Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, echt wel een gaaf filmpje, Katalaya! En logisch dat je er steeds weer naar moet kijken!!!!

Ik heb vandaag ook naar zo'n scherm gekeken, maar dan met een ander plaatje. Het was de eerste keer eieren zoeken vandaag. Nou, er groeit wel het een en ander en er zijn er ook die al bijna de juiste grote hebben. De grootste was 17mm. Morgen mag ik al weer komen, en ze verwachten dat we vrijdag of zaterdag de punctie al hebben. Zo snel is het me nog nooit afgegaan!

Groetjessssss

Geplaatst

Klinkt goed Hilde!!! En eigenlijk ook best lekker zo snel, toch?

Alvast een goede oogst gewenst!!

Kat, zo herkenbaar die stem van v k.amp... :-)

Mare, wanneer mag jij voor de echo?

Chrish, hoe haat t met je koningskoppel? En met je wond?

Geplaatst

Naomi 28, Met Lisanne en Jasper gaat het goed. Op 30 mei krijg ik een kleine ingreep, waarbij ze het wild vlees van de knip gaan verwijderen. En dan hoop ik dat alles goed komt.

Geplaatst

Kat, ik kan niet wachten!!

Sas, bij jou schiet het ook al mooi op!

Chris, wild vlees, jakkes, dat klinkt niet fijn zeg. Hopelijk gaat alles goed.

Hilde, wow wat gaat het snel bij jou zeg, super! Ik heb al een plekje voor je gereserveerd op het 'zwangerenbankje' ;)

Heb gisteren even contact met het ziekenhuis gehad. Heb 8 juni de eerste echo. Als het goed is, ben ik dan bijna 8 weken. Nog even geduld dus...

Geplaatst

Gezellig, Mare en Katalaya! Kunnen jullie eens in real life kletsen!

En Mare, ik kom over een week of 3 graag naast je zitten!

Trouwens, nog even over de stem van dr van Kamp: mijn man heeft er altijd zo'n moeite mee om hem te verstaan :). Hij is van oorsprong een westerling... En hij vraagt na die tijd nog wel eens: wat zei hij nou?

En eh, het gaat inderdaad heerlijk snel deze keer! Ik merk dat ik er deze keer (na de echo van vorige week, want die vond ik wel heeeeeeeeeel spannend, gezien het verhaal van januari) heel relaxed in sta. Dat was ook zo toen we 4 jaar geleden het hele traject voor het eerst ondergingen.

Ben zelfs al zo erg geweest om eens te kijken naar wat de uitgerekende bevallingsdatum zou zijn: 8 of 9 februari. En ons meisje is de 7e jarig. Die was destijds een week te lang blijven zitten. Die hebben ze er echt uit moeten bonjouren (de bevalling is ingeleid i.v.m. zwangerschapsvergiftiging). En toen dat niet hielp hebben ze de nooduitgang maar gebruikt: ik heb een mooie ritssluiting! Maar ik ben er trots op!!!

Sas, stiekum al aan het aftellen naar je verlof?

Chris, kijk je erg op tegen de ingreep?

Naomi, hoe voel jij je?

Groetjes

Geplaatst

@ Mare en Katalaya wat toevallig dan zien jullie elkaar vast die dag :-)

hoe voelen jullie je?

@hilde dat is een mooie datum 8of 9 feb! haha. toen ik de tp had heb ik ook gekeken wanneer de baby geboren zou worden hoor

je bent er toch mee bezig!

fijnn dat je deze behandeling zo rustig onder gaat, wel een voordeel is alleen maar goed voor je lichaam! hopelijk kan de punctie snel plaats vinden

Ik moest trouwens ook altijd goed luisteren naar Van der Kamp anders kon ik het soms ook niet verstaan hoor haha

Ik ben idd al aan het aftellen voor mij verlof, maar duurt helaas nog eventjes nog 5 weekjes werken ;-)

vanmiddag mag ik weer naar de vk, ben benieuwd hoeveel kilo ik nu weer ben aangekomen grrr haha

fijne dag allemaal

Geplaatst

Hey Sas, Maar de komende 5 weken zijn er nog wel met extra vrije dagen.... hemelvaart en pinksteren.... Of zijn dat toevallig al je vrije dagen?

Nou, ik ben vrijdag om 10 uur weer aan de beurt. Gaan ze de boel er weer uit halen! Manlief heeft al weer gebeld met Nijmegen om zijn rietjes morgen te kunnen halen. Zetten ze ze weer klaar voor ons in het vat. Ik heb net de pregnylspuit alvast weer in elkaar geknutseld. Voor de zekerheid: als ik er vanavond niet meer uit kom kan ik niemand bellen, dan vanmiddag alvast maar doen! Die ligt klaar... vanavond om 9 uur mag die er in. Tabletjes mee gekregen. 1 Voor donderdagavond, voor het slapen gaan. En de andere voor een uurtje van te voren. En dan zien we het vrijdag wel weer. Ze hadden er ook weer 1 endometriotische cyste tussen zien zitten. Als ze die maar heel laten ;).

De uitgerekende datum wordt dan (mocht het weer lukken) 8 februari. Mijn man had al weer een leuk geintje: als het dan een tweeling wordt, en de een wordt voor 12 uur s nachts geboren en de andere erna, hebben we 3 dagen achter elkaar feest: 7,8 en 9 februari! Nou ja... dat zal wel niet gebeuren!

Vanavond in ieder geval de laatste spuit!!!!

Geplaatst

Hilde, het lijkt mij geen leuke ingreep, maar voor mij wel noodzakelijk.

Succes vanavond met je laatste spuit. Ik hoop dat jullie straks een tweede kindje mogen krijgen.

Geplaatst

hilde, heel veel succes morgen. Ik duim voor een mooie oogst!

Kat, misschien gaan we elkaar dus treffen, afhankelijk of ze een beetje op schema lopen.

Sas, nog een paar weekjes volhouden meid! Gelukkig zitten er ook wat gebroken weken in, hopelijk maakt het dat wat minder zwaar om vol te houden.

Hier begint het heel langzaam te landen. De mensen die wisten van de cryo terugplaatsing hebben we het nieuws inmiddels verteld, echt fantastisch al die reacties! Heb laatst midden in de nacht (half 3) nog een keertje een test gedaan, haha, gewoon omdat ik weer even bevestiging wilde, kan het nog niet goed bevatten. Wat een geluk!

Tegelijkertijd blijft het allemaal zo dubbel. Ik heb via PB contact met Esly en zij heeft morgen vervolgonderzoek.... ik gun het haar ook zo, en Hilde, jou natuurlijk ook!

Geplaatst

Hey Mare,

Gaaf hè? Je bent gewoon zwanger!

Ja, morgen een spannende dag voor Esly! Ik hoop van harte dat ze wat vinden in de baarmoeder en dat dat makkelijk te 'verhelpen' is, zodat ze snel weer zwanger mag raken. Met natuurlijk een goede afloop!

En tuurlijk hoop ik dat ik weer zwanger raak... Maar aan de andere kant gun ik het Esly bijna meer, vanwege alles wat ze rondom hun kinderwens!

Geplaatst

Hey hoi!

Hoe zal het met Esly zijn gegaan?

Hier zijn vanmorgen 7 follikels aangeprikt. Ze hebben 6 eicellen gevonden. Morgen tussen 9 en 13 worden we gebeld met het aantal bevruchtingen en dan mogen we wrs. dinsdag terugkomen. Lig nu op de bank bij te komen. Al een tijd lekker liggen slapen vanmiddag.... Beurs buikje... Maar ach, dat zal de komende dagen wel minder worden. Het bollen stoppen is weer begonnen...

Nou, dat was ie voor vandaag...

Groetjessssss

Geplaatst

Hilde 6 eicellen uit 7 follikels, mooie score! Hopelijk volgen er 6 mooie bevruchtingen!

Ik weet niet of Esly hier nog mee leest, ben ook benieuwd hoe het haar vergaan is!

Geplaatst

@Hilde mooi score zeg! spannend zeg hopelijk mooi bevruchtingen :-)

@Mare, die testen blijven mooi he, eindelijk 2 streepjes :-)

leuk dat je zulke fijne reactie,s krijgt op de zwangerschap!

Voel je je verder goed?

Ben ook wel erg benieuwd hoe het met Esly is gegaan.

Geplaatst

Ook mij gedachten zijn veel bij esly en haar partner..

Hildever, mooie score!! Nu lekker rusten ( het beste klaarmaken voor n Emmy)

Geplaatst

hilde, weer een beetje bijgekomen van de punctie?

Sas, voel me prima. Voel wel dat er vanalles in mijn lijf gebeurt :)

Donderdag gingen we vrienden verrassen met ons nieuws. We zaten aan de koffie... begon zij te vertellen... we hebben een nieuwtje, maar vinden het heel moeilijk om het aan jullie ter vertellen... juist, ze is zwanger! Dus wij feliciteerden ze en zeiden vervolgens...wij hebben trouwens ook een nieuwtje... jullie hadden de blikken moeten zien, echt fantastisch. De rest van de dag was groot feest zoals jullie begrijpen! Super bijzonder om ook nog eens samen met een vriendin zwanger te mogen zijn! Wat een geluk!

Rest vd dames, hoe is het met jullie??

Fijn weekend! Geniet van het mooie weer :)

Geplaatst

Wat gaaf, Mare, dat je je vriendin op zo'n unieke manier kon vertellen dat ze zich niet bezwaard hoefde te voelen!

Voel mijn buik nog wel. Maar dat gaat wel weer over...

Ze hebben vanochtend gebeld vanuit Zwolle. Er zijn 4 eicellen bevrucht. Omdat ze nu een dag eerder bellen, kunnen ze verder nog niet zoveel over de deling zeggen. Merk wel dat ik dat nog wel spannend vind. De vorige keren hadden we er ook wel een aantal tussen zitten die niet goed deelden... De laborant zei dat ze zouden bellen als de terugplaatsing niet door zou gaan, maar dat we daar niet op moesten rekenen.

Dinsdag om 2 uur mogen we ons melden. Ben benieuwd of er 2 goeie bij zitten.

Groetjessssss

Geplaatst

Hildever, ik hoop dat er goede emmy´s bij zitten.

Mare, wat heerlijk dat je nu ook kunt zeggen dat je zwanger bent. Dat is toch de beste remedie tegen zwangerschapsmededelingen van anderen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden