Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve danielle,

Wat ontzettend naar voor je!!! Heb echt met je te doen! Ben je zover gekomen en dan dit!

Zorg goed voor jezelf!!!!!!!'

Dikke knuffel van madelief

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Danielle, wat een ontzettend verdrietig bericht zeg...... dit is ieders nachtmerrie.....weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik wens jullie heel veel sterkte! Zorg goed voor elkaar..... Een digiknuffel van mij!

Geplaatst

En wat liggen verdriet en vreugde dicht bij elkaar.

Om iets over zes dus in een bekertje gepiest.

KatMan erbij, en ik uit mijn verzameling 'testen assorti' een mooie, grote cassettetest gepakt.

In het gele goud dompelen, even als een kip zonder kop door het huis kakelen, en na een minuut verschijnt daar de controlestreep. Verder niks.

Nog even wachten, maar nee, niks.

De test aan alle kanten bekijken en dan slaat de twijfel toe. Is dit geen ovulatietest?

Geen enkele aanwijzing kunnen vinden om dat idee te bevestigen of ontkennen.

Wikkeltje uit de prullenbak, maar ook daarop geen 'hcg' of 'lh' in de code's kunnen ontdekken.

Dan maar even zo'n dipstickje gepakt. Zeker weten HcG.

Dompeldedompel, controlelijntje verschijnt... maar verder niks.

Teleurgesteld omhelzen we elkaar, en we gaan weer verder met onze dagelijkse dingen.

Een paar minuten later kom ik weer in de badkamer, en... verrék! Een lijntje - welliswaar heeeeel vaag - op de eerste cassettetest!

Ik gil KatMan erbij, maar ik besef dat als die test inderdaad een ovulatietest is, is het lijntje niet zo verwonderlijk.

De andere test blijft leeg.

Voor de zekerheid pak ik een derde dipstick, deze is welliswaar over datum, maar ik kan het toch niet laten.

Testen genoeg.

Ik vis het bekertje waar de urine in zat uit de prullenbak, en foezel met de tweede dipstick het laatste druppeltje richting het opzuig-strookje.

En verrék: nu zie ik toch een heeeeeeeeeeeeeeeeeel vaag lijntje op de tweede dipstick, die 'zeker weten HcG'!!!

Alweer gil ik KatMan naar boven, maar hij is niet overtuigd.

Hij vraagt me zelfs sarcastisch of ik 'm niet in negatief wil zetten.

Maar goed, een minuut of tien na deze toestanden hebben we dus een resultaat waarvan KatMan vind dat de lijntjes niet duidelijk genoeg zijn.

Ik denk 'een streep is een streep', en begrijp ineens al die zp-dozen een stuk beter...

Ik vraag KatMan: 'Stel; je vind deze streep op de test van je 15-jarige dochter, zou je flippen?' En dan moet hij toch bekennen dat hij niet helemaal overtuigd is dat het géén streep is... Ik zal zijn extreme nonchalance maar als totale shock of zelfbescherming uitleggen.

Hij vertrekt naar zijn werk, ik blijf achter. Ondertussen belt hij om het halve uur om te vragen of de streepjes er nog zijn. Langzaam begint ook bij hem het kwartje te vallen.

Ik heb om 8:30 meteen de fertiliteit gebeld, en mijn twijfeltesten uitgelegd.

Ik kreeg het aanbod om langs te komen om daar nóg een urinetest te doen. Dus ik die kant op, in een bekertje gepiest en de langste minuten van mijn leven op de gang doorgebracht.

Totdat een grijnzende verpleegster me met een subtiele duim omhoog ophaalde, en meenam naar het kamertje, waar ze een officiele test liet zien met een bescheiden, maar beslist lijntje.

Met andere woorden:

IK BEN OFFICIEEL ZWANGERRRRRRRRRRRRRRR!!!!

Wat haar betreft was er geen twijfel mogelijk, en is er meteen een afspraak gemaakt voor een echo (21-12-2011), en ik mag ook al Moeders voor Moeders bellen.

Ondertussen had KatMan al een paar keer gebeld, omdat ook bij hem het kwartje begon te vallen.

Op de parkeerplaats van het ziekenhuis kon ik hem overtuigd toebrullen 'je wordt papa!'

Daarna hebben we beide onze werkafspraken verplaatst, en zijn we in de gecreeerde vrije middag begonnen aan het 'rondje familie', want uit bescherming daarvan kon ik het nog niet op een openbaar forum zetten.

Maar het embargo is nu opgeheven, de wereld mag het weten!

Want zelfs als het alsnog mis zou gaan, we hebben dan tenminste in het echt mogen ervaren hoe het is om zwanger te zijn. De dingen waar we al ruim drie jaar van droomden, lijken desondanks gloednieuw!

Ik ben helemaal kapot, en duik zometeen lekker mijn nestje in. Moe, maar zeeeer tevreden.

Geplaatst

Danielle!!!!!!!! Neeeeeeee!!!!!!!!! Ik wil er vanalles uitgooien, maar kan de juiste woorden niet vinden!! Wat ongelofelijk K** is dit zeg....en dan in het viervoudige!!! Ik vind het zoooo erg voor jullie....!!! Heel, heel, heel veel sterkte gewenst en een megadikke digiknuffel!

Sas; hoe is het inmiddels met jou? is het bruinverlies alweer weg? Het kan heel goed onschuldig zijn...maar ja...je wilt het niet zien he?!!

Katalaya; Toch de gouden handjes van Dr. Cohlen he?!! Wat geweldig voor jullie! Van harte gefeliciteerd meid....op naar de eerste echo!!

Liefs Esly!

Geplaatst

Bedankt voor de lieve woorden meiden, dat doet me erg goed.

Na het grote stolsel van gister is het bloeden eigenlijk gestopt, en heb nu alleen nog maar wat bruinig bloed. Niet helder rood zeg maar.

Ik heb ook goed geslapen en geen kramp meer in mijn buik, ik vraag me af of dit alles was???

Het maakt je zo onzeker allemaal ppffff, de zwangerschapskwaaltjes gaan natuurlijk gewoon door..

Sas, hoe is het met jou? Lees net pas dat je bruinverlies had. Is het al weg??

Katalaya, Wauwww Gefeliciteerd!!! Geniet ervan. Fijn dat je even naar het ziekenhuis mocht komen om daar te testen. Is je man nu wel overtuigd :)

Madelief, hoe is het met jou?

Geplaatst

@ danielle wat fijn dat je geen kramp meer hebt en toch nog hebt kunnen slapen. bel je vandaag het zkh nog op?

@kat gefelicteerd wat een fijn nieuws :)

Hier nog steeds bruinbloed net moest ik hoesten en dan komt er best veel uit.vindd het helemaal niks maar goed kan niks anders dan afwachten he

Geplaatst

Danielle, wat heftig allemaal. Heel veel sterkte. Dikke knuffel.

Katalaya, van harte gefeliciteerd.

Wat liggen geluk en verdriet toch weer enorm dicht bij elkaar hier.

Om nog even kort terug te komen op de GUO, volgens mij staat dat voor geavanceerd ultrageluid echo. Het is eigenlijk een vervolg op de 20-weken echo, die ook wel SEO wordt genoemd, structureel echografisch onderzoek. Er kan nu nog beter gekeken worden naar in dit geval de niertjes.

Geplaatst

He Sas,

Ik heb net inderdaad gebeld naar het ziekenhuis. Ik mag vandaag en vrijdag bloedprikken om de hcg waarde te meten. Ik hoop dat we dan iets meer duidelijkheid hebben. Dit is echt verschrikkelijk :(

Ik hoop voor jou dat de bruine afscheiding snel stopt, het afwachten is echt verschrikkelijk

Geplaatst

danielle dit is ook verschikkelijk waar jij nu in zit. bij mij is het de vorige keer ook zo gegaan. dan weet je echt niet waar je het moet zoeken he

spannende dagen nu voor je met het afwachten. Waarom doen ze eigelijk niet een echo???

nou rustig aan doen meis

Geplaatst

Meiden, wat spannend allemaal! Wat wordt je dan van blijdschap naar verdriet geslingerd en vooral ook die onzekerheid. Sterkte!!

@ Katalaya: Ik heb nu iets meer tijd om te reageren. Wat een spannend verhaal was dat ook voor jullie. Mooi opgeschreven ook. Ik kan me wel voorstellen dat je partner het eerst ook niet wilde geloven. Maar goed dat je naar het ziekenhuis mocht. Zorg goed voor je kleintje!!

Hier lijkt het weer een klein beetje beter te gaan. Heb me wel ook voor de rest van de week ziek gemeld. En ziek melden doe ik eigenlijk nooit. Het is allemaal nog erg gevoelig. Maar de klachten worden gelukkig niet erger. Moest mijn dochter op de fiets wegbrengen en dat viel niet mee. Nooit geweten dat er op de route zoveel hobbels zitten! Het huishouden doe ik deze week maar even niet (arme man). Voelt wel gek hoor, om zoveel op de bank te zitten. Heb de sint-aankopen maar online geshopt. Scheelt ook een hoop gesjouw. hoor!

Nog één dag en dan hoop ik ook een emmy in mijn buik te krijgen!

Madelief

Geplaatst

Danielle, fijn dat het gestopt is!!

Katalaya gefeliciteerd!!!

Sas vervelend dat je nog steeds bruin bloed verliest, maarja zolang het niet rood is... is er niets aan de hand

Geplaatst

hebben vandaag het zkh nog een keer gebeld, uit gelegt van het bruineverlies en buikpijn. ik mag nu vrijdag komen voor een echo toch 5 dagen eerder en dan weet ik een beetje meer waar ik aan toen ben.

vorige keer toen ik bruinbloed verlies had was het ook niet goed, dus wel erg spannend nu hoor

danielle hoe is het gegaan?

Geplaatst

Ahh Sas, wat fijn!! Nog 2 daagjes in onzekerheid. Heb je nog steeds bruinverlies?

Met mij gaat het opzich goed. Ik heb net bloed laten prikken. En over 2 dagen dan nogmaals. Op de één of andere manier willen ze geen echo bij mij doen althans ik heb er nu 3x om gevraagd en 3x zeiden ze het is te vroeg.. Het bloeden is volledig gestopt, ik heb geen buikpijn en ben gewoon verder gegaan met de progynova en utrogestan. Ook bij het inbrengen van de bolletjes geen bloed... Ik word echt gek van onzekerheid. Was dit dan gewoon alles en ben ik nu leeg???

Geplaatst

ja danielle nog steeds bruin veries net ook wat roder ben niet gerust hoor maak me behoorlijk druk nu...idd nog 2 dagen

vreemd dat ze niet even een echo willen doen, maar met bloedprikken wordt je natuurlijk ook al een stukje wijzer kan alle kanten opgaan

vreemd dat het bloeden gestopt is in een keer.

dat is natuurlijk bij iedereen anders ik heb denk ik nadat ik een mk kreeg nog wel 1 tot 2 dagen bloed gehad

vind het erg spannend voor je meid!

Geplaatst

Hoi meiden?

Vreselijk lijkt me dat om zo in spanning te moeten blijven zitten!

Ik heb vanmiddag een terugplaatsing gehad!!!!! Kreeg zelfs een foto van mijn embryo mee waarop je kon zien dat er AHA was toegepast. Heel bijzonder!!!!

Moet het nog wel rustig aan blijven doen, want de eierstokken zijn nog steeds flink groot.

Maar ben al zo blij dat het door is gegaan!

Geplaatst

Madelief, super!! Nu lekker broeden en inderdaad rustig aan doen!!

Sas, hoe is het met je? En het bruinverlies? Ik hoop dat het gestopt is. Morgen de echo spannend!! Ik duim voor je dat alles goed is.

Gister heb ik bloed laten prikken, het hcg waarde is 35.568. Nu morgen weer. Spannend hoor.. Het bloeden is nog steeds spoorloos verdwenen, zelfs geen bruinigheid meer. Echt zo apart allemaal. Ik heb op dit moment wel een abonnement op het toilet en durf amper in mijn broekje te kijken pfff. Dit is echt killing.

Geplaatst

Poeh man wat een achtbaan aan emoties hier zeg. Veel sterkte met het verwerken van zoveel heftige dingen.

Vandaag de 7 weken echo om te zien of er een hartje klopt en jaa gelukkig is er een kloppend hartje te zien én te horen!

Geplaatst

@danielle spannend meid bizar dat het zo in een keer helemaal weg is, het lichaam is een raar iets. ik hoop zo voor je dat er niks aan de hand was. ga je morgen ochtend er heen en word je daarna gebeld ofzo???

@bunbums gefeliciteerd met de mooie echo, geniet er van :)

@madelief wat fijn dat het door is gegaan. lekker rustig aan doen nu en succes met de wacht weken

Hier Nog steeds bruinverlies. gelukkig geen rood meer gezien

het lijkt nu ook wat minder te worden, maar heb nog wel steeds vreemde trekkende pijntjes onderin mijn buik.. morgen idd de echo erg spannend

Geplaatst

Bunbums, gefeliciteerd met de goede echo!

Danielle, heel veel succes morgen. Ik duim voor je dat er wonderen bestaan! wat moet deze onzekerheid slopend zijn.....

Sas, je maakt het wel spannend met het bloedverlies... hopelijk zie je morgen een prachtig kloppend hartje!

Madelief, fijn dat de TP door kon gaan. Nu lekker broeden!

Geplaatst

Pfff...Sas...wat zul jij in spanning zitten meid!!! Hoe laat mag je morgen komen voor de echo? Ik hoop uiteraard voor je dat loos alarm is....mijn duimen draaien voor je!!!

@Danielle; ook voor jou is het erg heftig! Heb veel aan je moeten denken de afgelopen dagen...killing dit!! Ben je eindelijk zover en dan dit!!! :-(

@Bunbums; gaaf meid dat je een goede echo hebt gehad. Je hebt het hartje zelfs gehoord????? Gaaf!!!

@Madelief; super dat je terugplaatsing is doorgegaan! Nu lekker rustig aandoen en broeden maarrrrrrrrr;-) Succes met de wachtweken!

Hier gaat het allemaal (nogsteeds?) goed! Ik begin nu wel wat last te krijgen van vermoeidheid, maar daar ga ik natuurlijk niet over klagen! Het is tegelijkertijd een soort bevestiging! Zo met de beentjes op de bank relaxen en morgen lekker vrij!

Liefs Esly!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden