Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Annemarie, wat fijn dat het toch tot een TP kon komen. Succes meis ik duim voor je!

ChrisH, heel herkenbaar je laatste post, even alles op een laag pitje wat niet betekend dat ik niet aan jullie denk!

Danielle op naar de punctie, succes.

Esly balen meis!

Wij zijn nog aan het wachten tot de afspraak van 9 februari...

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annemarie,

Wat geweldig zeg, toch een tp!

Nu maar lekker rustig aan doen en je heerlijk laten

verwennen.

En nu maar hopen op een mooie resultaat!

Danielle,

Wat fijn dat de waardes zijn gezakt en dat er nu toch een

punctie komt.

Ik wens je veel succes toe voor donderdag!

Disi,

Heb je enig idee wanneer jullie zouden kunnen gaan starten?

Chrish,

Ik herken je verhaal helemaal.

Pas wanneer je weer actiever bent rond de behandelingen dan ben je

vaak ook weer meer te zien op het forum.

Tenminste dan vind ik het altijd wel weer prettig om verhalen te lezen

en soms antwoorden te krijgen.

Maar voor je het weet zit jij ook weer volop in het circuit.

Esly,

Hoe gaat het met jou?

Noukie,

Zo jij hebt de laatste pildag ook weer gehad, heerlijk he'!

Nog even en dan heb je alweer de 1e echo....

Groetjes Hermien

Geplaatst

@Hermien ja, heerlijk, weer van de pil af:D weer iets minder 'rotzooi' in mijn lichaam. Bij mij is het precies het zelfde wat betreft actief aanwezig op het forum, eerst hield ik wel de berichten in de gaten maar daar bleef het bij, nu kom ik vlakbij mijn behandeling en ben ik ook actiever :D

Ik vraag me eigenlijk nog wel wat af, er zijn hier vast mensen die er ervaring mee hebben... Er werd mij verteld dat de kans ik dat ik niet ongesteld wordt of alleen een doorbraakbloeding krijg maar nou las ik ergens (weet niet meer waar) dat ik ongesteld wordt en misschien alleen een doorbraak bloeding krijg, dus nou weet ik niet.. moet ik nou een ongesteldheid verwachten of niet ?!?!

Groetjes Anouk

Geplaatst

Annemarie, wauw wat een score zeg!! Super!!

Ook fijn dat je wel een tp hebt gehad, de gyn gaf bij mij ook al aan dat ik wellicht geen tp krijg omdat ik een verhoogde kans op overstimulatie heb..

We zien het wel..

Het klopt inderdaad wat je zegt, je hebt meer kans op zwangerschap i.s.m overstimulatie!

Disi, ja is er al meer bekend over wanneer jullie gaan beginnen? Of word dat 9 februari besproken?

Noekie, de een heeft het wel en de ander niet.. Ik had het bij mijn eerste poging wel, 2 of 3 dagen.. Gewoon doorgaan met je Deca

Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties, doet me goed! Jeetje wat was het spannend zeg..

Gister om 21.30 uur de ovitrell gezet en nu afwachten..

Ik ben lekker thuis deze week, ik merk dat als ik ''te'' veel doe mijn eierstokken steeds meer ga voelen dus geeft ze even lekker rust! Heerlijk niks!

Ik ben nu nog niet echt zenuwachtig, zal morgen wel komen denk ik..

Ik houd jullie op de hoogte!!

Geplaatst

@ Annemarie, wat een superscore, 1 verse emmie en 6 cryo's. Dat zal toch wel goed moeten komen! Veel succes met wachten.

@ Danielle, veel succes en sterkte morgen. Op naar een goede score.

@ Disi, ik ben ook wel benieuwd wanneer je weer verder mag.

@ Noeki, je zou een doorbraakbloeding kunnen krijgen na het stoppen van de pil. Dat had ik bij mijn tweede poging in oktober ook. Ik ging toen gewoon door met spuiten van de lucrin. Veel succes de komende maand.

Geplaatst

bedankt voor de reacties, ik houd het in de gaten :D ik moet idd ook gewoon doorgaan met spuiten.

De eerste blauwe plek is een feit, er zullen er vast nog wel een aantal volgen :D

Geplaatst

Noukie,

Ja de een heeft wel een bloeding de ander niet.

Volgens mij heb ik dit wel elke keer gehad, maar het maakt niets

uit hoor, dus maak je geen zorgen.

En wat betreft blauwe plekken? Tja dat is ook verschillend en het kan

ook best zijn dat het er maar bij 1 of 2 blijft.

succes!!

Danielle,

Ik wil je nog even heel veel succes toe wensen voor morgen en

voor je het weet heb je het weer achter de rug.

Alles voor het goede doel!! SUCCES

Groetjes Hermien

Geplaatst

@ Disi, volgende week woensdag heb je een afspraak in het ziekenhuis? Wat gaat er dan gebeuren?

@ Hermien, Ja verwend wordt ik zeker! Ik lijk wel een prinsesje :thmbup: Ronald heeft extra vrij genomen!

@ Noekie, Ik ben na het stoppen van de pil gewoon ongesteld geworden. Dit was heel normaal zei de Gyn.

@ Danielle, Hoe gaat het met je? Ben het even kwijt, wanneer heb jij de punctie? Of heb je hem vandaag al gehad? Spannend hoor! Su6 en hopen op een grote opbrengst. Dan kunnen jou cryo's gezellig naast de mijne in de vriezer elkaar 'warm' houden :circle2:

Hier gaat het de goede kant op, kan me weer een beetje bewegen zonder al te veel pijn. Nog maar even een paar dagen rustig aan en veel drinken.

Geplaatst

Wow, wat is hier weer veel gebeurd in ruim 2 weken tijd. We zijn even weg geweest, en ik moest flink bij lezen.

Esly, wat verdrietig dat het niet gelukt is.

En dames met overstimulatie: pas goed op jullie zelf... Het lijkt me een heftige toestand.

Nieuwe dames: welkom!

Hier is vandaag de meneer met de medicijnen weer geweest. Er liggen weer 4 dozen met decapeptyl en 4 dozen met gonal-F in de koelkast. 1 Groentelaatje vol ongeveer. Fijn dat het er weer is. Maar toch ook wel weer effe slikken bij het aanblik van de spuiten. Kon het niet laten om van elk soort even een doosje open te trekken om te kijken hoe dat er ook al weer uit zag. Maar goed... we doen het ergens voor. En natuurlijk een doosje Microgynon en wel weer een stuk of 5 van die doosjes utrogestan. Maar dat gaat op een iets vriendelijkere manier je lichaam in. Nu nog wachten op de menstruatie (verwacht ik volgende week zaterdag weer). Dan weet ik weer een beetje meer hoe het er allemaal uit gaat zien.

Hermien, wanneer mag jij weer? Sorry, je had het misschien al geschreven, maar ik heb zo veel gelezen.

Groetjesssssss

Geplaatst

hildever,

Dus de koelkast weer goed gevuld, hahaha

Meestal als je de medicijnen weer binnen hebt dan begint

het toch vaak weer te kriebelen.

Jullie zijn er dus even lekker tussenuit geweest, vakantie?

Misschien heb je het wel een tijdje geleden geschreven maar ben het

even kwijt...

Ik miste je trouwens al...

Ik moet maandag weer voor de 1e echo naar het zh!

Hermien

Geplaatst

Yep, het kriebelt wel weer. En ik heb ook zoiets van: het gaat wel weer lukken. En dat vind ik een beetje eng... want wie weet lukt het wel niet....

We zijn naar een conferentie geweest met ons gezinnetje. Heel gaaf, maar ook wel heel vermoeiend. Ons kleine feestvarkentje heeft zich ook helemaal leeggegeven, en is nu weer aan het bijkuren. Ze is niet altijd even gezellig op het moment, maar ik ook niet.. hahaha, dus knorren we lekker op elkaar....

Spannend maandag! Hopelijk goed nieuws maandag, de verjaardag van onze betty turf!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Nou de punctie is een feit!

Door de vele follikels heb ik een lekker slaap middel gekregen en heb dus niet heel erg veel mee gekregen van de punctie :)

Opbrengst verbaasde ons echt.. Doordat ik langer door heb gelopen ook zonder hormonen waren er heel veel blaasjes zonder eicellen.

In totaal hebben ze 13 eicellen kunnen vinden waarvan er 10 onrijp zijn..

Later vanmiddag konden ze pas echt kijken of ze onrijp zijn, ik schijn nogal kleine eicellen te hebben??

Houdt dus in dat er 3 rijpe eicellen waren, zaterdag krijgen we te horen of er een bevruchting heeft plaats gevonden.

Mocht dat zo zijn hebben we maandag de terugplaatsing als het goed is..

2 spannende dagen komen er aan..

Geplaatst

Danielle, ik denk aan je! 3 eicellen waar er uiteindelijk maar 1 goed bevrucht was, was genoeg voor onze mooie blonde krullebol! Wish you luck!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Hermien, vanaf maandag weer dus naar het zh, succes!

Hildever weer terug met een gevulde koelkast, ennuh...komen ze de medicatie bij jullie brengen?

Hey Annemarie, meiske hou je je wel een beetje rustig? Verwent Ronald je goed?

Danielle, lekker geslapen? wat vond je van de score tot nu toe? 13 eicellen waarvan 3 rijp (en dus die 3 alleen bruikbaar dan toch?) nouja hopelijk zaterdag een positief telefoontje!

Voor wie het vroegen; bij ons gaat er woensdag niet veel meer gebeuren dan praten denk ik. Het is een evaluatiegesprek over de vorige mislukte pogingen (inmiddels alweer een paar maanden geleden maar dat zijn de formaliteiten hè) en overleggen of we voor een verse poging kunnen... òf en zoja wanneer we dan kunnen beginnen heb ik echt geen flauw idee over. Dan moet er denk ik eerst een semen ingeleverd gaan worden waar hopelijk nog wat levende zaadcellen in zitten en misschien wel opnieuw de screening. En dan eerst aan de pil, toch? en dan zit ik ook nog eens met lange cycli van zo`n beetje 34 dagen dus nog langer wachten voor we eventueel zouden kunnen beginnen...ik ben toe aan woensdag...

Liefs

Geplaatst

Danielle,

Ik hoop dat je een positief telefoontje krijgt zaterdag.

Je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig, maar ik kan me voorstellen dat

een ander getal in gedachten had.

Hoop houden en ik ga voor je duimen, sterkte!

Disi,

Ik kan me voorstellen dat je wel toe bent aan woensdag...eindelijk weer

weten waar je aan toe bent en antwoorden te krijgen op jullie vragen.

Hopelijk kunnen jullie gauw starten, succes met het gesprek!

Hildever,

Dus jullie hebben je even lekker helemaal uitgeleefd,

En nu zijn jullie eigenlijk wel weer aan een weekje rust toe hahahhaah.

Dus jullie kleine meid is maandag jarig, 2 jaar....wat gaat het snel he'!

Onze dochter is in maart jarig en wordt dan 3, ohh echt de tijd vliegt!!

Fijne dag maandag en geniet er maar van!

Hermien

Geplaatst

Pffft, Disi, je klinkt niet erg vrolijk meid! Inderdaad, eerst woensdag maar eens afwachten. Wie weet hebben ze nog goede ideeën.

En eh, ja, ze kwamen de medicatie thuis brengen. Doen ze dat bij jou niet dan? Dacht dat ze dat bij iedereen deden vanuit de Isala Klinkiek.....

Groetjessssssssss

Geplaatst

Och Hildever valt mee hoor, het gaat momenteel een beetje met ups en downs wat vrolijkheid betreft...het is niet bedoelt om onvrolijk over te komen in ieder geval haha...ook al lijkt dat wel zo...het is gewoon zoals het is en zo staat het er ook zeg maar....maar toch ben ik nog steeds toe aan woensdag, duidelijkheid...hopelijk...hahaha

Wij halen de medicatie altijd bij de apotheek van de huisarts, wel handig als je het aan huis geleverd krijgt!

Geplaatst

ik kreeg de medicijnen ook thuis geleverd, ik had ook geen andere optie... althans er werd mij medegedeeld dat de medicijnen thuisbezorgd werden omdat het via icare gaat geloof ik.. Ik kreeg niet de keus om het gewoon bij de apotheek te halen...

Geplaatst

Hahaha, Hermien, we waren tegelijk aan het tikken. En inderdaad, die 2 jaar met ons kleine wijffie zijn voorbij gevlogen. Nu ik die spuiten weer in de koelkast heb lijkt het wel gisteren dat ik dat voor haar heb moeten doen!

En Disi, wat grappig dat jij het zelf op moest halen bij de apotheek. Dat moet ik normaal gesproken ook wel hoor, maar voor de ICSI worden ze altijd ergens vanuit braboland aangeleverd... Ben blij dat ik daar zelf niet naar toe hoef te rijden....

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hallo dames,

Vanaf deze kant weer even een 'teken van leven'.......Hier gaat het redelijk! A.s. dinsdag gesprek en ik merk aan mezelf dat ik erg gespannen ben....mogen we wel/niet door in Zwolle....??? We hopen van wel natuurlijk, maar ja, nog even afwachten dus! De teleurstelling van het niet aanslaan van de cryo zijn we inmiddels wel weer te boven, het is niet anders! Het komende traject vinden we zoveel spannender!!! Voor het geval dat heb ik al even op de site van DD gekeken, maar hoop niet dat het nodig is!

Ook ben ik heel voorzichtig mijn werk weer aan het oppakken. Na er ruim 5 maanden uit te zijn geweest valt het niet mee en er komt niet veel uit m'n handen. Verder heb ik last van concentratiestoornissen, ben snel moe en heb veel last van hoofdpijn. Van de arbo moet ik heel rustig aan doen, dus doe m'n best om zo relaxed mogelijk te zijn...maar ja...valt niet altijd mee!

Ondertussen heb ik mezelf weer even bijgelezen en wat is er een hoop gebeurd! Dames, allemaal heel veel succes gewenst, op een goede afloop en een fijn weekend gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Hildever, Ik herken dat gevoel van: Het gaat wel weer lukken. Ik hoop het zo voor je dat je weer snel een 2e wonder in je armen mag sluiten!

@ Danielle, He balen dat je niet meer goede eicellen hebt! Maar je kunt aan 3 genoeg hebben he! Ik duim enorm voor je dit weekend! Op naar maandag voor een terugplaatsing van een topper ;)

@ Disi, ja ik doe nog steeds rustig aan hoor! Ronald is morgen nog thuis en gaat zondag weer werken. Hij is de hele week bij me geweest,...Heerlijk! Wat gemeen he dat het allemaal zo lang moet duren. De wens is er al vanaf Juni 2010 zie ik, ik denk dat je in Juni 2011 voor de spiegel staat met een buikje :)

Ik moet de medicijnen altijd mee nemen vanuit het ziekenhuis in Meppel. Wij hebben de echo's in Meppel en de punctie en terugplaatsing in Zwolle.

Hier gaat het langzaam de goede kant op. Heb steeds minder last van de overstimulatie en kan weer normaal bewegen. Mijn buik is ook veel minder pijnlijk nog. Dit weekend nog rustig aan en dan maandag of dinsdag mijn werk proberen op te pakken. Misschien eerst nog halve dagen ofzo.

Mijn zoontje wordt op 5 Maart 3jaar , en wil graag een leuk feestje voor onze kleine man. Ik heb een zaaltje hier in de buurt afgehuurd. Is erg goedkoop en alle visite past erin zonder bij elkaar op de lip te zitten en buiten is een speeltuin voor de kinderen. Ideaal dus! Ben nu bezig met de uitnodigingen, ik heb dus voldoende afleiding om de wacht weken door te komen.

Geplaatst

Esly,

Ik kan me goed voorstellen dat je gespannen bent voor het gesprek.

Vooral omdat jullie zo graag door willen in zwolle, daarom zal ik voor

jullie duimen.

En wat je werk betreft, aan de ene kant is het misschien wel goed om

een beetje afleiding te hebben, maar aan de andere kant moet je wel

goed aan jezelf denken en luister goed naar je gevoel.

Jij bent de enige die weet hoe jij je voelt, dus meissie doe wat jij denkt

dat goed voor je is!

Annemarie,

Wat fijn dat het weer wat beter met je gaat, en nog steeds goed aan jezelf

blijven denken he'!

Ik lees dat je dus mooi afleiding hebt door het organiseren van het verjaardagsfeestje

van je zoontje....

Gaat snel he', alweer 3 jaar.....mijn dochtertje wordt 16 maart 3 jaar en ja je wilt er toch

vaak iets speciaals van maken.

Veel sterkte in de ww!!

Hermien

Geplaatst

Maandag om 13.40 uur hebben wij een terugplaatsing!!!!!!!!!!!

Het waren in totaal 13 eicellen waarvan er toch 7 rijp waren. Van die 7 zijn er 3 bevrucht en zich mooi gaan delen. Maandag krijgen we dus de terugplaatsing en horen wij ook of de overige 2 aan de invries eisen voldoen :)

Lady's onze dag kan niet meer stuk!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden