Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Mare, wat ontzettend naar voor jullie zeg!!!!!!!! maar ik sluit me aan bij Sas, je gezondheid staat natuurlijk op nr. 1 en gelukkig mogen jullie nog een poging doen. Heel veel sterkte en ook ik hoop dat je gauw naar huis mag! Zet em op meid!

Liefs!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeeetje mare wat ontzettend KiloUtrechtTango! Wat maakte dat ze je op hebben genomen, was je misselijk, buikpijn, aangekomen?

Mijn punctie gisteren ging helaas ook niet zoals zou moeten.

Ik heb ook overstimulatie, vorige week tijdens de eerste FM had ik 9 follikels, afgelopen maandag had ik er 16, toen de pregnyl en

tijdens de punctie had ik er 25. Afbreken kon toen toch al niet meer want pregnyl al gespoten en al in de beugels met punctieprobe op z'n plaats.

Ze hebben ze allemaal te pakken gehad en het viel me bepaald niet mee qua pijn. De dormicum zorgde bij mij enorm voor spierverslapping maar

ik was zo wakker als wat hoor.

Nu 3 liter slobberen per dag, taille meten/op buik letten en gewicht check iedere dag. Het is nu zo dat een zeer mild is, de verpleegkundige zei "eigenlijk heb

je nu al overstimulatie" maar blijkbaar is het veilig genoeg om me thuis aan te laten klooien. Het is nog wel even de vraag of ik maandag de TP zal krijgen, dat

hangt af van m'n gewicht en eventuele klachten.

Het leuke nieuws is dat er 22 eitjes zijn geteld! Er waren er 20 geschikt voor ICSI en ik ben vandaag gebeld dat er 14 bevrucht zijn dus ik hoop heul hard dat

er in ieder geval cryo's bij zitten voor als er geen TP zou mogen.

Geplaatst

Wauw Bunbums....wat een verhaal zeg!!!!!! Pfff......heftig! Maar....wél een superopbrengst! Doe rustig aan en leg je zelf aan een giga waterinfuus meid! Ik duim voor je dat de tp maandag door kan gaan! Heel veel succes!

LIefs!

Geplaatst

Oh @bunbums, ik lees echt een kopie van mijn verhaal.... (hoop niet dat ik je bang maak) neem echt veel rust en drink veel. Neem echt contact met de arts op als je het niet vertrouwd.

Reden dat ze me opgenomen hebben is dat ik moest overgeven en dan blijft het vocht er dus niet in. Moet ook zeggen dat ik blij was dat er iets ging gebeuren. Na gisteren een aardig goede dag te hebben gehad, merk ik dat ik steeds meer vocht vast hou. In totaal ongeveer 6 ltr nu, niet fijn. Zal zeker nog een aantal dagen in het zkh moeten blijven.

Geplaatst

Hmz maar jij werd dus opgenomen na bloedprikken dat afweek? Ik hoef helemaal geen bloed te prikken.

Maar kwam jij ook aan in gewicht dan? Ik weeg me braaf en blijf gelijk in gewicht en kan de 3 liter vocht goed binnen houden.

Bij jou was het dus dat je 3? dagen na de punctie door misselijkheid geen vocht meer binnen kon houden en toen moest je komen?

Of nam je gewicht toe of raakte je buik opgezwollen? Ik probeer goed op de tekenen te letten, wil ook echt geen TP als dat mijn

gezondheid in gevaar brengt dus raak er op zich wat onzeker van.

Geplaatst

@bunbums heb maandag de punctie gehad. Woensdagochtend extra controle op fert. Afdeling. Toen heb ik bloed geprikt, waardes binnen de marges. Op echo zagen ze veel vocht in de buik, maar was toen nog maar een halve kilo aangekomen en voelde me verder wel goed (wel nog last vd punctie natuurlijk). Ze zouden me vrijdagochtend weer zien en dan bepalen of er een TP zou plaatsen. Donderdagavond werd ik echter ziek en heeft mijn vriend naar dat 24uurs nummer gebeld en overleg met v kamp gehad. Die gaf aan dat ik me savonds moest melden bij de eerste hulp en ik opgenomen zou worden. Ik was toen in totaal sinds de punctie 1.5 kg aan gekomen. Buik was wel opgezet (maar dat heb ik altijd de eerste dagen na een punctie). Arts gaf aan dat rust en veel drinken meestal voldoende is voor herstel en opname een uitzondering is, heb gewoon pech gehad denk ik. Meid doe rustig aan en pas goed op jezelf. Hopelijk kan de TP gewoon door gaan bij je.

Geplaatst

Jeetje Mare, wat is er veel gebeurd.. En wat verschrikkelijk balen zeg!! Hopelijk gaat het nu iets beter met je, wel erg fijn dat jullie toch nog een kans krijgen!!

Bunbums, jeetje voor jou ook al minder goed nieuws.. Duimen op toch een terugplaatsing maandag!!

Vrijdag ben ik weer voor een FM geweest, de progynova heeft zijn werk gedaan en mijn slijmvlies was 8,3 mm. Dokter Cohlen zei ze vorige echo tegen mij dat zodra het slijmvlies dikker was die middag de embryo werd ontdooit en mocht die goed zijn we de volgende dag een tp kregen.

Vrijdag gaven ze aan dat we 3 of 4 dagen na de fm worden gebeld en dat we dan te horen krijgen of onze cryo goed is ontdooit. Vervolgens belde ze 's middags dat ze 1 nov (dinsdag) de cryo gingen ontdooien en dat we die middag zouden horen of het dit goed is gegaan of niet en dat we dan woensdag de terugplaatsing krijgen.

Vervolgens belden ze daarna weer dat ze het hartstikke druk hebben en wij er als het ware woensdag niet tussen ''passen''. De cryo word nu woensdag ontdooit en mocht alles goed gaan donderdag terug geplaatst. Ook wel even een domper.. Ik zie inmiddels al op cd 26.. Maar goed nu hopen op een goede ontdooiing!!!

Geplaatst

Fijn dat de TP door gaat! Succes vandaag! Daarna lekker broeden meid!

Esly, hoe gaat het met jou? Is het wachten nog een beetje te doen?

Geplaatst

@bumbums jeetje wat een goede score, wel erg vervelend van overstimulatie hoe voel je je nu? fijn dat de tp door kan gaan!!

@danielle wel verwarrend zeg! hopelijk komt hij donderdag goed uit de vriezer! en blijft hij lekker plakken bij je ..

ze bellen je dan woensdag ook op toch?

@mare jij bent er vroeg bij haha hoe gaat het nu met je?

Geplaatst

Sas, voel me nu wel goed :)

Vandaag de TP gehad. Super embryo terug gekregen en 6 in de vriezer!

Danielle ik duim voor een mooi ontdooide embryo!

Geplaatst

Bunbums, we hebben hetzelfde resultaat! haha! Nu lekker broeden he meid!

Mare; hoe gaat het nu met jou dan? Knap je al wat op en mag je al bijna naar huis? Hier gaat t wel ok hoor. Ben ontzettend chagerijnig en had gister beetje kramperig gevoel in m'n buik, vandaag weer niets! Ik weet inmiddels dat t allemaal niks zegt en dat er niks anders opzit dan afwachten! De eerste week zit erop...denk dat ik zaterdagochtend ga testen!

Danielle; meid wat een gedoe zeg! Ik zou er niet blij van worden....Gelukkig staat er nu wel een datum! Ik duim voor je dat ie goed ontdooit meid! Zet em op!

Liefs!

Geplaatst

Sas, horen jullie vandaag op de cryo goed ontdooid is? Spannend!

Danielle, wat een gedoe. Fijn dat de TP nu gepland staat.

Bunbums, ook al zo'n superscore! Broed ze!

Esly, owww spannend! Ik duim hard voor je!

@de andere dames, hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het sinds gisteren langzaam iets beter. Hou nu 5 ltr vocht vast, was 8 ltr. Bloedwaardes verbeteren langzaam. Vanmiddag hoor ik of infuus afgebouwd mag worden. Hopelijk kan ik over een paar dagen naar huis! Er zit in ieder geval weer een stijgende lijn in, erg fijn!

Geplaatst

@bunbums wat fijn dat je er 6 in de vriezer hebt echt goed!! en 1 topper terug!! hopelijk blijft deze lekker zitten!!

@mare fijn dat het iets beter gaat jeetje wat een vocht zeg... hopelijk snel naar huis want is het ziekenhuis liggen is ook niks he..mag je er wel uit of lig je de heledag in bed?

ik hoor idd of de cryo goed ontdooid is maar het wachten duurt wel erg lang. heb geen idee wanneer ze zouden bellen. ben best zenuwachtig haha

nou meiden rustig aan

Geplaatst

Sas, dat is super zeg! Broed ze vanaf morgen!

Hier ook goed nieuws. Vanmiddag is het infuus er uit gegaan en zeer waarschijnlijk mag ik morgenvroeg naar huis! Ben helemaal blij! Heb nog wel de nodige hersteltijd nodig, maar dat kan nu ook thuis.

Geplaatst

@Mere wat een fijn nieuws!!! fijn dat je weer lekker naar huis toe kan. thuis herstellen is toch fijner dan in het zkh. lekker weer in je eigen bedje enzo haha :)

Nou rustig aan meid

Geplaatst

Hey meiden....

Sorry voor de lange afwezigheid... Maar merk dat ik af en toe wat afstand van het hele gebeuren neem... Mag pas in januari weer gaan beginnen... Tenminste.......

Ben vandaag voor controle in Almelo geweest. Of eigenlijk wilde ik alleen de papieren van de operatie ophalen om mee te nemen naar Zwolle. Ik had laatst het ziekenhuis gebeld of ze de papieren door wilden sturen naar Zwolle, maar dat konden ze zo niet doen, daar moest ik een handtekening voor zetten. Maar er was een afspraak uitgevallen, dan kon ik het wel komen halen. Toen ik er vanmorgen zat (met dochter, want ik dacht dat ik alleen voor de papieren kwam), wilde ze me toch nu zien in plaats van maandag. Ik blijk dus aan de geopereerde eierstok nu een platte cyste van 4 bij 2 cm te hebben zitten. De gyn doet geen uitspraak waar het van komt. Het kan zijn dat de buitenschil door de vorige bloeding zo is opgerekt dat het zich nu weer met vocht heeft gevuld. Maar het staat niet strak en er zit helder vocht in. Ze wist niet wat Zwolle ermee zou willen. Ze schrijft haar bevindingen naar dr. van Kamp. Met hem heb ik dinsdag een afspraak staan. Ze noemde ook nog weer een kijkoperatie om de boel weg te halen.... Nou ja, me maar niet gek laten maken en kijken wat van Kamp volgende week zegt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er langzamerhand een beetje een hard hoofd in begin te krijgen of er nog een broertje of zusje komt voor ons meisje. Voorlopig heb ik wel bij haar weer een afspraak voor over 6 weken, om te kijken hoe het er dan voor staat.... maar ik hoop dat er eerder actie is....of dat ik in ieder geval eerder meer weet.

Hey Esly, jij zit weer in die fijne weken! En wat een score had je zeg! En alle andere embyro's konden in de vriezer.... super!!!! Daar moet toch een mooi broertje of zusje voor jullie kanjer bijzitten!!!!

Mare, heftig allemaal zeg.... En dat voor de laatste keer!!!! Krijg je nu wel een terugplaatsing????

Bumbum... ook al overstimulatie... lekker gaat ie zeg hier!

ChrisH.... een jongen en een meisje.... super!!!!

Sas, succes vanmiddag!!!

Geplaatst

@hilderver goed dat je de kop niet gek laten maken.dr van Kamp kan er wel weer anders over denken... kan mij voorstellen dat je er een hard hoofd in krijgt zo! maar geef de moed niet op hoor :) ben erg benieuwd hoe het gesprek dinsdag gaat heb je dat in de middag? laat je het nog even weten?

nou meid rustig aan doen!

Ik heb de tp vanmiddag gehad hij was erg goed gaan delen en het was nu een blastocyste over 12 dagen kunnen we testen.

nou rustig aan doen allemaal

liefs sas

Geplaatst

Sas, super!!!! Dat is in ieder geval goed nieuws!! Nu lekker broeden!! Ik ga voor je duimen..

Mare, ook goed nieuws, in die zin! Het gaat beter met je, gelukkig!! Doe rustig aan als je morgen naar huis toe mag!!

Hildever, jeetje dat is ook wat! Laat je inderdaad niet gek maken.. Succes!

Esly, jeetje wat gaat de tijd snel (al zou dat voor jou niet zo zijn denk ik) al weer op de helft.. Spannend!!! Ik duim voor je!!

Bunbums, super!! Ook een terugplaatsing.. Mooi dat je je ook weer goed voelt, en nu broeden he!!

Wij zijn vandaag gebeld, ennnnnnnnnnnn ze hebben 1 cryo ontdooit en zoals het er vanmiddag uitzag was het goed ::):):):):):) Super blij natuurlijk. Voelt echt al een extra kans. Morgen hebben we de terugplaatsing en dan nog 1 cryo in de vriezer.. Na morgen zit ik bij jullie op het wachtbankje :):):)

Geplaatst

danielle top zeg dat die van jou ook goed uit de vriezer is gekomen dan lopen we helemaal gelijk jij morgen ook lekker broeden en ik duim ook voor jou :D

succes morgen bij de tp

Geplaatst

Ook hier zijn we weer begonnen met spuiten voor de tweede IVF.

Trouwens, weten jullie waar ik de prijs van een Gonal-F pen van 900 eenheden kan vinden?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden