Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom terug Esly! En nu een goede tp deze maand!

Katalaya, succes met wachten. Met een cryo zou je vanaf dag 11 kunnen testen, want die is iets ouder dan een verse emmy.

Noeki, nog een paar weekjes en je bent er doorheen!

Ik ga 22 september voor de eerste echo naar de "gewone" gynaecoloog. Ik ben benieuwd hoe hoe groot ze dan weer zijn.

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Godzijdank hoefde ik deze ronde behalve de Pregnyl geen andere hormonen te gebruiken.

Van die kutbollen (letterlijk) heb ik een draak van een migraine-aanval gekregen, die me nog lang zal heugen. Gelukkig was dat de vorige keer tussen punctie en tp in, dus ik durfde wel medicijnen te nemen.

Dat was ook wel nodig, want ik heb er letterlijk tijdelijke hersenschade van overgehouden. Op het hoogtepunt van de aanval was ik totaal gedesoriënteerd en kon ik alleen nog maar onzin brabbelen. Gelukkig heb ik KatMan kunnen waarschuwen dat het erbij hoorde, want anders had hij serieus 112 gebeld...

Ik ben nog twee dagen woordblind geweest, en raakte letterlijk de weg kwijt in mijn bestekbak. :S

Ik hoop dat het stressloze van zo'n cryo-cyclus een beetje een positief effect heeft.

En omdat ik het niet laten kan:

(Het is potverdikkie misschien de enige keer dat ik ook zo'n plaatje kan showen, dan zal ik het doen ook!)

Geplaatst

whahaa, behalve de eerste keer hebben wij ook elke echo mee gekregen van de tp, moet zeggen dat ik er nu heel blij mee ben, toch wel leuk, eigenlijk heb ik dus met 4 dagen al de eerste echo whahaha.

Ik moet inderdaad nog een kleine 2 weken en dan hebben we de eerste 12 gehad. Werd net wel weer even op de feiten gedrukt, iemand uit het uitgerekend in april topic heeft met 10w1d geen kloppend hartje meer.... dan laat me toch wel even schrikken, wat als.... maarja ik vind dat ik er maar gewoon vanuit moet gaan dat alles goed gaat, k moet er toch een beetje van genieten :D

Geplaatst

Katalaya, fijn dat er een cryo teruggeplaatst is! Duim voor je!

Esly, fijn om weer wat van je te horen. Ook jullie gaan door voor een cryo zo te lezen, spannend!

Hier hebben we een paar heftige weken gehad. De twee cryo's zijn helaas niet goed ontdooid, dus geen terugplaatsing. Dat was een flinke domper. Na een week piekeren over stoppen of toch nog een vijfde poging gaan doen, hebben we besloten toch nog een vijfde poging te gaan doen. we zijn het eerste stel dat mee doet aan de pilot met assistend hatching. Dit zal onze laatste poging zijn, erg spannend. Alles of niets...

@ alle dames, ik lees en leef wel met jullie mee, maar heb op dit moment zelf niet zo veel te melden.... maar dat zal volgende maand wel weer komen ;)

Geplaatst

Poeh Mare dat is echt verdrietig. Ik ben er allemaal nog niet zo in thuis maar kan me toch voorstellen dat je niet verwacht

dat beide cryo's niet goed zouden ontdooien :(

Scheelt het nog iets in je kosten dat je mee doen aan een pilot?

Wat kost een totaal zelf betaalde poging iemand eigenlijk?

Ben erg benieuwd of we het haasje zijn in het nieuwe jaar qua vergoedingen uit de basisvergoeding. Vermoed dat er echt iets gaat gebeuren

met de 3 pogingen en dat het er 2 of zelfs maar 1tje worden zal :(

Nou ja, hier eindelijk mijn menstruatie gekregen.. verdorie 9 dagen te laat! Zul je altijd zien, maar goed we gaan dus van start. Sta te bibberen

op m'n benen zo spannend en nieuw is dit alles maar we gaan dus nu echt van start. Vanavond starten met de microgynon een paar weken.

Ik snap het niet zo goed, ik dacht dat je 3 of anders 6 weken pil moest slikken maar ik sta nu ingepland om na 4 weken pil te starten met hormonen

spuiten. Kan dat ook gewoon?

Ik krijg alle IVF/ICSI uitleg volgende week hoor, maar omdat m'n cyclus toch nu begon en er ruimte was in 't Deventer ziekenhuis, mochten we nu vast beginnen met de microgynon.

Geplaatst

@Mare; Wat ongelofelijk balen dat de cryo's niet goed zijn ontdooid....ik ben daar elke keer ook zo bang voor!! Pff...ik hoop maar dat het nu ook weer lukt én dat ie nou eindelijk eens blijft zitten! Dapper van jullie dat jullie het 5e traject gaan opstarten! Wanneer gaan jullie starten?

@Bunbums; veel succes met je traject. Je vraag mbt hoeveel weken de pil slikken kan ik niet beantwoorden omdat ik altijd een verkort traject heb gehad en dus niet aan de pil hoefde. Laat het "gewoon" over je heenkomen, het wijst zich vanzelf. Achteraf gezien vond ik het juist wel prettig dat ik bij mijn eerste poging niet wist wat ik moest verwachten en kon er daardoor redelijk ontspannen instaan.

@alle dames; hoe gaat het met jullie? Ik mag morgenochtend weer naar het zkh voor een fm, hopenlijk is "het ei" goed gegroeid!

Allemaal alvast fijn weekend gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

Hey meiden....

Sorry, ben hier effe niet zo actief. Duurt nog een 'eeuwigheid' voor ik wat mag doen. En ik merk dat ik wel wat negatief begin te worden..... Maar goed... Het is ook wel lekker om er allemaal effe niet zo mee bezig te zijn.

Esly, goed te horen dat je, ondanks de geboortedag van je zoon, een goede vakantie hebt gehad. Hoe was je meting? Ik hoop je niet meer in het ziekenhuis tegen te komen! Hoop dat je zwanger bent voor ik weer aan de gang mag.

Katalaya... heftig die migraineaanval! En nu goed op de kleine passen he?

Noekie, sterkte met de laatste weekjes. Het gaat vaker goed als fout vanaf 10 weken!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Katalaya, wat vreselijk balen. Sterkte om deze teleurstelling te verwerken. Wanneer mogen jullie weer verder?

Noeki, veel plezier morgen bij de tweede echo.

Geplaatst

Hegh katalaya wat jammer is dat. En weer helemaal opnieuw geeft ook wel een rotgevoel kan ik me voorstellen.

Ik ben het even kwijt, was dit je eerste poging? Gelukkig mag je er dit jaar nog 3 vergoed laten doen en ben je

als het de 2e of 3e poging betreft nog op tijd.

Geplaatst

Ik moet eerst nog ongesteld worden, dan bel ik het zkh, en hoor ik wel hoe nu verder.

Dit was inderdaad onze eerste poging, dus we hebben er hopenlijk nog twee. Zo op dit soort dagen met allerlei kabinetsplannen weet je maar nooit. Maar ik denk niet dat ze met ingang van 2012 de boel al terug zouden schroeven voor de mensen die al bezig zijn.

Geplaatst

Katalaya, wat ontzettend balen zeg!!!

Esly, hoe gaat het met je? Gaat het goed met de FM?

Ben zelf inmiddels weer met de pil begonnen. 1 oktober starten met decapeptyl en dan een dag of 10 later de gonal erbij. Denk de punctie ergens in de tweede helft van oktober te hebben. Nu dus even niet zo actief op het forum, maar dat komt wel weer (probeer er nu zo min mogelijk mee bezig te zijn, maar dat is erg lastig....)

Geplaatst

Mare, heeeeeeeeel veeeeeeeeel succes de aankomende poging!!

Bunbums, ook jij veel succes.. Enne Noekie gaf aan dat er een minima is van 21 dagen pil slikken, ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat dit dus niet het geval is. Ik moet de aankomende 10 dagen 1x daags 2x de pil nemen en word dan na die tien dagen ongesteld (als het goed is)..

Katalaya, veel sterkte / succes!!

Chrish, met jou en de tweeling gaat het ook nog steeds goed zie ik! Super!!

Hildever, begreep ik helemaal.. Ik heb dat zelf ook een tijd gehad. Ik heb eerst alles even op een rijtje gezet en nu gaan we de draad weer mooi oppakken ;)

Noekie, veeeeel succes!! Helemaal top dat je vandaag al gerustgesteld bent hahaha!! Alleen maar weer een bevestiging morgen :)

Zelf ben ik vandaag weer voor een eerste fm geweest, helaas was mijn slijmvlies niet dun genoeg maar ook niet dik genoeg voor een aankomende eisprong. Ik ga dus de aankomende 10 dagen aan de pil 2x daags. Vervolgens starten met progynova en dan op +/- cyclus dag 13 een fm.. Hopende dat 1 of misschien wel beide cryo's goed ontdooien. Wat ik me nu eigenlijk afvraag wanneer ik dit tik of de cryo's samen of apart zijn ingevroren? Weet iemand of Isala daar een beleid in heeft? En hoeveel mogen er terug geplaatst worden? Spannende tijd weer!

Geplaatst

hoi hoi,

Hier gaat t redelijk! Afgelopen zondag weer in t ziekenhuis geweest en m'n ei was groot genoeg! Duss......pregnyl erin en nu wachten tot vrijdagmiddag, dan bellen ze of het ontdooien wel/niet is gelukt. Wanneer t positief is hebben we zaterdag de tp. Om de een of andere reden ben ik er gek genoeg eigenlijk helemaal niet zo mee bezig en heb ik zoiets van: het zal allemaal wel! Hoewel we echt wel weten dat er flink wat dames zwanger raken van een cryo voelt het voor ons niet zo goed. Komt misschien ook wel dat de vorige keer dat t wel was gelukt een verse poging was en het met cryo's nog nooit is gelukt.

Katalaya; wat ongelofelijk balen dat je test geen mooi resultaat liet zien! Kan het niet zijn dat je te vroeg hebt getest?

Ik ben momenteel niet veel op t forum te vinden, heb t superdruk met m'n werk en heb niet zoveel te melden. Wil natuurlijk niet zeggen dat jullie niet in m'n gedachten zijn en ik af en toe ff snel kom spieken. Ik zal jullie natuurlijk wel ff laten weten hoe m'n cryotraject afloopt.........

Liefs Esly!

Geplaatst

danielle, dat is nieuw voor mij, 10 dagen 2x de pil, die kende ik nog niet :D

wat leuk trouwens dat jullie weer een poging gaan doen, dit maal met cryo, ik hoop voor jullie dat dit keer de uitslag beter uitpakt!!!

Geplaatst

Ben bang van wel Katalaya, per 01-01-2012 als de plannen die al gemaakt zijn met kamerstemmen worden goedgekeurd dan gaat het per

1e van het nieuwe jaar in voor iedereen.

Wat er dan wel dik inzit is dat verzekeraars een aanvullende module bieden en je dus een hoger bedrag per maand betaald waarbij je

wel een 2e en of 3e vergoed krijgt. Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan lopen. Nog maar ff duimen dat het toch nog mee gaat vallen.

Geplaatst

Hoi!

Het gaat hier allemaal wat langer duren. Heb woensdagavond laat een kijkoperatie gehad. Ik heb een bloeding gehad in mijn rechter eierstok. Daardoor heeft zich een cyste gevormd. Deze is geknapt en het bloed en de bloedstolsels zijn in de buikholte gaan zitten. De bloedstolsels zijn tegen organen gaan zitten. Dat veroorzaakte veel pijn. Ze hebben het stukje waar de cyste heeft gezeten weg gesneden. Dit is in Almelo. Vanmorgen gebeld met Zwolle. Onze volgende poging wordt uitgesteld tot januari. Als we eerder nog een keer een gesprek wilden, konden we er altijd over komen praten.

Geplaatst

Hilde, wat vreselijk. Dat moet balen zijn. Hoe gaat het herstel van de operatie? Veel beterschap. Ik hoop dat je goed herstelt en jullie spoedig weer verder mogen. Rust goed uit.

Geplaatst

Wow hilde, wat lees ik nou? Jeetje wat heftig zeg! Heel veel sterkte en doe rustig aan. Beterschap!

esly, hopelijk hebben jullie vanmiddag goed nieuws gehad en is de cryo goed ontdooid!

Bunbums, wetgeving is er nog niet door en kan volgens mij nooit ingevoerd worden per 1 januari. Iemand anders op dit forum gaf aan dicht bij het vuur te zitten en dat er per januari nog niets verandert.

@rest, hoe is het met jullie?

Geplaatst

Jeetje Hilde!! Wat schrikken meid! Ik wil je heel veel sterkte wensen met je herstel en mocht je je verhaal kwijtwillen in Zwolle, ik weet uit ervaring dat het echt helpt om daar even je hart te luchten!

@all; wij hebben vanmiddag tp gehad van een heel mooi eskimootje...nu hopen dat ie het fijn vind bij me en de komende 8 maanden blijft zitten...........Na de tp ben ik heerlijk in een ligstoel in het zonnetje gaan zitten.....de komede dagen ga ik lekker rustig aandoen...hopenlijk helpt het!!!

Chris; hoe gaat het met jou? Alweer bijna 16 weken meid...wat gaat het hart!

Voor iedereen een fijn weekend en heel veel succes gewenst!

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden