Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mare ik had uit mijn eerste poging 10 cryo`s (2 aan 2 dus 5 pogingen), in 2008 is daarvan 1 "buisje" uitgehaald en beide hebben het overleefd; 1 teruggeplaatst en is m`n dochter geworden. Afgelopen jaar hebben we de andere 4 "buisjes" laten ontdooien en bij de eerste 2 ontdooiingen bleef er steeds 1 embryo over na ontdooien en de laatste 2 keer waren ze beide goed ontdooit (1 teruggeplaatst maar helaas geen zwangerschap)

Esly hoe gaat het met jou?

Danielle, je bent vast weer terug van de vakantie in Curacao? hoe hebben jullie het gehad en hoe gaat het met je?

Naomi, ik ga je even zoeken in je berichten...ben benieuwd hoe het met je gaat en hoe lang je ongeveer nog "moet"

Ik zit op dag 8 na m`n punctie wd 4 na de TP. Ik vindt het lastig wanneer ik ga testen. Hou ik zo`n beetje 14 dagen na de punctie aan (dat was immers m`n eisprong) of wacht ik, zoals het ziekenhuis aangeeft, langer....het zal er wel ergens tussenin worden denk ik :)

Liefs Disi

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier gaat t redelijk. Morgen weer naar t zkh voor de eerste fm, hopenlijk komt mn cyclus deze keer wel een beetje vlotjes op gang! Ik merk wel dat ik wat rustiger aan moet gaan doen, heb een beetje te hard gewerkt de laatste paar weken en doe m'n best om het nu iets meer te doseren. Vrijdag ga ik mezelf even verwennen met een reiki behandeling en hopenlijk kom ik daar zo relaxed en ontspannen vandaan dat het bijdraagt aan het succes vd behandeling. Eerst maar eens tot een terugplaatsing zien te komen....

@Disi; de ww zijn altijd lastig he?! De eerste week vind ik meestal wel meevallen, de tweede week wordt het spannend! Ik ben heel benieuwd wanneer je gaat testen hihi, ik moet mezelf ook altijd bedwingen om niet eerder te testen! Zet em op meid!

@Chris en Hilde; hoe gaat het met jullie?

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Disi, ik zag dat je je ook al had gemeld voor het wachtbankje juli. Leuk. Blijven zitten daar, hoor!

@Esly, ontspannen is zeker goed. En soms wel erg lastig, maar fijn dat je morgen weer mag voor de eerste fm.

Ik ben erg moe. Gisteren voor mijn werk voor het eerst weer de deur uit sinds mijn behandeling. Dat was even wennen. Vandaag gelukkig een vrije dag. Zolang ik me moe blijf voelen, heb ik het idee dat het allemaal werkt in mijn lichaam.

Geplaatst

Esly succes morgen met je fm. Vrijdag zo ontspannen mogelijk zien te worden maar dat gaat vast lukken.

Chris goed moe blijven :) ennuh ik hoop dat ik mij ook gauw mag melden op het uitgerekend in maart topic ;)

Geplaatst

Hey hoi,

Esly, wie weet zien we elkaar morgen in de wachtkamer. Ik moet morgen voor de uitgangsecho.... Helaas moeten we ons krullebolletje meenemen.... Geen oppas kunnen regelen.... Vind ik altijd zo lastig.... Wil haar eigenlijk liever niet meenemen daar naartoe. Al is het ook een mooi voorbeeld van hoe het wel kan lukken.

Vanavond heb ik knallende koppijn. Of het van de hormonen komt? Ik weet het niet... Tank nog maar effe een glas water... en dan zo lekker onder de wol.

Spannend, Disi.... Ik wachtte altijd netjes tot de dag die ze in het ziekenhuis zeiden...

En Chris... je bent zwanger!!!! Gaaf....

Geplaatst

Hey Disi,

Het was nog maar de uitgangsecho ;-). De Gonal F mag er nu bij. Volgende week vrijdag mag ik komen om te kijken hoe het weer groeit. Ging bij mij vorige keer niet zo snel. 2 weken na de uitgangsecho had ik de punctie.

Esly, was er bij jou al een mooie opbrengst te zien?

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Moet eerlijk bekennen dat het allemaal veel verder van me af staat als de vorige poging. We gaan wel zien wat het deze keer brengt. Hoop alleen dat de punctie een dag eerder of later is in vergelijking met de vorige keer, want ik heb over 2 weken een afspraak die ik eigenlijk wel graag door wil laten gaan. Maar ach, we zien wel.

De eerste spuit ging ook heel knullig. We hadden inderdaad ons grietje mee genomen, en die was het natuurlijk zat. Dus ik ging even snel spuiten in de auto. Tja, had ik de eenheden wel ingesteld, maar het achter eindje nog niet uitgetrokken en ik had de naald al in mijn buik... Ach ja... Dat vergeet ik niet weer!

Chris, hoe voel je je?????

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hey Hildever

Ik lees net dat je je "krullebolletje" had meegenomen naar het zkh.....ik denk dat ik je dan heb gezien! Je was samen met je man? Het krullebolletje wat ik heb gezien was een ontzettend schattig meisje wat de show stal met een groene koe die ze als hobbelpaard gebruikte;-) Als dat jou dochter is dan mag je supertrots op haar zijn, wat een ontzettend leuk meisje!

Ik ben niet "aan het kweken" maar ben bezig met een cryotraject in eigen cyclus. Het zag er gelukkig nu weer allemaal goed uit, het lijkt erop dat deze cycus weer normaal is. Zaterdagochtend terugkomen en met een beetje mazzel dan dezelfde dag ook pregnyl spuiten, maar dat moeten we natuurlijk nog even afwachten! Jij veel succes met spuiten en op naar een goede opbrengst!

@Chris=>goed dat je je moe voelt...ik had het tijdens mijn zwangerschap de eerste 12 weken ook echt heel erg....s avonds na het eten lag ik te pitten op de bank.....Na 12 weken werd het beter, toen ging de energiekraan weer open. Hopenlijk gaat dat bij jou ook zo!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey Esly,

Dan zat jij naast het koffiezetapparaat??? Tja, en ik ben ook enorm trots op ons meissie (die kleine koerijdster is inderdaad onze dochter en ik was inderdaad met mijn man). Een heerlijk meisje. Heeft wel haar nakken en nukken af en toe, maar die nemen we voor lief. We proberen die natuurlijk zo veel mogelijk in goede banen te leiden. En eh, ze weet inderdaad hoe ze de mensen moet entertainen.... Zo als mijn man daar ook al zei: we wensen iedereen zo'n heerlijk kind toe! Mijn man wil altijd mee. Hij zegt: normaal raak je ook met z'n tweeën zwanger, dus hier wil ik ook steeds bij zijn.

En stom, ik wist ook dat jullie voor een cryo gaan..... Sorry, in de snelligheid even vergeten. Fijn dat het goed lijkt en dat zaterdag misschien de pregnyl er wel in mag.... Dan zou maandag de dag van de cryo terugplaatsing zijn?????

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Wat leuk dat er zoveel geschreven is! Heb het deze week vluchtig gelezen, maar geen tijd gehad om te reageren. Net vakantie gekregen, dus nu tijd om de schade weer een beetje in te halen ;). Bedankt voor alle reacties op mijn cryo-vraag! Als ik het zo lees, klopt die 50% wel zo ongeveer.

Disi, hoe is het met je? Is de spanning nog een beetje vol te houden?

Hildever, wat heerlijk dat je er wat relaxter in kan staan (zoals ik het lees). Op naar een mooie oogst!

Chris, je lijf is vast hard aan het werk, dus dat je moe bent is volgens mij een goed teken. En misschien werkt je lijf wel dubbel zo hard JJ!

Esly, veel succes met de cryo-TP. Hopelijk heeft de reiki-behandeling vandaag voor meer rust en energie gezorgd!

Danielle, ben je al weer terug uit Curacao? Lekker kunnen genieten van de vakantie?

Geplaatst

Hildever en Esly wat leuk dat jullie elkaar gezien hebben!

Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor een extra controle i.v.m. toenemende buikpijn, een opgezette strakke buik en benauwdheid. Eerst bloedprikken om 10.30 en een uur later een echo om te kijken of er vocht in m`n buik zit. Ben er vreselijk bang voor want bekend met deze klachten.

Geplaatst

Da's vervelend Disi!!!! Die klachten zijn dan i.v.m. overstimulatie? Dan is de kans dat je dan zwanger bent nu toch ook groter? Of loop ik nu op de zaken vooruit? Nou, toitoitoi, en we lezen het hopelijk morgen!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

@Hildever; ik zat inderdaad naast het koffiezetapparaat en kwam ff tussen 2 werkafspraken door. Goed van je dat je man elke keer meegaat! Wel grappig, ik had me van jou een hele andere voorstelling gemaakt (blonder).

@Mare;Veel leesplezier haha! De reikiebehandeling (icm meditatie) was superontspannend en heeeeeel bijzonder, ik voel me veel relaxter en heb meer energie. Ik blijf het iets "zweverigs" vinden en snap er geen bal van, maar voor mn gevoel helpt het en daar gaat het om. Alles voor het goede doel he?!

@Disi; hoe was het vandaag bij jou in het zkh? En kan het zijn dat wij elkaar vandaag hebben gezien? Ik was nl. net voor half 12 aan de beurt (en zat weer naast het koffiezetapparaat, t lijkt wel mn 'vaste plek' te worden zo langzamerhand;))

Bij mij ging was het weer goed, maar het bleek dat de meting donderdag niet goed was gegaan. Er waren per ongeluk 2 eicellen als eentje gemeten....Het ei wat nu doorgaat was zo'n 12 mm dus we moeten nog even geduld hebben. De pregnyl heb ik in elk geval in huis, dus wij zijn er klaar voor. Maandag terugkomen en dan horen we het wel weer!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Esly; dan had je wel pech met dat spoedgeval tussendoor, afgelopen donderdag. Was je nog op tijd voor de volgende werkafspraak? Kon je het een beetje handelen dat de vorige meting fout was gegaan? Het zou voor mij wel een dompertje geweest zijn als het mij was overkomen. Tuurlijk, er is geen man overboord... maar hoe eerder hoe beter lijkt het voor mij soms wel. Ik stel me dan toch stiekum wel op wat in.En aan de andere kant... als het maar komt... dan wil ik er wel op wachten...

En grappig dat je zo'n andere voorstelling van me had. Ik zelf had zoiets van: dat zou Esly wel eens kunnen wezen, toen je daar zat. Maar ja, ik wist ook dat je die ochtend ook een echo had. Had ik me je anders voorgesteld... geen idee eigenlijk....

Tja, aan de ene kant heb ik wel 'mazzel' dat mijn man elke keer mee kan. Hij heeft ms en is volledig afgekeurd. Hij doet wel wat vrijwilligerswerk, maar daar kan je dan ook wat makkelijker van zeggen dat je effe niet kan. Als je 40 uur werkt is dat gewoon een stuk lastiger.

Nou, Esly, we hopen op mooie berichten maandag!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hier gaat het aardig maar heb wel weer OHSS (overstimulatie) vocht in m`n buikholte en eierstokken zijn opgezet. De ene kon ze vaginaal niet eens vinden want die zweefde in het vocht omhoog.

Bloedwaardes waren ook niet helemaal goed maar nog niet zo dat er sprake is van een opname. Morgen moet ik weer bloedprikken en echo maken...ik ben er gewoon gevoelig voor.

Esly ik heb jou vast en zeker gezien en jij mij ook want ik zat er al vanaf 10.50 zo`n beetje; was zo klaar met bloedprikken en kon bij de hoofdingang niet aan drinken komen (mijn man was ook mee, die moet je gezien hebben...). Ik heb 2x thee gepakt en 2x koffie voor m`n lief. We zaten naast het leesvoermandje met de rug naar de andere bankjes zeg maar. Ik kreeg nog telefoon. Had jij een wit gehaakt-achtig shirt aan? en blond haar? (ooooh had ik nu maar beter opgelet wie er allemaal zaten...of had even gezegd hey Disi ben jij dat? whahahhaa) ben benieuwd

Liefs Disi

Geplaatst

Het blijft spannend Disi. Ik hoop dat het morgen goed is.

Eh, de Esly die ik donderdag heb gezien heeft geen blond haar.... maar misschien heeft ze het geverfd?

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hahaha nadat ik dat hier had getypt begon ik ook aan mezelf te twijfelen want er hebben denk ik nog wel 2 personen op die plek gezeten waaronder dus iemand met blond haar maar dat kon nog weleens eerder zijn geweest, dus ik m`n lief vragen wie daar allemaal gezeten hebben...

Had je dan bruin haar en opgestoken Esly? Heb je ook een tijdschrift gepakt uit het mandje? en anders weet ik het echt niet meer hoor haha.

Geplaatst

Wahahaha, wat grappig dit!! Rara...wat is mijn haarkleur;-) Ik heb het wel geverfd, maar ben zeker niet blond. Ik ben donker met koperkleurige (geverfde)plukken erdoor (Al kan dat over een paar weken weer heel anders zijn;-))en heb mn haar vandaag inderdaad opgestoken, ook heb ik iets te lezen uit het mandje gepakt. Nu je verteld waar je zat heb ik je man zeker gezien, jij zat met de rug naar me toe en ik heb jou dus niet echt goed gezien. Ik was er rond 11.10 uur en had toen ook een afspraak, uiteindelijk was ik iets voor half 12 aan de beurt. Jullie zaten er volgens mij nog toen ik weer wegging toch? Grappig dit he?! Je vertrouwt elkaar vanalles toe hier op het forum en dan zit je bij elkaar in de wachtkamer zonder dat je het in de gaten hebt. Hildever herken ik de volgende keer zeker, Disi bij jou weet ik het niet zeker, maar als jou man dan ook weer meegaat dan komt ook dat wel goed.

Jij mag morgen weer heen? Pfff...pittig hoor meid!

@Hildever; ja, ik viel donderdag inderdaad volop "in de prijzen", maar ja, daar hadden we allemaal last van. Gelukkig had ik mijn volgende afspraak pas om half 2, dus ik kwam gelukkig niet in de knel. En anders had ik een afspraak af moeten zeggen....alles voor het goede doel he?! Het was inderdaad wel balen dat "het ei" nog niet zover was, aan de andere kant was het een opluchting dat het een vergissing was ipv dat "het ei" van donderdag bijv. een groeispurt had gemaakt en ondertussen al was gesprongen. Dat is nu gelukkig niet aan de orde en we wachten nog even rustig af.

@Chris; hoe gaat het met jou?

Liefs Esly!

Geplaatst

Grappig al die wachtkamerverhalen! Dus jullie zijn er nu bijna uit wie wie is ;)

Disi, balen dat je overstimulatie hebt, hoop dat het een positief signaal is! Succes morgen!

De rest natuurlijk veel succes!

Geplaatst

Hahaha, echt wel grappig ja! En Esly heeft 2 mensen van hier gezien... Disi en ik allebei 1!

En Esly, als je me een maandje geleden had gezien was mijn haar nog wat donkerder geweest. De zon heeft het nu een beetje gebleekt. Welke zon? Nou, die van een week of 3 geleden in Italië

;-)). En eh, ik herken jou ook een volgend keertje wel. Maar het is de vraag of er nog wel een volgend keertje komt... Want ik hoef pas vrijdag weer... Ik hoop dat jij dan weer een mooie embryo aan boord krijgt... En dat is vast weer 's middags.

Wie weet lopen we jou ook nog een keer tegen het lijf, Mare.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Esly dan heb je de Quote 500 volgens mij zitten bladeren want die heb ik gepakt nadat jij aan de beurt was (je moet toch wat doen) En inderdaad wij zaten er nog toen jij wegging, ik denk dat ik na jou gelijk aan de beurt was. Ennuh ik moest wel even lachen hoor hihi "als jou man weer meegaat komt ook dat wel goed" zo gaat het veel vaker. Als manlief mee is wordt ik herkend (nou ja hij dus whahaha).

Heb jij je lippen nog gestift daar dan? had m`n man gezien hahah

Hildever ik heb ook 2 mensen gespot; als eerste Chris en nu dus Esly :D en ik moet zeggen ik vindt dat toch erg leuk zo achteraf. "ooooh was jij dat" hahahaha

Mare dank je.

m`n buik is inmiddels weer dikker, vanmorgen viel het nog mee vergeleken met gisteravond maar nu is het weer net zo erg.

Liefs Disi

Geplaatst

Whahah, Disi, lig je op me voor! Wat vervelend van je buik! Heeft dat dan ook te maken met hoe veel je doet op een dag? Het lijkt me best lastig om rustig aan te doen. Zeker met al een mooi menneke over de vloer.

En Esly, ik dacht al dat jij het was. Maar ik had een voorsprong: ik wist dat jij die ochtend ook een echo had.

Groetjesssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden