Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Och Mare, wat erg!!! Je was zo ver... !

Tja, ik had nu zoiets van: de poging kan beter mislukken, dan dat je even een positieve test hebt.... En jij hebt ook nog een kloppend hartje gezien, de eerste keer!!!!

Heel, heel, heel veel sterkte... Dit is zo rauw!!!!

Hoe het hier gaat... we zitten nog op ons vakantieadres. Morgen komen we weer terug. En daar zie ik eerlijk gezegd ook wel best tegen op. Mijn schoonouders komen vrijdag morgen... Tja.... Vrijdag eerst naar de diploma uitreiking van mijn stiefdochter. Gezellig met haar moeder en nieuwe man in 1 lokaal... Hopelijk houdt ze haar mond over de miskraam... Normaal negeert ze me ook... Dus ik hoef nu ook niets van haar te horen (haar moeder, van mijn stiefdochter natuurlijk wel). Daarna door naar Concert at Sea met vrienden... Weet nog niet of ik daar wel zo'n zin in heb... Was er liever anders naar toe gegaan... Verplicht alcoholvrij.... Ach... we zien wel.

Langzaam begint door te sijpelen dat het echt helemaal over en uit is. Maar ik WIL niet dat het over en uit is... Ik zou hier nu niet moeten zijn... Ik had eergisteren gewoon een mooie echo moeten hebben en overmorgen weer een afspraak bij de verloskundige... Vloei nog steeds wat, dus heb alleen maar kunnen genieten van mijn dochter en man in het zwembad... Kon er zelf niet bij in... Had dat ook zo graag gewild! En het besef dat er geen kleine krummel meer komt... Denk dat ik mijn schoonouders vrijdag meteen de wieg maar weer mee terug geef... Die stond nog steeds bij ons in de garage in de hoop dat er nog een keer wat in kwam te liggen bij ons. Die hebben we dus niet meer nodig.... Kan dan ook de kinderkleertjes weg gaan doen... De manden onder in de kast uit gaan zoeken wat speelgoed betreft... Maar denk niet dat ik er gelijk zin in heb... Bah....

Meiden... kalm an...

Geplaatst

Hilde, wat een... treurige situatie. Inderdaad; eerst word je (worden jullie) lekker gemaakt met een positieve test, en dan zo bruut weer afgepakt. Ik herinner me nog de boosheid die ik zelf had: Waarom - na al die jaren afzien, dapper doorgaan, anderen alles gunnen - werd ons ook ons cadeautje afgepakt...

Gelukkig hadden wij nog wat in de vriezer, dat was onze houvast.

Ik kan me alleen maar in beginsel een voorstelling maken hoe jullie je moeten voelen... en dat wens je echt niemand toe.

Geplaatst

@katalaya, hoe het verder gaat...geen idee... nu wachten of de miskraam spontaan komt. Over een week een nieuwe afspraak en dan verder kijken wat nodig is (medicatie/curettage).

En langere termijn...we zijn nu 'uitbehandeld' dus zullen op een of andere manier moeten schakelen van 'ouders worden' naar 'ongewenst kinderloos' blijven. Wil er nog niet te veel bij stil staan, het is te heftig....maar wel realiteit..

Geplaatst

o nee mare!!! wat een klote nieuws vind het hartstikke erg voor jullie...wat is het oneerlijk he idd zo dicht bij en dan krijg je dit te horen bah!

ik wil je heel veel sterkte wensen!

En hilde pff voor je ook niet makkelijk, lijkt mij erg moeilijk om de spullen uit te zoeken..

hopelijk kan je een klein beetje genieten van het concert,maar kan mij voorstellen dat je er anders heen was gegaan

voor jou ook veel sterkte!

Geplaatst

Mare, ik lees je bericht nu.... wat vreselijk... Ik vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden. Ik wil je heel veel sterkte wensen om deze teleurstelling en je verdriet te verwerken. Ik had het heel graag anders gezien voor jou en je man.

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee maar denk dat ik nu toch langzaamaan maar ga meeschrijven....

Ik zal me eerst ff voorstellen :)

Mijn vriend en ik zijn beiden 27 en zijn in september 2009 gestopt met de pil, helaas werd ik maar niet zwanger en zijn we in februari 2011 naar et zkh gegaan voor onderzoeken, De hele reutemeteut gehad en we zijn in het hokje onbegrepen infertiliteit gestopt. September 2011 zijn we begonnen met IUI in Heerenveen en moest ik puregon spuiten, ze zagen namelijk het liefst 2 follikels. In oktober testte ik positief in de avond op 11 DPO en was het de eerste IUI dus gelukt!!! Ergens wou het goede nieuws niet echt landen en dat heeft helaas ook nooit mogen gebeuren, op 5 november ben ik namelijk met 5w4d geopereerd aan een BBZ. Ons kindje was nog aan et groeien en was in et voorstadium van een kloppend hartje, wat een verdriet!!!

Zodra het mogelijk was zijn we weer snel begonnen met de IUI pogingen maar helaas de 5 pogingen erna zijn allemaal niet gelukt.

Inmiddels zijn wij doorwezen naar Drachten voor de intake, deze hebben wij volgende week maandag 9 juli. Hier zullen wij de medicatie voorgeschreven krijgen en de FM's krijgen. Voor de punctie en TP zullen wij dus in Zwolle zijn.

Nu krijg ik et al spaaaaaaansbenauwd bij de gedachte aan de punctie!!! Doen ze in Zwolle ook aan een licht roesje????

Hoe hebben jullie alles ervaren??

Katalaya van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Willen jullie weten wat et word???

Mare en Hildever heel veel sterkte met jullie verlies!!! Wat vreselijk oneerlijk

Liefs Maymar

Geplaatst

Hoi Maymar,

Leuk dat je meeschrijft, en wat betreft de punctie kan ik je geruststellen: je hebt geluk dat je in Zwolle zit.

Ik heb een naaldenfobie, en was ook verschrikkelijk bang voor de punctie. Dit heb ik bij het voorgesprek aangegeven, en de reactie was 'we doen er alles aan om voor jou stress te verminderen'.

Ze boden mij 'dormicum' aan; een soort roesje waarbij je nog nét een beetje bij bent, maar in een soort droomtoestand. Dat spul schijnt ook je geheugen te beïnvloeden, zodat je achteraf weinig meer herinnert. Wel werd KatMan gewaarschuwd dat het zou kunnen zijn dat ik uitingen van pijn zou doen, maar door de Dormicum zou 'mijn lichaam' dat onbewust doen. Hij moest daar niet van schrikken als ik bijvoorbeeld zou kermen, maar ik zou er zelf me er amper van bewust zijn.

Ik heb twee keer een punctie ondergaan, en het is me beide keren hartstikke meegevallen, juist dankzij de dormicum.

De avond voor de punctie kreeg ik een tablet Temazepam, om rustig te worden en te slapen als een roosje.

Een uur voor de punctie kreeg ik Diclofenac als pijnstiller.

Voor het infuus een uurtje van te voren Emla-zalf - om de huid te verdoven zodat ik de infuusnaald niet voelde

En dus tijdens de punctie Dormicum.

In mijn herinnering duurde het hooguit 2 minuten. Als ze gaan beginnen doen ze de radio uit, en wordt er niet meer gesproken. Dit zodat ik me volledig aan de droomtoestand van de Dormicum kon overgeven. Want als je je er tegen gaat verzetten, werkt het minder. Gelukkig lukte het me prima om lekker mijn oogjes dicht te doen, en te 'genieten' van die warme tinteling en de rust die ik over me heen kreeg.

Ik herinner me wat doffe prikjes, eerder in de categorie 'vervelend' in plaats van 'pijnlijk'. Al met al heeft het ruim 10 minuten geduurd om alle 15 follikels aan te prikken en er 15 eicellen uit te halen. In mijn herinnering was het hooguit 2 minuten, en was het klaar voordat ik er erg in had. Ik heb de eerste keer ook geen enkel geluid of uiting van pijn gegeven, ook niet onbewust. Bij de tweede punctie vertrok alleen mijn gezicht bij het prikken in een grimas, en toen vertelde KatMan me achteraf dat ik meteen wat medicatie bijgespoten kreeg. De tweede keer had ik 10 follikels en ook 10 eicellen.

Toen ze zeiden 'het is klaar', kon ik zelf ook weer makkelijk uit mijn roesje komen. Ik kreeg alles dus wel mee, maar echt in de verte. Een beetje gammel werd ik naar de uitrustkamer gebracht, en na een kwartiertje was het restje Dormicum weer uitgewerkt, en voelde ik me redelijk helder.

Al met al is het me beide keren erg meegevallen, en kan ik me geen pijn herinneren. Ook niet achteraf dat ik veel napijn heb gehad.

Uit de 2e IVF ben ik zwanger geworden (helaas MA), maar uit een cryo van die tweede IVF verwachten wij nu - als alles zo goed blijft gaan als nu - ons eerste kindje.

Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje mag geruststellen en hoop geven.

Geplaatst

Bedankt voor al jullie lieve reacties!

Maymar, welkom hier. Je bent in Zwolle in goede handen! Zoals Katalaya het beschrijft, zo heb ik het meestal ook ervaren. In totaal heb ik 6 puncties gehad. 2 waren er pijnlijker, de andere 4 vond ik met dormicum prima te doen. De pijn die ik na die tijd had was afhankelijk van het aantal eicellen die ze gevonden hadden.

Hilde, hoe is het met je?

Sas, nog even, voor jou begint het al echt op te schieten!

Katalaya, gaat het goed met je?

Hier nog steeds geen miskraam te bekennen.. voel me nog steeds op en top zwanger. Zo tegenstrijdig..weten dat het niet goed is, maar je lijf geeft hele andere signalen.. komende woensdag terug naar het ziekenhuis. Hopelijk gaat het met behulp van medicatie alsnog spontaan komen. Vind een curettage zo'n naar idee.

Had al wat kaartjes, sokjes, tijdschriften over zwangerschap gekregen, heb die afgelopen weekend maar bij een zwangere vriendin gebracht (wil het niet meer in huis hebben), moeders voor moeders weer stopgezet.. etc. Gelukkig veel lieve mensen in onze omgeving, waar we veel steun en afleiding bij vinden.

En hoe we verder moeten, geen idee. Officieel zijn we uitbehandeld en rationeel weet ik dat we verder behandelen niet vol gaan houden en moeten stoppen. Maar gevoelsmatig ligt het echt anders...hoe kunnen we nu stoppen, juist nu we zo dichtbij zijn.

Stap voor stap... eerst de miskraam en dan maar weer verder kijken naar de toekomst.

Ik neem even wat meer afstand van het forum, zal absoluut nog regelmatig mee blijven lezen en soms nog meeschrijven. Vond/vind het een heel fijn forum, waar ik veel steun en begrip vond/vind. Dames, jullie zijn echt super!

Geplaatst

Mare, ik kan mij voorstellen dat je nu afstand wilt nemen van het forum. Ik hoop dat jullie alles een plekje kunnen geven of dat je toch nog ergens de moed vandaan kunt halen om door te gaan met jullie kinderwens, wellicht in een ander ziekenhuis. Ik kan niet zeggen wat goed voor jou en je man is. In ieder geval wens ik je het allerbeste toe, wat er dan op je pad mag komen. Ik vind je een fijne forumgenoot.

Geplaatst

Mare, heel begrijpelijk dat je afstand neemt ban het forum. is al moeilijk genoeg allemaal!

Hopelijk krijgen jullie alles op een plekje, en wie weet in de toekomst....

Veel sterkte woensdag, ik hoop voor je dat ze misschien al op de echo kunnen zien dat het loslaat. Bij mij duurde het in totaal 2,5 spontaan

Nogmaals heel veel sterkte!

liefs

Geplaatst

Maymar, welkom!!

Ik sluit mij ook helemaal aan bij Katalaya!! Ik zelf heb 1x een punctie gehad en door de medicatie is het erg goed te doen!

ook de arts steld je erg gerust!

zwolle is een erg fijn zkh!

succes met je poging!

Geplaatst

Och, Mare... dat weggeven (wegstoppen) van al die kleine mini-dingetjes die zo'n waardevol symbool waren... MvM afbellen... ik herinner het me nog goed. Ik vond het verschrikkelijk. Laat staan hoe het nu voor jullie moet zijn...

Ik hoop dat jullie het snel een plekje kunnen geven.

Geplaatst

Hey meiden,

Mare, ik hoop voor je dat het nog spontaan gaat inzetten. Wat verdrietig dat het toch nog zo gaan moest....

Maymar... welkom hier. Ik heb 4 keer een punctie gehad... En tja, het hoort erbij. Het is inderdaad een doffe stomp in je buik-gevoel....

Sas, je bent er bijna!!!

Hoe het hier gaat...

Vanochtend weer bij de verloskundige geweest. Mijn baarmoeder had haar werk goed gedaan... Het is allemaal weer schoon. Maar wat was dat lastig om daar te zitten. Dames die elkaar kennen, waarvan 1 ook net zwanger was..... Pffft.... Heb me kunnen verbijten, tot de verloskundige vroeg hoe het ging...

Verdrietig... En toch.. het gewone leven gaat door. En het klopt niet... dat het leven door gaat. Nee, er komt geen kindje meer... Maar ik wil nog zwanger zijn....

zoiets.....

Geplaatst

Tja, vergeleken met Mare en Esly prijs ik me gelukkig... Wij hebben ons meisje nog.

Mare en Esly hebben alleen herinneringen aan zwanger zijn... en hebben geen gevulde kinderkamer... Nog bruter!

Maar het blijft een feit dat wij graag 2 kindjes hadden gewild en dat het bij 1 blijft. Wij proberen nu extra van ons meisje te genieten.... Die gekke griet zocht vandaag in de bibliotheek een boekje uit over een meisje wat haar zusje vlak na de geboorte verliest... Moest het 2 keer voorlezen. Moest af en toe stoppen om de tranen weg te slikken.... Ons meisje wist dat we zwanger waren en nu dus ook dat het over is.... Vind het wel heel bijzonder....

Geplaatst

Net controle in het zkh gehad. Geen verschil met de echo van vorige week. Cytotec meegekregen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Geplaatst

Jazeker.

Bij mij heeft de Cytotec helaas niet geholpen. Ik heb een week lang krampen en bloedingen gehad.

Ik vermoed zelf dat het komt doordat ik er pijnstillers als Aleve en Ibuprofen bij kreeg. De meningen zijn erover verdeeld of dat verstandig is.

Door de pijnstillers namen de krampen af, maar daarmee ook de werking van de Cytotec.

Ik merkte heel duidelijk een verband tussen die twee.

Anderen zeggen weer dat het niet uitmaakt, en er zijn genoeg gevallen bekend van waarbij er toch Aleve genomen werd, en de Cytotec wel zijn werk deed. Maar ik vond het echt opvallend dat als ik een pijnstiller nam, de bloedingen stopten. Keer op keer.

Uiteindelijk ben ik zo een week aan het modderen geweest, en alsnog gecuretteerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden