ze liepen namelijk wat uit dus je was er vast wel toen ik er ook was. Heb jij halflang blond krullend haar en zat je, zeg maar vooraan in de wachtruimte? Ben benieuwd of je mij ook ontdekt hebt haha...(maar je wist natuurlijk niet hoe laat ik moest dus mischien heb je er ook wel niet op gelet). Meestal let ik wel een beetje op wie er zitten met in mijn hoofd dat diegene dan ook op een forum zit en ik zomaar met haar kan hebben gekletst (haha alsof iedereen die daar komt ook op een forum zit) maar het gaat gewoon automatisch...

Diane, jij vrijdag weer fm. Hopelijk is er al flink wat activiteit te zien!

Hermien? hoe gaat ie met spuiten?

Ik mocht vanmorgen dus voor mijn eerste FM en het BMS was 4,2 en links zaten 2 groeiende follikels van 14- en iets van 11 mm. Rechts kleintjes die ze niet gemeten heeft. En ik mag dus zaterdag weer komen, hopelijk is het dan goed (zonder dat ik de pech heb zoals Naomi die heeft gehad) In dat geval hoop ik volgende week vrijdag een TP te hebben.

Liefs Disi

Geplaatst

Het ging allemaal goed, de gyn was tevreden. Ik had wel het idee dat ik iets minder follikels had dan in januari. Ze telde 10 follikels, dus dat is volgens mij nog steeds veel. Ik moet zaterdag weer terugkomen en morgen moet ik bellen voor het tijdstip. Dat konden ze vandaag nog niet zeggen. Zaterdag gaat mijn man met mij mee.

Ik hoop echt heel erg dat deze poging positief zal eindigen. Het is inmiddels echt een babyboom (5 zwangere collega's) aan het worden op mijn werk... Overigens heb ik inmiddels ook twee collega's die, helaas voor hen, ook de MMM ingaan. Een collega loopt inmiddels ook al in Zwolle en mag in het nieuwe jaar starten. De ander zit nog in de onderzoeksfase, maar zij loopt nu in Leeuwarden in het ziekenhuis. We kunnen elkaar in ieder geval wel steunen. Dus het is allemaal heel dubbel. Maar we werken nu eenmaal met een groep van ongeveer 60 mensen en redelijk veel vrouwen van rond de 30.

@ Disi, als jij degene was met de twee kindjes, dan heb ik je zeker gezien. Ik kwam rond 11:10 binnen en zat inderdaad vooraan, vlakbij het speelgoed en de kapstok.

@ Esly, ik hoop dat het uitstrijkje eerder gepland kan worden en dat de uitslag goed is voor je.

Geplaatst

@Naomi; ik moet voor een uitstrijkje omdat ik begin dit jaar 2 x ben geopereerd aan mijn baarmoederhals. Eind 2009 heb ik een uitstrijkje laten maken nav oproep bevolkingsonderzoek en bleek dat ik een pap4 had. Ik had in juli voor controle gemoeten, maar dat kon niet omdat ik toen zwanger was. Omdat die zwangerschap helaas in een vroeggeboorte is geeindigd moet ik nu eerst weer voor controle voordat ik verder mag. De komende 3 jaar moet ik regelmatig uitstrijkjes blijven maken in het zkh en als dat goed blijft ga ik daarna het "reguliere circuit" weer in. De gyn was op zich wel positief hoor, hij verwacht niet dat er iets uit gaat komen, maar ja...het moet wel even he?!

Ik heb vanmiddag toch maar even met de poli gebeld, had nog geen antwoord op mn mail terwijl ze daar normaal heel snel meer zijn. Maar goed ook....ik kan morgenochtend al terecht, yes!! Wel heb ik gevraagd of ik naar een andere poli mocht dan de "dikke buiken poli". De uitslag verwachten ze met een week, hooguit 2 weken, dus als alles volgens planning verloopt heb ik alles achter de rug en kan ik rond 20/25 nov. weer verder voor m'n cryo tp!

@ChrisH; wel fijn dat je een paar collega's hebt die in hetzelfde circuit zitten. (Niet voor hen natuurlijk..) ik had dat ook en ik en mijn collega's hadden wel steun aan elkaar. Op de een of andere manier voel je elkaar toch beter aan dan dat iemand "spontaan" zwanger is geraakt.

@spuitende/wachtende dames: veel succes he? en hou vol.....!

Liefs Esly!

Geplaatst

Naomi,

Wat jammer meid, maar gelukkig dat je niet bezig was met

een nieuwe poging, qua behandeling.

Ik heb dit zelf ook een keer gehad, dat was onze 1e cryo tp in

2007, ze hadden toen een dag te lang gewacht met de echo

en dus helaas ook gesprongen.....

Ik hoop dat ze je de volgende keer beter in de gaten houden en

dat je dan een mooie cryo tp mag hebben met een super resultaat.

Chrish,

Meid kop op, we gaan ervoor he'!

Je kunt het en je we gaan voor een mooi positief resultaat!

Esly,

Wat geweldig zeg, dat je morgen al mag komen!

Succes en hopelijk kun je eind nov gaan starten met

julie cryo tp!

Disi,

Wat spannend allemaal weer he'!

Zaterdag de volgende fm en hopelijk gaat alles goed!

Ik wens je veel succes!!

Diane,

Nog een paar dagen en dan heb jij ook alweer de volgende fm......

Ik hoop dat er heel wat eitjes aanwezig zijn!

Bij mij gaat alles goed, vind het alleen wel erg raar dat ik helemaal

niet bezig ben met mijn eigen behandeling.

Zelfs vanmorgen de deca veel te laat gespoten.... gewoon niet

aan gedacht, wat erg he'!!

Terwijl ik wel steeds aan jullie moet denken als er iemand voor een fm

naar het zh moet.

Maargoed dat zal na maandag wel gaan veranderen, dan heb ik namelijk

de startecho en dan hoop ik met gonal F te kunnen gaan beginnen.

Voor iedereen veel succes en op naar groen en voor wie hem wil ontvangen

een hele dikke :hugs2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden