Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esly, erg fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden! Dat geeft in ieder geval al een goed gevoel!! Ik duim voor jullie dat alles goed gaat!!

ChrisH, het is ook niet niks 2 baby´s in je buik! Zo te lezen werkt je werk wel aardig mee (ze kunnen ook niet anders), neemt inderdaad je rust!!! Dat heb je zeker nodig. Fijn dat de suikertest goed was.

Madelief, welkom. Ook wij hebben net al jou en Mare overstimulatie meegemaakt VER-SCHRIK-KE-LIJK. Alles is dan echt voor niks geweest, hoop dat nooit meer mee te maken. Succes met je volgende fm.

Met mij gaat het verder goed, bij mijn vorige zwangerschap heb ik aardig was testen gedaan (lees elke 2 dagen 1) en kwam ik bij de clearblue niet verder dan 2-3.. Ik ben er nu veel minder mee bezig en deed van de week na de eerste test van 2 weken terug een test van clearblue en die gaf 3+ aan. Toch wel fijn dat in ieder geval het HCG goed op pijl is. Dat voel ik ook wel want ben de hele dag kots misselijk!!!! Tot kokhalzen aan toe.. Het komt er alleen nog niet uit zeg maar.. Het enige wat ik kan eten zijn mandarijntjes :happy: Heeft 1 van de zwangere lady's ook zo'n last van misselijkheid?

Nu eerst lekker weekend.. Heerlijk!!! Fijn weekend allemaal

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Danielle; ik voel juist helemaal niks.....Wel ongelofelijk rot voor je dat je zo misselijk bent, ik hoop voor je dat het snel weer over is!

Geplaatst

Dag allemaal,

Goed om al die zwangere verhalen te lezen. Dat geeft hoop. @Danielle: Hopelijk wordt de misselijkheid gauw minder. Mij hielp het wel om regelmatig iets te eten, dus niet wachten tot je honger hebt. En ik had een broodje naast mijn bed, zodat ik vóór ik opstond kon eten. Dat hielp ook wel. Las net je onderschrift. Is vast heel spannend. niet?

Vandaag definitief gehoord dat ik zondag de punctie heb. Moest nog wel bloedprikken, omdat het aantal hoog is. De waardes waren wel verhoogd, maar de punctie mag gewoon doorgaan. Pfff... gelukkig.

Vandaag had ik een nieuwe vrouw met de echo's. Ze was duidelijk nog niet gewend...wat duurde dat lang zeg! Maar goed, was al lang blij dat de punctie zondag is. Ik heb de pregnyl door een verpleegkundige laten klaar maken. Dat scheelt ook al veel stress vanavond!

Groet Madelief

Geplaatst

@madelief, zondag de punctie, spannend! Hoeveel follikels zien ze? Ik kan nu de onderschriften niet lezen, weet dus niets van jouw voorgeschiedenis. Ben benieuwd de hoeveelste poging dit voor jullie is. Gaan jullie voor jullie eerste kindje? In ieder geval heel veel succes! Hopelijk valt de punctie mee!

@katalaya, hoe is het met je??????

@ Danielle, balen dat je zo misselijk bent. Hoop voor je dat je je snel weer beter voelt! Fijn dat je van die positieve testen blijft houden, geeft vast vertrouwen (tussen alle onzekerheid door)!

@chris, fijn dat het goed met je gaat! Knap dat je nog zoveel werkt! Kijk inderdaad of het realistisch is om januari ook nog te gaan werken, ook goed aan jezelf denken hoor. Hoe gaat het met de kindjes? Heb je inmiddels al weer een echo gehad, waarbij ze naar de niertjes zouden kijken? Lijkt me erg spannend…. (zeker nadat ik een aantal andere berichten op dit forum gelezen heb..). Fijn dat de suikertest goed was. En inmiddels al namen bedacht, kamertje ingericht etc?

@esly, Fijn dat ze je extra scherp onder controle gaan houden bij gynaecologie! Er zullen vast nog heel veel spannende momenten volgen tijdens de zwangerschap en hopelijk lukt het om tussendoor toch een beetje te genieten. Uit jouw woorden spreekt altijd veel kracht! Ik hoop met heel mijn hart dat jullie komende zomer een prachtig gezond kindje in jullie armen mogen hebben.

En natuurlijk hoop ik dit voor alle zwangeren hier!

@ noekkie, wat een verhaal zeg, balen dat de koop niet door kon gaan. Fijn dat je in januari weer een eigen huis hebt!

@all, fijn weekend!

Geplaatst

@ Mare: We hebben al een kindje via Icsi gekregen. Dit is al weer de 5e poging voor een broertje of een zusje en ook de laatste. Maakt het toch even allemaal wat extra beladen. Had jij ook al symptomen van overstimulatie tijdens het spuiten? Er staan zoveel berichtjes in het topic dat het lastig teruglezen is. Ik merk dat ik erg moe ben, en mijn buik voelt onprettig aan. Maar het zit natuurlijk ook wel vol daar binnen.Weet je al wanneer jullie in 2012 met je volgende poging mag beginnen?

Groet Madelief

Geplaatst

@ Mare, met de kindjes gaat het goed. Ik heb 22 dec de Guo om te zien hoe de niertjes ervoor staan. Verder ben ik wat babyspullen bijna conpleet.

@ Madelief,succes met de punctie vandaag!

Geplaatst

Zo, de punctie is achter de rug. Was pijnlijk, maar het ging redelijk snel. Ze hebben 22 eicellen gevonden. Weet niet hoeveel er rijp zijn.

Omdat het er zo veel waren, kreeg ik wel van zowel de arts, als verpleegkundige als laborant streng te horen dat ik veel rust moet houden, de komende dagen. Mag ook niet werken. Ook moet ik veel drinken. Ga me dus ziek melden, wil wel heel graag dat de terugplaatsing door mag gaan als er goede bevruchtingen komen......

Groet madelief

Geplaatst

Ook wij zijn erg blij met de verscherpte controles! Het geeft me wat extra rust....

@Mare; jij hebt het over kracht uit mijn woorden....dank je! Helaas voel ik me lang niet altijd zo! Zeker nu in het begin van m'n zwangerschap ben ik zoooo onzeker en zoooo verdrietig!! Het is net of ik ons mannetje nog meer mis dan anders! Heb vanmorgen nog even een "gesprekje" met hem gehad...heb vaak het gevoel dat ie bij me is! En daar put ik dan wel weer kracht uit! Ik ben blij dat ik m'n werk heb, het geeft me de afleiding die ik zo nodig heb! 19 december de volgende echo...ik tel de dagen nu alweer af en hoop zo dat het hartje dan nogsteeds klopt! Oo...wat zal ik blij zijn als deze kleine uk gezond en wel ligt te brullen in de wieg.....Hoe gaat het met jou? Ik hoop zo dat je de zwolse groene golf straks knalgroen gaat maken meid!

@Katalaya; hoe is het met jou meid? Ik moet veel aan je denken.....

@Madelief; wauwwww....wat een mooie opbrengst!! En inderdaad...lekker rustig aandoen en heeeeeeeeeeeeel veel drinken! Nu lekker bijkomen van de punctie meid!

@Chris; doe vooral lekker rustig aan meid!! En als het werken in januari te zwaar wordt voor je niet meer doen hoor!! Wat gaan ze precies doen tijdens die GUO? En hoe lang moet je op de uitslag wachten? Lijkt me zooo spannend!

Liefs Esly!

Geplaatst

Chris, fijn dat het goed gaat met de kindjes. 22 december wordt dus een hele spannende dag voor jullie! Ik hoop zo dat het mee valt! Is de GUO een echo of voeren ze ook andere testen/onderzoeken uit? De term GUO zegt mij namelijk niet zoveel…

Lieve Esly, een hele dikke digiknuffel voor jou, wat moet dit zwaar voor jullie zijn. Wat mooi dat je voelt dat jullie ventje bij jullie is en dat je daar kracht uit kan putten (mooi is misschien niet helemaal het goede woord, maar hopelijk snap je wat ik bedoel). Ik hoop voor jullie de komende maanden voorbij gaan vliegen … en natuurlijk dat uk inderdaad komende zomer gezond in zijn/haar wiegje ligt!

Met mij gaat het weer goed. Vind ook veel afleiding op mijn werk. Probeer ook zoveel mogelijk afleiding te zoeken, merk dat ik anders te veel ga piekeren. Ben me nu een beetje aan het inlezen of pleegzorg misschien toch iets voor ons is. Ik heb heel lang geroepen dat ik het niet wat vond, maar begin het nu soms toch te overwegen. Zijn er meer mensen hier die er wel eens over nagedacht hebben?

Katalaya, hoe is het. Hoop zo dat je goed nieuws hebt ????

Madelief, ook al weer de vijfde poging dus. Erg spannend dat het ook de laatste is. Fijn dat je de punctie achter de rug hebt. 22 eicellen, jeetje ook al zoveel. Echt, neem de rust en drink heel veel water en probeer verdere overstimulatie te voorkomen…. Bij eerdere pogingen heb ik er al eens tegenaan gezeten en ging het door rust weer goed (en voelde ik me een weekje later al weer veel beter). Dit keer was helaas ziekenhuisopname nodig en heb ik me veel beroerder gevoeld. Ik hoop echt dat je het kan voorkomen…. Ik duim voor je dat er veel prachtige embryo's ontstaan!

Madelief, ik zal proberen kort ons verhaal kort voor je samen te vatten: bij 2e FM zagen ze 20 grote follikels en nog een hele serie kleine en middelgrote. Toen moest ik direct stoppen met de gonal-f en bloedprikken. Hormoonwaardes in het bloed waren veel te hoog. Na een paar dagen (met dagelijkse controle) waren de hormoonwaardes gedaald en kon er een punctie plaats vinden. Bij de punctie zijn 17 eicellen weggehaald. Er zaten er nog 3 maar daar konden ze niet bij. Na de punctie dezelfde waarschuwingen gekregen als jij. Tijdens de punctie (maandag) gaven ze al aan dat ze mij twee dagen later weer terug wilden zien voor extra controle. Tijdens deze controle op woensdag zagen ze dat eierstokken nog steeds vergroot waren en dat er veel vocht in mijn buik zat. Ik was echter nog maar een halve kilo aan gekomen en bloedwaardes waren nog net binnen de marges. Nog niet zoveel aan de hand dus…. (deze klachten waren ook nog vergelijkbaar met de klachten die ik had tijdens een paar eerdere pogingen). Vrijdags zouden ze weer dezelfde controle doen en dan ook kijken of er smiddags een TP plaats zou kunnen vinden. Het liep alleen anders. Donderdagavond werd ik erg beroerd. Overgeven en verhoogde hartslag. Mijn vriend heeft toen gebeld met het ziekenhuis en ik mocht me direct gaan melden op de eerste hulp voor opname… Heel naïef dacht ik dat het voor een nachtje was, maar dat werd bijna een week. Tijdens de opname kreeg ik vocht via het infuus om verder indikken van het bloed tegen te gaan. Het vocht hield ik in eerste instantie vast, waardoor ik helemaal op zwol. Op mijn ‘dieptepunt’ hield ik 8 liter vocht vast, voornamelijk bij mijn buik. Geen pretje! Het was dan ook niet verantwoord om een embryo terug te plaatsen en de poging is toen afgebroken. Inmiddels zijn we een aantal weken verder en voel ik me weer de oude. We staan weer ingepland voor februari.

Al met al is het toch een heeeeeel verhaal geworden….

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Heyho allemaal, wat is hier weer veel geschreven...

Ik heb (nog) geen nieuws. Sterker nog, andere keren had ik altijd wel wat vage symptomen, maar deze keer dus echt nul komma nul. Hooguit wat pijnlijke boobs en gisteren met behangen flink last van duizelingen. (bukken, opstaan, zitten, overeind komen.... logisch dus)

Verder ben ik flink moe (van de Utrogestan?), maar verder dus niks.

Zelfs geen testdrang.

Ik zit nu op 16 dagen na de punctie. Bij de eerste ivf hield de Utrogestan ook mijn menstruatie tegen (normaal altijd al op 13dpo), en kreeg ik vanaf dag 16 spotting, wat met de dag erger werd.

Nu dus ook geen spotting.

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik hiervan moet vinden. De rust die we dit keer hebben is echt bizar. Misschien ligt het er aan dat het de tweede IVF is, dus niet nieuw. En dat we er 4 cryo's aan overgehouden hebben, dus ook als deze poging niet mocht lukken zijn er genoeg vooruitzichten.

(Het probleem bij mij is alleen dat ik nog maar een 'halve' eileider heb. De rest van de faciliteiten is tiptop.)

KatMan merkte al met zijn mannelijk inzicht op dat hij er goede hoop op had, omdat deze lading eieren een 'goede batch' was, vanwege het relatief hoge aantal bruikbare emmies. (5 van 7)

Maar ik heb dus zelfs geen testdrang. Ik weer niet of dat komt of dat ik niet dúrf te testen, en stiekem 'hoop' dat ik door middel van spotting een 'zachte landing' krijg. Ik vind een negatieve test altijd zo fokking confronterend...

Maargoed, we wachten dus verder af...

Geplaatst

Afwachten dus katalaya, moet wel zeggen dat het heel herkendbaar klinkt... bij mijn positieve poging :D goh wat klinkt dat goed,haha had ik geen testdrang (tot de dag dat ik mocht testen, toen was ik om 7 uur al wakker en normaal was ik echt een uitslaper..) en was ik inderdaad alleen wat moe. De pijnlijke boobs had ik ook maar deze had ik iedere keer door de utrogestan, moet zeggen dat het ook snel opgeknapt is toen ik met de utrogestan mocht stoppen... dus wie weet, ik hoop het zo voor je!!! ga mee in de flow, de groene flow :D

Geplaatst

@ Katalaya: Wanneer is je testdatum? Het klinkt tot nu toe positief, hoor! Duim voor je dat je een positieve test krijgt!

@ Mare: Bedankt voor je samenvatting. Wat een verhaal, joh! Ben je zo ver gekomen en dan eindigt het zo. Begrijp uit je verhaal dat je ook geen cryo's hebt? Lijkt me heftig om zo lang in het ziekenhuis te moeten liggen. Gelukkig dat je je nu weer beter gaat voelen. Maar wel erg zuur dat je ondanks die zware tijd met lege handen staat nu. Hoop echt voor jullie dat het in februari goed gaat.

Vanmorgen belden ze van het lab. Van de 18 rijpe eicellen zijn er 5 bevrucht. Geen hoog percentage, maar we zijn toch blij dat er in ieder geval een paar bevrucht zijn geraakt. Nu hopen dat ze goed gaan delen. Donderdag de terugplaatsing.

Ik heb me ziek gemeld op mijn werk, probeer veel te drinken en te rusten. Voelt allemaal nog erg beurs van binnen. En mijn buik voelt opgeblazen. Hoop echt dat ik me donderdag een heel stuk beter voel en er dus een terugplaatsing mag plaatsvinden.

Geplaatst

Morgen is het twee weken na de tp, en 18 dagen na de punctie.

Nog steeds geen spotting. Wel pijnlijke boobs en de hele dag een stekende variant op menstruatiepijn.

En ja, het is inmiddels ook hier gedaan met de innerlijke rust, haha...

Morgenochtend dus testen. Brrrr.... Ik schijt zeven kleuren bagger... :S

Geplaatst

@Madelief; mooi resultaat meid!! Ik hoop voor je dat de tp donderdag kan doorgaan en je ook nog een paar eskimootjes hebt!

@Katalaya; ik vind het ook positief klinken....ben heeeeeeeeeel benieuwd morgen!! Heel veel succes met testen...hoop dat je vannacht een beetje slaapt!

Geplaatst

Katalaya, het klinkt inderdaad erg rooskleurig! Spannend, succes vanavond nog met wachten en ik duim voor je!

Madelief, ook voor jou duim ik! Op een terugplaatsing. Wanneer word je gebeld? Woensdag? Spannend! Doe rustig aan he.

Geplaatst

Oh dames, wat is het weer spannend hier. Katalaya ik duim voor een mooie positieve test morgen en madelief, ik hoop zo dat je een TP krijgt! Heb deze week weinig tijd om te schrijven, maar lees zeker mee!

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ Danielle; als ik niets hoor (en me niet slechter ga voelen) gaat in principe de terugplaatsing donderdag door.

@ Katalaya: Al getest??????

Groet Madelief

Geplaatst

Hoiii alleaal

Nou madelief hopelijk gaat het door donderdag, hoe voel je je nu?

@katalaya en????????/

Hier net een heeel klein beetje bruinverlies :S geeft je toch een rot gevoel hoor.... volgende week woensdag de echo ben benieuwd

Geplaatst

@ Sas27: Dat kan toch best oud bloed zijn? En volgens mij zijn er heel veel vrouwen die in het begin licht bloedverlies hebben. Maar kan me natuurlijk wel je ongerustheid voorstellen. Je kunt denk ik niet eerder een echo krijgen?

Hier lijkt het een klein beetje beter te gaan (maar misschien wil ik dit ook te graag)?

Geplaatst

hey madelief ik heb het ziekenhuis niet gebeld. het is ook maar heel erg weinig en ook niet elke keer. ik moet denk ik gewoon rustig afwachten

ik hoop echt voor je dat het donderdag door gaat. lekker rustig aan doen, dan moet het goed komen toch?

Geplaatst

Ons geluk is over..

Er was vanmorgen niks aan de hand, misselijkheid zoals gewoonlijk. Lekker gewerkt, tussen de middag naar huis om lekker te eten de hond uit te laten. Even gauw naar het toilet voordat ik weer ga werken en de utrogenstan inbrengen. Helder bloed, bij het afvegen stolsels. De wereld stond even stil.. Het ziekenhuis was nog met lunch pauze. Gewoon naar het werk gegaan, maar ik werd met de minuut witter en ben lekker naar huis gegaan. Kramp in mijn buik inmiddels en het ziekenhuis gebeld. Ze probeerden me nog op te beuren met ''als het stopt kan het nog best zo zijn dat het kindje nog leeft''. Op de bank gaan liggen en in slaap gevallen. Rond 16.00 uur weer naar het toilet, geen bloed meer verloren. Bij het afvegen een zwart stolsel van wel een paar centimeter groot.. Pffff wat voel ik me leeg zeg. Ik durf gewoon niet meer naar de wc. Ik gun dit echt niemand.

Geplaatst

oww nee lieve danielle, wat erg meis dit gun je idd helemaal niemand!

Morgen weer het zkh bellen?

ik wil je heel veel sterkte wensen vind het heel erg voor je!

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden