Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Whahah, Disi, lig je op me voor! Wat vervelend van je buik! Heeft dat dan ook te maken met hoe veel je doet op een dag?

Uuuuuh nou dat denk ik wel...en ik ben zo stom geweest om afgelopen week mee te doen met de zwemvierdaagse. Toen het woensdag zo koud was kreeg ik in het zwembad al zo`n drukkend benauwd gevoel en dat is gebleven. Is misschien toch niet helemaal slim geweest om te gaan doen de 4e dag na de TP...

Het lijkt me best lastig om rustig aan te doen. Zeker met al een mooi menneke over de vloer.

En meiske niet te vergeten :D

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha, echt grappig dit! Maar Disi, ik was het dus wel, want heb de Quote 500 zitten lezen (ze moeten daar echt wat aan doen hoor...het aanbod is echt supersaai!) maar heb m'n lippen niet gestift ;-)

Enne...Hilde; volgende x (als die inderdaad nog komt) dan ff seintje geven he? hihi

Nou dames ik ga nog even voor de buis hangen en dan op tijd mijn mandje in..pff...gisteravond feestje gehad en ben nu best beetje suffig!

Voor straks slaap lekker!

Liefs Esly!

Geplaatst

Whahhaa nou dan zal manlief het wel niet goed hebben en een paar vrouwen door elkaar hebben gehaald...ach die kunnen dat ook allemaal niet onthouden (die van mij tenminste niet hahaha)

Wordt je duf van hè, feestjes whahaha.

Ik ben nu eigenlijk ook wel heel benieuwd naar Hilde...jou wil ik dan toch ook nog een keer zien haha

Geplaatst

euh, nou Disi, hoe gaan we die dan oplossen? Kom je vrijdagmorgen dan weer vroeg voor een echo? Ik moet er dan om half 9 zijn. Doe maar niet hoor... heb liever dat het je goed gaat en dat je gewoon lekker zwanger bent! En sorry dat ik je meisje was vergeten!

Whahaha, en Esly, volgens mij hoef ik nu geen seintje meer te geven... Je gaat ons de volgende keer herkennen schreef je net nog! Ben wat dat betreft een muts hoor. Ik vermoedde het, maar durfde het niet te vragen. Vind het altijd zo'n afgang als het niet zo is! Als we elkaar nog een keer gaan treffen in de wachtkamer ga ik je nu groeten. Weet nu hoe je er uit ziet. Nou, succes met bijkomen van het feestje.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Whahaa nou dat geeft niet hoor dat je m`n meisje was vergeten, hoef je geen sorry voor te zeggen.

Hmmm dus vrijdagmorgen om half 9.............dan zal ik er wel niet zijn hahahah

Esly had jij eigenlijk een vermoeden dat ik het was, gezien wat ik hier verteld heb, of was je het vergeten van m`n man?

Liefs Disi

Geplaatst

Leuk, al die wachtkamerverhalen. Ik heb achteraf gezien Disi dus 1 keer gezien.

Disi, hoe gaat het nu?

Hier gaat het goed. Naast moe ook wat duizelig geweest bij het opstaan gisterochtend en vanochtend.

Geplaatst

Vanmorgen weer bloed wezen prikken en echocontrole. Bloed is ietsie verbeterd (hemaglobine had ze het volgens mij over wat de belangrijkste is en die was gisteren 9,5 en vandaag 9,2) vocht in buikholte is ietsie minder, ene eierstok is wel iets meer vergroot, andere was weer zeer slecht in beeld te brengen maar leek iets beter eruit te zien.

Ik begreep van haar dat het gisteren met de bloedwaardes op het nippertje was en dat ze hebben besloten me niet op te nemen vanwege de thuissituatie. En dat het afhankelijk was van hoe het er vandaag uitzag en ik me voelde.

Het fijnste wat ik vandaag gehoord heb is dat het hcg wat er in mijn bloed was gestegen is! Gisteren was het 50 en vandaag 80! Er is gewoon iets aan het gebeuren...kan het nog niet bevatten...het is nog heel vroeg allemaal maar ik geloof dat ik zwanger ben.

Geplaatst

Yoehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, Da's gaaf Disi!!!! Eh, die hcg dan he? En natuurlijk ook dat de bloedwaardes iets verbeteren.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Hallo dames,

Lang niet gesproken......

Toch soms nog een beetje heimwee naar jullie en wat lees ik hier.....????????

Chrish,

Wat een geweldig nieuws zeg, het is je gegunt.

Je hebt er zolang op moeten wachten en dan nu heerlijk genieten van je zwangerschap.

Bij deze VAN HARTE GEFELICITEERD!!

Hoe gaat het met de rest van jullie dames?

Ik heb nog niet alles doorgelezen, vandaar........

Ik denk nog vaak aan jullie en ik hoop dan ook dat jullie droom/wens voor jullie allemaal

nog mag gaan uitkomen

Heel veel liefs en een dikke knuffel van Hermien

Geplaatst

Heyhoi! Ik kom ook even in deze virtuele wachtkamer zitten. Mijn plekje is in de hoek, waar dat dikke boek aan de ketting ligt!

Ik zit op dit moment in de laatste wachtdagen van onze eerste IVF. Vandaag is de dag dat ik normaal gesproken ongesteld zou moeten worden.

Woensdag is de punctie 2 weken geleden, en zondag is het twee weken na de terugplaatsing.

Het klopt wat ze zeggen; die laatste week is gruwelijk... Als ik wat voel, denkt het 'zelfbeschermings-ettertje' op mijn schouder 'Is niks, been there, done that, got the shirt'. Als ik niks voel, zegt het zelfde ettertje 'Zie je nou wel? Niet gelukt.'

*zucht*

Geplaatst

Hey Hermien,

Lief dat je nog even komt kijken! Gaat ie goed?

En Katalaya: Succes met wachten! Ja, die laatste dagen zijn zwaar! Succes... je bent bijna bij de uitslag... en ik hoop dat het heel positief is!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hermien, leuk dat je er weer even bent. En bedankt voor je leuke bericht hier op dit subforum.

Ik heb mij inmiddels voor MvM aangemeld en ik ben al een week flessen aan het vullen. De test van MvM was bijna een week later dan mijn eerste test thuis. En die test van MvM had al een veel dikkere streep dan mijn eerste test een week eerder.

Ik ben nu vooral nog moe en ik heb sneller trek in eten. Tot nu toe voelt het goed. Nog twee weekjes en dan de eerste echo.

Geplaatst

Vandaag weer geweest en wat is het de laatste tijd ontzettend druk op de afdeling. Het is steeds lang wachten voor je aan de beurt bent. Een vrouwtje wat er vandaag tegelijk met mij zat dacht ook al dat ze haar vergeten waren.

De bloedwaardes waren vandaag stabiel, buik was gevoeliger, eierstokken even groot (wel een beetje raar dat ik daar zelf naar moest vragen terwijl m`n geschiedenis in het dossier te lezen is...). Donderdag mag ik weer komen, moest eigenlijk woensdag maar dan worden de nierstenen van mijn lief verwijdert en daar moet ik bij zijn. Dan eerst weer bloed prikken en vervolgens echocontrole

Ik heb vanmorgen thuis getest en kreeg een licht plusje in beeld, zal het dan echt gelukt zijn? ik kan het nog niet geloven en ga vast nog een keer testen van het weekend ofzo...

Chris, worden de flessen bij jullie aan huis opgehaald? ik dacht dat dat bij ons, waar ik woon, niet zo is en dat je ze naar een inzamelingspunt moet brengen en dat is zo`n 15 á 20 minuten rijden. Maar kan het altijd nog eens navragen. Zou wel bijzonder zijn als we allebei een maart-mama mogen worden.

Wat duurt dat lang hè, tot die echo...maar hopelijk mogen jullie over 2 weken een prachtig "garnaaltje" bewonderen :D

Katalaya, welkom en wat spannend. Ennuh ik heb dan vandaag op "jou" plekje gezeten hahaha Succes de komende dagen

Hilde vrijdag je 1e fm, voel je al wat?

Hermien, leuk dat je af en toe nog eens aan komt waaien. Ik hoop dat het goed met je gaat. Dikke knuffel van mij!

Liefs Disi

Geplaatst

Hey meiden!

Esly, moest jij vandaag ook niet weer in Zwolle verschijnen (heb je haar nog gezien Disi?) En eh, hoe was ie vandaag???

Hmm, Disi, had je niet nog een dagje later kunnen gaan? Hadden we naar elkaar kunnen zwaaien ;-)). Maar eh, je bent druk van de week zeg! Zelf steeds naar het ziekenhuis en ook nog ff met je lief! Heeft hij daarna nog veel (extra) hulp nodig?

Hier gaat ie wel goed. Voel weinig. Soms trekt het heel even wat hoog aan de zijkanten van mijn buik, net of je een steek in je zij hebt zeg maar. Maar ik voelde de vorige keren eigenlijk ook niets. Alleen na de punctie een paar keer mega buikpijn. Maar het is vast wel weer oke. Ze groeiden de vorige keer niet zo snel. Ik had toen exact 2 weken na de uitgangsecho de punctie. Als dat deze keer weer zo is, ben ik volgende week donderdag aan de beurt en heb ik over 2 weken wrs. een ieniemieniemensje in mijn buik. Wat gaat dat dan ineens snel!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Disi, het ziet er veelbelovend uit voor jou! Je bent vast zwanger. Van harte gefeliciteerd! Dan worden we allebei maart-mama's.

De flessen van MvM worden bij mij opgehaald. Vanmiddag trof ik een nieuw kratje aan.

Hilde, bij jou loopt alles volgens schema, zo te lezen. Houden zo!

Met mij gaat het goed. Ik kijk enorm uit naar de echo op 1 augustus, maar er is ook nog wel steeds wat spanning. Mijn manager draagt mij min of meer op om met een big smile rond te lopen. Ik word soms helemaal gek van haar. Tuurlijk ben ik hardstikke blij, maar er is gewoon ook nog wat spanning voor die eerste echo. Ik geloof het eigenlijk pas als ik een baby in de wieg heb liggen, zo denk ik wel eens.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik breek even snel in, ben een beetje druk deze week. Morgen misschien ff tijd om wat meer bij te lezen enzo.

@Disi; jou berichtje heb ik ff snel gelezen...en heb ik het nou goed gelezen??? Jou hcg waardes zijn aan het stijgen? Meid...dat is supernieuws! Ik ben ook alvast zo vrij om je te feliciteren hoor! Ik weet trouwens niet meer wat je over je man hebt geschreven, dus ik had je niet herkent vorige week.

@Hermien, lief van je dat je nog even met ons meekijkt. Er is toch wel weer het eea gebeurd hier he? Hoe gaat het met jou?

Ik ben inderdaad gister weer geweest, maar ben nog niet zover. Morgenvroeg (08.10 uur!!!) weer komen en dan ben ik hopenlijk ver genoeg! De pregnyl ligt in de koelkast, wij zijn er klaar voor! Hopenlijk wil ons eskimootje ook graag verkassen naar een warmer plekje en daar de komende 9 maanden verblijven....Ik kan niet wachten tot het zover is!

Voor nu ga ik mn bedje opzoeken, volgende x iets uitgebreider!

Slaap lekker!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Esly, succes vandaag, hopelijk mag de pregnyl er in!

@ Chris, goed dat je meedoet met MvM! Fijn dat je je goed voelt. En spanning voor de eerste echo is toch heel logisch? Laat die manager het maar even uitzoeken….

@Hilde, vaak voelde ik na een week dat het wat voller werd in mijn buik. Hoop dat ze er vrijdag een mooi aantal zien zitten!

@disi, succes met al die ziekenhuisbezoeken! Een lichte plus, super!

@katalaya, hoe is het met je? Al nieuws?

Hier weinig nieuws, lekker aan het genieten van de vakantie. Even helemaal niets, heerlijk! We kunnen in augustus verder met de cryo-TP. De TP zal dan ergens eind augustus plaats vinden. Ik hoop dan op het wachtbankje van september plaats te kunnen nemen (dit keer met behoorlijke sjorbanden, zodat ik er niet af val ;). Dus voorlopig nog geen 'wachtkamer-dates' voor mij.

Hebben jullie nog tips t.a.v. vitamines etc.?? ik gebruik al foliumzuur en Multi zwanger worden van Etos. Heb tijdens de poging in maart ook meegedaan aan de granaatappelsaphype, maar dat vond ik erg vies (en het maart-bankje was helaas akelig rood…).

Geplaatst

Hey Mare,

Voor mij alleen de foliumzuur. En na de terugplaatsing drink ik geen koffie meer. En geen zwarte thee. Dacht dat je dan groene thee moest gaan drinken, maar dat was ook niet zo. Rooibos kan weer wel. Dus rooibosthee en water straks na de terugplaatsing. En dan wachten we weer af.... Is het na je volgende menstruatie of zit er nog 1tje meer tussen? Het wordt in ieder geval al wel weer spannend

Esly, kan de pregnyl er vanavond in?

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Bij de eerst volgende cyclus gaan we voor de cryo poging. De eerste cyclus na een poging duurt bij mij veel langer, zo'n week of 6. Verwacht mijn menstruatie in de eerste week van augustus. Ik drink nauwelijks koffie en wel veel rooibos thee dus dat komt goed uit! Dank voor de tip!

Geplaatst

Katalaya, hoe gaat het met je? ik duim voor je!

Hilde als je nou maandag weer mag komen voor je 2e fm ;) laat op de ochtend dan hoor hahaha. Oooh en gisteren was inderdaad wel een drukke dag, kon niet echt rust houden, veel helpen met m`n lief in het ziekenhuis; tillen enz. gevolg was dat ik `s avonds een beklemmend gevoel had met ademen en dat is nu nog steeds wel zo dus hou me maar kalm vandaag

Esly hoe is het gegaan gisteren? zit de Pregnyl erin???

Chris, die manager van jou snapt er niets van zeg...is toch logisch dat je eerst de echo af wil wachten en daarna leef je wel weer naar de volgende mijlpaal toe. En natuurlijk ben je blij dat het gelukt is maar zoals je zelf al zei; "eerst een baby in de wieg hebben liggen"... (ooooh lieve Esly wat weet jij daar helaas alles van; dikke knuffel)

Mare, ik gebruik ook foliumzuur maar daarnaast nog niets. Als ik dat potje op heb hoop ik over te stappen naar een ander potje vol vitamines speciaal voor de zwangere vrouw (weet zo niet welke dat is)

Ik ben vanmorgen weer geweest en de waardes zijn iets beter geworden, vocht iets minder en eierstokken ook iets afgenomen (ondanks het niet rustig aan kunnen doen van gisteren). Het gaat heeeeel langzaam de goede kant op. Maandag gewoon weer komen voor controle en als ik eerder klachten krijg gewoon bellen. HCG is mooi gestegen, 4honderd-en-nog-wat... op naar maandag

Geplaatst

Vanmorgen hebben we negatief getest. Ik zat inmiddels op 15dpo/dppunctie, en kon aan niks anders meer denken dat aan dat Utrogestan de menstruatie kon tegenhouden. Ik voelde totaal niks, behalve dan de kenmerkende pre-menstruatie-hoofdpijn. Afgelopen maandag had ik verwacht ongesteld te worden.

Vandaar dus vanmorgen maar een test tegenaan gegooid, en ik kan zeggen dat het wel rust geeft. Ik hoop nergens meer op, en ik moet zeggen dat het bijna 'een maand als alle andere' is.

Geplaatst

Vanmorgen weer geweest....nog steeds niet zover...mn ei was " maar liefst" een halve (!!) mm gegroeid...om gek van te worden toch? Morgenvroeg weer komen en dan verwachten ze toch echt dat het zover zal zijn. Ben benieuwd!

Katalaya; wat ongelofelijk )*(*UJKKIKEO###)## van je negatieve test!!!!!!! Veel sterkte gewenst meid!

Hilde, we gaan elkaar denk ik toch niet treffen, ik moet er pas om 10.50 zijn, jij al om half 9 toch? Alvast veel succes gewenst!

Disi; jij gaat echt wel de goede kant op! Je bent gewoon hartstikke zwanger meid...superrrrrrrrrr!!!!!!!!!

Chris; ik snap je manager ook wel, het is denk ik wel lastig om je in iemand te verplaatsen die zwanger is geraakt na een traject. Ik had het ook toen ik zwanger was van ons zoontje....mensen snapten niet dat ik niet de hele dag liep te stuiteren van blijdschap.

Morgen een lekker vrij dagje....na het ziekenhuis even lekker broodje eten met een vriendin en daarna ff lekker relaxen! Zaterdag en zondag worden pittig...afspraken waarbij zwangerschap en kleine kinderen centraal staan.....maar ja, kan niet overal voor weglopen he?!

Liefs Esly!

Geplaatst

Ow, wat enorm balen Katalaya! Tja, wat is onze geest dan toch ook weer sterk. Knap dat je al kan zeggen dat het je ook rust geeft. Ja, dat doet het, maar het is en blijft ergens diep van binnen vaak ook verdrietig! Sterkte!

Esly, ik hoop inderdaad niet dat we elkaar morgen nog zien. Hoe gezellig dat ook zou kunnen zijn. Maar dat betekent dat het allemaal wel erg is uitgelopen. Want ik ben inderdaad om half 9 al aan de beurt, volgens de planning. Ik hoop voor jou dat dan eindelijk je ei groot genoeg is en dat de pregnyl er in kan!

Disi, morgen weten we of wij elkaar maandag misschien gaan zien. Gaaf dat het toch, ondanks al je inspanningen, de goede kant op lijkt te gaan met de bloedwaardes. Je Hcg gaat in ieder geval de goede kant op ;-))))!

Groetjesssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden