Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat liggen verdriet en blijdschap ook vandaag weer dicht bij elkaar op dit forum.... en wat blijft het toch dubbel en tegenstrijdig allemaal... Danielle en Sas, super dat jullie wel goed nieuws hebben gekregen. Katalaya, wat moet het inderdaad een nachtmerrie voor jullie zijn.....

Chris, had jij vandaag ook de GUO? of was het op een ander moment deze week?

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie medeleven. Het is 'fijn' om te weten dat er mensen zijn die echt exact weten hoe het voelt. Dan voel ik mij een stuk minder behept met een lijf wat me verraad, want zo voelt het wel.

Danielle, jij zat dus met je man in de wachtkamer toen wij binnenkwamen? Grappig, ik vroeg me inderdaad hetzelfde af. Maar het is zo stom om te vragen 'ben jij van het forum?'...

Wij moeten volgende week dinsdag terugkomen bij dr. Kuchenbecker. Als het dan nog niet 'vanzelf' is gegaan, horen we wat de voor- en nadelen zijn van curretage versus medicatie.

Maar we hebben besloten niet onder de kerstboom te gaan zitten wachten op de miskraam. Dan worden we gillend gek.

Dus we hebben een last-minute geboekt naar... IJsland! Vier nachten in een luxe hotel tussen geisers, vulkanen en noorderlicht! Huurautotje erbij.

Dit is onze manier om toch íets van controle te behouden. Als ik mijn lijf niet kan controleren, dan tenminste wel de omstandigheden waarin het zich bevindt. En we praten het nu even voor ons goed door te zeggen dat de kerstbonussen niet voor een kinderkamer gebruikt hoeven te worden.

Het klinkt raar, maar dankzij het vooruitzicht op de kerstdagen in IJsland zijn we weer opgewekt.

Uiteraard afgewisseld met een plaatselijke huilbui.

Maar de afgelopen weken pakt niemand me meer af. Ik heb ervaren hoe het is om zwanger te zijn, hoe het is om goed nieuws te kunnen vertellen, voor mezelf in de Prénatal te lopen... Al die dingen had ik tot een maand geleden nooit durven dromen.

En als doekje voor het bloeden de bevestiging dat mijn lichaam het kan. Een ander hoeft me niet te vertellen dat ik 'blij mag zijn' met die gedachte, maar gelukkig werkt het voor ons nu wel zo.

En met nog vier mooie cryo's in de vriezer kunnen we straks - als ik weer een normale cyclus heb - meteen door. Dat is ook een rare vorm van een 'zachte landing'. Dat we niet helemaal terug bij af zijn.

Geplaatst

Aan de ervaringsdeskundigen: loste de natuur het bij jullie vanzelf op, of hebben jullie daarvoor een behandeling moeten ondergaan?

En als het vanzelf kwam, hoeveel bloedverlies moet ik me daarbij voorstellen?

We gaan dus morgen voor een paar dagen naar IJsland, ik heb dikke maandverband en superplus tampons in de koffer. Als het daar komt, is het voordeel dat ik hopelijk geen curretage of zo hoef te ondergaan. Komt het niet, dan heb ik in ieder geval een 'droge' vakantie.

Elk nadeel hep z'n voordeel... :S

Geplaatst

Wat een dappere beslissing Katalaya! Er klinkt een heleboel kracht door in je berichtje!

Ik wens jullie ondanks alles een hele goede tijd samen daar! Het zal heel bijzonder en indringend zijn denk ik.....

Gelukkig heb ik niet hoeven meemaken dat het hartje op de echo niet klopte, maar onze 1e poging voor een 2e kindje was heel wazig. Ondanks dat ik al wel wat begon te vloeien (maar anders dan normaal) heb ik wel getest: positief. Ook bloed laten prikken: Hcg in mijn bloed, maar niet voldoende. Achteraf ben ik wel zwanger geweest, maar is het voor de testdatum al fout gegaan (wrs. vlak voor). En mijn reactie was toen net als die van jou: mijn lijf kan nog (ben niet meer piep....) zwanger worden!

Toitoitoi!!!!

Geplaatst

Kat goed idee meid, even weg samen klinkt als een heel goed plan.

Weet niet helemaal zeker maar meen te hebben gelezen dat je gedurende een miskraam geen tampons moet gebruiken, misschien nog even op googelen of je gynaecoloog vragen. Heb rustige dagen samen!

Geplaatst

Kat wat fijn dat julle samen even weg gaan, dat doet jullie vast goed en hopelijk kan je het allemaal een plekje geven, wat jij zegt dat je weet dat je nu wel zwanger kan worden had ik toen ook dat is een fijne gerust stelling, maar ook wat jij zegt dat hoeft een andere niet te zeggen herken ik wel die opmerkingen kreeg ik toen ook.

Bij mij is de miskraam vanzelf gekomen, hier voor heb ik ook gekozen. toen ik bloed verlies kreeg kon ik komen voor de 2e echo toen kwamen we er achter dat het hartje niet meer klopte .Bij mij heeft het ongeveer 2 en halve week geduurd voor dat mijn lichaam het heeft afgestoten.

kreeg eerst buikpijn en toen behoorlijk veel bloed heb alleen maar op de wc gezeten en onder de douche na 3/4 uurtjes werd het bloeden minder.

Maar dat zou bij iedereen misschien ook anders zijn?

Tampons mag je idd niet gerbuiken dan, wanneer ga je weg dan?

Ik kan je alleen maar zeggen doe rustig aan denk aan je zelf !!!!

Geplaatst

Owke, ik ga nog even studeren op dat tampon-verhaal.

We gaan morgen weg, komen dinsdag terug. Grote kans dat er nog helemaal niets gebeurt. Maar het kan natuurlijk ook gewoon losbarsten.

Ik heb tot nu toe nog helemaal geen bloedverlies gehad, dus ik kan ook niet zeggen dat het eraan zit te komen.

Ook zo raar; ik heb nog wel van allerlei krampjes en steekjes. Tot gisteren dacht ik dat het zwangerkrampjes waren. Nu moet ik er een ander labeltje op plakken. Lastig.

Geplaatst

Nee dat zou wel toevallig zijn als het net die dagen gaat gebeuren. ja wat kan je lichaam je voor de gek houden he !!! is ook allemaal best heftig

Ik hoop dat jullie wel een beetje kunnen genieten van jullie dagen. lijkt mij een erg mooie bestemming zeg!

Geplaatst

Kat, heel veel sterkte om deze teleurstelling te verwerken. Het moet heel moeilijk zijn. Ik hoop dat het nieuwe jaar veel beter voor jou en je man zal uitpakken.

Esly, wat fijn dat je ontslagen bent bij de fertiliteitskliniek. Super!

Danielle, bij jou gaat het tot nu toe ook goed. Het is je zo gegund.

Vandaag de GUO gehad. De niertjes waren nog wel wat wijd, maar de gyn zei dat hij wel kan plassen, want er is voldoende vruchtwater. De plasbuis is waarschijnlijk te nauw en dat kan na de geboorte blaasontstekingen geven. Dus de plasbuis zal wat verwijd moet worden. De kinderarts gaat na de geboorte kijken. Maar we hoeven ons geen zorgen te maken. Verder is de groei goed, ze zijn zelfs iets aan de grote kant. Bloeddruk goed. Ik ben heel tevreden.

Ik wens iedereen hier fijne feestdagen, ondanks dat dit voor sommigen onder ons best wel lastig zal zijn. Vorig jaar zat ik zelf met de kerst nog met veel verdriet, maar dingen kunnen positief veranderen in het nieuwe jaar. Houd hoop en zorg goed voor jezelf.

Geplaatst

Ik ben een paar dagen weggeweest voor m'n werk en heb me net bijgelezen!! Heftig hier zeg! Katalaya...meid...ik weet niet wat ik moet zeggen! Bijzonder dat je voelde dat het niet goed zag, maar ondanks dat zal het een enorme klap zijn geweest! In je berichtje klink je heel sterk, ik hoop dat jullie samen kunnen genieten in IJsland en hoop dat je gauw weer zwanger bent meid! Ons wel op de hoogte houden he?!

Danielle en Sas; super dat jullie zo'n mooie echo hebben gehad!

Wij zijn inderdaad "ontslagen" op de fertiliteitsafdeling en gaan nu door naar gyneacologie. Aan de ene kant natuurlijk helemaal goed en het hoort ook zo te gaan, aan de andere kant heel gek en zal ik het team van de afdeling nog gaan missen ook!;-)

Morgen nog 1 dagje werken en dan.......heerlijk vakantie tot 3 januari! Voor iedereen hier alvast hele fijne kerstdagen gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly, ik kan me voorstellen dat het wel een raar idee is om de fertiliteitsafdeling te verlaten, want je hebt er heel wat uurtjes doorgebracht... Maar gelukkig mag je het met een positieve reden verlaten!

Chris, fijn dat de GUO een positiever beeld liet zien en dat de arts aangaf dat jullie je geen zorgen hoeven te maken! Is het verwijden van de plasbuis na de geboorte een grote ingreep?

Kat, jeetje wat klink je sterk meid! Hopelijk vind je wat afleiding in IJsland.... kan me voorstellen dat je de 'feestdagen' ontvlucht.

Fijne kerstdagen allemaal....

En dat 2012 voor iedereen maar een heel mooi jaar mag worden!

Geplaatst

@Chris; wat fijn dat de GUO goed was en het goed lijkt te komen! Super!!

Allemaal hele fijne kerstdagen gewenst!

Liefs!

Geplaatst

He dames,

Hoe is het met jullie? Iedereen de kerst goed doorgekomen?

Wij hebben gezellige kerstdagen gehad, wel met een aantal confronterende momenten, maar dat kan ook bijna niet anders...

Nu op naar oud&nieuw!

Geplaatst

Ja hoor...we hebben het overleefd!;-) Het was best gezellig, maar ook hier een paar confronterende momenten. Nu op naar oud en nieuw, en dan alweer een echo! Het kan me niet snel genoeg gaan;)

Geplaatst

Hier ook fijne kerstdagen gehad. Wel even flink opletten met eten bij het kerstdiner want tjonge wat veel mocht er niet!

Een leverpasteitje amuse, carpaccio, seranoham, soep met salamistukjes, biefstuk flink roze van binnen, rauwe kaasjes en tiramisu (rauw ei) dessert.

Mocht allemaal niet dus veel broodjes gegeten, helpt meteen goed tegen de misselijkheid.

Hier begin januari voor het eerst naar de verloskundige, morgen 11 weken. Best moeilijk dat je niet even wat zekerheid hebt of het goed gaat, het liefst

zou ik even laten kijken maar zo blijf je bezig. Je moet het toch een beetje loslaten en gewoon uitzien naar de nieuwe controle.

Geplaatst

Hier ook fijne dagen gehad, nu op naar de jaarwisseling :D

Maar bunbums, dat uitkijken naar de volgende controle blijft, haha ik heb het nog steeds :D heb gister voor het eerst het hartje kunnen vinden met een stethoscoop :D:D Dat is dan weer het nadeel van een voorliggende placenta (buik kant)... daardoor moet ik langer wachten voordat ik het kan horen en kan voelen aan de buitenkant :S

Iedereen vast een fijne jaarwisseling gewenst en op naar een mooi nieuwjaar!!

Geplaatst

Katalaya, heel veel sterkte gewenst...

Voor de meiden met een goede echo, geweldig! Op naar 2012-kindjes!

Esly, krijg je op de afdeling gynacologie elke keer een echo? zou wel fijn zijn!

Chris wat fijn dat het nu toch positiever lijkt. Hopelijk blijft het bij een "klein" iets wat goed te verhelpen is. Hier alles goed hoor maar het maart-topic ging zo snel en ik kon er niet echt inkomen mee te kletsen...ging ook zo snel op een gegeven moment. En ik zag dat ik van het lijstje afgehaald ben inmiddels dus tja dan houdt het op hè, geeft verder niet ofzo maar ik kan gewoon niet met regelmaat mee schrijven (en manlief is in die tijd nog opgenomen geweest met longontsteking dus dan houdt het gewoon even op allemaal). Lees nog wel mee en terug wanneer ik online ben.

Jou blijf ik natuurlijk zeker volgen want ben toch benieuwd hoe het met je gaat en naar straks als je ukkies geboren worden. Net zoals dat ik graag wil weten hoe het met de meiden gaat die hier schrijven...eigenlijk kom ik ook alleen maar voor dit topic nog op het forum.

Ik wens jullie allemaal een hele goede jaarwisseling toe en al het beste en geluk voor 2012!

Liefs Disi

Geplaatst

Hier kan ik niet anders zeggen dan dat we een kutkerst hebben gehad.

IJsland was gaaf, de afleiding was zeer welkom, maar het verdriet was absoluut niet te ontvluchten. We hebben er menig huilbui gehad, en het wordt ook niet echt beter. (Ik droomde daarstraks dat we een echo kregen, en dat alles goed was. We waren zo blij! Toen werd ik wakker... :crybaby2: )

We hebben ook een afspraak bij dr. Koekenbakker gehad. Het beeld werd al wat troebelenr, maar hij kon zien dat het met 6w4d gestopt is met groeien. Het advies is nog af te wachten tot maandag, als het dan niet spontaan los gekomen is, aan de Cytotec. Werkt dat niet, dan moet er alsnog gecuretteerd worden.

We troosten ons met de gedachte dat mijn lichaam aan het 'recyclen' is; het goede (zieltje) wordt terug opgenomen, het afval (het stoffelijke) wordt buitengezet.

Maar het valt vies tegen allemaal.

Geplaatst

Katalaya, een hele dikke knuffel voor jou! Wat moet het heftig voor jullie zijn….. Afleiding zoeken is goed, maar inderdaad wat jij ook beschrijft, verdriet en de confrontaties zijn niet te ontvluchten….kon het af en toe maar! Heel veel sterkte. Hopelijk pakt jouw lijf het zelf op en is een curettage niet nodig.

Koekenbakker, zo noemen wij hem ook altijd :)

Disi, leuk dat je af en toe reageert! Hoop dat alles goed met je gaat!

Esly, noekie en bunbums, fijn dat jullie al weer snel een echo hebben.

Chris, ben je weer een beetje bijgekomen in de vakantie? Moet je na oud&nieuw nog weer (deels) aan het werk of is jouw verlof nu vervroegd begonnen?

@alle andere dames, hopelijk zijn jullie de afgelopen dagen ook goed doorgekomen.

Wij blijven hopen en dromen dat 2012 een prachtig jaar voor ons en iedereen gaat worden!

Geplaatst

Ow katalaya wat jullie nu mee maken is echt heftig vind het echt harstikke erg voor jullie

die dromen had ik ook toen het bij mij was mis gegaan, dat maakt het er niet makkelijker op!

koekenbakker, ik noem hem ook altijd zo,wel een vriendelijke man he.

Hopelijk stoot je lichaam het zelf af deze dagen, dat is toch het fijnst en heb je geen curettage nodig

Nou meid doe rustig aan hoor!

Geplaatst

Hey Katalaya, tja, ontvluchten kan maar deels inderdaad... Het verdriet draag je bij je, in dit geval zelfs nog heel letterlijk... Maar je kan wel ontvluchten van alle mensen, die toch misschien, hoe goed bedoeld, niet (kunnen) reageren zoals jullie het graag zouden willen. En hiermee konden jullie lekker jezelf zijn! Heel veel sterkte ook voor de komende dagen. Het is en blijft moeilijk en verdrietig!!!

Zwangere meiden, lekker blijven genieten! Wij hopen snel te volgen!

Disi, wat lief dat je dan nog voor ons komt.

Hier de kerstdagen op zich wel goed doorgekomen. Zit nu een beetje in spanning of ik niet te vroeg ongesteld gaat worden, anders moet ik nog een cyclus wachten....

Groetjessssssssss

Geplaatst

@Katalaya; meid toch...ik word helemaal verdrietig als ik jou berichtje lees! Vluchten voor je gevoel wil niet he? Ook al zit je op de noordpool............ik weet er ook alles van! Ik vind het wel heel knap van jullie dat jullie naar IJsland zijn vertrokken en denk dat het ook belangrijk is voor het verwerkingsproces...je was nu écht samen. Ik merk dat me dat in verdietige tijden altijd extra goed doet! Ik hoop voor je dat je lichaam de draad zelf weer oppakt en wens je ontzettend veel sterkte! Dikke digiknuffel!

@Hilde; nog ff niet ongi worden hoor meid! Nog 3 daagjes wachten met ongi worden!

@Disi; ontzettend lief van je dat je nog met ons meeschrijft! Ook ik merk dat ik minder tijd heb voor het forum en ook niet altijd zin heb om te lezen of te reageren...lig tegenwoordig vaak lekker lui te zijn voor de buis of lig al vroeg in mn bedje. Volgende week maar weer eens proberen om het sporten weer voorzichtig een beetje op te pakken! Met al die oliebollen en andere lekkernijen groei ik dalijk echt helemaal dicht;)

Liefs!

Geplaatst

Tja, sporten... ook zoiets... heb het de vorige keren gewoon doorgedaan, behalve de buikspieroefeningen na de terugplaatsing... Weet nog niet zo goed hoe ik dat strakkies ga doen....

En Esly, merk ook dat ik steeds minder heb hier... Ben wel met de komende poging bezig, maar ook wat afstandelijker in mijn beleving... Net of ik toch al zachtjes aan het afscheid nemen ben.... of eh, mezelf aan het indekken... geef het een naam... Ben beetje echotrip-lezer/-kijker op het moment... En eh, lekker genieten van die kleine in je buik... Toen ik zwanger was heb ik mezelf aardig opgegeten... Ben ongeveer door blijven eten wat ik altijd at, maar dronk eigenlijk alleen nog maar water en melk.... Aan het eind van de zwangerschap had ik veel last van zuurbranden en ging mijn man konstant naar de winkel om yoghidrink te halen... Dat zou helpen... maar heb het niet echt gemerkt.

En eh, als ik zondag ongesteld wordt is het oké, dan kan ik maandag gaan voor de echo....

Aan de ene kant heb ik ook zoiets van: wat is het nou voor punt als ik nu ongesteld wordt... moet ik alleen wat langer wachten....

En aan de andere kant merk ik dat ik ook graag duidelijk wil hebben hoe onze toekomst eruit gaat zien... met 1 of 2 kindjes... En als het met 1 wordt zal het nog even stevig slikken zijn... maar toch, die duidelijkheid is denk ik wel prettig....

Groetjessssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden